عادت‌های عجیبی که میلیونرها را به موفقیت رسانده‌است

29 فروردین 1400 - 11:00
انگیزشی - عادت‌های عجیبی که میلیونرها را به موفقیت رسانده‌است
عادت‌های عجیبی که میلیونرها را به موفقیت رسانده‌است
امتیاز مطلب: 90%

آیا می دانید میلیونرها و کارآفرینان بسیار موفق دنیا چه عادت های متمایزی دارند؟ بدون شک، داشتن برخی عادت ها سبب شده تا اینقدر موفق شوند. حقیقت این است، افراد موفق در تلاش اند با گذر زمان داناتر، قوی تر و ماهرتر شوند. با یوکن همراه باشید.

موفقیت با تکرار و ثبات به دست می آید؛ پس کاملا قابل قبول است که بیشتر میلیونرها عادت های متمایزی دارند. خیلی از آنها علی رغم نوع شخصیت و حرفه شان، دارای عادت های یکسانی هستند.

شاید این عادات کمی عجیب باشند؛ اما بسیاری از عادات میلیونرها پیچیده و دست نیافتنی نیستند، بلکه خیلی هم معمولی هستند. اگر می خواهید به موفقیت برسید، می توانید این عادت ها را در خود بوجود آورید؛ اما آیا توانایی ایجاد عادات زیر را در خود می بینید؟

اصول اولیه را به یاد دارند

شاید تصور کنید میلیونرها بعد از به دست آوردن ثروت فراوان، تمام اطلاعات لازم را دارند؛ اما این تمام ماجرا نیست. افراد موفق باور دارند درست همان موقعی که اصول اولیه را از یاد برده و فکر می کنید دیگر همه چیز را می دانید، کارتان به مشکل می خورد.

استفان کینگ، یکی از موفق ترین نویسندگان دوره ما بوده و در حرفه ی خود مهارت زیادی داشته است. با این وجود، در کتاب غیرداستانی خود، "درباره ی هنر نویسندگی"، مدام به اصول قصه گویی اشاره دارد. او هیچ وقت از اصول حرفه اش چشم پوشی نمی کند.

حقیقت این است، میلیونرها همواره به ریشه هایشان برمی گردند تا روش های درآمدزایی شان را بهبود دهند.

از مخارج شان کم می کنند

جالب است بدانید، میلیونرها از صرفه‌جوترین مردم هستند البته نباید فکر کنید آنها خسیس اند. بیشتر میلیونرها گذشته سختی را پشت سر گذاشته اند و مجبور بوده اند در هنر صرفه جویی و پس انداز استاد شوند تا بتوانند در کسب و کارشان سرمایه گذاری کنند. در اغلب اوقات، همین عادت صرفه جویی و پس انداز کردن سبب میلیونرشدن شان شده است.

میلیونرها برای موفق ماندن، دست از صرفه جویی نمی کشند. آنها مخارج روزانه شان را زیاد نمی کنند، زیرا می دانند حتی افراد میلیونر هم اگر در خرج کردن افراط کنند، ممکن است بدون پس انداز مانده و محتاج حقوق ماهیانه شان شوند. پس با پایین نگه داشتن مخارج و پس انداز کردن، می توانند سرمایه گذاری های جدیدی داشته باشند و هر روز به ثروت خود بیفزایند.

به دنبال راهنما هستند

برای دست یابی به ثروت و موفقیت باید دنباله روی انسان های موفق بود. هرچند میلیونرها راه خود را در زندگی و حرفه شان باز می کنند اما معمولا در مسیر موفقیت از کمک عده ای بهره می برند. آنها به ارزش راهنمایان پی برده اند و خود را عادت می دهند تا راهنمایی های ایشان را دنبال کنند.

آموزگاران راه به شما کمک می کنند سریع تر به موفقیت برسید، پس ارزش زیادی دارند. آنها قادرند اطلاعاتی مفید را درباره ی آینده ی حرف‌های به شما بدهند و بگویند چطور از اشتباهات رایج اجتناب کنید. اوپرا وینفری، بیل گیتس، مارک زاکربرگ از جمله افراد موفقی هستند که در مسیر رسیدن به رویاهایشان مربی داشته اند.

پذیرای انتقادات هستند

بیشتر مردم از انتقاد فرار می کنند اما میلیونرها هیچ واهمه ای از آن دارند و از انتقادات سازنده استقبال می کنند؛ نه به این خاطر که از تحقیر شدن بدشان نمی آید، بلکه انتقادات آنها را به پیشرفت شخصی می رساند.

استقبال از انتقادات همانند مهارت خودداری است؛ اگر فرد موفقی با انتقاد دیگری مواجه شود، عکس العمل سریع نشان نداده و به آن انتقاد گوش می دهد. سپس تصمیم می گیرد که آیا این انتقاد را در جهت رفع نقایصش به کار گیرد یا آن را نادیده بگیرد. افراد موفق با استفاده از انتقاد، به عنوان محرکی برای اصلاح خود، می توانند در طی زمان قوی تر، آگاه تر و حرفه ای تر شوند.

به خود استراحت می دهند

میلیونرها به این درک رسیده اند تمام روزها و ساعات هفته کار کردن، اصلا درست نیست. اگر تمام وقت کار کنید، بعد از مدتی متوجه می شوید تنها وقت تلف کرده و هیچ کاری هم از پیش نبرده اید. هر چند می توانید با غرور بگویید چند روز است نخوابیده اید اما کاری که انجام داده اید، چندان نتیجه بخش نبوده است. پس اگر نتوانید از نتایج تلاش خود لذت ببرید، پس چرا اینقدر به خودتان سختی بدهید؟

میلیونرها می دانند چطور از وقت شان استفاده کنند. آنها برای خانواده شان وقت می گذارند، به مسافرت می روند و سرگرمی هایشان را دنبال می کنند؛ زیرا می دانند وقتی برگردند، می توانند با انرژی و توان بیشتری کار کنند. این رویه باعث می شود چشم انداز مثبتی به کار و زندگی داشته باشند و در طی زمان موفق بمانند.

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 03:36:22
دسته بندی ها