به عنوان یک پدر چگونه از همسر شاغل خود حمایت کنیم؟

10 تیر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - به عنوان یک پدر چگونه از همسر شاغل خود حمایت کنیم؟
به عنوان یک پدر چگونه از همسر شاغل خود حمایت کنیم؟
امتیاز مطلب: 78%

حدود 60 درصد از خانوارهای دارای کودکان زیر 18 سال، هر دو والدین به صورت تمام‌وقت کار می‌کنند. اما زمانی که فرزندان در خانه مریض می‌شوند، چه کسی از کارش مرخصی می‌گیرد تا از آن‌ها مراقبت کند؟ اگر یک مدیر باشید، زمانی که یک مرد از شما مرخصی می‌خواهد زیرا باید کودک خود را به متخصص اطفال ببرد چه واکنشی نشان می‌دهید؟

حقیقت غم‌انگیز این است که بسیاری از شرکت‌ها و خانواده‌ها ارزش کار مرد را نسبت به زن بالاتر می‌دانند، حتی اگر تفاوت‌های قابل توجهی در مسئولیت‌ها یا حرفه‌ی آن‌ها وجود نداشته باشد. این امر به کلیشه در محل کار تبدیل شده که زنان مراقب‌کننده اصلی فرزندان هستند و این موضوع می‌تواند بر موفقیت زنان در کار و فعالیت‌های آن‌ها تأثیر منفی داشته باشد.

اگر پدر هستید و همسری شاغل دارید با یوکن همراه باشید، در این مقاله راه‌های حمایت از همسر خود و نحوه‌ی تقسیم وظایف نگه داری از کودکان را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

طبق گزارش مرکز تحقیقات در تجزیه و تحلیل داده‌های طولانی‌مدت (1965-2011)، در زوج‌هایی که هر دو شاغل هستند، پدران زمان بسیار کمتری نسبت به مادران به مراقبت از کودکان اختصاص می‌دهند. پدرها از زمان گذشته بیش از دو برابر، کارهای خانه را انجام می‌دهند (به‌طور‌متوسط حدود چهار ساعت تا 10 ساعت در هفته)، اما هنوز هم اختلاف قابل توجهی میان نقش‌های زن و مرد وجود دارد.

این مسئله فقط یک موضوع بین زن و شوهر نیست، بلکه مشکل فرهنگی در محل کار است. در بسیاری از دفاتر، برای پدران هنوز هم شرم‌آور است که به طور آشکار وظایف خانوادگی خود را ابراز کنند. در مقابل، فرض بر این که مادران در خط مقدم هر بحران خانوادگی قرار دارند، باوری نهادین است.

در نظرسنجی دیگر  47 درصد والدین با درآمد دوگانه موافقت کردند که وقتی یک فرزند بیمار می‌شود مادران بیشتر مسئولیت مراقب از فرزند بیمار را به دوش می‌کشند. علاوه بر این، 39 درصد از مادران در مقایسه با فقط 24 درصد از پدران، از کار خود برای مراقبت از فرزندشان مرخصی می‌گیرند. همچنین مادران بیشتری نسبت به پدران (27 نسبت به 10 درصد) می‌گویند که به دلایل خانوادگی در نقطه‌ای از زندگی خود از کار خود استعفا داده‌اند.

لازم به ذکر است که ما نمی‌خواهیم چگونگی تقسیم وظایف و مسئولیت‌های شخصی و حرفه‌ای خانواده‌ها را قضاوت کنیم. این موضوع 100 درصد اختیاری است. در عوض، هدف ما بررسی فرهنگ بی‌عدالتی حتی زمانی که همسران مسئولیت‌های شغلی یکسان دارند، است. این یک مسئله مهم برای همه ما است؛ زیرا پتانسیل انسانی و حرفه‌ای زنان را دست نخورده کنار می‌گذاریم.

برای کسانی که موافق‌اند یک پدر خوب فقط به معنی کمک کردن به مادر نیست، زمان آن رسیده که کاری در موردش انجام دهند. از همسر خود که دارای مسئولیت‌های حرفه‌ای مشابه نسبت به شما است انتظار به دوش کشیدن اکثر مسئولیت‌های مراقبت فرزندان را نداشته باشید.

از این روش‌ها برای حمایت از همسر شاغل خود استفاده کنید:

1.انتظارات بالاتری نسبت به خودتان به عنوان یک پدر داشته باشید، شما یک والد هستید

بدانید که متخصص اطفال فرزندانتان کیست و چگونه می‌توانید به او در مواقع ضروری دسترسی داشته باشید. برنامه پشتیبان برای رفت‌و‌آمد و همچنین موارد اورژانسی داشته باشید.

فقط انتظار نداشته باشید که همسر شما مدیریت تمام این وظایف نامرئی را به دوش بکشد. والد بودن نیازمند تلاش و آمادگی برای غیر منتظره‌ها است.

همانند دیگر حوزه‌های زندگی، راه ایجاد اعتماد به نفس ، یادگیری با تمرین و انجام است. مادران هم به اندازه‌ی پدران در مورد مراقبت از فرزندان اطلاع دارند و کم‌کم با کسب تجربه در آن بهتر می‌شوند.

به عنوان یک پدر چگونه از همسر شاغل خود حمایت کنیم؟

2. با همسر خود آن‌گونه رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار شود

در دفاتر زیاد می‌شنویم که شوهری پشت تلفن به همسر خود می‌گوید «من وسط یک جلسه هستم. از اینجا می‌خواهی چه کار کنم؟»

با این حال، هنگامی‌که شرایط برعکس می‌شود، مردان اغلب در اولین نشانه‌ی مشکل همان تماس را با همسر خود برقرار می‌کنند.

این‌گونه حواس پرتی ها تمرکز در کار را دشوار می‌سازد. این کلیشه که مادران شاغل به اندازه کافی به کار خود متعهد نیستند را کنار بگذارید. وقتی مسئولیت بچه‌ها را بر عهده دارید، آن را به نحوه احسنت انجام دهید.

3. هنگامی‌که نیاز به مراقبت از بچه‌های خود دارید، بهانه‌ای در مورد در دسترس نبودن همسرتان نتراشید

این بدان معنی است که فرزندان اولویت اول شما و اولویت دوم او هستند. چرا برای مردان این‌قدر دشوار است که اعتراف کنند مسئولیت‌های شخصی و خانوادگی دارند؟ به یاد داشته باشید که برای پسران و دختران خود الگو هستید. کار درست را انجام دهید.

به عنوان یک پدر چگونه از همسر شاغل خود حمایت کنیم؟

4. به عنوان یک مدیر هنگامی‌که موقعیت‌های غیرمنتظره در خانه کارمندان شما به وجود می‌آید از آن‌ها حمایت کنید

هیچ‌کس حواس‌پرتی و اختلال را دوست ندارد، اما زندگی پر از اتفاقات غیر منتظره است و هرکس ممکن است با یک تماس تلفنی ناگوار از خواهر خود، پرستار مدرسه یا حتی والدین مسن مواجه شود.

برآورده کردن نیازهای فردی به عنوان یک رهبر، ناشی از ضعف نیست. اگر کارمندان ببینند که به تعهدات شخصی و خانوادگی آن‌ها و خودتان اهمیت می‌دهید، کار بهتری را انجام خواهند داد.

5. در مورد انجام وظایف با یکدیگر بحث نکنید

در خانه، بحث در مورد  آخرین کسی که پوشک را عوض کرد یا ظرف‌ها را شست بسیار معمول است. هرکس باید وظیفه خود را انجام دهد، اما تصویر بزرگ است که اهمیت دارد. آیا همه افراد سالم هستند و خواب کافی دریافت می‌کنند؟ آیا از کنار یکدیگر بودن لذت می‌برید؟

در کسب و کار نیز همین موضوع صدق می‌کند. تمرکز باید بر نتایج و عملکرد به جای تلاش و ورودی باشد. این کار راهی برای حفظ حرکت به سوی اهداف کلی است.

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-30 11:29:28
دسته بندی ها