20 زن ورزشکار تاثیرگذار در طول کل تاریخ

21 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - 20 زن ورزشکار تاثیرگذار در طول کل تاریخ
20 زن ورزشکار تاثیرگذار در طول کل تاریخ
امتیاز مطلب: 92%

شعاری که امسال به مناسبت روز جهانی زن برای زنان در نظر گرفته شده این است: «برای تغییر کردن، جسور بشید.» به طور کلی بیشتر سخنرانی‌ها و مراسمی که به این مناسبت انجام شد حول محور تغییرات وضعیت اقتصادی زنانی که در جامعه اثرگذار هستند، انجام شد. با یوکن همراه باشید.

به همین منظور آنچه در پی می‌آید تلاشی است در جهت معرفی زنان موفق در حوزه ورزش توانسته‌‌‌اند با عزم و اراده‌ای مثال‌زدنی بر تمامی مشکلات فائق آمده و به اسوه موفقیت در جامعه خود تبدیل شوند.

بیب دیدریکسون زاهاریاس

یک بازیکن بسکتبال، گلف‌باز و ورزشکار دو و میدانی اهل ایالات متحده آمریکا بود. از افتخارات وی میتوان به کسب مدال طلا 80 متر با مانع و پرتاب نیزه و همچنین مدال نقره پرش ارتفاع در بازی‌های المپیک تابستانی 1932 اشاره کرد.

لاتی داد

یک تنیس باز اهل بریتانیا بود. او اولین و جوان ترین شرکت کنندۀ زنی بود که در سن 15 سالگی توانست در مسابقات ویمبلدون شرکت کند و کاپ قهرمانی را از رقبا برباید.

ویلما رودالف

دونده زن آمریکایی  که  در دوران کودکی در آستانه فلج شدن از ناحیه کمر به پایین قرار گرفت اما با روحیه بالا نه تنها بیماری را پست سر گذاشت که قهرمان دو ومیدانی نیز شد. ویلما رادولف نخستین زن آمریکایی است که در مسابقات المپیک رُم، موفق به کسب 3 مدال طلا در رشته دو و میدانی زنان دو 100 متر  سرعت ،200 متر سرعت و 400متر امدادی — شد. وی همچنین به جهت سبک دویدنش به «غزال سیاه» ملقب گردید. وی از سویِ آسوشیتد پرس به عنوان بهترین زن ورزشکار سالهای 1960 و 1961 شناخته شد. او از سویِ AAU جایزه یادبود ای. سولیوان را برنده شد. پس از بازنشستگی از شرکت در مسابقات قهرمانی، وی تحصیلات دانشگاهی خو را به پایان رساند و در یک برنامه ویژه آموزش ورزش برایِ بچه‌های کلیمی توسط قهرمانان ورزشی، شرکت کرد.

جکی جوینر-کرسی

ورزشکار زن رشته دو و میدانی اهل کشور ایالات متحده آمریکا است .وی در بین سال‌های 1984 تا 1996 میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع 6 مدال، شامل 3 مدال طلا و 1 نقره و 2 برنز را در رشته‌های هفتگانه و پرش طول کسب کرد.

بیلی جین کینگ

قهرمان بازنشسته تنیس است وی دارای 39 عنوان گرند اسلم است که شامل قهرمان زنان جهان در 12 دوره مسابقات تک‌نفره، 16 عنوان دو نفره و 11 عنوان مختلط است.

مارتینا ناوراتیلووا

تنیسور بازنشسته اهل چکسلواکی (با تابعیت آمریکایی) است. وی 18 گرند اسلم در بخش انفرادی، 31 عنوان دو نفره زنان و 10 عنوان دو نفره مختلط 10 برنده شده‌است و دوازده بار به فینال قهرمانی ویمبلدون رسیده‌است که شامل نه سال متوالی از 1982 تا 1990 می‌شود همچنین نه بار قهرمانی تک‌نفره زنان را در کارنامه دارد.

نادیا اِلِنا کومانِچی

ژیمناستیک کار رومانیایی و برندۀ 5 مدال طلای مسابقات ژیمناستیک المپیک و نخستین ژیمناستی است که توانست در مسابقات المپیک امتیاز کاملِ 10 را کسب کند. وی در المپیک سال 1976 در مونترآل کانادا جمعاً 5 نشان شامل 3 مدال طلا و یک نقره و یک برنز دریافت کرد و 4 سال بعد در المپیک 1980 در مسکو نیز به 2 مدال طلا در حرکات زمینی و چوب موازنه و یک مدال نقره در مجموع انفرادی و یک نقره تیمی دست یافتکومانِچی در نوامبر 1989 تنها چند هفته پیش از انقلاب رومانی و سقوط چائوشسکو، از این کشور فرار کرد و در ایالات متحده سکنی گزید. او در سال 1996 با بارت کانر، یک ژیمناست آمریکایی، ازدواج کرد و در سال 2001 به تابعیت ایالات متحده آمریکا در آمد. البته کومانِچی هم‌چنان شهروند رومانی هم باقی‌مانده است. او در سال 2003 کتابی با عنوان نامه‌هایی به یک ژیمناست جوان منتشر کرد.تنها فرزند نادیا در سال 2006 به دنیا آمد.

آن مایرز

زن بسکتبالیست اهل ایالات متحده آمریکا بود که نام وی به عنوان جوان ترین عضو تیم ملی بسکتبال آمریکا در تاریخ این کشور ثبت گردیده است. او زمانی که یک دانش آموز دبیرستانی بود به تیم ملی بسکتبال آمریکا ملحق شد و تمام دوران حرفه ای اش خوش درخشید.

ژانت گاتری

ژانت از پیشگامان اتومبیل رانی حرفه ای در بین زنان بوده و از اولین بانوانی بوده است که در تورنومنت های ایندینا پولیس 500 و دی تونا شرکت کرده است و به محبوبیت ویژه ای در بین زنان ورزشکار رسیده است.

فانی بلانکرس

ورزشکار زن رشته دو و میدانی اهل کشور هلند است.  وی در بین سال‌های 1948 میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع 4 مدال طلا را کسب کرد. از دیگر افتخارات او این است که در 12 رشته دو میدانی از جمله: دوی سرعت، پرش با مانع، دوی استقامت و ..... همچنان رکورد دار است.

کلارا هیوز

هیوز از معروف ترین چهره های رشته دوچرخه سواری بانوان در طول تاریخ است. او 18 بار برنده المپیک دوچرخه سواری کانادا شده و دارای مدالهای بسیاری در هر دو المپیک تابستانه و زمستانی است.

سرینا ویلیامز

تنیسور زن آمریکایی و نفراول رده‌بندی تنیسوران حال حاضر دنیا (آوریل 2015) در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس است و قهرمان نوزده گرنداسلم و مدال طلا دربخش انفرادی المپیک دو مدال طلا المپیک در بخش دونفره است. او آخرین تنیسوری از میان مردان و زنان است که هر چهار عنوان گرنداسلم را کسب کرده است. در سال 2005، مجله تنیس، او را در رده هفدهم بهترین تنیسورهای چهل سال گذشته قرار داد. سرینا، خواهر کوچک‌تر یک تنیسور سابقاً رتبه یک دیگری، ونوس ویلیامز، است. سرینا در حال حاضر در بلن آیلز در پالم پیچ گاردنز واقع در فلوریدا اقامت دارد.  سرینا ویلیامز عضلات بسیار قوی دارد وسرویس‌های بسیاروحشناکی هم می‌زند سرینا جزء محبوبترین و مطرح‌ترین تنیسوران دنیا است چه بین تنیسوران مرد چه زن درواقع سرینا ویلیامز درکنار ماریا شاراپووا پرطرفدارترین تنیسوران زن دنیا هستند. سرینا ویلیامز درعرصه مدلینگ هم فعالیت دارد.

آنیکا سورنستام

آنیکا گلف باز معروف سوئدی است که به لطف جوایزی ارزشمندی که تاکنون کسب کرده به عنوان معروفترین گلف باز زن در جهان شناخته شده است.

دانیکا پاتریک

راننده زن مسابقه اتومبیل‌رانی ، مدل و سخنگوی تبلیغاتی آمریکایی است.وی با شرکت در تورنومنت ایندینا کار 2005 و کسب مدال در این مسابقات چهره ی شاخص خود را در این رشته به جهانیان نشان داد.

میا هام

میا از بهترین و پرآوازه ترین بانوان فعال در رشته فوتبال در تاریخ کشور آمریکا است. 158 گل زده در مسابقات ملی و کسب در مدال قهرمانی در المپیک تابستانی سالهای 1996 و 2004 ، از نکات درخشان کارنامه حرفه ای میا است. او سالهای زیادی به عنوان فوروارد در تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا بازی کرد و یکی از اعضای بنیان‌گذار واشنگتن فریدام بود.
وی دانش‌آموخته دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است.

مگی سایرس

مگی از اولین شرکت کنندگان زن در رشته اسکیت در المپیک است. و از پیکسوتان این رشته ورزشی در بین زنان در جهان است.

میشل کوان

میشل کوان” متولد 7 جولای سال 1980در کالیفرنیا امریکاست . وی در سن 13 سالگی در رقابتهای جهانی شکت کرده است و موفق شد مقام هشتم این مسابقات را در سال 1994 از آن خود کند. او تا کنون در 5 رقابت جهانی حضور داشته و موفق به کسب مدال شده است . وی اولین المپیکش را در سال 1998 تجربه کرد و برنده مدلا نقره شد و در سال 2004 نیز موفق به کسب مدال برنز رقابتهای المپیک شد.

دارا تورس

ورزشکار زن رشته شنا اهل کشور ایالات متحده آمریکا است. وی در بین سال‌های 1984 تا 2008 میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع 12 مدال، شامل 4 مدال طلا ، 4 نقره و 4 برنز را کسب کرد.

نیکولا آدامز

بوکسور زن اهل بریتانیا است. آدامز برنده مدال طلا در بازی‌های المپیک تابستانی 2016 است. وی در بازیهای المپیک لندن نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.

 ناتالی دوتوآ

شناگر زن اهل آفریقای جنوبی که مدال طلای بازی‌های پارا المپیک 2004 را دارا می‌باشد. او با کسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن نخستین ورزشکاری است که هم در بازی‌های پارا المپیک و هم المپیک شرکت خواهد کرد.

 

منبع: SuccessStory.com

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:40:29
دسته بندی ها