تقویم تاریخ - 6 تیر

6 تیر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 6 تیر
تقویم تاریخ - 6 تیر
امتیاز مطلب: 92%

تولد هلن کلر نویسنده نابینا و ناشنوای آمریکایی

هلن کلر

هلن آدامز کلر نویسنده نابینا و ناشنوا و فعال اجتماعی، 27 ژوئن 1880م. در آلاباما متولد شد. هلن کلر از زمانی که در دانشگاه «رادکلیف» دانشجو بود، نگارش را آغاز کرد و این حرفه را 50 سال ادامه داد. وی علاوه بر «زندگی من»، 11 کتاب و مقالات بیشماری در زمینه نابینایی، ناشنوایی، مسائل اجتماعی و حقوق زنان را به رشته تحریر درآورده است.

تولد کرزیستوف کیشلوفسکی کارگردان لهستانی

کرزیستوف کیشلوفسکی

کرزیستوف کیشلوفسکی کارگردان و فیلمنامه نویس لهستانی، 27 ژوئن 1941م. در ورشو متولد شد. سه گانۀ رنگ (سفید، قرمز، آبی) از شاهکارهای اوست که برنده و نامزد جوایز بسیاری در جشنواره های مختلف فیلم شد. پس از گذشت سالها از درگذشت کیشلوفسکی،  وی از کارگردانان مهم و تأثیرگذار اروپایی است که آثارش همچنان در جهان تدریس می‌شوند.

تولد رائول گونزالس فوتبالیست سابق اسپانیایی

رائول گونزالس

رائول گونزالس بلانکو فوتبالیست بازنشستۀ اسپانیایی، 27 ژوئن 1977م. در مادرید متولد شد. رائول که دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه رئال مادرید، سومین گلزن تاریخ جام قهرمانان اروپا و دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال اسپانیاست امروز 41 ساله شد.

تولد ایزابل آجانی هنرپیشۀ آمریکایی

ایزابل آجانی

ایزابل یاسمین آجانی هنرپیشۀ فرانسوی، 27 ژوئن 1955م. در نیویورک متولد شد. وی که از 15 سالگی و بدون داشتن تحصیلات آکادمیک تا به حال در بیش از 30 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است 4 جایزۀ سزار(جایزۀ ملی سینمایی فرانسه) را دریافت کرده است. وی علاوه بر 2 بار نامزدی جایزۀ اسکار،  برنده جایزه جشنواره کن برای فیلم گروه چهار نفره شد. در این سال همچنین فیلم تسخیر (آندره ی زولاوسکی) وی را برنده جایزه نخل طلای بهترین بازیگر زن را از جشنواره کن و فیلم کوارتت (جیمز آیوری) برایش نخل طلای بهترین بازیگر زن را از جشنواره کن به ارمغان آوردند. آجانی امروز 63 ساله شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-22 11:44:23
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها