تقویم تاریخ - 18 دی

18 دی 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 18 دی
تقویم تاریخ - 18 دی
امتیاز مطلب: 99%

تولد استیفن هاوکینگ فیزیکدان بریتانیایی

استیون هاوکینگ

استیفن ویلیام هاوکینگ فیزیکدان و کیهان شناس بریتانیایی 8 ژانویه 1942م. در آکسفورد دیده به جهان گشود. وی به خاطر فعالیت در کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی به ویژه دربارهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی 237 هفته‌ای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال 2010م. به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد. هاوکینگ بیش از چهل سال سابقه فعالیت علمی داشت. کتاب‌ها و همایش‌های استیون هاوکینگ  او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌بود. او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند بود و در سال 2009م. مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت.

مشاهده زندگینامه تصویری استیفن هاوکینگ

تولد الویس پرسلی خوانندۀ آمریکایی

الویس پرسلی

الویس آرون پرسلی خواننده و هنرپیسۀ آمریکایی 8 ژانویه 1935م. در می سی سی پی دیده به جهان گشود. او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه 1950م.  به چنان شهرتی رسید که او را به «سلطان راک اند رول» ملقب کردند. الویس از سال 1956م. به بعد با اجرای 45 ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد. وی با فروش بین 600 میلیون تا 1میلیارد نسخه از آثار خود در کنار گروه بیتلز و مایکل جکسون از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خواننده‌های تاریخ است.

درگذشت گالیلئو گالیله ستاره شناس ایتالیایی

گالیلئو گالیله

گالیلئو گالیله دانشمند سرشناس ایتالیایی 8 ژانویه 1642م. در سن 77 سالگی در توسکانی دیده از جهان فرو بست. عمدهٔ شهرت گالیله به دفاع علمی او از نظریهٔ کوپرنیک برمی گردد. کوپرنیک مدتی پیش از گالیله گفته بود که خورشید به گرد زمین نمی‌چرخد. ردّ فرضییهٔ زمین مرکزی کلیسا که صدها سال بود همچون سخنی آسمانی تلقی می‌شد منجر به محکوم شدن گالیله در دادگاه تفتیش عقاید شد؛ گالیله در فیزیک، نجوم، ریاضیات وفلسفه علم تبحر داشت و یکی از پایه‌گذاران تحول علمی و گذار به دوران دانش نوین بود.

مشاهده زندگینامه تصویری گالیلئو گالیله

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-07 16:09:14
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها