تقویم تاریخ - 20 شهریور

20 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 20 شهریور
تقویم تاریخ - 20 شهریور
امتیاز مطلب: 97%

تولد برایان دی پالما کارگردان آمریکایی

برایان دی پالما

برایان دی پالما نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی 11 سپتامبر 1940م. در نیوجرسی متولد شد. شهرت دی‌پالما به خاطر کارگردانی پنج فیلم مطرح و پرفروش آمریکایی به نام‌های کری، راه کارلیتو، صورت زخمی، تسخیرناپذیران و مأموریت غیرممکن می‌باشد. دی پالما امروز 78 ساله شد.

تولد فرانتس بکن باوئر فوتبالیست آلمانی

فرانتس بکن باوئر

فرانتس بکن باوئر فوتبالیست سابق آلمانی 11 سپتامبر 1945م. در مونیخ متولد شد. وی که در آلمان به "قیصر" مشهور است هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی با تیم ملی فوتبال آلمان به قهرمانی جهان دست یافته است و در کشورش از محبوبیتی وصف نشدنی برخوردار است امروز 73 ساله شد.

تولد چارلز گشکه یکی از مؤسسین شرکت "Adobe"

چارلز گشکه یکی از مؤسسین شرکت "Adobe"

چارلز گشکه یکی از دو مؤسس شرکت ادوبی (به همراه جان وارناک) و رئیس هیئت مدیره این شرکت 11 سپتامبر 1939م. در کالیفرنیا متولد شد. وی به همراه وارناک در سال 1982م. شرکت تولید نرم افزار کامپیوتری "Adobe" را تأسیس نمود. ادوبی بیشتر به خاطر نرم‌افزار ویرایش تصویر "فتوشاپ" و نرم‌افزار سند قابل حمل پی دی اف، ادوبی کریتیو سوئیت مش، ایلستریتر، افتر افکت، ادوب انیمیت، ادوب اج، آکروبات ریدر، دریم ویو و ... و همچنین نرم افزارهای موبایلی مانند ادوب کپچر به شهرت بی اندازه ای دست یافته است. گشکه امروز 79 ساله شد.

تولد اُ هنری داستان کوتاه نویس آمریکایی

اُ هنری

ویلیام سیدنی پورتر معروف به "اُ هنری" نویسندۀ مشهور آمریکایی 11 سپتامبر 1862م. در کارولینای شمالی متولد شد. داستان‌های کوتاه اُ. هنری به دلیل لطافت طبع، بازی با کلمات، شخصیت‌پردازی شورانگیز و پایان هوشمندانه و غافلگیرانه اُ هنری را به شهرتی ابدی رساند. این نویسنده در طول عمر خود بیش از ۴۰۰ داستان کوتاه نوشت امروزه و جایزه‌ای نیز به نام او وجود دارد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-15 10:05:15
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها