منابع خبری که افرد موفقی مثل «وارن بافت» و «دونالد ترامپ» هر روز صبح دنبال می‌کنند

9 مرداد 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - منابع خبری که افرد موفقی مثل «وارن بافت» و «دونالد ترامپ» هر روز صبح دنبال می‌کنند
منابع خبری که افرد موفقی مثل «وارن بافت» و «دونالد ترامپ» هر روز صبح دنبال می‌کنند
امتیاز مطلب: 81%

افراد موفق در حوزه‌ی کسب و کار، تمایل زیادی به یادگیری دارند، افرادی مانند وارن بافت، بیل گیتس و دونالد ترامپ. وارن بافت، سرمایه گذار میلیاردر، 80 درصد زمان روزانه خود را به مطالعه اختصاص می‌دهد. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم افراد موفق چه منابع خبری را دنبال می‌کنند.

وارن بافت میل سیری‌ناپذیری به خواندن منابع خبری دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای گوش دادن به اخبار تلویزیون هر روز ساعت 6 صبح بیدار می‌شود. سپس روزنامه‌هایی مانند نیویورک پست (NewYork Post)، نیویورک تایمز (NewYork Times) و وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) را مطالعه می‌کند. نشریه آسوشیتدپرس (Associated Press) ادعا می‌کند ترامپ نشریه محافظه‌کارِ بریتبارت (Breitbart) را هم دنبال می‌کند.

اکنون به طور دقیق به شما می‌گوییم افراد موفق و سرشناس صبح‌ها به سراغ کدام منابع خبری می‌روند؟

وارن بافت

وارن بافت - بافت - افرادموفق - روزنامه - منابع خبری - خواندن اخبار

وارن بافت، سرمایه‌گذار میلیاردر، ابتدای صبح این نشریات را مطالعه می‌کند: وال استریت ژورنال (Wall Street Journal)، فایننشال تایمز (Financial Times)، نیویورک تایمز (New York Times)، یو. اس. اِی. تودی (USA Today)، اوماها وُردهِرارد (Omaha World-Herald) و امریکن بنکر (American Banker).

دونالد ترامپ

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علاقه زیادی به کتاب‌خوانی ندارد اما عاشق روزنامه خواندن است. کارمندان ترامپ مقالات متنوعی از منابعی چون نیویورک پست و نیویورک تایمز برایش انتخاب می‌کنند. حتی گاهی اخبار متفرقه را برای او گردآوری  چاپ می‌کنند. حتی ترامپ می‌گوید زیرِ نکات مهم خط بکشند و علامت‌گذاری کنند. جالب است بدانید، برای ارائه مقاله به ترامپ، دستیاران باید تایید رئیس دفتر او را بگیرند. ترامپ پوشه‌ای برای اخبار روز دارد که قُطر آن به چند سانتی‌متر می‌رسد. هر روز صبح اخبار جدید درون این پوشه قرار می‌گیرد. البته گاهی اخبار تاییدنشده به صورت پنهانی به دست ترامپ می‌رسد. جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ، تلاش زیادی کرد تا جلوی ارائه اخبار تاییدنشده را بگیرد اما موفق نشد.

دونالد ترامپ - ترامپ - دونالدترامپ - روزنامه - اخبار - خبر خوانی

ترامپ به مقالاتی علاقه دارد که درباره خودش است. خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دستیاران ترامپ در جلسات کاری سعی می‌کنند تا جای ممکن نام او را در گزارش‌های خود ببرند. آن‌ها می‌گویند ترامپ در هر مقاله‌ای اسم خودش را ببیند، به خواندن آن مقاله ترغیب می‌شود.

3. مارک زاکربرگ

زاکربرگ - مارک زاکربرگ - مدیر فیسبوک - فیسبوک - اخبار - مطالعه خبر

مارک زاکربرگ هر روز اول وقت به سراغ فیس بوک می‌رود. او قبل از این‌که به رختخواب برود هم گوشی خود را چک می‌کند. او ابتدا اخبار روز را در شبکه اجتماعی فیسبوک می‌خواند، سپس پیام‌های خود در گوشی و واتساپ را دنبال می‌کند. البته تمام این کارها تنها چند دقیقه از وقتش را می‌گیرد.

4. جفری ایملت

جفری ایملت - ایملت - افرادموفق - روزنامه - خواندن خبر - دنبال کردن اخبار

جفری ایملت، مدیرعامل اسبق جنرال الکتریک، اول صبح به مطالعه خبرگزاری وال استریت ژورنال می‌پردازد. جالب است بدانید، ایملت مطالعه را از صفحه وسط روزنامه آغاز می‌کند و به تدریج به صفحات ابتدایی و انتهایی می‌رسد. پس از آن، FTIndex (شاخص بورس فایننشال تایمز) و ‌بخش دوم این روزنامه را دنبال می‌کند. او ‌بخش مربوط به کسب و کارِ روزنامه نیویورک تایمز را می‌خواند و مابقی روزنامه را کنار می‌گذارد. سپس‌بخش ورزشی، کسب و کار و ‌بخش زندگی روزنامه USA Today را مطالعه می‌کند. سرانجام، صفحه ششم نیویورک پست و قسمتی از‌بخش کسب و کار این روزنامه را می‌خواند.

5. بیل گیتس

بیل گیتس - مایکروسافت - ماکروسافت - خبر خواندن - روزنامه - دنبال کردن اخبار

بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت اخبار روز را دنبال می‌کند. مرد میلیاردر دنیای فناوری، عضو هیئت مدیره هولدینگ چندملیتی برکشایر هَناوی (Berkshire Hathaway) بوده و اخبار آن را با دقت بالایی دنبال می‌کند. او هم‌چنین نشریات وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و اکونومیست (Economist) را دنبال می‌کند.

6. جوناه پرِتی

جونا پرتی - جوناه پرتی - بازفید - buzzfeed - اخبار رسمی - رسانه خبری - مطالعه اخبار

جوناه پرِتی، مدیرعامل و بنیان‌گذار (Buzzfeed)، (رسانه خبری و سرگرمی اینترنتی) هر روز ساعت 8:30 صبح از خواب بیدار می‌شود و در مسیر رفتن به سر کار،‌ بخش کسب و کار یا ورزش نشریه نیویورک تایمز را می‌خواند. هم‌چنین مجله نیویورک (New York Magazine) را همراه خود دارد. او نیویورکر (New Yorker) و اکونومیست را هم دنبال می‌کرد، اما بعد از این‌که صاحب دوقلو شد مطالعه آن‌ها را کنار گذاشت. جوناه پرِتی همانند خیلی از رهبران بزرگ، توییتر و فیسبوک را منبع خبر اصلی خود می‌داند.

7. کارا گلدین

کارا گلدین - هینت واتر - خبر خواندن - دنبال کردن اخبار - مطالعه اخبار روز

کارا گلدین، مدیرعامل و موسس «Hint Water» (شرکت تولیدکننده نوشیدنی) صبح‌ها را اصلی ترین زمان از روزِ کاری خود می‌داند. او هر روز صبح، برای خواندن ایمیل‌‌ها و برنامه‌های کاری خود وقت می‌گذارد. گلدین راس ساعت 5:30 صبح ایمیل‌های دریافتی را می‌خواند و بدین ترتیب نگرش روشنی درباره 12 ساعت آینده به‌دست می‌آورد و اولویت‌های کاری را در نظر می‌گیرد.

8. هاوارد شولتز

هاوارد شولتز - استارباکس - مدیراستارباکس - خبر خواندن - مطالعه خبر

هاروارد شولتز، مدیر اجرایی استارباکس، هر روز صبح راس ساعت 5 تا 5:30 از خواب بیدار می‌شود؛ سپس قهوه درست می‌کند و اخبار سه روزنامه سیاتل تایمز (Seattle Times)، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز را می‌خواند. این عادت بسیار کارآمدی بوده که باعث موفقیت روزافزون هاوارد شولتز شده است.

9. ریچارد برانسون

ریچارد برانسون - ریچارد برنسون - Virgin Group - خبر خواندن - دنبال کردن اخبار - مطالعه خبر

ریچارد برانسون، بنیان‌گذار Virgin Group می‌گوید:

از نظر من، صبح خیلی زود که همه خواب‌اند، بهترین زمان برای خواندن اخبار و پاسخ دادن به ایمیل‌هاست. ساعات آغازین روز فرصتی است تا روزم را منظم، شاداب و با برنامه ریزی شروع کنم.

10. کت کول

کت کول، مدیرعامل گروه «FOCUS Brands» بوده و برندهایی مانند Carvel، Auntie Anne's و Cinnabon را مدیریت می‌کند. او هر روز صبح ساعت 5 از رختخواب بلند می‌شود. کول ابتدا تقویم کاری خود و سپس شبکه‌های اجتماعی بزرگ، سایت‌های پربازدید خبری، ایمیل‌ها و پیام هایش را می‌خواند.

کت کول - فوکوس برند - fucus brand - خبرخوانی - دنبال کردن اخبار - افراد موفق

کت کول می‌گوید:

من اخبار مرتبط با کسب و کار و تیم کاری، اخباراستارتاپ‌‌هایی که در آن‌ها سرمایه گذاری کردم یا هر خبر دیگری که ذهنم را راه بیندازد و از رویدادهای جهان آگاهم کند، دنبال می‌کنم.

11. کوین اولیری

کوین اولیری، سرمایه‌گذار «Shark Tank» است. او راس ساعت 5:45 دقیقه از خواب بیدار می‌شود. ابتدا بازار اوراق قرضه اروپا و آسیا را دنبال می‌کند، سپس حین ورزش صبحگاهی، به مدت 45 دقیقه اخبار کسب و کار را در تلویزیون می‌بیند. اولیری ساعت 8 تا 9 صبح را به پیگیری اخبار کسب و کار اختصاص می‌دهد.

کوین اولیری - کوین الیری - شارک تنک - shark tank - خبرخوانی - افراد موفق - مطالعه اخبار

او می‌گوید:

دانش قدرت زیادی دارد. برای این‌که ثروتمند شوید لازم است دیدی 360 درجه به تحولات اقتصادی دنیا داشته باشید.

12. گری واینرچاک

گری واینرچاک - واینر چاک - افراد موفق - خبرخوانی - اخبار روز - مطالعه اخبار

گری واینرچاک، کارآفرین و پیشگام در شبکه‌های اجتماعی است. او هر روز خود را با مطالعه و پیگیری اخبار آغاز می‌کند. واینرچاک خبرنامه ایمیلی MediaREDEF ،TechMeme، بیزینس اینسایدر، Nuzzel و اخبار روز در شبکه‌های اجتماعی را می‌خواند. پس از آن، به سراغ توییتر می‌رود و ساعت زیادی از صبح را صرف پاسخ‌گویی به مردم می‌کند. در آخر، به اینستاگرام می‌رود و از حال و احوال دوستانش باخبر می‌شود.

13. باب ایگر

باب ایگر - دیزنی - دیزنی‌لند - افراد موفق - خبرخوانی - مطالعه اخبار

مدیر عامل موفق و اسبق کمپانی والت دیزنی هر روز صبح ساعت 4:30 برای مطالعه و ورزش بلند می‌شود. باب ایگر روز خود را با خواندن روزنامه، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و دنبال کردن سایت‌های خبری آغاز می‌کند.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-27 09:53:44
دسته بندی ها