افراد موفق چگونه بعد از بارها شکست خوردن، به موفقیت رسیده‌اند؟

21 دی 1399 - 11:00
انگیزشی - افراد موفق چگونه بعد از بارها شکست خوردن، به موفقیت رسیده‌اند؟
افراد موفق چگونه بعد از بارها شکست خوردن، به موفقیت رسیده‌اند؟
امتیاز مطلب: 67%

افراد موفق برخلاف افراد ضعیف و شکست‌خورده، از شکست‌هایشان درس می‌گیرند و با آن‌ها زندگی می‌کنند. قطعا هر کسی دوست دارد در زندگی موفق شود و تحسین و توجه اطرافیانش را به دست آورد. اما موفقیت نیازمند زمان، صبر، تلاش و پشتکار است، در این مسیر شکست وجود دارد و باید بدانید واکنش فرد نسبت به شکست نتیجه را رقم می‌‌زند. با یوکن همراه باشید تا با داستان زندگی افراد موفقِ شکست‌خورده آشنا شوید.

شکست‌های توماس ادیسون

گفته می‌شود توماس ادیسون استاد آزمون و خطا بود و از شکست خوردن هیچ واهمه‌ای نداشت. او درمورد اختراع لامپ گفته: «من 10 هزار راه پیدا کردم که هیچ کدام به درستی کارنمی‌کردند.».

ادیسون کودکی سختی را پشت سر گذاشت و همه او را کودن می‌دانستند و حتی معلم‌ها به مادرش گفته بودند در زندگی به هیچ جایی نمی‌رسد و نمی‌تواند موفقیتی به دست آورد چون بسیار درس‌نخوان و بازیگوش بود. اما اکنون ادیسون را بزرگترین مخترع تاریخ جهان می‌دانیم.

با تماشای ویدیوی «زندگینامه تصویری توماس ادیسون مخترع بزرگ» بیشتر درباره این مخترع موفق بدانید.

شکست‌های الویس پریسلی

حتما نباید از طرفداران پر و پاقرص الویس پریسلی باشید تا به آهنگ‌هایش گوش کنید، اما باید بدانید اولین آهنگ او به هیچ جایی نرسید اما پریسلی دست از تلاش نکشید. اومی‌خواست به یک گروه موسیقی بپیوندد اما آن‌ها به او گفتند تو نمی‌توانی خوب آواز بخوانی. کمی قبل از محبوبیت جهانی دوستانش به او گفته بودند که تو نمی‌توانی به جایی برسی و باید راننده کامیون شوی.

شکست‌های مایکل جردن

مایکل جردن به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ بسکتبال دنیا شناخته شد؛ لازم به ذکر است او یک بار از تیم بسکتبال مدرسه اخراج شده بود.

مایکل جردن بارها شکست خورد اما از تمام شکست‌هایش درس گرفت. او گفته که من بیش از 9 هزار شوت و 300 بازی را از دست داده‌ام و حتی در 26 مورد هم پاس گل را از دست داده‌ام. من بارها و بارها در زندگی‌ام شکست خوردم اما از شکست نترسیدم و اکنون یک فرد موفق هستم.

برای آشنایی بیشتر با زندگی‌ این ورزشکار می‌توانید به تماشای«زندگی‌نامه تصویری مایکل جردن» بنشینید.

شکست‌های ونسان ونگوگ

نقاشی‌های ونسان ونگوگ با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند، حتی چهار نقاشی او بیش از 100 میلیون دلار فروخته شدند.

وقتی ونگوگ زنده بود با انتقادهای زیادی مواجه می‌شد و خیلی از نقاشی‌هایش را به خاطر سرخوردگی دیگران سوزاند، اما بعد از مرگ تمام کارهایش مورد توجه قرار گرفت و موفقیت مالی زیادی را برای او به ارمغان آورد.

 ویدیوی «زندگینامۀ تصویری ونسان ونگوگ نقاش نامدار هلندی» مرور کوتاهی‌ست بر زندگی این هنرمند مشهور.

شکست‌های استیون کینگ

وقتی کینگ اولین مجموعه داستان‌های خود را با نام« کری» منتشر کرد به عنوان معلم در روستای مین، آمریکا مشغول کار بود.

او بیش از 30 بار داستان «کری» را برای ناشران مختلف ارسال کرد اما هر بار پاسخ منفی شنید و بالاخره در 31 امین بار ارسال داستان برای ناشری که به اصرار همسرش بود به موفقیت رسید.

شکست‌های فرد آستر

وقتی آستر برای نخستین بار روی صحنه نمایش رفت، مدیر اجرایی PKO گفته بود او نمی‌تواند آواز خوبی بخواند، نمی‌تواند خوب بازی کند، کچل است و رقص خوبی هم ندارد. اما آستر ناامید نشد و به تلاش‌هایش ادامه داد و اکنون به عنوان یکی از بهترین بازیگران، خوانندگان و رقصنده‌های دوران خود به حساب می‌‌آید.

شکست‌های آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن در دوران جوانی خود به عنوان کاپیتان در جنگ شاهین سیاه مشغول فعالیت بود. در سال 1855 میلادی نامزد حضور در مجلس سنای آمریکا شد و یک سال بعد از آن به حزب جدید جمهوری خواه پیوست.

او موفق شد با وجود شکست از فریمونت نامزد این حزب در رقابت‌های انتخاباتی سال 1856، در سمت معاون باقی بماند و محبوبیت زیادی در میان افکار عمومی آمریکا کسب کند. سرانجام در سال 1860 نامزد ریاست جمهوری شد و توانست در انتخابات پیروز شود.

شکست‌های جی کی رولینگ

جی کی رولینگ، نویسنده ثروتمند مجموعه داستان‌های «هری پاتر»، مثال ارزشمندی است برای این‌که بدانید هر کسی در هر شرایطی می‌‌تواند به موفقیت برسد. او پیش از رسیدن به موفقیت، یک مادر مطلقه و افسرده بود که زندگی خود را به سختی می‌‌گذراند، درس می‌‌خواند و در اوقات فراغتش هم به نویسندگی مشغول بود.

در سال 1995، 12 ناشر «هری پاتر» را رد کردند اما یک سال بعد این اثر توسط یک انتشاراتی کوچک قبول شد. این کتاب در سال‌های 1997 و 1998 چندین جایزه در بخش کتاب کودکان گرفت و موفقت و شهرت زیادی برای جی کی رولینگ به ارمغان آورد.

برای آشنایی بیشتر با زندگی این نویسنده با ویدیوی «داستان زندگی «جی. کی. رولینگ» از خودکشی تا ثروتمندی» همراه شوید.

شکست‌های آلبرت اینشتین

آلبرت انیشتین به عنوان نابغه‌ای معرفی می‌‌شود که شهرت جهانی دارد. این نابغه زندگی سختی داشته، در کودکی قادر نبود به خوبی صحبت کند و حتی برخی‌ها او را کندذهن می‌‌دانستند.

در جوانی می‌‌خواست به دانشگاه پلی‌تکنیک زوریخ برود اما موفق نشد با این حال دست از تلاش برنداشت و دوباره شانس خود را امتحان کرد و سرانجام توانست به دانشگاه زوریخ راه یابد.

اینشتین بعد از چند سال PHD گرفت و به عنوان نظریه‌پرداز برجسته‌ای معرفی شد و سرانجام توانست جایزه نوبل فیزیک را بگیرد.

تماشای «زندگی‌نامۀ تصویری آلبرت انیشتین» به شناخت شما از این فیزیکدان برجسته کمک شایانی می‌کند.

شکست‌های جیم کری

حتما می‌‌دانید جیم کری از بهترین و پردرآمدترین کمدین‌های تاریخ سینمای جهان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید او در یک خانواده فقیر به دنیا آمده و به خاطر فقر خانواده مجبور شد در 15 سالگی مدرسه را ترک کند تا بتواند کار کند.

وقتی برای اولین بار روی صحنه نمایش رفت از کار اخراج شد اما دلسرد نشد و به تلاش خود ادامه داد تا این‌که توانست وارد دنیای بازیگری شود.

کری در مصاحبه با اپرا وینفری، در مورد نحوه استفاده از قانون جاذبه صحبت می‌‌کند؛ اینکه او با ورود به دنیای بازیگری یک چک 10 میلیون دلاری در کیف پول خود نگه می‌‌داشت تا این‌که بالاخره توانست در فیلم «احمق و احمق‌تر» همین مقدار پول را دریافت کند.

شکست‌های کتی پری

کتی پری، در سال 2001 میلادی اولین آلبوم خود را با همکاری رد هیل رکوردز منتشر کرد که به موفقیت چندانی دست نیافت. بعد از فروش تنها 200 نسخه از آلبوم، شرکت ضبط او را اخراج کرد.

او در سال 2004، قراردادی با کلمبیا رکوردز به امضا رساند و قرار بر این شد که پری با گروهی به نام ماتریکس همکاری کند اما وقتی بیش از 80 درصد این پروژه به انجام رسید از کار کنار گذاشته شد.

با وجود تمام شکست‌ها، کتی پری ناامید نشد و سرانجام در سال 2006 با یک شرکت موسیقی با نام Capitol Music قرارداد بست و اولین آهنگ خود را با نام «من یک دختر را بوسیدم» منتشر کرد که موفقیت مالی زیادی برای او به همراه داشت.

شکست‌های اپرا وینفری

اپرا دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت و از 9 سالگی توسط عمو، پسرعمو و یک دوست خانوادگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت. سرانجام در 14 سالگی باردار شد اما پسرش بعد از زایمان فوت کرد.

او دختر یک مادر تنها بود، در 14 سالگی تصمیم گرفت به تنسی بیاید تا با پدرش زندگی کند. او مشغول درس خواندن شد و توانست در رشته‌ی ارتباطات از دانشگاه ایالتی تنسی فارغ التحصیل شود.

بعد از مدتی در بخش اخبار یک ایستگاه تلویزیونی محلی استخدام شد اما تهیه کننده او را اخراج کرد چون اعتقاد داشت اپرا ظاهر خوبی برای کار ندارد. بعد از مدت‌ها با یک ایستگاه تلویزیونی دیگر در بالتیمور همکاری کرد و به عنوان مجری برنامه «مردم صحبت می‌‌کنند» انتخاب شد.

اپرا وینفری در سال 1983، به شیکاگو رفت تا برای اجرای یک برنامه با ایستگاه رادیویی AM Chicago همکاری کند. این برنامه در چند ماه به موفقیت‌های زیادی رسید و اپرا توانست برنامه تلویزیونی موفق «نمایش اپرا وینفری» را شروع کند که به موفقیت و محبوبیت هر چه بیشتر او کمک کرد.

با تماشای «زندگینامه اپرا وینفری به روایت تصویر» موفق‌ترین زن کارآفرین دنیا را بیشتر بشناسید.

شکست‌های هنری فورد

حتما شما هم هنری فورد را برای شرکت فورد موتور، از موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا می‌‌دانید. فورد در سال 1899، در حالی‌که 36 سال داشت اولین شرکت خودروسازی خود به نام کمپانی خودروسازی دیترویت را با همکاری ویلیام مورفی، راه اندازی کرد و در نهایت ورشکسته شد.

پس از آن، در سال 1901 شرکت «هنری فورد» را تاسیس کرد که به موفقیت زیادی دست نیافت و در نهایت تصمیم گرفت از آن شرکت بیرون بیاید و این شرکت به «کادیلاک» تغییر نام داد.

در سال 1903 نیز در سومین تلاش خود شرکت «فورد موتور» را تاسیس کرد که موفقیت‌های زیادی برای او به دنبال داشت.

فورد از تمام شکست‌های خود درس گرفت و توانست با تولید ماشین‌های فورد مدل T، انقلاب بزرگی در صنعت خودروسازی دنیا ایجاد کند.

«زندگینامه تصویری هنری فورد» مرور کوتاهی‌ست بر زندگی جذاب کارآفرین، مخترع، نویسنده و نظریه‌پرداز آمریکایی.

شکست‌های سرهنگ ساندرز

سرهنگ ساندرز به عنوان بنیان‌گذار مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) معرفی می‌‌شود. داستان موفقیت ساندرز بسیار جالب است؛ او تا 62 سالگی دستور تهیه مرغ سوخاری خود را برای بیش از هزار و نه رستوران ارسال کرد اما هیچ کس ایده اش را قبول نکرد و همه او را دیوانه می‌‌دانستند.

ساندرز دست از تلاش نکشید و سرانجام در سال 1952 موفق شد KFC را تاسیس کند که موفقیت‌های زیادی برای او به دنبال داشت.

ماجرای موفقیت ساندرز و کی اف سی را در ویدیوی «داستانهای استارتاپی؛ چطور «کی‌اف‌سی» بزرگ‌ترین برند دنیا شد؟» ببینید و بشنوید.

 شکست‌های سر جیمز دایسون

آیا تاکنون نام جاروبرقی‌های بدون کیسه «دایسون» به گوش‌تان خورده است؟ وقتی دایسون 30 سال داشت ایده‌ی ساخت این نوع جاروبرقی به ذهنش رسید اما او بعد از پنج هزار و 126 بار شکست، بالاخره در 36 سالگی توانست ایده‌ی خود را اجرایی کند و انقلاب بزرگی در صنعت ساخت جاروبرقی به وجود آورد. اکنون ثروت جیمز دایسون به بیش از 3 میلیارد پوند می‌رسد.

حتما خواندن مطلب «جیمز دایسون، میلیاردر معروف، از رازهای موفقیت استارتاپ می گوید» برایتان جالب خواهد بود.

 

منبع: wanderlustworker

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-11 01:15:03
دسته بندی ها