9 راز ارزشمند میلیونرها درمورد درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری

10 خرداد 1399 - 6:00
مدیریت مالی - 9 راز ارزشمند میلیونرها درمورد درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
9 راز ارزشمند میلیونرها درمورد درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
امتیاز مطلب: 78%

در دنیای امروز تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته، رویایی بزرگ و دست‌نیافتنی‌ است. آمارها حاکی از آن است، بیش از نیمی از این افراد با تلاش و زحمت خود میلیونر شده‌اند، شاید درس‌هایی که از آن‌ها می‌گیریم نتواند ما را به یک میلیونر تبدیل کند اما بدون شک ارزش زیادی دارد. با یوکن همراه باشید تا 9 راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته را مرور کنیم.

مدیریت بودجه و هزینه

1. از قانون 20/30/50 بهره ببرید

این یک قانون کلی است که می‌تواند برای مدیریت بودجه و هزینه کمک‌تان کند.

درآمد شما باید در سه بخش صرف شود:

  • 50 درصد درآمد خود را برای هزینه‌هایی مانند اجاره، رفت و آمد، خدمات آب و برق و گاز و تغذیه خود کنار بگذارید.
  • 30 درصد درآمدتان را به سرگرمی ، خرید و هر آن‌چه باعث خوشحالی شما می‌شود، اختصاص دهید.
  • 20 درصد مابقی را پس انداز کنید تا در زمان بازنشستگی خیالتان راحت باشد.

گرانت کاردون می‌گوید:

مقداری از پول خود را در یک حساب بانکی پس‌انداز کنید. نباید از این حساب بیهوده استفاده کنید، حتی یک موقعیت اضطراری. تاکنون، حداقل دو بار در سال، به مرز ورشکستگی رسیده‌ام زیرا همیشه مازاد درآمدم را در کارهایی سرمایه گذاری کردم که نمی‌توانم تحت هیچ شرایطی به آن دست بزنم.

2. از عمده‌فروشی‌ها یا در زمان تخفیف‌ها خرید کنید

قطعا می‌دانید خرید از عمده‌فروشی یا در زمان تخفیف به نفع‌تان خواهد بود. این قانون در مورد محصولاتی است که استفاده می‌کنید و از بین نمی‌روند.

مارک کوبان می‌گوید:

دست‌یابی به سرمایه‌های از دست‌رفته مشکل است، اگر بتوانید جنسی که تاریخ انقضایش دو سال است را با تخفیف 50 درصد بخرید، سود کرده‌اید. این پس‌انداز خوبی است که می‌توانید آن را در جیب خود بگذارید.

پول نقدی

3. کارت‌های اعتباری را کنار بگذارید و با پول خرید کنید

اگر همیشه کارت اعتباری خود را همراه داشته باشید، ترغیب می‌شوید هر چیزی که می‌خواهید را به سرعت بخرید، بدون توجه به این‌که واقعا به آن نیاز دارید یا نه. استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید، به معنی خرج کردن پول‌هایی است که ندارید.

مارک کوبان می‌گوید:

کارت‌های اعتباری بدترین نوع سرمایه‌گذاری هستند که می‌توانید در زندگی‌تان انجام دهید. شاید بتوانم یکی از سرمایه‌گذاران موفق بازار سهام باشم تا وقتی که مجبور نباشم هر ماه هزینه‌ی کارت اعتباری‌ام را پرداخت کنم.

4. از تولیدی‌ها خرید کنید

قبل از این‌که به فروشگاه بروید و محصول موردنظرتان را بخرید، ببینید آیا می‌توانید آن را از تولیدی‌ها با قیمت ارزان‌تر بخرید یا نه؟ باید بدانید خرید از تولیدی‌ها همیشه ارزان‌تر از خرید از یک فروشگاه است. حتی می‌توانید دوستان‌تان را برای خرید از تولیدی تشویق کنید تا با خرید کلی، تخفیف بیشتری بگیرید.

جراد سیسلر، مدیرعامل شرکت «هوم تسک» می‌گوید:

ما همیشه برای خرید محصولات ارگانیک هزینه‌ی زیادی می‌کردیم و از این مساله ناراحت بودیم. در نهایت به این فکر افتادم که فروشگاه‌ها مواد غذایی را از کجا تهیه می‌کنند؟ تحقیق کردیم و متوجه شدیم حداقل سفارش برای عمده‌‌فروشی محصولات ارگانیک 250 دلار بود، پس از دوستانمان کمک گرفتیم و با دریافت سفارشات آن‌ها، خودمان محصولات موردنظر را با قیمت ارزان‌تری دریافت کردیم.

5. تمام پول‌تان را خرید نکنید

هر چقدر درآمد شما بالاتر می‌رود، پول کمتری خرج می‌کنید، این یک حقیقت است. بهتر است تمام پول خود را برای خرید هزینه نکنید و خریدهای خود را منطقی انجام دهید. اگر عاشق خرید کردن هستید قبل از خرید یک محصول از خود بپرسید: آیا واقعا به آن نیاز دارم؟ اگر این محصول را نخرم چه می‌شود؟

ت. بون پیکنز، میلیاردر نفت می‌گوید:

خیلی‌ها تعجب می‌کنند که چرا من یک کمد پر از لباس و کت و شلوار ندارم. من هر پنج سال یک‌بار 3 دست کت و شلوار می‌خرم و در کل تنها 10 دست کت و شلوار دارم که واقعا به آن‌ها نیاز دارم.

6. کمتر از درآمدتان هزینه کنید

خیلی از مردم مشکل‌شان این است که بیشتر از درآمد خود خرج می‌کنند. میلیونرهای خودساخته از این طریق سرمایه‌ی خود را افزایش می‌دهند: کمتر از درآمد خود هزینه می‌کنند.

معمولا با افرادی مواجه می‌شویم که خانه‌ای لوکس در یک محله‌ی گران‌قیمت می‌خرند تنها به این دلیل که می‌خواهند دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهند. آن‌ها به حرف مردم اهمیت می‌دهند و به آن‌چه اطرافیان‌شان می‌گویند فکر می‌کنند، در حالی‌که باید در مورد خودتان فکر کنید و تنها روی زندگی خود تمرکز کنید.

گرانت کاردون می‌گوید:

من وقتی اولین ماشین و ساعت لوکس خودم را خریدم که با سرمایه‌گذاری مناسب درآمدم را ارتقا داده بودم. زمانی که میلیونر شدم یک تویوتا کمری برای خودم خریدم. سعی کنید به خاطر دست‌آوردهایتان شناخته شوید نه چیزهای لوکسی که می‌خرید.

کسب ثروت- منابع مختلف

7. چند منبع درآمد مختلف داشته باشید

عده‌ی زیادی نمی‌توانند پولدار شوند به این خاطر که فکر می‌کنند برای پول درآوردن و کسب ثروت باید سخت کار کنند.

اما تاکنون شنیده‌اید که کسی با سخت کار کردن پولدار شده باشد؟ قطعا نه. زمان ارزش بیشتری نسبت به پول دارد به همین دلیل داشتن چند منبع درآمد بسیار مهم است.

مارک کوبان می‌گوید:

آیا می‌توانید یک میلیون دلار پس‌انداز کنید؟ شاید بتوانید، اما باید واقعا منضبط و ریسک‌پذیر باشید.

8. با افراد موفق ارتباط بیشتری داشته باشید

حتما قبول دارید افرادی که بیشترین ارتباط را با آن‌ها داریم روی زندگی و تفکر ما تاثیر می‌گذارند. برای موفقیت و ثروتمند شدن سعی کنید با افرادی وقت بگذرانید که موفق و ثروتمند هستند.

استیو سیبلد، نویسنده کتاب های «پولدارها چطور فکر می‌کنند» و «چگونه یک میلیونر خودساخته شویم»، می‌گوید:

ارزش شما با نزدیک‌ترین دوستان‌تان سنجیده می‌شود. وقتی با افراد موفق ارتباط داشته باشید، فکرتان باز می‌شود و تمام محدودیت‌های ذهن‌تان درمورد پول از بین می‌رود. 

حقیقت این است که میلیونرها نسبت به افراد رده متوسط جامعه طرز فکر متفاوتی درباره‌ی پول دارند.

9. پول همه‌ی زندگی نیست

پول نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند اما همه چیز نیست. پول چیزی است که مشخص می‌کند چگونه زندگی کنیم، چه چیزی بخوریم و چه چیزهایی بخریم. اما پول همه چیز نیست، شاید بتوانید یک خانه برای زندگی کردن بخرید اما آیا می‌توانید یک خانواده برای زندگی خریداری کنید؟

پول باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود، اما هیچ چیز ارزش بیشتری نسبت به حمایت خانواده و دوستان، سلامتی و شادی ندارد.

گرانت سابتیرمی‌گوید:

پول همه چیز نیست و در مقابل سلامتی، خانواده و دوستان و شادی بی‌ارزش است. من تعدادی از دوستانم را از دست داده‌ام چون زمان زیادی را برای خوش‌گذرانی در تعطیلات آخر هفته سپری کرده‌ام. پس پول داشتن آزادی و ابزاری برای ایجاد تجربه در زندگی است.

کسب ثروت زیاد، با پیروی از این قوانین و دستورالعمل‌ها غیرممکن است اما این قوانین می‌تواند عادت‌های مالی سالمی در ما ایجاد کند که قدم بزرگی برای کسب موفقیت مالی به حساب می‌آید.

آنچه شما را از رسیدن به رویاها و اهداف‌تان دور می‌کند نگرش شما نسبت به این قوانین است.

منبع: brightside

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-09 23:49:18
دسته بندی ها