ماریا خرسند از بنیانگذاران بلوتوث در شرکت اریکسون

10 اسفند 1399 - 11:00
زنان موفق - ماریا خرسند از بنیانگذاران بلوتوث در شرکت اریکسون
ماریا خرسند از بنیانگذاران بلوتوث در شرکت اریکسون
امتیاز مطلب: 96%

ماریا خرسند بانوی موفق ایرانی متولد 1957 م (1335ه.ش) در ساری مرکز استان مازندران، ایران می باشد.وی قبل از انقلاب ایران به لس آنجلس مهاجرت می کند و بعد از گذراندن دوران لیسانس خود در رشته کامپیوتر تصمیم می گیرد مدرک فوق لیسانس خود را در داشگاه فولرتون کالیفرنیا ادامه که موفق به کسب ان نیز می شود.

ماریا خرسند از نخبگان ایرانی در خارج از کشور می باشد که با کسب افتخارات فراوان برای ایران و ایرانی افتخار آمیز هستند که با مدارج و سمت های مهمی که ایشان عهده دار بوده اند بسیاری را از جانب هوش ایشان شگفت زده کرده. اما همه این افتخارات برای او به سادگی به دست نیامده چرا که در ابتدای شروع به کارش بعد از دوران فارغ التحصیلی با  ممانعت ها و سیاست های زیادی رو به رو می شود، آن هم به دلیل انکه بعد از انقلاب اسلامی و اتفاقات سیاسی که به دنبال ان پیش امد کار در شرکت های امریکایی آن هم در ان بحبوحه، کار چندان راحتی نبود و معمولا با مشکلات زیادی همراه بود و حتی گاهی اسم او را از لیست استخدامی ها خط می زدند ان هم فقط به خاطر داشتن ملیت ایرانی!.اما خرسند بدون هیچ گونه ناامیدی همچنان مسیرش را ادامه داده که  تا کنون به موفقیت های روز افزون خود رسیده است.

خانم خرسند در دوران دانشجویی خود در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا  با همسر سوئدی الاصلش اشنا می شود و به دنبال ازدواج با او به سوئد مهاجرت می کند که در ان جا موفق می شود بعد از چند کار در شرکت های مختلف و ایجاد اعتماد بلاخره مدیر عامل شرکت اریکسون را بر عهده بگیرد و در ادامه کار با این شرکت بتواند  از بنیانگذاران تکنولوژی بلوتوث  شود.بلوتوث یکی از تکنولوژی های معروف دنیا است که در سال 1994 تحول عظیمی در ارتباطات به خصوص موبایل به همراه اورد،تکنولوژی که بسیار جذاب و پرسود  که از مدیران ارشد و اصلی این پروزه خرسند بود . وی در ارتباط با این پروژه بزرگ همیشه هیجان و انگیزه خود را عامل اساسی می داند که توانسته مشکلات پیش رو را از میان ببرد و نا امید نشود تا به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.

به دنبال این افتخار و گرفتن نشان های مختلف از اکادمی ها معروف، وی در سال 2001  توانست ریاست بخش لایسنس تکنولوژی اریکسون را از ان خود کند و همچنین مدیریت لایسنس تکنولوژی اریکسون و مدیریت  شرکت دل  را از سوی شرکت فناوری او ام ایکس را عهده دار شود وخدمات بسیار عالی به شرکت ارائه می دهد که به دنبال ان منجر به محول شدن خدمات بخش بازار های مالی این شرکت به ماریا خرسند می شود.جالب است بدانید ایشان عضو هیئت مدیره شرکت او ام ایکس هم بوده البته قبل از اینکه به ریاست امور مالی برسند.

ماریا خرسند همان طور که ذکر شد یکی از بانوان مدیر و با کفایت ایرانی است که توانسته است مدیریت شرکت تحقیقات فناوری اس پی را هم به خوبی انجام دهد.

ماریا خرسند با اینکه در ابتدای شروع به کارش بسیار از جانب ملیتش دچار مشکل  می شد اما ایشان همیشه در هر کجا و هر زمان که بودند هیچ گاه هویت و ملیت خودش را فراموش نکردند وبا افتخار و غرور ایرانی بودن خود را به همگان اعلام می کنند.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-01 03:05:36
دسته بندی ها