رسیدن به موفقیت با پیروی از 5 روش تونی رابینز

15 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - رسیدن به موفقیت با پیروی از 5 روش تونی رابینز
رسیدن به موفقیت با پیروی از 5 روش تونی رابینز
امتیاز مطلب: 92%

تونی رابینز فرد موفقی است که هیچ گاه از برنامه ریزی و تنظیم اهدافش غافل نمی‌ماند. او بیش از 50 کسب‌وکار را مدیریت می‌کند و هر ساله فروشی در حدود 6 میلیارد دلار دارد. با یوکن همراه باشید، تا از اسرار تونی رابینز بهره ببرید.

رابینز در طول زندگی حرفه‌ای خود، پنج کتاب پرفروش منتشر کرده و با میلیون‌ها نفر از طریق سمینارهای سالانه‌ خود ارتباط داشته است. تاکنون سیاست مداران، ورزشکاران و شخصیت‌های معروف زیادی، از مشاوره‌های او استفاده کرده‌اند.

اغلب شرکت‌کنندگان در سمینارها و کنفرانس‌های سالانه رابینز، از او می‌پرسند چه اسراری برای تنظیم اهداف و دست‌یابی به آن‌ها وجود دارد. او در پاسخ می‌گوید: «شما نیاز به یک چشم‌انداز و هدف بزرگ دارید، همچنین نیاز به یک برنامه دارید که قابل دست‌یابی باشد.»

آیا به سرعت از تصمیمات خود منصرف می‌شوید؟

باید برایتان جالب باشد که بدانید، بیشتر مردم تا هفته اول فوریه از تصمیمات سال جدیدشان دست می‌کشند، اما آیا می‌دانید چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

تونی رابینز می‌گوید: "«به خاطر اینکه آن تصمیم، تصمیمات سال جدید نبوده است. شما تصمیم نگرفته بودید که آن کارها را انجام دهید. سال نو بود و همه در مورد تصمیمات جدیدشان حرف می‌زدند، پس شما هم درباره چیزهایی فکر کردید که دوست داشتید انجام دهید؛ یا چند چیزی که دوست داشتید تغییر دهید. اما شما تصمیم نگرفته بودید که می‌خواهید به طور دقیق در سال نو چنین کاری را به سرانجام برسانید.»

در ادامه با اسرار تونی رابینز برای تنظیم اهداف قابل دست‌یابی در سال جدید آشنا می‌شوید. با استفاده از استراتژی‌های کارآمد رابینز، اهداف خود را برای سال جدید تنظیم کرده و به آنها برسید:

1. یادتان باشد پیگیری هدف به اندازه خود آن اهمیت دارد

فرض کنید هدفتان این است که در کسب و کار نوپای خود در سال جدید، 100 هزار دلار درآمد داشته باشید. به جای تمرکز بر روی میزان درآمدی که می‌خواهید در سال جدید به دست بیاورید، به این فکر کنید که چرا چنین هدفی را دنبال می‌کنید. به‌علاوه مسیر رسیدن به این هدف چگونه به رشد شما به عنوان یک انسان کمک می‌کند.

رابینز در ارتباط با این موضوع می‌گوید: «منظور از یک هدف، دست‌یابی به آن نیست؛ بلکه این است که در مسیر رسیدن به آن به چه کسی تبدیل می‌شوید.» پس اگر در راه رسیدن به هدف خود به رشد و تعالی هم برسید، به موفقیت دست یافته‌اید.

2. هدفی با محدوده مناسب در ذهن خود ترسیم کنید

بیشتر مردم از تصمیمات سال نوی خود دست می‌کشند، به این خاطر که آن اهداف بیش از حد بزرگ هستند. تونی رابینز می‌گوید: «اغلب افراد کاری که در طی یک سال انجام می‌دهند را بزرگ و سخت تعریف می‌کنند و کاری که در یک یا چند دهه به انجام می‌رسانند را ناچیز و آسان به حساب می‌آورند.»

ترسیم هدف - رسیدن به موفقیت

باید در سال جدید هدفی را در نظر بگیرید؛ که به صورت منطقی می‌توانید در طول یک سال به آن برسید. اگر هدفتان چیزی باشد که دست‌یابی به آن در بازه زمانی یک ساله غیرممکن باشد، شرایط برایتان سخت شده و احتمال رها کردن آن افزایش می‌یابد. اگر هدف شما به بیش از یک سال زمان نیاز دارد، سعی کنید معیاری برای چیزی که می‌خواهید در یک سال به آن برسید تنظیم کنید و به مرور هدفتان را تحقق بخشید.

3. روی چیزهایی که می‌خواهید تمرکز کنید، نه چیزهایی که نمی‌خواهید

بیشتر مردم هنگام تنظیم اهداف جدیدشان دچار اشتباه می‌شوند. آن‌ها روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که نمی‌خواهند انجام دهند و نه چیزهایی که می‌خواهند. به جای اینکه بگویید من نمی‌خواهم چاق و بدریخت باشم؛ پس 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم) وزن کم می‌کنم، هدف خود را به این صورت بیان کنید: من می‌خواهم سالم و خوش‌اندام باشم. پس به قدری وزن کم خواهم کرد که در یک BMI سالم قرار بگیرم.

اگر قادر نیستید هدف اصلی‌تان را پیدا کنید و به واقع نمی‌دانید که چه می‌خواهید، تونی رابینز توصیه‌ی خوبی برایتان دارد: یک کار عملی انجام دهید. رابینز می‌گوید: «اگر شانه‌های خود را پایین بیندازید، سرتان را پایین بیندازید، آرام حرف بزنید و به چیزی که می‌ترسید فکر کنید، افسرده خواهید شد. اما اگر بدوید و روی چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید، به طور قطع به چیزی که می‌خواهید می‌رسید.»

در اغلب اوقات، مردم به خاطر ترسشان به آنچه که می‌خواهند نمی‌رسند. سعی کنید ذهنیت خود را تغییر دهید تا با ترس هایتان روبه‌رو شوید و به اهدافتان برسید. رابینز می‌گوید: «افراد موفق از این می‌ترسند که طوری زندگی کنند که از کسی که هستند فاصله داشته بگیرند و نتوانند آنچه که می‌خواهند را به فرزندان، همسرشان یا دنیا بدهند. به همین خاطر بر ترس‌های خود غلبه می‌کنند. شما نیز می‌توانید به ترس‌های خود غلبه کنید.»

4. بعد از اینکه به هدف‌تان رسیدید، حرکت را متوقف نکنید

شما هیچ گاه نباید از برنامه‌ریزی برای اهدافتان دست بکشید. رابینز می‌گوید: «برخی‌ افراد به اهداف بزرگی رسیده‌اند و در ذهن خود گفته‌اند، همین؟ من خیلی برای این هدف تلاش کردم؛ اما آن‌طور که فکر می‌کردم نیست. به این اتفاق موفقیت بدون رضایت می‌گویند که شکست بزرگی است.»

این مثال را در نظر بگیرید. فرض کنید به درآمد 100 هزار دلار برای کسب‌وکار خود دست یافته‌اید. به طور قطع هنگام رسیدن به هدفتان، احساس غرور و سرافرازی می‌کنید؛ اما بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ بدون داشتن هدف دیگری برای دنبال کردن و دست‌یابی به یک حس فوق‌العاده روزانه، احساس شکست خواهید کرد.

رابینز می‌گوید: «وقتی به سوی یک هدف حرکت می‌کنید و به دست‌یابی به آن نزدیک می‌شوید، باید به فکر هدف بعدی باشید. در غیر این صورت، هیچ لذتی نخواهید برد و انرژی‌تان از دست خواهد رفت.» اگر در زندگی چیزی برای دنبال کردن یا انتظار کشیدن نداشته باشید، احساس راکد بودن و بی‌انگیزگی خواهید کرد که خیلی خوشایند نیست.

رابینز می‌گوید: «تمام انسان‌ها به یک آینده روشن و انگیزه‌بخش نیاز دارند. همه‌ی ما نیاز به چیزی داریم که به دنبال آن رفتن به ما احساس اشتیاق و زندگی بدهد. اگر شما به چنین چیزی دست نیابید، احساس ناامیدی، خستگی و عصبانیت خواهید کرد و به مرور شروع به سرزنش کردن دیگران می‌کنید.»

انگیزه بخشی - رسیدن به موفقیت

رابینز می‌گوید چنین اتفاقی برای تاجران زیادی رخ داده که به آنها مشاوره داده است: «خیلی از تاجران شرکت‌های خود را فروختند و 200 میلیون دلار، 500 میلیون دلار یا یک میلیارد دلار به دست آوردند. اما چند سال بعد به این نتیجه رسیدند که دوباره به صحنه برگردند. کسب‌وکار باعث پیشرفت آن‌ها شد، به آن‌ها آموزش داد و باعث مشارکتشان شد.»

5. برای نرسیدن به اهداف خود آماده باشید

رابینز می‌گوید: «آنچه که مهم است رسیدن به هدف نیست، بلکه پیشرفت شما به عنوان یک انسان در مسیر دست‌یابی به هدف است.» او می‌گوید: «آنچه به ما احساس سرزندگی می‌دهد رشد، پیشرفت و زنده بودن است. ما یا رشد می‌کنیم یا می‌میریم؛ زندگی همین است.»

البته لازم است بدانید: رشد برای تمام افراد به یک شکل نیست. سعی کنید بفهمید چه نوع رشدی برایتان ارزشمندتر است و از همان جا شروع کنید. شما نمی‌خواهید که تنها رشد کنید. بلکه می‌خواهید رشد کنید تا زندگی فوق‌العاده‌ای برای خود به ارمغان آورید. زندگی‌ای که برایتان ارزشمند است و باعث رضایت خاطرتان می‌شود.

 

منبع: success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 11:09:28
دسته بندی ها