تقویم تاریخ - 13 مرداد

13 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 13 مرداد
تقویم تاریخ - 13 مرداد
امتیاز مطلب: 99%

تولد باراک اوباما 44امین رئیس جمهور آمریکا

باراک اوباما

باراک حسین اوباما دوم وکیل، سناتور و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا 4 آگوست 1961م. در هونولولو متولد شد. وی که به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست به این سمت برگزیده شد در سال 2008م. از سوی مجلۀ تایم به عنوان شخص سال برگزیده شد. یک سال بعد باراک اوباما جایزۀ صلح نوبل را برای تلاش فوق‌العاده برای تقویت دیپلماسی بین‌المللی و ترغیب به همکاری میان مردم کسب نمود. اوباما امروز 59 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری باراک اوباما روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری باراک اوباما

تولد شلدون ادلسون بنیانگذار شرکت گردشگری لاس وگاس سندز

شلدون ادلسون بنیانگذار شرکت گردشگری لاس وگاس سندز

شِلدون گرَی اَدلسون سرمایه دار آمریکایی، کارآفرین و بنیانگذار شرکت گردشگری و هتلداری لاس وگاس سندز 4 آگوست 1933م. در بوستون متولد شد. وی که یکی از ثروتمندترین افراد زندۀ جهان است و مالک بسیاری از هتلها و سالن‌های گردهمایی در سراسر جهان از جمله لاس وگاس، ماکائو در چین و سنگاپور میباشد امروز 87 ساله شد.

تولد وارن آویس مؤسس شرکت آویس کار

وارن آویس

وارن آویس خلبان، کارآفرین و مؤسس آمریکایی شرکت آویس کار 4 آگوست 1915م. در میشیگان متولد شد. شرکت آویس کار در سال 1946م. در زمینۀ اجاره، فروش و لیزینگ خودرو فعالیت خود را آغاز نمود. موفقیت این شرکت موجب گسترش این شرکت تا مرز 4900 شعبه از آن در سراسر جهان مسباشد.

تولد لویی آرمسترانگ موسیقیدان سبک جاز

لویی آرمسترانگ

لویی آرمسترانگ ترومپت نواز کم نظیر و موسیقیدان جاز آمریکایی 4 آگوست 1901م. در لوئیزیانا متولد شد. او را می‌توان به تنهایی مهمترین شخصیت در گسترش جز دانست؛ او همچنین، به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوازنده‌های قرن بیستم، بیشتر از هرکسی، توانست احساس و لذت موسیقی جز را به مخاطبانش در سرتاسر جهان، منتقل کند. اگرچه در فقر و جداسازی نژادی غیرقابل تصوری بزرگ شد، اما موسیقی اش را به روشی سخاوتمندانه عرضه کرد که خوشایند و مایهٔ سرخوشی شنونده‌هایش می‌شود.

تولد لویی ویتون طراح فرانسوی

لویی ویتون

لویی ویتون طراح، کارآفرین، بازرگان و مؤسس شرکت لویی ویتون 4 آگوست 1821م. در آنشی متولد شد. وی در سال 1854م. شرکت کالای لوکس و خانۀ مد فرانسوی "لویی ویتون" را تأسیس نمود. لویی با ساختن چمدان، کیف، ساک سفری و وسایل مورد نیاز مسافرت، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در آن زمان، تنها اشخاص بسیار ثروتمند جامعه توانایی مالی رفتن به سفر در تعطیلات را داشتند. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می‌نماید، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت افزار و کتاب می‌باشند. برند لویی ویتان یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند. شرکت لویی ویتان، برای شش سال متوالی (2006 - 2012م.) به عنوان با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده‌است. ارزش این برند، در سال 2012م. معادل 25.9 میلیارد دلار برآورد گردید.

درگذشت هانس کریستین اندرسون نویسندۀ ادبیات کودک و نوجوان

هانس کریستین اندرسون

هانس کریستیان آندرسن نویسندۀ دانمارکی ادبیات کودک و نوجوان 4 آگوست 1875م. در 70 سالگی در کپنهاگ درگذشت. از معروف‌ترین داستان‌هایش می‌توان از پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور نام برد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-03 10:06:10
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها