14 کاری که حالِ خیلی از مردم دنیا را خوب می‌کند

31 تیر 1399 - 6:00
مثبت اندیشی - 14 کاری که حالِ خیلی از مردم دنیا را خوب می‌کند
14 کاری که حالِ خیلی از مردم دنیا را خوب می‌کند
امتیاز مطلب: 86%

چند ماهی است درگیر ویروس کرونا شدیم و تمام مردم جهان با این ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این شرایط دشوار، داشتن حس خوب یا انجام برخی کارها همانند قبل، غیرممکن و سخت به نظر می‌رسد؛ اما چند کار ساده‌ای را معرفی می‌کنیم که حال خیلی از مردم دنیا را بهتر می‌کند، پس با یوکن همراه باشید.

شاید بچه مدرسه‌ای دارید و تمام روز مشغول رسیدگی به تکالیف آن‌هایید، به خاطر حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از شیوع کروناویروس از عزیزانتان دور شده‌اید، از فرد مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می‌کنید، خودتان در حال بهبود یافتن از بیماری هستید یا می‌خواهید حرفه‌ی جدیدی یاد بگیرید؛ درهرصورت به این مسئله واقفید که هیچ‌چیز همانند گذشته نیست. اکنون کارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که خیلی‌ها با انجام دادن آن‌ها احساس نزدیکی بیشتری نسبت به خودشان پیدا کرده‌اند. این کارها به ما یاد می‌دهند که چیزهای خیلی ساده‌ای برای لذت بردن روزانه در اطرافمان وجود دارد.

با وجود شرایط سخت موجود و تغییرات اخیر، زمان‌هایی وجود دارد که تفاوتی نسبت به گذشته پیدا نکرده‌اند. وقتی از پشت شیشه برگ‌های تازه درختان را مشاهده می‌کنید یا زمانی که بچه‌ها را می‌بینید که مثل قبل با هم دعوا می‌کنند، یکی از همین لذت‌ها باشد؛ شاید هم‌زمانی باشد که لباس موردعلاقه‌تان را پوشیده‌اید و با دوست صمیمی‌تان درباره قسمت جدید سریال طنزی که دیده‌اید، به صورت پیامکی حرف می‌زنید و می‌خندید. عادی بودن و داشتن حس شادی، هرچند برای زمانی کوتاه، بسیار ضروری است. شاید برای برخی‌ها داشتن حس و حال خوب مثل قبل کار ساده‌ای نباشد و آن‌ها نیاز به انگیزه بیشتری داشته باشند؛ به همین خاطر، 14 راهکار ساده را معرفی می‌کنیم که حالتان را خوب می‌کند.

قهوه - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

1. نوشیدن یک فنجان قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه باعث بالا رفتن روحیه‌‌تان می‌شود. برخی‌ها در برخورد با شرایط سخت و دشوار، به سراغ یک فنجان قهوه موردعلاقه‌شان می‌روند تا آرامش بگیرند. البته اگر از خوردن قهوه لذت نمی‌برید، این کار را نکنید. می‌توانید نوشیدنی محبوب خود مانند یک لیوان چای، دم‌نوش یا یک شربت خنک بنوشید.

برنامه‌ریزی - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

2. داشتن برنامه‌ریزی

منظورمان این نیست برای اهداف رؤیایی خود برنامه ریزی کنید؛ بلکه برای انجام کارهای ساده‌ای چون شستن لباس یا تماشای تلویزیون در یک ساعت خاص برنامه بریزید. برخی افراد با ایجاد یک عادت جدید برای پیاده روی در طبیعت به‌صورت روزانه، انگیزه و امید بیشتری پیدا می‌کنند. تداوم این عادت بسیار آرامش‌بخش است و باعث ایجاد احساس ثبات می‌شود.

رانندگی - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

3. بی‌مقصد رانندگی کردن

برخی‌ها با رانندگی بی‌مقصد، حس بهتری نسبت به خودشان پیدا می‌کنند. البته بی‌هدف به جاده زدن روزهای خوش قبل از کرونا را یادآوری می‌کند.

دورهمی آنلاین - تماس گروهی - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

4. برپا کردن دورهمی آنلاین

میزبانی یک دورهمیِ آنلاین تفاوت زیادی با مهمانی‌های حضوری دارد؛ البته در زمان شیوع کرونا یک روش عالی برای حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده خواهد بود. میزبانی آنلاین برای کسانی که عاشق مهمانی دادن‌اند، روزهای خوش گذشته را یاداوری می‌کند.

ناخن - رسیدگی به ناخن - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

5. رسیدگی به ناخن‌ها در خانه

برخی از خانم‌ها در طول سال چندین بار برای رسیدگی به ناخن‌هایشان به آرایشگاه مراجعه می‌کنند. البته اغلب رسیدگی به ناخن‌ها در خانه را وقت‌گیر و غیرممکن می‌دانند؛ اما با کمی تلاش برای یک‌بار هم که شده می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید.  تعداد بی‌شماری ویدئوی آموزشی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید از این طریق تجربه کسب کنید. به ناخن‌هایتان یک لاک خوش‌رنگ بزنید تا حال و هوایتان عوض شود.

برنامه روزانه - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

6. داشتن برنامه روزانه صبحگاهی

اگر قبل از کرونا و قرنطینه خانگی، صبح خود را با تماشای برنامه‌ی صبحگاهی و خوردن صبحانه شروع می‌کردید، لباس می‌پوشیدید و به بیرون از خانه می‌رفتید، اکنون هم می‌توانید همین کارها را انجام دهید. دنبال کردن برنامه صبحگاهی روزمره باعث می‌شود از حس بلاتکلیفی رها شوید و احساس بهتری داشته باشید. بله درست است، اتفاقات بیرون را نمی‌توان کنترل کرد، اما کنترل رفتارمان تا حد زیادی دست خودمان است.

نقاشی - رنگ آمیزی - کودکان - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

7. نقاشی و رنگ‌آمیزی با کودکان

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس، نقاشی و رنگ‌‌آمیزی است. انجام این کار به همراه کودکان تجربه‌ی بسیار خوبی است. نقاشی کنار بچه‌ها با تخیلات خاصشان باعث می‌شود از استرس و تنش‌های موجود دور بمانید.

فعالیت بدنی - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

8. فعال بودن

ورزش به‌صورت حرفه‌ای یا با برنامه‌ی مشخص، ازجمله کارهایی است که خیلی‌ها تا قبل از شیوع ویروس کرونا به آن پای‌بند بودند. اکنون در شرایط جدید، خیلی از افراد در خانه ورزش می‌کنند. پس همچنان فعال بمانید زیرا انجام حرکات ورزشی باعث حفظ روحیه و بهبود حالتان می‌شود.

کسانی که قبل از قرنطینه خانگی به ‌سختی زمانی را برای ورزش در نظر می‌گرفتند، اکنون فرصت بیشتری دارند تا کمی تحرک داشته باشند. باید ببینید چه ورزشی برایتان بهتر است. پیاده روی، شرکت در کلاس‌های ورزشی آنلاین یا همراهی با برنامه‌های تلویزیونی از بهترین پیشنهادات موجودند.

مدل مو - درست کردن مو - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

9. درست کردن مدل موهای جدید

حتما در ویدئوهای زیادی دیده‌اید که کوتاه کردن موها برای خیلی‌ها یک فاجعه است؛ اما بسیاری با این کار آرامش می‌گیرند. حتما نباید یک آرایشگر حرفه‌ای باشید؛ یادگرفتن چند مدل گیس، درست کردن مدل موی گوجه‌ای و حالت دادن به موها باعث بهتر شدن حالتان می‌شود.

رویا - رویاپردازی - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

10. رؤیاپردازی در مورد آینده

حفظ تمرکز در برخی روزها کار سختی است؛ اما تنها کافی است چند دقیقه به مسائلی جز کارهای روزانه فکر کنید تا حالتان همانند قبل خوب شود. برخی‌ها با رویاپردازی درباره آینده، در روزهایی که همه‌چیز به شکل دیگری پیش می‌رود، برای حرکت به‌سوی اهدافشان انگیزه می‌گیرند.

آرایش - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

11. آرایش کردن

آرایش کردن برای خیلی از خانم‌ها یک موضوع عادی است؛ اما با خانه‌نشینی و رفت‌وآمدهای محدود، خیلی‌ها همانند قبل آرایش نمی‌کنند؛ اما آرایش کردن به خیلی‌ها احساس خوبی می‌دهد. اگر هنوز در آرایش کردن و کشیدن یک خط چشم زیبا ناتوانید، اکنون بهترین فرصت برای تمرین است. از سوی دیگر، اگر تاکنون به آرایش‌های غلیظ عادت داشتید، در موقعیت فعلی متوجه می‌شوید که بدون آرایش هم زیبایید.

پوست - مراقبت از پوست - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

12. مراقبت از پوست

داشتن یک برنامه مراقبت از پوست می‌تواند احساس خوبی به شما بدهد. مراقبت‌های پوستی نه‌تنها باعث آرامشتان می‌شوند، بلکه می‌توانند به یک عادت مهم تبدیل شوند. درست کردن ماسک‌های صورت خانگی، پاک‌سازی پوست و بُخور صورت از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی عالی و ایجاد حسی خوب خواهند بود.

خانواده - تماس فیزیکی با عزیزان - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

13. تماس فیزیکی با عزیزان

در این روزها فرصت کافی برای بغل گرفتن اعضای خانواده‌تان را دارید. اگر این فرصت فراهم‌شده تا در خانه تنها نباشید، با در آغوش گرفتن اعضای خانه، کمی از حس دل‌تنگی خود کم کنید. شاید تکنیک «بغل کردن خود» کمی عجیب باشد، اما این کار می‌تواند حال کسانی که تنها زندگی می‌کنند را بهتر کند.

لذت بردن از سبک زندگی جدید - حال خوب - دوران کرونا - دوران قرنطینه

14. لذت بردن از سبک زندگی جدید

خیلی چیزها همانند قبل نیست و سبک زندگی جدیدی در حال شکل‌گیری است. حتی این سبک زندگی جدید عادی شده است. افرادی که قبل از این دوران، زندگی شلوغ و پرهیاهویی داشتند، اکنون به‌اندازه‌ی کافی وقت دارند تا از خوردن غذا و بودن با عزیزانشان لذت ببرند. پس لذت بردن از روزمرگی‌‌های عادی و کارهای کوچکی چون خوردن غذا با آرامش، به موضوع جدیدی تبدیل‌شده که می‌توان از آن استفاده کرد.

شما دوران قرنطینه را چگونه پشت سر گذاشتید؟

آیا عاشق سبک زندگی قبلی‌تان بودید یا با تغییرات جدید کنار آمده‌اید؟

چطور حال خود را بهتر می‌کنید و به آرامش می‌رسید؟

 

منبع: self

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-30 00:28:27
دسته بندی ها