5 نشانه برای این‌که بدانیم در حال تلف کردن زندگی خود هستیم

20 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت زمان - 5 نشانه برای این‌که بدانیم در حال تلف کردن زندگی خود هستیم
5 نشانه برای این‌که بدانیم در حال تلف کردن زندگی خود هستیم
امتیاز مطلب: 87%

هر فردی تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارد. پس زندگی جوهر گران‌بهایی است که باید قدرش را بدانیم. اما خیلی از مردم هیچ ارزشی برای وقت خود قائل نیستند و تنها روزها را شب می‌کنند. آن‌ها اغلب از زندگی و داشته هایشان ناراضی‌اند و هیچ احساس شادی و رضایتی ندارند. با یوکن همراه باشید.

اکثر مردم در جوانی وقت خود را صرف سفر، مهمانی، خرید و خوراک می‌کنند و دغدغه اصلی‌شان خوش‌گذرانی است. اما آن‌ها می‌توانند به مطالعه، ارتقای مهارت‌‌های فردی و ایجاد عادات سالم در زندگی مشغول شوند و روی خودشان سرمایه گذاری بیشتری کنند.

آیا فکر می‌کنید از جمله افرادی هستید که زندگی خود را تلف می‌کنند؟ در ادامه پنج نشانه را معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد در حال تلف کردن زندگی خود هستید.

1. بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، از رختخواب بلند نمی‌شوید

شاید عادت کرده‌اید نیم ساعت یا حتی یک ساعت بعد از بیدار شدن در رختخواب بمانید و با گوشی موبایل خود بازی کنید یا صفحات اجتماعی را دنبال کنید، اگر چنین عادتی دارید یعنی در حال تلف کردن زندگی هستید و از زندگی خود استفاده بهینه ندارید.

کسانی که در زندگی اهداف بلند مدت دارند هرگز وقت ارزشمندشان را در رختخواب و با چرخ زدن در فضای مجازی تلف نمی‌کنند. افراد موفق هر روز که چشم‌شان را باز می‌کنند به این فکرند که چطور می‌توانند از فرصتی که دارند در جهت بهبود کیفیت زندگی‌‌شان استفاده کنند.

2. هر روز بیشتر از یک یا دو ساعت از وقت‌تان را صرف انجام کارهای بی‌ارزش می‌کنید

خیلی از کارهای ما بی‌ارزش‌اند و هیچ دست‌آورد مثبتی برایمان ندارند و تنها به این خاطر انجام می‌شوند که حس خوبی در آن لحظه به ما می‌دهند. از جمله این کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر در طول روز فقط یک یا دو ساعت از وقت‌تان را به این کارها اختصاص دهید، خیلی هم بد نیست و حتی می‌تواند باعث کاهش استرس‌‌های زندگی شود. اما اگر بیش از دو ساعت از روز را صرف انجام این کارها کنید، فرصت موفقیت و پیشرفت را از خود دریغ کرده‌اید. افرادی که در زندگی و شغل خود به موفقیت رسیده‌اند از همین زمان‌های کوتاه نیز برای مطالعه، برنامه ریزی و ترقی استفاده می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که هر دقیقه زندگی ارزشمند است و نباید به راحتی از دست برود.

3. در پایان شب آن‌قدر خسته نیستید که راحت به خواب بروید

افرادی که در طول روز کارهای مثبت انجام می‌دهند در پایان روز آنقدر خسته‌اند که به سرعت به خواب می‌روند. مهم نیست فعالیت فیزیکی یا ذهنی انجام می‌دهید، چرا که کارهای هدفمند انرژی بدن را مصرف می‌کنند و باعث می‌شوند خواب راحتی داشته باشید.

این در حالی است که افراد بی‌هدف بیشتر وقت‌شان را صرف گشت زدن در فضای مجازی یا پای تلویزیون هدر می‌دهند، در انتهای روز چندان خسته نیستند و در نتیجه نمی‌توانند به خواب بروند.

4. برنامه‌ریزی می‌کنید اما به آن پای‌بند نیستید

اگر مدام در ذهن‌تان به دنبال راهی برای پیشرفت، برنامه‌ریزی و رویا پردازی درمورد آینده هستید اما هیچ اقدامی نمی‌کنید، در حال تلف کردن زندگی خود هستید. آیا می‌دانید چرا؟ به این دلیل که فکر کردن و برنامه‌ریزی از دست همه برمی آید، اما اجرایی کردن برنامه‌ها کار همه نیست.

تنها به این دلیل که بیشتر وقت خود را صرف برنامه‌ریزی می‌کنید فرد آینده‌نگری به حساب نمی‌آیید. باید در راستای برنامه‌هایتان قدم بردارید. پس روی پای خود بایستید و از هیچ چیزی نترسید. تعیین هدف بدون اقدامی برای تحقق آن هیچ فایده‌ای ندارد.

5. نگران تفکر دیگران نسبت به خود هستید

افراد موفق آن‌قدر مشغول‌اند که هیچ نگرانی نسبت به طرز فکر بقیه نسبت به خود ندارند. نگرانی اصلی کسانی که اهداف بزرگی در زندگی خود دارند این است که چگونه با پشت سر گذاشتن موانع به پیشرفت برسند و همانند مردم عادی نگران حرف دوست و آشنا در مورد خودشان نیستند.

اگر زندگی خود را به نظر و طرز فکر دیگران وابسته کنید مطمئن باشید به اهداف‌تان نخواهید رسید و زندگی‌تان در مسیر سقوط قرار می‌گیرد. به جای این‌که منتظر تایید دیگران باشید، آینده‌ی خود را بسازید و برای تحقق رویاهایتان تلاش کنید. اصلا مهم نیست دیگران چه نظری درباره شما و سبک زندگی‌‌تان دارند. مسیر درست را پیدا کنید و بدون توجه به حرف‌های دیگران در همین مسیر به تلاش‌تان ادامه دهید.

منبع: medium

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-16 17:52:50
دسته بندی ها