تقویم تاریخ - 20 دی

20 دی 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 20 دی
تقویم تاریخ - 20 دی
امتیاز مطلب: 91%

درگذشت کوکو شانل طراح مد فرانسوی

کوکو شانل

گابریل بونور کوکو شانل معروف به افسانۀ مد، طراح مد مشهور فرانسوی 10 ژانویه 1971م. در 87 سالگی در پاریس از دنیا رفت. وی در سال 1909م. برند خود را با نام "شانل" تأسیس نمود و در سال 1913م. نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کرد. ارزش نام تجاری شانل در حال حاضر میلیاردها پوند است. با گذشت نزدیک به یک قرن از آغاز فعالیت کوکو شانل، شانل شماره پنج هنوز معروفترین عطر دنیاست. الهام گرفتن از مدل‌های لباس مردانه، و دنباله روی از طراحی‌هایی که در عین سادگی لوکس و گران‌قیمت بودند، از وی چهره‌ای مهم در عرصهٔ مد در قرن بیستم پدیدآورد.

مشاهده زندگینامه تصویری کوکو شانل

درگذشت ساموئل کلت بنیانگذار شرکت اسلحه سازی کلت

ساموئل کلت

ساموئل کلت صنعتگر و مخترع آمریکایی 10 ژانویه 1862م. در سن 48 سالگی در هارتفورد از دنیا رفت. کلت در 1835م. به انگلستان رفت و نخستین مدل واقعی از رولور ساخت خود را ابتدا در آنجا و سپس در فرانسه و یک سال بعد در آمریکا به ثبت رساند. در ابتدا پیستولها و تفنگ‌های تک‌لولهٔ ساخت کلت مورد استقبال کمی قرار گرفت و کارخانه‌ای که به منظور تولید آنها در پترسون نیوجرسی راه‌اندازی شده بود تعطیل گردید. با شروع جنگ آمریکا و مکزیک، ارتش ایالات متحده در 1847م. سفارشی بالغ بر 1000 عدد رولور را به کلت داد که این سفارش موجب رونق مجدد کسب و کار ساموئل کلت گردید و او شرکت تولید اسلحه‌های گرم کلت با امتیاز انحصاری را که امروزه با نام شرکت تولیدی کلت شناخته می‌شود بنیان گذاشت.

درگذشت امیرکبیر سیاستمدار ایرانی

امیرکبیر

میرزا محمد تقی خان فراهانی ملقب به امیرکبیر 20 دی 1230ش. در کاشان در 46 سالگی به قتل رسید. اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز گشت و تا پایان صدارت کوتاه او دنبال شد. مدت صدارت امیر کبیر 39 ماه (سه سال و سه ماه) بود. وی بنیان‌گذار دارُالفُنون بود که برای آموزش دانش و فناوری‌های نو به فرمان او در تهران پایه‌گذاری شد. هم‌چنین انتشار روزنامهٔ وقایع اتفاقیه از جمله کارهای وی به‌شمار می‌آید. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری امیر کبیر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری امیر کبیر

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-08 23:27:37
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها