10 راز سلامتی و طول عمر ژاپنی‌ها

4 شهریور 1399 - 6:00
سبک زندگی - 10 راز سلامتی و طول عمر ژاپنی‌ها
10 راز سلامتی و طول عمر ژاپنی‌ها
امتیاز مطلب: 79%

برخی افراد برای تناسب اندام، سلامتی بیشتر و زیبا ماندن پول زیادی خرج می‌کنند. آن‌ها اغلب انواع و اقسام داروها و رژیم‌های غذایی را امتحان می‌کنند تا به طول عمر بالاتر و اندامی ایده‌آل‌ دست یابند. اما هیچ یک از این روش تاثیر زیادی ندارد و تنها پول‌شان را هدر می‌دهند. جالب است بدانید ژاپنی‌ها بدون تلاش زیاد، در حالی‌که سن‌شان بالا می‌رود، سالم، خوش‌اندام و جوان باقی می‌مانند. فکر می‌کنید راز طول عمر ژاپنی‌ها چیست؟ با یوکن همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

1. هر روز ورزش می‌کنند

ورزش - ورزش روزانه - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی‌ها علاقه‌ی زیادی به ورزش دارند و همواره ورزش و کار روزانه را در کنار هم انجام می‌دهند. آن‌ها هر روز ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن آرام را انجام می‌دهند. آن‌ها هر روز زمانی را برای انجام فعالیت‌های بدنی خفیف درنظر می‌گیرند و به دنبال این نیستند که در باشگاه عضله‌سازی کنند.

2. از مصرف زیاد دسر اجتناب می‌کنند

دسر - مصرف زیاد دسر - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

شیرینی زیاد در رژیم غذایی ژاپنی‌ها جایی ندارد. آن‌ها می‌دانند مصرف شکر چه مضراتی دارد، به همین خاطر از مصرف زیاد آن خودداری می‌کنند. البته دسر دوست دارند؛ تنها همانند مردم دیگر کشورها زیاده‌روی نمی‌کنند.

3. وعده صبحانه کامل و مقوی دارند

صبحانه - صبحانه کامل - صبحانه مقوی - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه مردم ژاپن است. ژاپنی‌ها به صبحانه اهمیت زیادی می‌دهند و بیشترین میزان غذا را در این وعده می‌خورند. صبحانه مردم ژاپن شامل چای سبز، برنج بخارپز، املت، ماهی، سوپ میسو با توفو و غذاهای این‌چنینی است. تحقیقات حاکی از آن است، افرادی که صبحانه بیشتر و شام کمتری می‌خورند زودتر به وزن ایده‌آل خود می‌رسند.

4. در تمام وعده‌های غذایی برنج می‌خورند

 برنج - پلو - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ایرانی‌ها در مصرف غلات و نشاسته افراط می‌کنند و همین عامل چاقی آن‌هاست.

ژاپنی‌ها در تمام وعده‌های غذایی‌شان برنج دارند. برنج سالم‌ترین غذای دنیاست که فواید زیادی دارد و وزن را در حد ایده‌آل نگه می‌دارد.

5. برای پخت غذا از روش‌های سالم استفاده می‌کنند

غذای سالم - پخت سالم غذا - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

مردم ژاپن روی سالم بودن غذا حساسیت زیادی دارند. آن‌ها از روغن زیاد، غذاهای سنگین و مواد غذایی ناسالم اجتناب می‌کنند. در مقابل، به سراغ مواد غذایی تازه و روش‌های پخت سالم غذا مانند تفت دادن سریع، کباب کردن، بخارپز و آب‌پز کردن می‌روند. ژاپنی معتقدند پخت زیاد و طولانی مدت غذا باعث می‌شود ارزش غذایی از بین برود.

6. از هر غذایی، تکه‌ای کوچک می‌خورند

کم غذا خوردن - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی‌ها برخلاف ایرانی‌ها به جای خوردن مقدار زیادی از یک غذا، انواع غذاها را به مقدار بسیار کم در یک وعده مصرف می‌کنند. مردم ژاپن غذا را به آرامی می‌خورند و از هر لقمه‌ی غذا لذت می‌برند. آن‌ها بشقاب غذایشان را پر نمی‌کنند، بلکه هر غذا را در ظرف جداگانه‌ای می‌خورند. به دنبال تزئین غذا نیستند و بیشتر زیبایی طبیعی غذاها را نشان می‌دهند.

7. از مواد غذایی تازه استفاده می‌کنند

مواد غذایی - مواد غذایی تازه -  راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی مواد غذایی تازه مخصوص هر فصل را می‌خورند. همیشه غذای ژاپنی‌ها از نظر طبیعی بیشترین کیفیت را دارد. مردم ژاپن معتقدند هر محصول بعد از برداشت باید تازه مصرف شود و همیشه مواد غذایی تازه در دسترس‌شان است.

8. در مصرف ماهی حرف اول را می‌زنند

 ماهی - مصرف ماهی - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی‌ها عاشق غذای خانگی خصوصا ماهی هستند. ژاپنی‌ها خودشان انواع خوراک ماهی، سوپ میسو، برنج بخارپز، سبزیجات تازه، غذاهای دریایی و دسر میوه‌ای  درست می‌کنند و می‌خورند. جالب است بدانید، ژاپنی‌ها تنها دو درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما مصرف 10 درصد ماهی جهان برای آنهاست. مردم ژاپن مقدار بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 را هر روز مصرف می‌کنند، پس کاملا طبیعی است که عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر مردم دنیا دارند.

9. از مواد اولیه سالم استفاده می‌کنند

مواد اولیه - مواد اولیه سالم - راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی‌ها برای پخت غذا از مواد اولیه سالم استفاده می‌کنند و همین مساله سبب می‌شود زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشند. آن‌ها سبک زندگی و عادات غذایی سالمی دارند و به همین خاطر اصلا ظاهرشان به سن‌شان نمی‌خورد. پخت غذا با مواد اولیه سالم باعث شده تا هیچ نشانی از چین و چروک صورت، پیری، بیماری‌ها و چربی‌های مضر در بدن‌شان نباشد.

10. از غذا خوردن لذت می‌برند

غذا خوردن - لذت بردن از غذا -  راز سلامتی ژاپنی ها - ژاپن - سلامت در ژاپن

ژاپنی‌ها هیچ علاقه‌ای به رژیم گرفتن ندارند. آن‌ها از خوردن غذاهای سالم و مقوی لذت می‌برند و برای کاهش وزن گرسنگی نمی‌کشند. ژاپنی‌ها برای سالم ماندن و تناسب اندام از روش‌های خودشان استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند غذای سالم بخورند تا مجبور نشوند رژیم بگیرند. همین عادت غذایی سالم باعث شده تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

منبع: curiousmob

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-10 18:12:43
دسته بندی ها