{ "title": "15 نشانه‌ی یک دوست الکی", "media": { "type": "mp4", "link": { "720p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18109", "640p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18108", "480p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18107", "320p": "http://core.ucan.ir/api/file/getbyid/18106" } }, "subtitles": [], "info": { "target": "#" } }

15 نشانه‌ی یک دوست الکی

امتیاز مطلب: 86%

امروز نگاهی خواهیم داشت به «15 نشانه‌ی یک دوست الکی»، پس با یوکن همراه باشید. 

زندگی اصولا مشکله. پس شما کسی رو نمی‌خواید که محدودتون کنه یا حتی این شرایط رو براتون سخت‌تر از چیزی که هست بکنه. ما فهمیدیم که شاید براتون مفید باشه که افراد دور و برتون رو ارتقا بدید چون همون‌طور که می‌دونید، (شخصیتِ) شما میانگین 5 نفر از کسانی است که بیشتر وقتتون رو باهاشون می‌گذرونید.

صرف نظر از جزئیات، همون‌طور که لیستمون رو بررسی می‌کنیم، نزدیک‌ترین دوستاتون رو در ذهنتون داشته باشین و ارزیابی کنید که رفتارشون تو بعضی موقعیت‌ها تا چه اندازه خوبه. 

ممکنه بعضی از اونا فقط به خودشون فکر می‌کنن، بنابراین در اینجا 15 علامتی که نشون میده یک دوست، فیک (الکی یا قلابی) هست رو باهم بررسی می‌کنیم.

1. اونها از دیدگاه شما برای زندگی حمایت نمی‌کنن و با انتقاد ناامیدتون می‌کنن

دوستای واقعی وقتی کار بیخود انجام میدید بهتون میگن و وقتی کار درستی انجام میدید حمایتتون می‌کنن. احتمالا این بهترین نشونه برای تشخیص رابطه دوستیتون هست. اونا بهتر از هر کسِ دیگه شما رو می‌شناسن. اگه اونا شما رو در دنبال کردن اهدافتون تشویق نکنن و در عوض سرزنش‌تون بکنن، باید گفت که شما دوست فیک دارید. اونا چیزایی میگن مثل «تو از پسش برنمیای»، خواسته شما رو برای ارتقای موقعیت‌تون مسخره می‌کنن. یه لیست بلندبالا بهتون میدن از کسانی که تو کاری که شما می‌خواید انجام بدید شکست خوردن و پیشنهاد می‌کنن که نباید حتی امتحانش کنی و باید فقط بیخیال شی.

2. وقتی اشتباهی مرتکب میشن عذرخواهی نمی‌کنن

یک نشونه مشخص دیگه وقتی هست که غرور شخصی‌شون رو بالاتر از رابطه‌ای که دارید قرار میدن. مردا و زن‌‌های واقعی وقتی اشتباه می‌کنن می‌فهمن و انقدر قوی هستن که اونو بپذیرن. وقتی اشتباهی مرتکب میشن قبولش میکنن و بابت رفتاری که داشتن عذرخواهی میکنن. دوستای واقعی راجع به اتفاقی که منجر به جروبحث‌شون شده صحبت می‌کنن و قوی‌تر ازش خارج میشن.

3. پشت سر بقیه مردم حرف می‌زنن

بیاین اینو بخونیم. اگه اونا پشت سر بقیه دوستاتون زمانی که نیستن غیبت کنن، وقتی هم که شما نیستید پشت سرتون با اونا حرف میزنن. دوستای واقعی پشت سرتون شروع به صحبت نمی‌کنن، خصوصا تو جمعی که برای شما اهمیت داره. پشت سر حرف زدن برای تفریح نشونه عدم بلوغ عاطفی هست و مردم خواه یا ناخواه به منظور حفظ موقعیت‌شون این کارو انجام میدن. این افراد هیچگاه لیدرِ گروه نیستن و معمولا شخصیت برجسته تیم نمیشن. اونا تو هر دو جبهه بازی می‌کنن و وقتی که درگیری حل میشه، معمولا کسی هستن که طرد میشه.

4. بیشتر از اینکه بدن، می‌گیرن

معمولا می‌تونید زالو‌های گروه رو تشخیص بدید. همیشه کسایی هستن که دنبال پیشبرد برنامه‌های خودشون به قیمت دیگران هستن، حتی به قیمت رابطه‌شون. گاهی ممکنه حتی روش سرپوش بذارن، مثل زمانی که به شما تو یه کار خیلی کوچیک کمک می‌کنن و بعد درعوضش یک کار خیلی بزرگ از شما می‌خوان. این رفتار معمول این آدماست، وقتی براشون چیزی (منفعتی) یا بردی وجود داشته باشه. این افراد معمولا از دیگران برای بالا رفتن از نردبون استفاده می‌کنن. با این افراد به کَرات روبه‌رو میشید، به خصوص در محل کار. این افراد همونایی هستن که بابت کار یا ایده‌هایی که مال خودشون نبوده تحسین میشن. هدف اینه که از ابتدا این جور آدما رو بشناسی و تنها با کسایی دوست شی که عملکردشون در جهت منافع گروه باشه. 

5. وقتی می‌برید دست نمیزنن

این یکی از جملات محبوب ماست، مراقب کسانی که هنگام بردتون دست نمی‌زنن باشید. اینا در واقع حسودها هستند که در لباس دوستی با شما مخفی شدن. به جای اینکه وقتی به چیزی می‌رسید از ته دل خوشحال بشن، نسبت به موفقیت‌تون حسودی می‌کنن. موفقیت شخصی این امکان رو فراهم می‌کنه که به دقت رفتار دیگران نسبت به خودتون رو آنالیز کنید. بعضی از شما در آینده‌ای نزدیک به موفقیت مالی دست پیدا می‌کنید و روابط‌تون بخاطر این موضوع دچار آسیب میشه. این مسئله شخصیت واقعی افراد رو مشخص می‌کنه. 

6. از شما حمایت نمی‌کنن

ما حیوانات اجتماعی هستیم، پس همواره در محیط‌های اجتماعی تنش وجود داره. این یکی از دلایلیه که به خاطرش با افراد دوست میشیم. مواجه شدن با دنیا در قالب یک گروه، ساده‌تر و امن‌تر از اینه که تنهایی این کارو بکنیم. باور به اینکه شما هوای کسی رو داشته باشید و اونا هم هوای شما رو دارن، پایه و اساس ساخت جوامع هست. به خاطر همین این نوع خیانت آسیب زیادی وارد می‌کنه. مسئله این نیست که وقتی کسی به شما توهین می‌کنه دوستتون مداخله نکنه، یا وقتی چند نفر باهاتون رفتار ناعادلانه دارن باهاشون همراه بشه. اونا به این اتحاد خیانت کردن و حالا شما در این جهان وحشی تنها موندید. دوستان واقعی خطر رو به جون میخرن تا از اتحادی که براش ارزش قائلن محفاظت کنن.

7. بخاطر اهداف مشابه باهم دوست هستید، نه ذهنیت‌های مشترک

این اتفاق وقتی می‌افته که شرایط جوری بشه که افراد یک چالش یا یک زمان طولانی رو باهم پشت سر بذارن. اینو تو بعضی از دوستی‌هایی که زمان دبیرستان یا کودکی شکل میدید، می‌بینید. تو اون لحظه باور دارید که اون دوستی تا ابد ادامه پیدا می‌کنه اما افراد تغییر میکنن و بزرگ میشن. وقتی شرایط تغییر کنه و گزینه‌های دیگری داشته باشید که تحت تاثیر شرایط محیطی به شما تحمیل نشده باشه، بعضی از دوستی ها از بین میرن چراکه برای همیشه ساخته نشده بودن. وقتی که غلبه بر چالش به طور جمعی راحت‌تر از حالت مفرد هست آدما مثل دوست رفتار می‌کنن. اما این مدل شراکت اجتماعی رو با دوستی حقیقی اشتباه نگیرید.

8. اونا شما رو جلوی بقیه مسخره می‌کنن تا خودشونو بهتر نشون بدن

اگه شما مایه خنده گروه هستید، احتمالا تو گروه اشتباهی قرار دارید. این یک راه جالب برای نگاه به روابط هست، چون دوستای واقعی مدام همدیگه رو مسخره می‌کنن اما یک روش جالب برا این کارشون دارن. در سمت دیگر این سکه، افرادی رو پیدا می‌کنید که از هیچ فرصتی برای مسخره کردن به اصطلاح دوستانشون دریغ نمی‌کنن، خصوصا برای بهتر به نظر اومدن تو نگاه شخص جدید.

9. شما فقط مکالمات سطحی دارید

اعتماد از آسیب‌پذیر بودن جلو یک شخص دیگه و سوء‌استفاده نکردن از موقعیت میاد، در ازاش اونا هم آسیب‌پذیری خودشونو بهتون نشون میدن. به این ترتیب هر دو سمت متعهد میشن که بر علیه منافع همدیگه عمل نکنن و به جاش مثل یک گروه عمل کنن. این یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های ساخت پیونده. اگه رابطه (دوستی) به جایی برسه که این ستون بتونه پایه‌ریزی بشه، می‌تونید چیزی بسازید که پایدار باشه. دوستی‌های فیک چنین ستونی ندارند. اونا حول مسائل سطحی حرکت می‌کنن. همیشه این احتمال که باعث میشه شما از شناخت واقعی یک شخص عاجز بمونید، وجود داره.

10. اگه چیز بهتری از راه برسه شما رو کنار میزارن

یک راه دیگه برای اینکه بفهمیم مقاصد یک نفر (در دوستی) واقعیه یا نه اینه که اگه چیز بهتری برای منفعت بردن ببینن رابطه با شما رو به راحتی میذارن کنار.

همیشه مراقب کسانی که از یک رابطه میپرن تو یه رابطه دیگه باشید. این افراد برای اینکه بتونن موقعیت فعلی‌شون رو کنار بذارن، هیچ‌وقت روابط محکمی نمی‌سازن، لنگرگاهی ندارن و بهترین کار این هست که جلو اونا ضعف‌هاتونو رو نکنید چون از اونا برای تسهیل ورودشون به یک گروه جدید استفاده می‌کنن. به محض اینکه بفهمید دیگران چطوری فکر می‌کنن، این مسئله تقریبا مثل یک فرا قدرت میشه. ما همیشه در عجبِ کارکرد ذهن و روانشناسی روابط بین شخصی هستیم. 

11. تا زمانی که شما برنامه‌ریزی نکنید و همه چیزو سامان‌دهی نکنید از خوش‌گذرونی خبری نیست

این مسئله در مورد زیرساخت‌های گروه و اینکه این روابط برای هر یک از اعضاء چقدر ارزشمنده، چیزهای زیادی رو نشون میده. به آخرین باری که با دوستاتون قرار گذاشتید فکر کنید، چه کسی مسئول سامان دادن به همه چیز بود و همه رو دور هم جمع کرد. اگه شخصی که همه بارهارو به دوش کشیده شما بودید، آخرین باری که یکی از اعضای دیگر گروه اینکارو انجام داده کِی بوده؟ در یک جمع ایده‌آل، هر عضو ارزشی که گروه برای زندگیش داره رو درک می‌کنه و به دنبال راه‌هایی برای تسهیل توسعه اون میگرده.

12. اونا راز های شما رو فاش می‌کنن

 قبلا گفتیم که مطرح کردن نقاط ضعف‌تون به ایجاد اعتماد کمک می‌کنه. یک نشونه مشخص اینکه یک نفر اون‌طوری که خودشو نشون داده دوست واقعی‌تون نیست زمانی هست که اون اعتماد از بین بره. دوستای فیک ارزشی برای رابطه‌تون قائل نیستن، پس براشون مهم نیست اگه تو این پروسه (روند) شما آسیب ببینید. اونا حتی ممکنه رو این اتفاق سرپوش بذارن و بگن منظورشون چیز دیگه‌ای بوده. می‌تونید مطمئن باشید که خیلی عمدی‌تر از چیزی بوده که اونا تظاهر می‌کنن. پس دوستان عزیز حواستون باشه جلو چه کسی درددل می‌کنید.

13. اونا شما رو به سمت عادت‌های بد سوق میدن

بذارید اینطوری بگیم که شما تازه سیگارو ترک کردید یا تازه رژیمو شروع کردید چون دنبالِ بهبود سلامت زندگیتون هستید. دوستای واقعی حتی بیشترم خوشحال میشن که شما رو تو راهی که انتخاب کردید حمایت می‌کنن و حتی پیشنهاد میدن که بهتون ملحق بشن. همیشه مراقب شخصی که بهتون سیگار پیشنهاد میده وقتی که می‌دونه بته ازگی ترک کردید باشید. این ادما نمی‌خوان شما موفق باشید چون خودشون نتونستن پاشونو فراتر از موقعیتی که دارن بذارن. پس هرچی ادمای بیشتر رو تو سطح خودشون نگه دارن، حس بهتری نسبت به خودشون خواهند داشت. موفقیت شما تنها جایگاه اونارو به خطر می‌ندازه، پس سعی میکنن اقدامات شما برای بهتر شدن از اونا رو خراب کنن.

14. حلقه داخلی‌تون بهتون میگه که اون آدم یه دوست فیکه

بعضی وقتا ممکنه ذهنتون انقد درگیر باشه که نتونید حقیقت رو بفهمید. این زمانی هست که شما بهتره فقط به اونایی که صلاح (خوبِ) شما رو میخوان اعتماد کنید. گزینه غیرمحبوب در اینجا خانواده‌ست. با اینکه ممکنه اکثر اوقات اینو نفهمید یا حس نکنید، اونا واقعا به شما اهمیت میدن و به لحاظ احساسی، چندان درگیر روابط خارجی شما نیستن. بنابراین همون‌طوری که میبینن وصفش میکنن. اونا اغلب میتونن بگن که فلان شخص به این دلایلِ درست نمیتونه دوست خوب باشه. گزینه دوم اینه که به کسی که همیشه نشون داده آدم روراست و قابل اعتمادی هست اعتماد کنید.

15. اونا درخواست کمک می‌کنن اما خودشون هیچ‌وقت پیشنهاد کمک نمی‌دن

ازتون میخوان که در دسترس اونا باشید اما یه جورایی هیچ‌وقت برای شما در دسترس نیستن. فقط وقتی به چیزی نیاز دارن تماس می‌گیرن اما وقتی شما تماس می‌گیرید در شرایطی نیستن که بهتون کمک کنن. اونا دوستای فیک هستن. تو هر رابطه واقعی‌ای یک قانون نانوشته تعادل وجود داره و میگه که پاداش یک کار (زحمت) یک نوع کار مشابه هست. افراد رو بر مبنای زحمتی که می‌کشن قضاوت کنید نه بر مبنای نیتی که دارن. ما به شما توصیه می‌کنیم به تمام کسانی که برای بهتر بودن شما زحمت می‌کشن پاداش بدید و رابطه نزدیکی باهاشون داشته باشید. 

حالا شما بگید، با تجربه فعلی‌تون از زندگی، به این لیست چه چیزایی میشه اضافه کرد؟ با چه جور افرادی ملاقات کردید و اینکه چطور فهمیدید که اونا دارن با شما مثل یک دوست فیک رفتار می‌کنن یا دوست واقعی؟ 

  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 67%

امروز نگاهی خواهیم داشت به «15 نشانه‌ی یک دوست الکی»، پس با یوکن همراه باشید. 

زندگی اصولا مشکله. پس شما کسی رو نمی‌خواید که محدودتون کنه یا حتی این شرایط رو براتون سخت‌تر از چیزی که هست بکنه. ما فهمیدیم که شاید براتون مفید باشه که افراد دور و برتون رو ارتقا بدید چون همون‌طور که می‌دونید، (شخصیتِ) شما میانگین 5 نفر از کسانی است که بیشتر وقتتون رو باهاشون می‌گذرونید.

صرف نظر از جزئیات، همون‌طور که لیستمون رو بررسی می‌کنیم، نزدیک‌ترین دوستاتون رو در ذهنتون داشته باشین و ارزیابی کنید که رفتارشون تو بعضی موقعیت‌ها تا چه اندازه خوبه. 

ممکنه بعضی از اونا فقط به خودشون فکر می‌کنن، بنابراین در اینجا 15 علامتی که نشون میده یک دوست، فیک (الکی یا قلابی) هست رو باهم بررسی می‌کنیم.

1. اونها از دیدگاه شما برای زندگی حمایت نمی‌کنن و با انتقاد ناامیدتون می‌کنن

دوستای واقعی وقتی کار بیخود انجام میدید بهتون میگن و وقتی کار درستی انجام میدید حمایتتون می‌کنن. احتمالا این بهترین نشونه برای تشخیص رابطه دوستیتون هست. اونا بهتر از هر کسِ دیگه شما رو می‌شناسن. اگه اونا شما رو در دنبال کردن اهدافتون تشویق نکنن و در عوض سرزنش‌تون بکنن، باید گفت که شما دوست فیک دارید. اونا چیزایی میگن مثل «تو از پسش برنمیای»، خواسته شما رو برای ارتقای موقعیت‌تون مسخره می‌کنن. یه لیست بلندبالا بهتون میدن از کسانی که تو کاری که شما می‌خواید انجام بدید شکست خوردن و پیشنهاد می‌کنن که نباید حتی امتحانش کنی و باید فقط بیخیال شی.

2. وقتی اشتباهی مرتکب میشن عذرخواهی نمی‌کنن

یک نشونه مشخص دیگه وقتی هست که غرور شخصی‌شون رو بالاتر از رابطه‌ای که دارید قرار میدن. مردا و زن‌‌های واقعی وقتی اشتباه می‌کنن می‌فهمن و انقدر قوی هستن که اونو بپذیرن. وقتی اشتباهی مرتکب میشن قبولش میکنن و بابت رفتاری که داشتن عذرخواهی میکنن. دوستای واقعی راجع به اتفاقی که منجر به جروبحث‌شون شده صحبت می‌کنن و قوی‌تر ازش خارج میشن.

3. پشت سر بقیه مردم حرف می‌زنن

بیاین اینو بخونیم. اگه اونا پشت سر بقیه دوستاتون زمانی که نیستن غیبت کنن، وقتی هم که شما نیستید پشت سرتون با اونا حرف میزنن. دوستای واقعی پشت سرتون شروع به صحبت نمی‌کنن، خصوصا تو جمعی که برای شما اهمیت داره. پشت سر حرف زدن برای تفریح نشونه عدم بلوغ عاطفی هست و مردم خواه یا ناخواه به منظور حفظ موقعیت‌شون این کارو انجام میدن. این افراد هیچگاه لیدرِ گروه نیستن و معمولا شخصیت برجسته تیم نمیشن. اونا تو هر دو جبهه بازی می‌کنن و وقتی که درگیری حل میشه، معمولا کسی هستن که طرد میشه.

4. بیشتر از اینکه بدن، می‌گیرن

معمولا می‌تونید زالو‌های گروه رو تشخیص بدید. همیشه کسایی هستن که دنبال پیشبرد برنامه‌های خودشون به قیمت دیگران هستن، حتی به قیمت رابطه‌شون. گاهی ممکنه حتی روش سرپوش بذارن، مثل زمانی که به شما تو یه کار خیلی کوچیک کمک می‌کنن و بعد درعوضش یک کار خیلی بزرگ از شما می‌خوان. این رفتار معمول این آدماست، وقتی براشون چیزی (منفعتی) یا بردی وجود داشته باشه. این افراد معمولا از دیگران برای بالا رفتن از نردبون استفاده می‌کنن. با این افراد به کَرات روبه‌رو میشید، به خصوص در محل کار. این افراد همونایی هستن که بابت کار یا ایده‌هایی که مال خودشون نبوده تحسین میشن. هدف اینه که از ابتدا این جور آدما رو بشناسی و تنها با کسایی دوست شی که عملکردشون در جهت منافع گروه باشه. 

5. وقتی می‌برید دست نمیزنن

این یکی از جملات محبوب ماست، مراقب کسانی که هنگام بردتون دست نمی‌زنن باشید. اینا در واقع حسودها هستند که در لباس دوستی با شما مخفی شدن. به جای اینکه وقتی به چیزی می‌رسید از ته دل خوشحال بشن، نسبت به موفقیت‌تون حسودی می‌کنن. موفقیت شخصی این امکان رو فراهم می‌کنه که به دقت رفتار دیگران نسبت به خودتون رو آنالیز کنید. بعضی از شما در آینده‌ای نزدیک به موفقیت مالی دست پیدا می‌کنید و روابط‌تون بخاطر این موضوع دچار آسیب میشه. این مسئله شخصیت واقعی افراد رو مشخص می‌کنه. 

6. از شما حمایت نمی‌کنن

ما حیوانات اجتماعی هستیم، پس همواره در محیط‌های اجتماعی تنش وجود داره. این یکی از دلایلیه که به خاطرش با افراد دوست میشیم. مواجه شدن با دنیا در قالب یک گروه، ساده‌تر و امن‌تر از اینه که تنهایی این کارو بکنیم. باور به اینکه شما هوای کسی رو داشته باشید و اونا هم هوای شما رو دارن، پایه و اساس ساخت جوامع هست. به خاطر همین این نوع خیانت آسیب زیادی وارد می‌کنه. مسئله این نیست که وقتی کسی به شما توهین می‌کنه دوستتون مداخله نکنه، یا وقتی چند نفر باهاتون رفتار ناعادلانه دارن باهاشون همراه بشه. اونا به این اتحاد خیانت کردن و حالا شما در این جهان وحشی تنها موندید. دوستان واقعی خطر رو به جون میخرن تا از اتحادی که براش ارزش قائلن محفاظت کنن.

7. بخاطر اهداف مشابه باهم دوست هستید، نه ذهنیت‌های مشترک

این اتفاق وقتی می‌افته که شرایط جوری بشه که افراد یک چالش یا یک زمان طولانی رو باهم پشت سر بذارن. اینو تو بعضی از دوستی‌هایی که زمان دبیرستان یا کودکی شکل میدید، می‌بینید. تو اون لحظه باور دارید که اون دوستی تا ابد ادامه پیدا می‌کنه اما افراد تغییر میکنن و بزرگ میشن. وقتی شرایط تغییر کنه و گزینه‌های دیگری داشته باشید که تحت تاثیر شرایط محیطی به شما تحمیل نشده باشه، بعضی از دوستی ها از بین میرن چراکه برای همیشه ساخته نشده بودن. وقتی که غلبه بر چالش به طور جمعی راحت‌تر از حالت مفرد هست آدما مثل دوست رفتار می‌کنن. اما این مدل شراکت اجتماعی رو با دوستی حقیقی اشتباه نگیرید.

8. اونا شما رو جلوی بقیه مسخره می‌کنن تا خودشونو بهتر نشون بدن

اگه شما مایه خنده گروه هستید، احتمالا تو گروه اشتباهی قرار دارید. این یک راه جالب برای نگاه به روابط هست، چون دوستای واقعی مدام همدیگه رو مسخره می‌کنن اما یک روش جالب برا این کارشون دارن. در سمت دیگر این سکه، افرادی رو پیدا می‌کنید که از هیچ فرصتی برای مسخره کردن به اصطلاح دوستانشون دریغ نمی‌کنن، خصوصا برای بهتر به نظر اومدن تو نگاه شخص جدید.

9. شما فقط مکالمات سطحی دارید

اعتماد از آسیب‌پذیر بودن جلو یک شخص دیگه و سوء‌استفاده نکردن از موقعیت میاد، در ازاش اونا هم آسیب‌پذیری خودشونو بهتون نشون میدن. به این ترتیب هر دو سمت متعهد میشن که بر علیه منافع همدیگه عمل نکنن و به جاش مثل یک گروه عمل کنن. این یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های ساخت پیونده. اگه رابطه (دوستی) به جایی برسه که این ستون بتونه پایه‌ریزی بشه، می‌تونید چیزی بسازید که پایدار باشه. دوستی‌های فیک چنین ستونی ندارند. اونا حول مسائل سطحی حرکت می‌کنن. همیشه این احتمال که باعث میشه شما از شناخت واقعی یک شخص عاجز بمونید، وجود داره.

10. اگه چیز بهتری از راه برسه شما رو کنار میزارن

یک راه دیگه برای اینکه بفهمیم مقاصد یک نفر (در دوستی) واقعیه یا نه اینه که اگه چیز بهتری برای منفعت بردن ببینن رابطه با شما رو به راحتی میذارن کنار.

همیشه مراقب کسانی که از یک رابطه میپرن تو یه رابطه دیگه باشید. این افراد برای اینکه بتونن موقعیت فعلی‌شون رو کنار بذارن، هیچ‌وقت روابط محکمی نمی‌سازن، لنگرگاهی ندارن و بهترین کار این هست که جلو اونا ضعف‌هاتونو رو نکنید چون از اونا برای تسهیل ورودشون به یک گروه جدید استفاده می‌کنن. به محض اینکه بفهمید دیگران چطوری فکر می‌کنن، این مسئله تقریبا مثل یک فرا قدرت میشه. ما همیشه در عجبِ کارکرد ذهن و روانشناسی روابط بین شخصی هستیم. 

11. تا زمانی که شما برنامه‌ریزی نکنید و همه چیزو سامان‌دهی نکنید از خوش‌گذرونی خبری نیست

این مسئله در مورد زیرساخت‌های گروه و اینکه این روابط برای هر یک از اعضاء چقدر ارزشمنده، چیزهای زیادی رو نشون میده. به آخرین باری که با دوستاتون قرار گذاشتید فکر کنید، چه کسی مسئول سامان دادن به همه چیز بود و همه رو دور هم جمع کرد. اگه شخصی که همه بارهارو به دوش کشیده شما بودید، آخرین باری که یکی از اعضای دیگر گروه اینکارو انجام داده کِی بوده؟ در یک جمع ایده‌آل، هر عضو ارزشی که گروه برای زندگیش داره رو درک می‌کنه و به دنبال راه‌هایی برای تسهیل توسعه اون میگرده.

12. اونا راز های شما رو فاش می‌کنن

 قبلا گفتیم که مطرح کردن نقاط ضعف‌تون به ایجاد اعتماد کمک می‌کنه. یک نشونه مشخص اینکه یک نفر اون‌طوری که خودشو نشون داده دوست واقعی‌تون نیست زمانی هست که اون اعتماد از بین بره. دوستای فیک ارزشی برای رابطه‌تون قائل نیستن، پس براشون مهم نیست اگه تو این پروسه (روند) شما آسیب ببینید. اونا حتی ممکنه رو این اتفاق سرپوش بذارن و بگن منظورشون چیز دیگه‌ای بوده. می‌تونید مطمئن باشید که خیلی عمدی‌تر از چیزی بوده که اونا تظاهر می‌کنن. پس دوستان عزیز حواستون باشه جلو چه کسی درددل می‌کنید.

13. اونا شما رو به سمت عادت‌های بد سوق میدن

بذارید اینطوری بگیم که شما تازه سیگارو ترک کردید یا تازه رژیمو شروع کردید چون دنبالِ بهبود سلامت زندگیتون هستید. دوستای واقعی حتی بیشترم خوشحال میشن که شما رو تو راهی که انتخاب کردید حمایت می‌کنن و حتی پیشنهاد میدن که بهتون ملحق بشن. همیشه مراقب شخصی که بهتون سیگار پیشنهاد میده وقتی که می‌دونه بته ازگی ترک کردید باشید. این ادما نمی‌خوان شما موفق باشید چون خودشون نتونستن پاشونو فراتر از موقعیتی که دارن بذارن. پس هرچی ادمای بیشتر رو تو سطح خودشون نگه دارن، حس بهتری نسبت به خودشون خواهند داشت. موفقیت شما تنها جایگاه اونارو به خطر می‌ندازه، پس سعی میکنن اقدامات شما برای بهتر شدن از اونا رو خراب کنن.

14. حلقه داخلی‌تون بهتون میگه که اون آدم یه دوست فیکه

بعضی وقتا ممکنه ذهنتون انقد درگیر باشه که نتونید حقیقت رو بفهمید. این زمانی هست که شما بهتره فقط به اونایی که صلاح (خوبِ) شما رو میخوان اعتماد کنید. گزینه غیرمحبوب در اینجا خانواده‌ست. با اینکه ممکنه اکثر اوقات اینو نفهمید یا حس نکنید، اونا واقعا به شما اهمیت میدن و به لحاظ احساسی، چندان درگیر روابط خارجی شما نیستن. بنابراین همون‌طوری که میبینن وصفش میکنن. اونا اغلب میتونن بگن که فلان شخص به این دلایلِ درست نمیتونه دوست خوب باشه. گزینه دوم اینه که به کسی که همیشه نشون داده آدم روراست و قابل اعتمادی هست اعتماد کنید.

15. اونا درخواست کمک می‌کنن اما خودشون هیچ‌وقت پیشنهاد کمک نمی‌دن

ازتون میخوان که در دسترس اونا باشید اما یه جورایی هیچ‌وقت برای شما در دسترس نیستن. فقط وقتی به چیزی نیاز دارن تماس می‌گیرن اما وقتی شما تماس می‌گیرید در شرایطی نیستن که بهتون کمک کنن. اونا دوستای فیک هستن. تو هر رابطه واقعی‌ای یک قانون نانوشته تعادل وجود داره و میگه که پاداش یک کار (زحمت) یک نوع کار مشابه هست. افراد رو بر مبنای زحمتی که می‌کشن قضاوت کنید نه بر مبنای نیتی که دارن. ما به شما توصیه می‌کنیم به تمام کسانی که برای بهتر بودن شما زحمت می‌کشن پاداش بدید و رابطه نزدیکی باهاشون داشته باشید. 

حالا شما بگید، با تجربه فعلی‌تون از زندگی، به این لیست چه چیزایی میشه اضافه کرد؟ با چه جور افرادی ملاقات کردید و اینکه چطور فهمیدید که اونا دارن با شما مثل یک دوست فیک رفتار می‌کنن یا دوست واقعی؟ 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2021-01-22 03:44:03
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها