نقل قول‌های امیدبخش زندگی که دیدگاهتان را عوض می‌کند

10 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - نقل قول‌های امیدبخش زندگی که دیدگاهتان را عوض می‌کند
نقل قول‌های امیدبخش زندگی که دیدگاهتان را عوض می‌کند
امتیاز مطلب: 90%

گاهی در زندگی شرایط سخت و ناگواری پیش می آید که تنها امیدواری باعث می شود دست از تلاش برنداریم و جنبه‌های مثبت زندگی را ببینیم. هر کسی در طول زندگی با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه می شود. در این شرایط به یاد بیاورید، سختی جزء جدایی ناپذیر زندگی است و خیلی‌ها شرایط مشابه ما را تجربه کرده‌اند. با یوکن همراه باشید تا چند جمله‌ی نویدبخش زندگی را بیان کنیم که به شما کمک می کند در شرایط سخت زندگی، امیدتان را از دست ندهید.

دزموند توتو: امیدواری، یعنی توانایی دیدن نور و روشنایی از پسِ تاریکی‌ها

دزموند توتو یکی از فعالان صلح و از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی است. این نقل قول ساده، معنای واقعی امید را به ما یادآوری می کند و ثابت می کند امید چقدر کارساز خواهد بود. حتی در تاریک‌ترین لحظات زندگی، امید است که باعث می شود به جنبه‌های مثبت زندگی و اتفاقات خوشایندی که در آینده رخ می دهند، فکر کنیم.

ژورف ادیسون: سه پیش نیاز ضروری برای داشتن زندگی شاد و سالم، کاری برای انجام دادن، چیزی برای دوست داشتن و چیزی برای امیدوار بودن است.

ژوزف ادیسون، به عنوان نویسنده و شاعر بزرگ انگلیسی، باور دارد شاد بودن در زندگی در گرو سه عامل است و یکی از آن‌ها، امید است. دو اصل کاری برای انجام دادن و چیزی برای دوست داشتن، به زمان حال وابسته است اما امید، انسان را به تفکر درباره‌ی آینده وادار می کند.

ژرژ برنانوس، نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی: امید همانند ریسکی است که باید آن را بپذیرید.

وقتی سختی‌های زندگی نمایان می شود امید به شکل ریسک به نظر می رسد. در واقع شما مجبور هستید به چیزهایی امیدوار باشید که شاید اصلاً پیش نیاید اما ممکن است شرایط موجود، مطابق میل تان پیش برود. نقل قول ژرژ برنانوس، این شرایط را به خوبی توصیف می کند. امیدواری بسیار حیاتی است اما زندگی همیشه آنطوری که ما فکر می کنیم جلو نمی رود.

مارتین لوترکینگ جونی‌تر: ما باید ناامیدی ها را بپذیریم اما هرگز امیدمان را از دست ندهیم.

همیشه جملات گوهربار و نقل قول‌های حکیمانه‌ای از مارتین لوترکینگ بیان می شود اما این نقل قول، کمتر از دیگر جملات او به گوش رسیده است. قبول ناامیدی یعنی این حقیقت را بپذیریم که همیشه، همه چیز مطابق میل مان پیش نمی رود. باید این واقعیت را بپذیریم؛اما نه به بهای از دست دادن امیدمان.

امیلی دیکنسون، شاعر بزرگ آمریکایی: امید همانند پرنده‌ای است که پر و بال دارد، در روح ما لانه می کند، بدون گفتن هیچ کلمه ای، آواز می خواند و هیچ وقت متوقف نمی شود.

امیلی دیکنسون برای توصیف امید از استعاره‌ای جذاب استفاده کرده است. او امید را به پرنده‌ای آوازخوان تشبیه کرده که احساس مثبتی در ما بوجود می آورد. امید هرگز متوقف نمی شود و فراتر از هر کلمه و توصیفی است. تمام نقل قول‌های این مطلب، قدرت امیدواری را به ما ثابت می کنند.

ریچارد ایوانز: در تاریک‌ترین آسمان‌ها می توان درخشان‌ترین ستاره‌ها را نظاره کرد.

نقل قول‌های زیادی درمورد امیدواری وجود دارد اما نقل قول ایوانز، ریشه ی علمی دارد. برای دیدن ستاره‌های چشمک زن که میلیون ها سال نوری از ما فاصله دارند، باید در تاریک‌ترین فضاها به آسمان نگریست. شاید این حقیقت نجومی تعریفی از امید باشد؛ نور ستاره وقتی دیده می شود که نورهای اندک محیط اطراف، کنار بروند و تاریکی مطلق، پدیدار شود.

قدرت

آلبرت اینشتین: برای امروز از دیروز عبرت بگیر، زندگی کن و به فردا امیدوار باش. مهم‌ترین نکته این است که هیچ وقت از سؤال کردن دست نکشی.

اینشتین، یادگیری را مهم‌ترین جنبه‌ی زندگی‌اش می داند. در این نقل قول، اینشتین اهمیت یادگیری را با امید در هم آمیخته است. او معتقد است هیچ وقت نباید از سؤال کردن دست بکشیم؛ شاید فردا، پاسخ‌های جدیدی برای سؤالات خود پیدا کنیم.

اندی دوفرین: امید خوب است، شاید بتوان گفت بهترینِ چیزهاست و چیزهای خوب هیچ وقت از دست نمی روند.

رستگاری در شاوشنک از اندی دوفرین، فیلم الهام بخشی است که مفهوم امید را به ما یادآوری می کند و این نقل قول، مفهوم این فیلم را در برگرفته است. امید تنها دلیل اندی دوفرین برای ماندن در مسیر و تلاش برای آزادی است. ما هم می توانیم روحیه و امید اندی را الگوی زندگی روزمره‌ی خود قرار دهیم.

پلینیوس: امید همانند ستونی است که دنیا را سرپا نگه داشته است. امید، رؤیای انسان بیدار است.

این نقل قول یکی از قدیمی ترین نقل قول‌های این مطلب است. پلینیوس، معروف به پلینی بزرگ، طبیعی دان، فیلسوف طبعی و نویسنده‌ی رومی و مولف "دانشنامه‌ی تاریخ طبیعی" بوده است. پلینی در این نقل قول، امید را همانند پایه‌ای می داند که جهان را سرپا نگه داشته است.

جان گوئیر، نمایشنامه نویس آمریکایی: بسیار هیجان انگیز است که چطور یک فردای کوچک می تواند تمام دیروزهای از دست رفته را جبران کند.

هیچ چیزی نمی تواند گذشته را عوض کند اما آینده می تواند فرصتی برای جبران اشتباهات گذشته باشد؛ اشتباهاتی که شاید در مقطع خود، درست به نظر می رسیدند. نقل قول‌های زیادی درمورد آینده وجود دارد. گوئیر در این نقل قول می گوید امیدی کوچک به آینده، می تواند فرصتی برای جبران ناکامی‌های گذشته باشد.

هاروی میلک، سیاست مدار آمریکایی: امید، هرگز سکوت نمی کند.

هاروی میلک معتقد است امید هیچ وقت از بین نمی رود و همیشه وجود دارد. در واقع، این اشتیاق ماست که امید را در زندگی‌مان پررنگ یا بی‌فروغ می کند.

سبک زندگی-امید -عشق-علاقه

من شماره چهار هستم، پیتاکوس لور: وقتی امیدتان را از دست بدهید، انگار همه چیز را باخته اید. البته حتی وقتی فکر می کنید همه چیز از دست رفته است، باز هم امید وجود دارد.

پیتاکوس لور، نویسنده ی کتاب‌های علمی و تخیلی است و این جمله در یکی از کتاب هایش بیان شده است. لور، امید را همانند چرخه‌ای می داند. حتی وقتی ناامیدی، ما را به سوی سیاهی می کشاند، امید دوباره ظاهر می شود. امید همیشه قابل اتکاست و همیشه در موقع نیاز ظاهر می شود تا انسان را از تباهی نجات دهد.

پابلو نرودا: شاید بتوانید تمام گل‌ها را بچینید؛ اما نمی توانید جلوی آمدن بهار را بگیرید.

پابلو نرودا نقل قول زیبایی دارد و امید را با بهار مقایسه می کند که بعد از پاییز و زمستان سرد و طولانی از راه می رسد. اگر انسان از تمام قدرت خود برای جلوگیری از آن‌ها استفاده کند، امید و بهار، هر دو از ملزومات اجتناب ناپذیر زندگی هستند.

نورمن کازین، نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی: ظرفیت انسان برای قبول امید، شگفت‌انگیزترین حقیقت زندگی است. امید برای انسان یک مقصد مشخص است و انرژی لازم را برای شروع کردن به او می دهد.

امید، دلیلی برای ادامه دادن است یا برای نشستن؟ نورمن کازین می گوید امید، انرژی لازم برای حرکت و هدفی برای ادامه‌ی مسیر به انسان می دهد. بدون داشتن امید، هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف آینده، انجام نخواهد شد. امیدواری مقصدی است که پیمودن مسیر را ارزشمند می کند.

آنه فرانک، نویسنده‌ی آلمانی: من به بدبختی‌ها و چیزهای منفی فکر نمی کنم؛ تنها زیبایی‌ها را به یاد می آورم که باقی می مانند.

خاطرات آنه فرانک، از مشهورترین کتاب‌های دنیاست. آنه فرانک، همیشه به جنبه‌های مثبت زندگی توجه می کند. او در این نقل قول، به جای غرق شدن در ناامیدی‌ها، روی زیبایی‌ها و جنبه‌های مثبت تمرکز می کند. این تفکرات مثبت، بهترین نشانه‌ی امیدواری است که در سخت‌ترین روزهای زندگی، کمک مان می کند.

در تمام سختی‌های زندگی، همیشه امید وجود داشته است. باید این واقعیت را بپذیریم که زندگی همه با سختی و دشواری همراه است و ادامه‌ی زندگی، بدون امیدواری، سخت و غیرقابل تحمل است.

کدام یک از نقل قول‌ها برایتان جذاب‌تر بود؟ آیا نقل قول دیگری درباره امید شنیده‌اید که زندگی‌تان را متحول کرده باشد؟

منبع: motivationgrid

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-30 15:10:51
دسته بندی ها