خود واقعی‌تان باشید، اصل ارزشمندتر از کپی است

17 دی 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - خود واقعی‌تان باشید، اصل ارزشمندتر از کپی است
خود واقعی‌تان باشید، اصل ارزشمندتر از کپی است
امتیاز مطلب: 98%

اگر مانند بسیاری از افراد دیگر باشید، تمام تلاش خود را می‌کنید تا همرنگ جماعت شوید. از آنجا که متاسفانه ما ارزش خود را بر اساس دیگران ارزیابی می‌کنیم مدام در پی آن هستیم که از دیگران عقب نمانیم و کارهایی که دیگران انجام می‌دهند را انجام می‌دهیم. فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان، رفتن به دانشگاه، ازدواج، شغل خوب پیدا کردن، بچه‌دار شدن و بازنشستگی. چون همه این کار را انجام می‌دهند، پس به خودتان می‌گویید که این گونه زندگی کردن باید روش درست آن باشد.  

این اشتباهات را انجام ندهید. ارزش شما بیشتر از آن است. شما مثل یک قطعه‌ی هنری هستید که «اصل آن بیش از یک کپی ارزش دارد». وقت آن رسیده که با خودتان صادق باشید و شادمانی که شایسته آن هستید را پیدا کنید. با یوکن همراه باشید تا بدانید چرا نباید همرنگ جماعت بود. 


سازگاری زندانبان آزادی و دشمن رشد است. (جان اف کندی)

انطباق با انتظارات اجتماعی در درجات خاص، چیزی است که انسان به طور سنتی برای نیاز به بقاء انجام می‌داده است. در حقیقت، انطباق با دیگران چنان در درون ما نهادینه شده است که در واقع نبود آن موجب احساس خطر در مغز می‌شود. زمانی که مطابق جمعیت پیش نمی‌رویم با مخالفت رو به رو می‌شویم.

خود واقعی‌تان باشید، زیرا اصل بیشتر از کپی ارزش دارد

 مبارزه با این احساس می‌تواند دشوار باشد اما به این درس مهم زندگی فکر کنید «از جمعیت پیروی نکنید، راه خود را دنبال کنید. آنچه دوست دارید را انجام دهید.» چگونه به عنوان یک فرد رشد خواهید کرد اگر مدام نگران آن باشید که مانند دیگران شوید؟ سعی کنید شجاعت و انگیزه ی منحصر به فرد بودن را به دست بیاورید. یک فرد واقعی بودن در جهانی که پر از نسخه‌های کپی است یکی از بهترین راه‌های موفقیت در انجام آنچه دوست دارید است.

در نهایت... ما از فرصت‌هایی که از آن استفاده نکردیم، روابطی که از شروع آن ترسیدیم و تصمیماتی که برای گرفتن‌ آن‌ها برای مدت طولانی صبر کردیم پشیمان می‌شویم. ( لوئیس کارول)


به یاد دارید که چقدر سرگرم کننده بود که یک ترم زمستان را از دانشگاه مرخصی گرفتید تا در پیست اسکی کار کنید؟ یا منظره بالای کوه که با دوستانتان از آن بالا رفتید چقدر شگفت انگیزه بود؟ نه؟ به این دلیل است که مانند هر کس دیگری بیش از حد مشغول بودید تا این کارها را انجام دهید.

در اینجا حقیقت بی‌رحمانه‌ای وجود دارد: «شما از کارهایی که انجام ندادید بسیار بیشتر از اشتباهات خود پشیمان خواهید شد». درس مهم زندگی در اینجا این است که حتی اگر در زندگی خود اشتباه کنید،  چیز جدیدی یاد می‌گیرید. این بسیار ارزشمندتر از ریسک نکردن، اشتباه نکردن و چیز جدیدی یاد نگرفتن است. این درس زندگی باید همه انگیزه‌ای که نیاز دارید را فراهم کند.

خود واقعی‌تان باشید، زیرا اصل بیشتر از کپی ارزش دارد


نفسی که در حال تغییر است، نفسی است که زندگی می کند.(ویرجینیا وولف)

 ما فکر می‌کنیم که شادی در یافتن خودمان نهفته است. ما متوجه شده‌ایم که خود واقعی ما جایی پنهان شده و هدف زندگی ما پیدا کردن آن است. چند بار شنیده‌اید که کسی بگوید برای پیدا کردن خودش به سفر رفته؟

تمرکز بر پیدا کردن خود مسیر شادی نیست. دلیل آن در درس زندگی از بودیسم وجود دارد «نفس همیشه در حال تغییر است». اگر شما این ایده را قبول کنید، متوجه می‌شوید که پیدا کردن خود واقعی غیر ممکن است. در عوض، شما توانایی تغییر خود در هر لحظه از زندگی را دارید. اکنون می‌توانید بر فردی که می‌خواهید بشوید و در پیدا کردن خوشبختی تمرکز کنید.

خود واقعی‌تان باشید، زیرا اصل بیشتر از کپی ارزش دارد


یک نگاه صادقانه به زندگی خود داشته باشید. آیا شما مطابق خودتان یا مطابق انتظارات افراد اطراف خود زندگی می‌کنید؟ به یاد داشته باشید ارزش شما در اصل بودن‌تان است. شما به خودتان این را  بدهکارید تا به دنبال رویا و شادی باشید و بدون پشیمانی زندگی کنید.

 

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-04 10:50:52
دسته بندی ها