موفق‌ترین افراد شب‌های خود را چگونه می‌گذارنند؟

2 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت زمان - موفق‌ترین افراد شب‌های خود را چگونه می‌گذارنند؟
موفق‌ترین افراد شب‌های خود را چگونه می‌گذارنند؟
امتیاز مطلب: 95%

اگر برنامه‌ی صبحگاهی را در گوگل سرچ کنید 20 میلیون مطلب در کمتر از 62 ثانیه برای شما نمایان می‌شوند. برنامه‌های صبحگاهی سبب می‌شوند روز شادتر و کارآمدتری را داشته باشیم. با این حال داشتن یک برنامه‌ی صبحگاهی منظم تنها نصف یک معادله است.  یک برنامه صبحگاهی قوی با یک برنامه‌ی شبانه‌ی قوی آغاز می‌شود. با یوکن همراه باشید.

برنامه‌های صبحگاهی خوب به مادران پرمشغله اجازه می‌دهند کارهای خود را به اتمام برسانند و به مدیران این امکان را می‌دهند که روزی پر از جلسه را تجربه کنند اما باز هم برای شام به خانه برسند اما بدون یک روال شبانه‌ی قوی کامل نیستند.

شب قوی صبح شما را باطراوت‌تر می‌کند

بنجامین فرانکلین هر شب این سؤال را از خود می‌پرسید: " امروز چه کار خوبی انجام داده‌ام؟ فردا چه کار خوبی انجام دهم؟"

با پرسیدن این دو سؤال بنجامین فرانکلین می‌‎توانست بر کارهای خود تفکر داشته باشد. او با این کار می‌توانست قدردان باشد و دستاوردهای خود را ببیند و سپس تلاش برای موفقیت خود را از اول صبح شروع کند.

در حقیقت، این‌ها دو ویژگی داشتن برنامه‌ی شبانه هستند:

  • تفکر و پایان دادن به روز
  • ایجاد یک برنامه پیگیری برای فردا

یک برنامه شبانه به شما کمک می‌کند تا بر نتایج مثبت تمرکز کنید و همچنین به شما کمک می‌کند تا روز خود را پایان برسانید. شما با این برنامه قادر خواهید بود ذهن خود را خاموش کنید.

شما دقیقاً می‌دانید که فردا چه کار خواهید کرد و می‌گذارید ضمیر ناخودآگاه شما به حل مشکلاتتان در هنگام خواب بپردازد.

برنامه‌ی شبانه افراد موفق

هنگامی که ما به افراد موفق مانند بنجامین فرانکلین، آریانا هافینگتون و حتی لودویگ ون بتهوون نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که زود به رخت خواب رفتن و زود بیدار شدن کلید موفقیتشان بود.

آن‌ها قبل از اینکه جهان در اطراف آن‌ها شروع به کار کند، کار خود را آغاز می‌کردند. این امر ذهن آن‌ها را آزاد می‌کرد تا بر آنچه واقعاً اهمیت دارد تمرکز کنند و می‌توانستند  هر روز به سمت اهداف خود حرکت کنند.

این ثبات و نظم در برنامه‌شان بود که آن‌ها را به موفقیت رساند.

آریانا هافینگتون چای می‌نوشد، حمام می‌کند و شب‌ها لوازم الکترونیکی را در اتاق اجازه نمی‌دهد. او در روال معمول بسیار علمی عمل می‌کند. این روال به بدن او اجازه می‌دهد تا خاموش شود و بر آنچه که مهم است تمرکز کند یعنی خواب. او این مطلب را به صورت عمیق در کتاب خود "انقلاب خواب" بیان می‌کند.

لودویگ ون بتهوون هر شب ساعت 10 در رختخواب بود و این کار به او اجازه می‌داد که صبح زود بیدار شود و به کار کردن بر روی هنر خود بپردازد.

یک تغییر کوچک با نتایج مهم

ایجاد یک برنامه‌ی شبانه به معنی تغییر عادات است.

بعضی از اوقات ما لقمه‌ی بزرگ‌تر از دهان برمی‌داریم و به همین دلیل هیچ وقت به اهدافمان نمی‌رسیم.

من می‌دانم که با تغییر عادت‌هایم می‌توانم یک برنامه‌ی شبانگاهی داشته باشم که من را به موفقیت می‌رساند.

برای داشتن یک برنامه منظم شبانه می‌توانید زودتر به تختخواب بروید که این امر به معنای این است که وسایل الکترونیکی خود را دور از دسترس قرار دهید و می‌توانید به جای آن‌ها کتاب بخوانید.

داشتن یک روال شبانه می‌تواند ساختار روز شما را تغییر دهد. این کار فضای بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کند تا به جای نشستن امکان اقدام را به شما می‌دهد.

اگر هر زمانی وسوسه شدید که به عادت گذشته‌ی خود برگردید، به منافع روال شبانه‌ی خود و موفقیتی که دیگران با استفاده از برنامه‌شان توانستند به دست بیاورند فکر کنید.

ساده و کوچک شروع کنید

برنامه و روان شبانه‌ی شما لازم نیست پیچیده و دشوار باشد. هر قدمی هر چقدر هم کوچک که در مسیر درست برمی‌دارید شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که زود خوابیدن منجر به موفقیت می‌شود؛ با این حال برنامه‌ی شبانه تنها مربوط به زود خوابیدن نیست بلکه شامل کارهایی می‌شود که در شب‌ها انجام می‌دهید. برای مثال، خواندن یک کتاب و استفاده نکردن از وسایل الکترونیکی و یا وقت گذراندن با خانواده.

اگر آماده هستید که کارهای بیشتری را به انجام برسانید و موفقیت را با برنامه شبانه خود شروع کنید، این مراحل را دنبال کنید:

  1. زود به تختخواب بروید و زود بیدار شوید (هر روز و شب در یک زمان)
  2. وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید و به جای آن کتاب بخوانید و یا با خانواده وقت بگذرانید.
  3. هر شب به کارهایی که انجام دادید و یا ندادید فکر کنید.
  4. برنامه‌ی روز بعد خود را بچینید.
  5. بخوابید.

این پنج مرحله به شما کمک می‌کنند به ذهن خود اجازه دهید که وضعیت خود را به حالت خواب تغییر دهد. ضمیر ناخودآگاه شما در هنگامی که خوابیده‌اید می‌تواند بر روی برنامه‌های روز بعد شما کار کند.

برنامه‌ها و روال‌های شبانه به شما ساختار برای ایجاد عادات بهتر را می‌دهند و عادات بهتر شما را به موفقیت می‌رساند.

 

منبع: Lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-18 17:14:56
دسته بندی ها