اجرای قانون 5 ساعت در هفته، باعث موفقیت بیل گیتس شد

3 خرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - اجرای قانون 5 ساعت در هفته، باعث موفقیت بیل گیتس شد
اجرای قانون 5 ساعت در هفته، باعث موفقیت بیل گیتس شد
امتیاز مطلب: 91%

اگر به برنامه‌ی روزانه مدیران موفق نگاه کنیم، متعجب می شویم که این افراد چطور می‌توانند حین انجام کارهای سخت و مشقت بار زمانی را به یادگیری یا ایده پردازی اختصاص دهند. جالب است بدانید، بیل گیتس قانون 5 ساعت در هفته را به کار گرفته که باعث موفقیت روزافزون او شده است. با یوکن همراه باشید تا درباره این قانون بیشتر بدانید.

فقط یک ساعت از روزهای کاری برای یادگیری کافی است

قانون 5 ساعت در هفته، اصل محبوب بیل گیتس، چندان پیچیده نیست. بلکه اصول بسیار آسانی دارد. برای این منظور، باید با برنامه‌ریزی منظم، یک ساعت از هر روز کاری خود را به کار دیگری مانند تمرین یا آموختن مهارتی جدید اختصاص دهید. بدین ترتیب 5 ساعت از کل هفته را صرف یادگیری مهارتی جدید می‌کنید. بعد از چند سال، به پیشرفت قابل‌توجهی خواهید رسید و مهارت مذکور به توانایی شما تبدیل می‌شود. جالب است، همین تمرین یک ساعته می‌تواند در بین کارهای روتین روزانه یک زنگ تفریح به حساب بیاید و شما را سرحال آورد. با قانون 5 ساعت در هفته، هم به پیشرفت آینده خود کمک می‌کنید و هم حال و هوایتان عوض می‌شود.

اجرای قانون 5 ساعت در هفته، باعث موفقیت بیل گیتس شد!

چرا قانون 5 ساعت در هفته مفید و کارآمد است؟

به‌کارگیری قانون 5 ساعت در هفته باعث شده تا خیلی از افراد فعال در حوزه‌ی صنعت و تکنولوژی به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنند.

نکته اول این است که سخت کار کردن با هوشمندانه کار کردن متفاوت است. خیلی از کارمندان تمام وقت‌شان را صرف انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا می‌کنند و به این امید هستند که به موفقیت می‌رسند و پله‌های موفقیت را روز‌به‌روز طی خواهند کرد. شاید آنها به موفقیت برسند، اما تمرکز روی ارتقای توانایی‌های شخصی راهکار بسیار بهتری برای موفقیت محسوب می‌شود. اصل محبوب بیل گیتس به او کمک می‌کند تا هر ساله 50 کتاب جدید بخواند.

نکته دوم این خواهد بود که کسب مهارت و تخصص، یک‌شبه به دست نمی‌آید. هر فردی باید زمان و انرژی زیادی صرف کند تا بتواند مهارت جدیدی بیاموزد. وقتی یک مدیر جوان یک ساعت از روزهای کاری خود را به مطالعه درباره موضوع موردعلاقه‌اش اختصاص دهد در آینده به اطلاعات و توانمندی‌ای می‌رسد که در هدایت بهتر تیم کاری به او کمک می‌کند.

سه راهکار موثر برای اجرای قانون 5 ساعت در هفته

اکنون این سوال مطرح می‌شود که برای اجرای قانون 5 ساعت در هفته چه کارهایی باید انجام داد تا دست‌یابی به موفقیت حاصل شود؟

وقتی با مدیران بزرگ و موفق حوزه تکنولوژی صحبت کردیم، متوجه شدیم که هر کسی روش متفاوتی برای اجرای قانون 5 ساعت در هفته دارد. اما در حالت کلی سه روش پیشنهادی را برای اجرای این قانون در اختیار شما قرار می‌دهیم:

خواندن

خواندن و مطالعه از جمله کارهای مثبتی است که مهارت‌های زیادی را به مدیران می‌آموزد و به همین خاطر است که شخصیت‌های موفق زیادی از قانون 5 ساعت در هفته برای خواندن کتاب استفاده می‌کنند. از جمله افرادی که با این قانون به کتابخوانی پرداخته و موفقیت زیادی به دست آورده‌اند می‌توان به بیل گیتس، اپرا، باراک اوباما و دیوید روبنستین میلیاردر کارآفرین اشاره کرد.

تفکر

شاید فکر کنید یک ساعت تفکر، کار چندان مفیدی نیست. اما گاهی لازم است کمی از کارهای روزانه‌تان فاصله بگیرید تا در خلوت خود به اهدافتان فکر کنید و روش بهتری برای رسیدن به آنها و بهبود عملکرد شغلی خود بیابید. تیم آرم استرانگ، مدیرعامل AOL از جمله افرادی است که از قانون 5 ساعت در هفته بهره می‌برد و توانسته با این روش به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابد.

تمرین

حتی اگر ایده‌ی نابی داشته باشید و پتانسیل خوبی در آن بیابید، باز هم مجبور هستید بارها این ایده را امتحان کنید تا بتوانید آن را به بهترین روش به اجرا درآورید.

توماس ادیسون و بنجامین فرانکلین از جمله افرادی هستند که ساعت زیادی از زندگی خود را صرف آزمایش و تمرین می‌کردند. گوگل و مایکروسافت نیز از شرکت‌هایی به حساب می‌آیند که به کارمندانشان امکان می‌دهند ساعتی از روز را به تست ایده‌های جدیدشان اختصاص دهند.

منبع: curiosity

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-05-22 11:19:17
دسته بندی ها