5 کاری که نباید در هنگام استعفا انجام دهیم

1 شهریور 1399 - 6:05
رفتار سازمانی - 5 کاری که نباید در هنگام استعفا انجام دهیم
5 کاری که نباید در هنگام استعفا انجام دهیم
امتیاز مطلب: 78%

شاید مدیر شما اخلاق مناسبی با کارمندان نداشته باشد یا شرایط کاری‌تان به گونه‌ای رقم بخورد که صبرتان لبریز شود و تصمیم بگیرید دست‌ها را محکم روی میز بکوبید و با صدای بلند استعفای خود را اعلام کنید. اما با یوکن همراه باشید تا پیش از هر اقدامی نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

استعفای محکم و کوبنده برای خیلی از کارمندان خوشایند است اما پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌وجه چنین کاری انجام ندهید زیرا ممکن است با عواقبی رو به رو شوید که تا مدت‌ها برایتان دردسرساز خواهد شد.

اگر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جستجو کنید با ویدئوهای زیادی با عنوان استعفا روبه‌رو خواهید شد که تا پایان عمر مقابل نام آن فرد قرار می‌گیرد.

اگر شانس به سراغتان آمده یا ارث هنگفتی به شما رسیده است، شاید چنین استعفایی مناسب باشد اما در غیر این صورت، به سراغ روش دیگری بروید و در هنگام استعفا به چند نکته‌ی مهم توجه کنید:

1. وسایلتان را از روی میز بردارید

اگر می‌خواهید استعفایی کوبنده داشته باشید و هر چه دلتان می‌خواهد به رئیستان بگویید بهتر است ابتدا میز کار خود را خالی کنید زیرا ممکن است دیگر فرصتی برای انجام این کار فراهم نشود. پس قبل از تصمیم گیری درباره‌ی نوع استعفای خود، میزتان را خالی کنید.

استعفا - جمع آوری وسایل

2. در هر شرایطی مؤدب باشید

قطعاً مؤدب بودن هنگام ارائه استعفا، کار سخت و چالش برانگیزی است اما مطمئن باشید به نفع شما خواهد بود. اگر بدون اطلاع قبلی استعفای خود را اعلام کنید نقطه‌ی منفی در رزومه‌ی کاری خود ثبت خواهید کرد که روی شغل بعدی‌تان هم تأثیر می‌گذارد؛ اما اگر خیلی مؤدبانه این کار را انجام دهید، هیچ سابقه‌ی بعدی در کارنامه‌ی شما نوشته نخواهد شد.

3. متن استعفا را روی کاغذ بنویسید

برخی دیالوگ‌ها در هنگام استعفا هیجان‌انگیز است اما ممکن است بخشی را فراموش کنید و خیلی خوب به نظر نرسید. پس در این مواقع نامه‌ی مناسبی برای استعفایتان بنویسید و مشکلات موجود یا دلیل عقب‌نشینی خود را توضیح دهید.

استعفا - نوشتن متن استعفا

باید دو نسخه از متن نوشته شده را آماده کنید تا هم به دست مدیر و هم به دست مدیر منابع انسانی برسد. این کار شما باعث می‌شود مدیرانتان حداقل یکبار با عواقب عملکرد اشتباهشان مواجه شوند و در روش انجام کارهای خود تغییری ایجاد کنند.

4. حداقل دو هفته خشمتان را کنترل کنید

هر اتفاقی در محل کار که باعث ناراحتی یا عصبانی شدنتان شد، باز هم باید دو هفته صبر کنید. بهتر است به عنوان راهکار آخر، نامه‌ی استعفای خود را بنویسید یا به مدیرتان بگویید تا دو هفته دیگر محل کارتان را ترک می‌کنید. با این کار هم به قوانین سازمانی پایبند هستید و هم می‌توانید از امتیازهایی چون اضافه‌کاری یا حقوق عقب افتاده‌ی خود بهره‌مند شوید.

5. به خودتان یادآوری کنید که ویدئو استعفای شما در اینترنت باقی می‌ماند

امروزه شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و هر لحظه باید حواستان به دوربین و گوشی همکارانتان باشد تا رفتارهای شما را برای به اشتراک گذاشتن در فضای مجازی، ضبط نکنند. اگر می‌خواهید رفتار دراماتیکی از خود نشان دهید بهتر است مراقب باشید ویدئوی آن در اینترنت منتشر نشود.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:52:50
دسته بندی ها