تقویم تاریخ - 7 خرداد

7 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 7 خرداد
تقویم تاریخ - 7 خرداد
امتیاز مطلب: 91%

تولد دارا خسروشاهی مالک ایرانی-آمریکایی شرکت اوبر

دارا خسروشاهی مالک ایرانی-آمریکایی شرکت اوبر

دارا خسروشاهی مالک و مدیرعامل اجرایی شرکت "اوبر" 7 خرداد 1348ش. در تهران متولد شد. وی پس از مهاجرت به آمریکا در سال 1991م. لیسانس مهندسی برق-بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت. از سال 2005م. به ریاست شرکت اکسپدیا رسید و آنرا به پردرآمدترین آژانس مسافرتی آنلاین آمریکا تبدیل کرد. وی توانست حوزه کاری این شرکت را به 60 کشور دنیا توسعه داد و درآمد آنرا 4 برابر کرد. وی در کنار مسئولیتهای متعددش از سال 2015م. به عضویت هیئت مدیره"نیویورک تایمز کمپانی" درآمده است. خسروشاهی در سال 2017م. هیئت مدیره "اوبر"به او به عنوان مدیر عامل اجرایی رای داده و او به عنوان مدیر عامل اجرایی ارزشمندترین استارتاپ دنیا در شرایطی برگزیده شد که این شرکت شرایط خوبی نداشته و امیدوار است با مدیریت این ایرانی خوش فکر از این بحران خارج شود. در سال 2015م. نیویورک تایمز درآمد دارا خسروشاهی را 95 میلیون دلار اعلام کرد کهبالاترین درآمد در میان مدیر عاملان آمریکایی بود. دارا خسروشاهی امروز 51 ساله شد. برای مطالعه بیوگرافی دارا خسروشاهی به لینک زیر مراجعه نمایید.

بیوگرافی دارا خسروشاهی مدیر اجرایی اوبر

تولد هومن یونسی دانشمند ایرانی

هومن یونسی دانشمند ایرانی

هومن یونسی محقق، پزشک و مشاور ایرانی 7 خرداد 1342ش. در تهران متولد شد.وی محقق انفورماتیک(فرآیندهای توسعه نرم افزار در مقیاس بزرگ) و علوم کامپیوتر، زیست شناسی مولکولی و ژنومیک کاربردی بود. وی استاد تحقیقات دانشگاه "کانکتیکت"، رئیس و استاد دانشکده "هارتفورد" و پیش از آن از اعضای هیئت علمی دانشکده تکنولوژی "سوینبرن" بود. یونسی یک دانشمند تأثیرگذار در "محاسبات شی گرا" بود که از نمونه کارهای او میتوان به برنامه نویسی نوین "SBM" و روشهای ":OPEN" اشاره کرد. وی در رشته ی زیست شناسی مولکولی و ژئومیک نیز تحصیل کرده است. یونسی همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی مدیریت را کسب کرد.

تولد کایلی مینوگ خواننده استرالیایی

کایلی مینوگ خواننده استرالیایی

کایلی آن مینوگ خواننده، ترانه سرا و خواننده استرالیایی 28 می 1968م. در ملبورن متولد شد. وی در ابتدا با بازی در سریال "همسایه ها" شناخته شد و از آن زمان به بعد تا به حال در عرصهی موسیقی درخشیده و موفقیت تجاری و تحسین منتقدان را از آن خود کرده است. مینوگ که در دنیای موسیقی با القاب "پرنسس پاپ" و "الهه پاپ" شناخته میشود امروز 52 ساله شد.

درگذشت نوآ وبستر نویسنده دیکشنری وبستر

نوآ وبستر نویسنده دیکشنری وبستر

نوآ وبستر نویسنده نسخه ابتدایی دیکشنری وبستر در 28 می 1843م. در 84 سالگی در زادگاهش درگذشت.

تأسیس بزرگترین شرکت خودروسازی فولکس واگن

شرکت خودروسازی فولکس واگن

شرکت خودروسازی آلمانی "فولکس واگن" در 1930م. به دستور رهبر وقت آلمان نازی، "آدولف هیتلر" تأسیس شد. وی از "فردیناند پورشه" خواست تا خودرویی بسازد تا همهی مردم آلمان توانایی خرید آنرا داشته باشند. به همین دلیل این شرکت فولکس واگن نام گرفت که به زبان آلمانی به معنی "خودروی مردم" میباشد. شاید این شرکت بقای خود را مدیون یک افسر بریتانیایی به نام "ایوان هیرست" باشد. وی کارخانه را که به خاطر جنگ صدمات بسیاری دیده بود را ترمیم و مجدداً راه اندازی کرد. در نهایت شرکت فولکس واگن توسط جبهه ی کارگری آلمان نازی در 28 می 1937م. در وولفسبورگ تأسیس شد. اولین مدل این شرکت همان فولکس قورباغه ای معروف است که با قیمت پایین و دارای یک موتور 4 سیلندر خنک شونده با هواست و گنجایش 4 نفر را داشت.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-27 11:21:49
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها