تقویم تاریخ - 11 خرداد

11 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 11 خرداد
تقویم تاریخ - 11 خرداد
امتیاز مطلب: 98%

تولد سعدی کارنو فیزیکدان فرانسوی

سعدی کارنو فیزیکدان فرانسوی

نیکلا لئونار سعدی کارنو فیزیکدان و مهندس فرانسوی، 1 ژوئن 1796م. در پاریس متولد شد. پدر نیکلا به دلیل علاقه ی شدیدش به سعدی نام میانی او را سعدی گذاشت. وی "قانون دوم ترمودینامیک" را کشف کرد و "چرخه کارنو در ماشینهای گرمایی" برای مطالعاتش در زمینه قانون بقای انرژی به نام این فیزیکدان فرانسوی است.

تولد فرانک وایتل سازنده موتور جت

فرانک وایتل سازنده موتور جت

سر فرانک وایتل یک افسر نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، 1 ژوئن 1907م. در کاوِنتری به دنیا آمد. وی در سال 1930م. ایده ی خود را ثبت و در سال 1937م. با راه اندازی کارخانه خود و با وجود بودجه کم اولین موتور جت را بر روی زمین آزمایش کرد و به عنوان "پدر موتور جت" شناخته شد. هواپیماى جت گلاستر _ ویتیل E28/39 اولین پرواز آزمایشى خود با موتور جت بر فراز کران ول انگلستان را در 15 می 1941م. با موفقیت پشت سر گذاشت. 

تولد مرلین مونرو هنرپیشه ی آمریکایی

مرلین مونرو

نورما جین مورتنسون معروف به مِریلین مونرو بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی، 1 ژوئن 1926م. در لس آنجلس متولد شد. وی که از مهم ترین بازیگران قرن بیستم به شمار میرود از پول‌سازترین ستارگان عصر خود بود و تأثیرگذاری‌هایش در فرهنگ عامه از او یک شمایل فرهنگی در ایالات متحده ساخته است. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری مرلین مونرو روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مرلین مونرو

تولد مورگان فریمن هنرپیشه ی آمریکایی

مورگان فریمن

مورگان فریمن بازیگر و کارگردان آمریکایی، 1 ژوئن 1937م. در ممفیس متولد شد. وی که در فیلمهای مشهور بسیاری بازی کرده، برای فیلم "دختر میلیون دلاری" اسکار بهترین نقش مکمل مرد و نیز جایزه گلدن گلوب برای یک عمر فعالیت هنری را کسب کرده است. مورگان فریمن امروز 83 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری مورگان فریمن روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مورگان فریمن

درگذشت ایو سن لورن طراح لباس فرانسوی

ایو سن لورن طراح لباس فرانسوی

ایو هنری دونات ماتیو سن لوران طراح لباس فرانسوی، 1 ژوئن 2008م. در پاریس درگذشت. وی به خاطر مرسوم نمودن شلوار زنانه برای مناسبت های مختلف و طراحی کت و شلوار "اسموکینگ" برای زنان به شهرت رسید. طراحی های وی تأثیر به سزایی بر صنعت مد لباس در نیمه دوم قرن بیستم از خود به جای گذاشت.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-31 09:27:39
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها