10 نکته مهم مالی که هر زوجی باید بداند

16 خرداد 1399 - 6:00
مدیریت مالی - 10 نکته مهم مالی که هر زوجی باید بداند
10 نکته مهم مالی که هر زوجی باید بداند
امتیاز مطلب: 68%

اغلب زوج‌ها با چالش مدیریت مالی خانواده مواجه می‌شوند. وقتی اولین اختلاف بر سر مسائل مالی به وجود می‌آید، اولین جرقه اختلافات زناشویی به دلیل مشکلات مالی زده می‌شود. با یوکن همراه باشید. در این مقاله به شما می‌گوییم چگونه با برنامه‌ریزی هوشمندانه، جلوی این اتفاقات را بگیرید. مطمئن باشید هیچ وقت برای اصلاح روش‌های نادرست مدیریت مالی دیر نیست.

پول اهمیت زیادی در یک رابطه خانوادگی دارد. پول مسائلی چون غرور، توانایی تامین زندگی یکدیگر و کار کردن با محدودیت‌های مشخصِ خودتان را در بر می‌گیرد. پول می‌تواند موقعیت‌تان را تغییر دهد و روی خلق و خوی‌تان تاثیر بگذارد. از همه بدتر این‌که وقتی به مسائل مالی توجه نشود، احساسات میان زن و مرد کم‌رنگ می‌شود. زوج‌های موفق می‌دانند پول و مدیریت مالی چقدر روی زندگی‌شان تاثیر دارد و همواره کاری می‌کنند که پول در خدمت آن‌ها باشد. مهم نیست چقدر از زندگی مشترک‌تان می‌گذرد، زیرا وقتی پای مسائل مالی به میان می‌آید، مطلع بودن همیشه اهمیت دارد. در ادامه 10 نکته مهم را در مورد «مدیریت پول و هزینه» ارائه می‌دهیم که لازم است زوج‌های جوان از آن مطلع باشند. اگر این توصیه‌ها را به صورت حرفه‌ای به کار بگیرید نه تنها شما و همسرتان از عهده‌ی مخارج زندگی برمی‌آیید، بلکه زندگی شاد و بادوامی نیز خواهید داشت.

1. صادق باشید و همه چیز را شفاف بیان کنید

قبل از این‌که بخواهید برای مساله‌ای برنامه‌ریزی کنید، باید درباره عادات خرج کردن‌تان با یکدیگر روراست باشید. این کار به شما کمک می‌کند توقعات همدیگر را برآورده کنید و زندگی‌تان را بدون هیچ مشکلی پیش ببرید.

2. اهداف مالی داشته باشید

اگر می‌خواهید از نظر مالی به موفقیت برسید، بسیار مهم است که در یک جهت گام بردارید. آیا هدف‌تان این است که تا پایان سال ماشین بخرید یا در عرض سه سال به استقلال مالی برسید؟ آیا به دنبال یک سرمایه گذاری بزرگ هستید؟ اگر به دنبال رسیدن به جایگاه دلخواه‌تان در آینده هستید، از همین حالا برای آن برنامه‌ریزی کنید.

3. یک حساب بانکی جداگانه و یک  حساب مشترک داشته باشید

داشتن حساب مشترک بدین معناست که پس انداز مشترکی دارید و می‌توانید برای پیش‌برد اهداف‌تان از آن استفاده کنید. این حساب مشترک منبع مخارج روزمره زندگی‌تان نیست. بلکه برای مخارج روزانه، حساب جداگانه باز کنید. با این کار، برای خرج کردن پول خودتان آزادی دارید و در عین حال می‌توانید برای اهداف مشترک‌تان پس‌انداز کنید.

4. برای بودجه به تصمیم مشترک برسید

وقتی زندگی مشترک‌تان را آغاز می‌کنید، با هم بنشینید و درمورد مسائل مالی صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند چیزهایی را پیش‌بینی کنید که نیاز است برایشان پول صرف کنید.

5. پولِ قرضی را پس بدهید

در زندگی مشترک این حق را ندارید که از هم پول قرض بگیرید بدون این‌که به فکر پس دادن باشید. پس دادن پولی که قرض گرفته‌اید، مهم نیست چقدر طول بکشد، نشانه‌ی احترام به طرف مقابل است، چیزی که در مسیر زندگی به آن نیاز مبرم خواهید داشت.

حساب شخصی- کارت بانکی

6. روی حساب‌های خود نظارت کنید

سعی کنید به طور منظم تمام خرج‌هایتان را یادداشت کنید، حتی اگر خرج کوچکی باشد، باز هم آن را بنویسید. زیر نظر گرفتن هزینه‌ها و حساب‌ها در طی هفته یا ماه به شما کمک می‌کند سبک زندگی‌تان را مطابق با آن تنظیم کنید.

7. برای اتفاقات پیش‌بینی نشده پس‌انداز کنید

پس‌انداز برای مشکلات پیش‌بینی نشده، جدا از پس‌اندازهای زناشویی، به شما امکان می‌دهد اگر اتفاقی در زندگی‌تان رخ داد که مجبور به صرف مبالغ هنگفتی در مدت زمان کوتاه بودید، نگران نشوید و بدون هیچ اضطرابی خرج کنید. داشتن وجوه اضطراری باعث می‌شود هزینه‌ها را بپردازید و بدون این‌که آسیبی به زندگی‌تان وارد شود به حالت اول بازگردید.

سرمایه - سرمایه گذاری

8. از فروش‌های اقساطی استفاده کنید

برای وسایلی که امکان خرید نقدشان را ندارید، به دنبال فروشگاه‌هایی بگردید که فروش اقساطی ارائه می‌دهند. البته نرخ سود تسهیلات را هم محاسبه کنید تا با نرخ‌های بازار هم‌خوانی داشته باشند و هیچ وقت به نرخی که فروشنده اعلام می‌کند اعتماد نکنید.

9. موعد پرداخت‌ها را یادداشت کنید تا فراموش‌تان نشود

از تقویم گوشی موبایل‌تان استفاده کنید و موعد پرداخت اقساط‌تان را یادداشت کنید، خصوصا اقساط بانک، زیرا هزینه‌های جریمه دیرکرد می‌تواند به اقتصاد خانواده‌تان آسیب برساند.

10. به اندازه بودجه‌تان خرج کنید

حد و حدود مالی و درآمدتان را در نظر بگیرید و به اندازه‌ی بودجه‌تان خرج کنید، با این کار آرامش و آزادی بیشتری خواهید داشت.

منبع: femalenetwork

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-31 16:07:41
دسته بندی ها