تقویم تاریخ - 14 آذر

14 آذر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 14 آذر
تقویم تاریخ - 14 آذر
امتیاز مطلب: 95%

درگذشت نلسون ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی

نلسون ماندلا

نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا فعال برجستۀ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگرۀ ملّی آفریقا 5 دسامبر 2013م. در 95 سالگی در ژوهانسبورگ از دنیا رفت. وی پس از 27 سال اسارت در سال 1990م. پس از آزادی از زندان سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ای شد که نماینده تمامی قشرهای مردم باشد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری نلسون ماندلا روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری نلسون ماندلا

تولد والت دیزنی بنیانگذار کمپانی والت دیزنی

والت دیزنی

والتر الیاس دیزنی کاریکاتوریست، انیماتور، تهیه کننده ، کارگردان، فیلمنامه‌نویس،کارآفرین و صداپیشۀ آمریکایی 5 دسامبر 1901م. در شیکاگو دیده به جهان گشود. او یکی از چهره‌های سرشناس صنعت انیمیشن آمریکا و سراسر جهان، به عنوان یک نماد بین‌المللی و بشردوست شناخته شده است که به‌خوبی در طول فعالیت‌هایش درقرن بیستم همگان او را می‌شناسند. او و برادرش روی اولیور دیزنی با عنوان غول تجاری هالیوود مشهورند. دیزنی، بنیانگذار محصولات والت دیزنی است که بعدها به یکی از معروف‌ترین و بهترین شرکت‌های تولید فیلم تبدیل و مشهور شد. این شرکت در حال حاضر با نام کمپانی والت دیزنی معروف است و درآمد سالانه آن در سال 2013م. ، 4 میلیارد دلار بوده است. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری والت دیزنی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری والت دیزنی

تولد رونی اُ سولیوان اسنوکرباز انگلیسی

رونی اُ سولیوان

رونی اُ سولیوان اسنوکرباز انگلیسی 5 دسامبر 1975م. در وردزلی متولد شد. وی دارای رکورد جوان‌ترین قهرمان مسابقات امتیازی اسنوکر دنیاست. جایی که وی در سن 17 سالگی موفق به قهرمانی در رقابتهای امتیازی بزرگ بریتانیا شد. اُ سولیوان دارای رکورد سریع‌ترین حداکثر امتیاز تاریخ ورزش اسنوکر با زمان 5 دقیقه و 20 ثانیه است، که وی این رکورد را در مسابقات قهرمانی جهان در سال 1997م. کسب کرده‌است. او که از نظر کسب جایزه نقدی مسابقات رسمی اسنوکر با درآمد بیش از 7 میلیون پوند، پس از استیفن هندری رکورددار جهان در این زمینه هست امروز 44 ساله شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-12-07 12:17:30
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها