7 مرحله برای ساختن روابط واقعی با تأثیرگذاران

21 تیر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - 7 مرحله برای ساختن روابط  واقعی با تأثیرگذاران
7 مرحله برای ساختن روابط واقعی با تأثیرگذاران
امتیاز مطلب: 96%

 می‌گویند ارزش خالص یک شخص معادل پنج نزدیک‌ترین افراد در شبکه او است. این امر همچنین برای نفوذ و  تأثیرگذاری نیز صحیح است، "نفوذ شبکه‌ای" شما معادل پنج نزدیک‌ترین افراد در شبکه شماست. پس چگونه یک شبکه از افراد با نفوذ ایجاد می‌کنیم و خودمان نیز به یک تأثیرگذار تبدیل شویم؟ در ادامه با یوکن همراه باشید.

در اینجا هفت گام برای پیاده سازی روابط پایدار واقعی با افراد با نفوذ که به شما کمک می‌کنند نفوذ خالص خود را افزایش دهید را معرفی خواهیم کرد:

 

مرحله 1: خود را بشناسید

قبل از اینکه رابطه ایجاد کنید، باید بدانید که چه کسی هستید و پیامی که می‌خواهید در دنیا انتشار کنید چه است. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بدون درک اینکه چگونه این رابطه با منافع، اهداف و  شما منطبق است شروع به تلاش برای ایجاد آن کنید.

 

مرحله 2: آن‌ها را بشناسید

برای برقراری ارتباط و رابطه با هر کسی، باید بدانید که چه شخصی هستند. این بدان معنی است که فراتر از رایج‌ترین اطلاعاتی که مردم در مورد خودشان می‌گویند بروید و پست‌هایشان، گفتگوهای آن‌ها، مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند را جست و جو کنید تا بتوانید خود واقعی آن‌ها را شناسایی کنید.

برخی از علایق غالباً شناخته شده آن‌ها چیست؟ بعضی از مباحثی که همواره در مورد آن صحبت می‌کنند و برایشان اهمیت دارد چه هستند؟ چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه هستید چیست؟ هرچه بیشتر در مورد آن‌ها بدانید، بهتر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و ارزش خود را به زندگی آن‌ها اضافه کنید.

"کلید موفقیت رهبری امروز، نفوذ است نه قدرت" - کن بلانچارد

 

مرحله 3: خود را نشان دهید

تأثیرگذارها اغلب در همه جا حاضر هستند، به این معنی که آن‌ها در یک زمان در چندین کانال و محل‌های مختلف دیده و شنیده می‌شوند. بنابراین هر چه بیشتر بتوانید خود نشان دهید و ارزش اضافه کنید بیشتر احتمال دارد که در رادار آن‌ها قرار بگیرید. در مورد مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند تحقیق کنید، کنفرانس‌هایی که در آن صحبت می‌کنند را پیدا کنید، به مصاحبه‌ها و پادکست‌های آن‌ها گوش دهید و  کارهایی که انجام می‌دهند را پشتیبانی کنید.

 

مرحله 4: ارزش "قابل توجه" اضافه کنید

چیزی که شما هنگام بحث درباره ایجاد روابط با نفوذ گران می‌شنوید نیاز به « افزودن ارزش» است. اما یک نکته مهم که اغلب فراموش می‌شود این است که ارزش شما باید "قابل توجه" باشد. انجام این کار گاهی اوقات می‌تواند به سادگی ارسال نظر و یا سؤالات در یکی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها و یا پیچیده مانند فرستادن بسته‌های مراقبتی که شنیده‌اید نیاز دارند باشد. اگر در مرحله 2 کار خود را انجام داده‌اید و می‌دانید که چه کسانی هستند، اضافه کردن ارزش نباید خیلی دشوار باشد.

 

مرحله 5: انسان باشید

ویژگی‌های خوبی در مورد افرادی که می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی همانند "انسان" رفتار کنند وجود دارد. به نظر می‌رسد که مردم انسانیت خود را از دست می‌دهند و در رسانه‌های اجتماعی تبدیل به این هیولاهای، خودخواه، مغروری می‌شوند که به جای اینکه خودشان باشند تصویری از خود را نشان می‌دهند که مثلاً خیلی باحال هستند. روابط واقعی با قابل اعتماد بودن، اعتماد کردن و نشان دادن نقاط قوت و ضعف به مردم ایجاد می‌شوند.

"روابط اهرم هستند. اگر شما زودتر به شخصی اهمیت بدهید، اهرم در دست شما است." – گری وینرچاک

 

مرحله 6: ثابت قدم باشید

ساختن روابط واقعی زمان می‌برد. به همین دلیل مهم است که دلسرد نشوید. به خاطر بسپارید که افراد تأثیرگذار توجه بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند. بنابراین اگر  برقراری ارتباط با آن‌ها برای شما مهم است، لازم است که ثابت قدم باشید و برای آن روابط وقت بگذارید.

 

مرحله 7: فرصت‌هایی را برای همکاری کردن پیدا کنید

هنگامی که شما چندین تعامل معنادار با فرد تأثیرگذاری که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید داشتید، حال زمان آن است که پیشنهاد همکاری را مطرح کنید. بنابراین شما نیاز دارید تا پیشنهاد خود را بر روی کمک به آن‌ها متمرکز کنید و به یاد داشته باشید که این کار برای شما نیست و برای آن‌ها است. این فرصت شما است تا مرحله 4 را به سطح بعدی خود برسانید و به شخص قابل توجهی در زندگی آن‌ها تبدیل شوید.

این مراحل را دنبال کنید و با کمک این مراحل شما روابطی ایجاد خواهید کرد که قدرت نفوذ شما را افزایش خواهد داد.

 

منبع: Addicted2success

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-10 15:52:34
دسته بندی ها