30 نقل‌قول الهام‌بخش از کارآفرینان بزرگ و موفق

7 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - 30 نقل‌قول الهام‌بخش از کارآفرینان بزرگ و موفق
30 نقل‌قول الهام‌بخش از کارآفرینان بزرگ و موفق
امتیاز مطلب: 70%

افراد زیادی از جملات انگیزشی برای شروع یک روز پرانرژی و همچنین افزایش عزت نفس خود استفاده می‌کنند؛ اما کارآفرینان و مدیرانکسب و کارهای نوپا به چیزی بیش از انرژی مثبت و منبع الهام‌بخش برای بهبود زندگی‌‌شان نیاز دارند. با یوکن همراه باشید.

اغلب کارآفرین‌ها فکر می‌کنند به تنهایی مسئولیت کارهای سازمان را به‌ عهده دارند و از هر آن‌چه انگیزه‌شان را تقویت کند استقبال می‌کنند. در ادامه مقاله، جملات الهام‌بخش برای کارآفرینان و مدیران کسب و کار ارائه می‌دهیم.

1. وینستون چرچیل

چرچیل رهبری مردم بریتانیا را در بدترین دوره‌های تاریخ این کشور عهده‌دار بود؛ مقطعی که هر لحظه احتمال می‌رفت نیروی دریایی دشمن از آب‌های شمال فرانسه به انگلیس برسند و لندن هر روز بمباران شود. در این دوران تنش زیادی وجود داشت و بقا به نقطه حساسی رسیده بود؛ اما چرچیل توانست این شرایط را پشت سر بگذارد و به جایگاه بالایی برسد. او باور داشت شکست جزء جدایی‌ناپذیر مسیر پیش روی زندگی است. بزرگترین و ارزشمندترین درسی که چرچیل گرفت این بود که همیشه روز دیگری برای ادامه دادن نبرد وجود دارد.

وینستون چرچیل می‌گوید:

دستیابی به موفقیت به معنای پایان مسیر نیست؛ شکست هم کسی را از پا نمی‌اندازد؛ آن‌چه مهم است، داشتن جسارت، برای ادامه‌ی مسیر است.

برای آشنایی بیشتر با زندگی این سیاستمدار بریتانیایی، می‌توانید ویدیوی «زندگینامۀ تصویری وینستون چرچیل» را تماشا کنید.

2. فیل نایت

همیشه کارهایتان پیروِ قوانین و محدودیت‌ها باشد، اما با شور و اشتیاقی پایان‌نیافتنی. -فیل نایت

فیل نایت، مدیر سابق و یکی از بنیان‌گذاران برند نایکی است و جمله معروف «تنها انجامش بده» از او و برندش به یادگار مانده است. البته قدم برداشتن در مسیر و انجام دادن همان‌طور که فیل نایت می‌گوید با درنظر گرفتن محدوده‌ها و قواعدِ بازی است. همین قواعد هستند که رقابت را دلنشین و ممکن می‌کند. رعایت این قواعد به اشتیاق و علاقه ما برای پیشرفت ربطی ندارد و هرچه اشتیاق‌مان بیشتر باشد، موفق تر خواهیم بود.

3. ریچارد برانسون

فرصت‌های کاری همانند اتوبوس‌ می‌مانند، همیشه یکی دیگر در حال نزدیک شدن به شماست. -ریچارد برانسون

فعالیت تیم ویرجین، با مدیریت ریچارد برانسون، این ادعا را ثابت کرده است که خواستن توانستن است. تیم ویرجین در حوزه‌های مختلف، از مدیریت کانال‌های رادیویی و تلویزیونی تا اداره خطوط هواپیمایی فعالیت دارند و بیش از 400 شرکت، زیرمجموعه ویرجین در سراسر دنیا هستند. باید بدانید همیشه راه برای رسیدن به موفقیت مستقیم نیست و ممکن است فراز و نشیب‌های زیادی داشته باشید. پس کسی می‌تواند کسب و کارش را به موفقیت برساند که هوشیار باشد و دست از تلاش برندارد.

تماشای ویدیوی «زندگینامه تصویری ریچارد برانسون» جزییات بیشتری از زندگی این کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی به ما نشان می‌دهد.

4. آنتونی رابینز

هر گره‌ای که در کارمان می‌افتد یک هدیه است. پیشرفت و ترقی بدون وجود این مشکلات غیرممکن خواهد بود. -آنتونی رابینز

افراد موفق انتظار ندارند کارهایشان بدون هیچ گره‌ای پیش برود و این تفکر که زندگی را بدون ناسازگاری سر کنیم غیر واقع‌بینانه است. این در حالیست که خیلی‌ها تصور مسیری صاف و هموار را برای زندگی در سر دارند و از درک این مساله غافل‌اند که اگر گاهی مانعی سد راهمان نشود و به مشکلی برنخوریم، به هیچ پیشرفتی نخواهیم رسید. مشکلات سر راه هستند که به شخصیت ما شکل می‌دهند، خلاقیت‌مان را به کار می‌اندازند و باعث می‌شوند غرور را رها کنیم.

با دیدن ویدیوی «رمز شاد زیستن از زبان آنتونی رابینز» می‌توانید بیشتر با نظرات این نویسنده، سخنران، مربی و بازیگر آمریکایی آشنا شوید. 

5. وارن بافت

در زندگی همین که چند کار درست انجام دهید کافی است، البته اگر کارهای اشتباه زیادی نداشته باشید. -وارن بافت

البته درست و غلط معنای مشخصی ندارند، اگر فکر کنیم انتخاب‌ها و تصمیمات درست، مسیر رسیدن به موفقیت را هموار می‌کنند، برداشت‌مان بیش از اندازه سطحی بوده است. آن‌چه وارن بافت می‌خواهد بگوید این است که اجتناب از تصمیمات اشتباه، به اندازه تصمیم گیری درست اهمیت دارد.

برای آشنایی بیشتر با زندگی پنجمین فرد ثروتمند جهان، «زندگینامه تصویری وارن بافت» را تماشا کنید.

6. هنری دیوید ثورو

کسانی به موفقیت می‌رسند که گرفتاری‌ها و مشغله‌ها، فرصتی برای به دنبال آن گشتن به‌شان نمی‌دهد. -هنری دیوید ثورو

ثورو به این درک رسیده است که خیلی‌ها وقت خود را صرف رویاپردازی و خیال‌بافی درباره موفقیت می‌کنند و از تلاش و کار عملی برای رسیدن به آن غافل می‌شوند؛ به همین خاطر، در نهایت هیچ چیزی نصیب‌شان نمی‌شود.

7. آناییس نین

بالاخره روزی رسید که ریسکِ باقی ماندن در غنچه، از پذیرفتن ریسک شکوفه دادن سخت‌تر شد. -آناییس نین

آناییس به دنبال کارهای خلاقانه بود و در جایگاه نویسنده، اگر دست به کار نمی‌شد، داستان‌هایی که اکنون از او به جا مانده است هیچ وقت خلق نمی‌شدند. اگر افکار و ایده‌‌ها را برای خودمان نگه داریم، مورد انتقاد قرار نمی‌گیریم و به دردسر نمی‌افتیم و کسی هم توانایی و هنرمان را زیر سوال نمی‌برد؛ اما فرصت بهبود مهارت‌‌ها و خلق چیزی که واقعا ارزشمند است را از دست خواهیم داد.

8. سث گودین

ایده‌های عالی بی‌شمارند؛ اما اراده کافی برای اجرایی کردن این ایده‌ها محدود است. -سث گودین

سث گودین، نویسنده و از مدیران سابق شرکت «دات کام» است. او قصد دارد به ما بگوید تنها حرف زدن و عمل نکردن بی‌فایده است. البته او تلاش کرده این پیام را با رعایت ادب و احترام بیان کند. بی‌تردید ایده‌های خوب ارزشمندند؛ اما اگر از تشبیه استفاده کنیم، حکم استخوان را دارند و گوشت روی آن با تلاش برای اجرایشان به دست می‌آید. تنها در حین اجرای آن است که مشکلات سد راهمان می‌شوند و کار اصلی وقتی شروع می‌شود که برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم «خلاصه تصویری کتاب «قبایل» اثر «ست گودین» را حتما ببینید.

9. جی.کی. چسترتون

موفقیتم را مدیون این هستم که به بهترین نصیحتی که به من شد با احترام گوش دادم، اما دقیقا برخلاف آن عمل کردم. -جی.کی. چسترتون

چسترتون به خاطر داستان‌های متناقض‌نما خود به شهرت رسیده است. (متناقض‌نمایی سبکی در ادبیات هم شعر و هم داستان است که در آن دو امر متناقض در کنار هم قرار می‌گیرند. مثلا «زاهد و صوفی دنیاپرست» در اشعار حافظ نمونه‌ای از تناقض‌نمایی است یا کسانی که همانند بهلول برای افشای حقیقت، خود را به دیوانگی می‌زنند. از این سبک نوشتاری زمانی استفاده می‌شود که ظاهر زیبای برخی‌ها کنار برود و پلیدی‌ها و زشتی‌های درون‌شان آشکار شود.) در این فهرست، کسانی هستند که مسیر خارج از عرف را برای رسیدن به موفقیت پیشنهاد می‌کنند. گاهی باید دانش و تجربه رایج و عرف جامعه را نادیده بگیریم.

10. سوزان بوچر

هیچ آشنایی با واژه‌های «تسلیم شدن» و «عقب کشیدن» ندارم. این غریبگی با واژه‌های ناامیدکننده یا ذاتا در من بود یا خودم خواستم با آن‌ها غریبه شوم. -سوزان بوچر

سوزان بوچر قصد دارد ما را متوجه موضوعی کند: در زندگی همه‌ی ما لحظاتی پیش می‌آید که دلمان می‌خواهد تسلیم شویم و پرچم سفید را بالا ببریم، وقتی که موانع جلوی راهمان غیر قابل گذر به نظر می‌رسند. در این مواقع کسانی موفق می‌شوند که افکار تسلیم شدن را از خود دور می‌کنند.

11. تئودور روزولت

بدون شک، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دست‌آورد زندگی، فرصت سخت کار کردن روی چیزی است که واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. -تئودور روزولت

برخی افراد آن‌قدر به دنبال نتیجه و محصول نهایی هستند که ارزش مسیر منتهی به نتیجه و خودِ تلاش کردن را فراموش می‌کنند. برد یا باخت اهمیت چندانی ندارد، آن‌چه مهم‌تر است این است که تمام تلاش‌مان را کرده باشیم تا در کاری که به نظرمان ارزشمند است، به بهترین نتیجه ممکن برسیم. همین کار و تلاش بی‌وقفه دست‌آوردی است، بدون توجه به نتیجه.

بدون تعارف و اغراق تئودور روزولت سخت‌ترین رئیس جمهور آمریکا بود. با مرور «زندگینامه تصویری تئودور روزولت» می‌توان به درستی این حقیقت پی برد.

12. استیو جابز

اگر توجه بیشتری به خرج دهید، متوجه می‌شوید بیشتر موفقیت‌های [به ظاهر] یک‌شبه در مدت زمان طولانی به دست آمده‌اند. -استیو جابز

وقتی از موفقیت اطرافیان‌مان مطلع می‌شویم که کار و تلاش‌شان به نتیجه رسیده است. درختی که سر به آسمان کشیده، ریشه‌های مقاومی دارد که از چشم ما دور است؛ ریشه‌هایی که زیر زمین هستند و چندین سال در زمین بوده‌اند تا شرایط رشد و بقای درختی را فراهم کنند. این مساله در دنیای کسب و کار هم صادق است.

تماشای «زندگینامه تصویری استیو جابز» فرصت خوبی است که بیشتر در جریان فرازونشیب‌های زندگی این کارآفرین قرار بگیرید.

13. کریس هدفیلد

هر چیزی که درخور و ارزشمند باشد با ریسک‌پذیری همراه است؛ چه راه اندازی کسب و کار، چه خرید خانه، ازدواج یا حتی رفتن به فضا. -کریس هدفیلد

هر کاری خطر و ریسک دارد، اما ریسک‌پذیری هر کار متفاوت از کار دیگر است. برای مثال، ریسک رفتن به فضا در مقایسه با راه اندازی کسب و کار بیشتر است. آن‌چه کریس هدفیلدِ فضانورد می‌خواهد ما را متوجه آن کند، این است که هیچ کاری بدون خطر نیست. اگر می‌خواهید کارآفرین شوید، نباید انتظار داشته باشید کارهایتان از هر خطر و ریسکی در امان بماند. البته نباید بی‌مهابا رفتار کنید؛ بلکه تا جایی ریسک کنید که امکان پیشرفت برایتان مهیا شود و کسب و کارتان دچار رکود نشود.

14. ویل راجرز

حتی اگر در مسیر درست قرار دارید، اگر بی‌حرکت بنشینید، از روی‌تان رد می‌شوند. -ویل راجرز

ویل راجرز، بازیگر، طنزپرداز و روزنامه‌نویس بود. البته او تنها به دنبال نشاندن خنده روی لب مردم نبود، بلکه در حوزه کسب و کار نیز فعالیت‌هایی داشت. او معتقد است حتی وقتی تمام کارها درست و طبق برنامه باشد، اگر سعی بر حرکت رو به جلو نداشته باشید و از آینده غافل شوید و برای خروج از منطقه امن‌تان هیچ تلاشی نکنید، دچار مشکل خواهید شد. باید بدانید فضای کسب و کار رقابتی است و ساکن ماندن در مسیر همان دور شدن از هدف است.

15. باراک اوباما

امتحان واقعی این نیست که از شکست اجتناب می‌کنید یا نه، چون نمی‌کنید. این است که آیا به آن اجازه می‌دهید تا اندازه بی‌عملی شما را سرافکنده کند یا این‌که از شکست‌تان درس می‌گیرید. این است که پایداری را انتخاب می‌کنید یا نه. -باراک اوباما

اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا چیزهای زیادی درباره موفقیت و شکست می‌داند. قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه که مخالفان زیادی داشت، با حمایت باراک اوباما پیش رفت و او برای تصویب آن کوتاه نیامد. بارها با مخالفت دیگران مواجه شد اما برای متقاعد کردن آن‌ها تلاش کرد و در نهایت موفق شد.

«زندگینامه تصویری باراک اوباما» مروری دارد بر چالش‌های زندگی اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا.

16. ویل دورانت

اشتباهات گذشته را فراموش کنید، همچنین شکست‌ها را. همه چیز را از یاد ببرید، به جز کاری که اکنون قرار است انجام دهید و برای انجام دادنش دست به کار شوید. -ویل دورانت

انسان‌های روشن‌فکر و موفق اعتقاد دارند زندگی در زمان حال در جریان است. آن‌ها می‌گویند نباید به گذشته اجازه دهیم جلوی‌مان را بگیرد و حتی در آینده هم غرق نشویم. زمان حال، تنها چیزی است که روی آن کنترل داریم. باید روی آن تمرکز کنیم و با تکیه بر آن جلو برویم. البته این بدین معنا نیست که از گذشته درس نگیریم یا برای آینده برنامه ریزی نکنیم، بلکه بدین معناست که ما تنها بر زمان حال کنترل داریم پس باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

17. آلبرت اینشتین

تخیل همه چیز است؛ تخیل پیش‌نمایی است از جذابیت‌های آینده‌ی زندگی. -آلبرت انیشتین

حتما به این مساله برخورده‌اید که گاهی یک نقل قول الهام‌بخش دیگری را نقض می‌کند. دلیل این است که با تکیه بر همین تناقض‌ها می‌توان به بینش حقیقی پی برد. هر فردی برای دیدن اتفاقات پیرامون روش خاصی دارد. همین دیدگاه‌های متفاوت است که فرصت‌های نابی نصیب‌مان می‌کند. ایده‌های خوب، اگر اجرایی نشوند، هیچ ارزشی ندارند؛ اما روی دیگر سکه این است: اگر ایده‌های خوب نباشند، عمل کردن بی‌فایده خواهد بود.

تماشای «زندگی‌نامۀ تصویری آلبرت انیشتین» به شناخت شما از این فیزیکدان برجسته کمک شایانی می‌کند.

 هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نگرش این دانشمند بزرگ به صفحه‌ی «مسائل خود را به روش آلبرت اینشتین حل کنید» بروید.

18. هلن کلر

در سکوت و آسودگی نمی‌توان شخصیتی را رشد داد. تنها با تجربه‌ی سختی‌های زندگی و رنج کشیدن است که روح قوت می‌گیرد، جاه‌طلبی و اشتیاق بیدار می‌شوند و موفقیت به دست می‌آید. -هلن کلر

شکست‌ها را باید همانند نشان افتخار همراه داشته باشیم. شکست‌ها حکم ظرف مخصوص ذوب فلزات را دارند: هر چیزی در آن ذوب می‌شود تا ماهیتش نمایان شود. شکست‌ها هستند که خودِ واقعی ما را آشکار می‌کنند. اگر مسیر رسیدن به موفقیت مشخص بود، همه در آن قرار می‌گرفتند و ارزش خود را از دست می‌داد.

تماشای «زندگی‌نامه تصویری هلن کلر» درک گفته‌های این زن قوی را برای ما آسان می‌سازد.

19. اندرو کارنگی

خوراکِ صدف به دست نفر اول می‌رسد و نفر دوم تنها به پوسته صدف دست پیدا می‌کند. -اندرو کارنگی

حقیقت تلخی در این نقل قول وجود دارد: اگر بخواهیم به موفقیت پایدار برسیم، باید همانند فولاد محکم و پایدار باشیم و بدون اعصاب آهنین، این هدف محقق نخواهد شد. هر کسب و کاری برای تحقق اهداف خود بخشی از منابع موجود را مصرف می‌کند. امروزه کسب و کارها اشتراکی نیست و ثروت را میان یکدیگر تقسیم نمی‌کنند؛ پس باید همانند پرنده‌های دمِ صبح باشیم: پرنده‌ای که کرم می‌خواهد، باید زودتر از دیگر پرنده‌ها اقدام کند.

برای آشنایی بیشتر با زندگی این تاجر موفق آمریکایی، صفحه‌ی «بیوگرافی و رازهای موفقیت اندرو کارنگی» را مشاهده کنید.

20. والت دیزنی

«کار»، با اقدام کردن و کنار گذاشتن «حرف» انجام می‌شود. -والت دیزنی

اگر بخواهیم به سراغ یک ضرب‌المثل قدیمی برویم، می‌بینیم که خیلی از آن‌ها پیام مشابهی دارند: «دو صد گفته چون نیم کردار نیست.»

پیشنهاد یوکن به شما خواندن مقاله‌ی «هر آنچه درباره والت دیزنی باید بدانید» است.

21. هنری فورد

اگر «فکر کنید» توانش را دارید یا فکر کنید ندارید، در هر صورت درست فکر می‌کنید. -هنری فورد

شاید این نقل قول گمراه‌کننده به نظر برسد، اما وقتی به دقت بخوانیم متوجه پیام آن می‌شویم. پدر صنعت خودروسازی مدرن می‌خواهد به ما بگوید موفقیت به همان اندازه که از ذهن‌مان تاثیر می‌گیرد، از شرایط هم تاثیرپذیر است. اگر تفکر درست داشته باشیم و بین این دو تعادل برقرار کنیم، هیچ کاری غیرممکن نخواهد بود.

«زندگینامه تصویری هنری فورد» مرور کوتاهی‌ست بر زندگی جذاب کارآفرین، مخترع، نویسنده و نظریه‌پرداز آمریکایی.

22. کالین پاول

موفقیت هیچ رمز و راز مخوفی ندارد. موفقیت با اقدام، کار و تلاش مضاعف و درس گرفتن از شکست‌ها به دست می‌آید. -کالین پاول

این ژنرال آمریکایی عقیده دارد همین سه عامل باعث موفقیت ما می‌شوند. البته اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر شویم، باید شانس را هم به این عوامل اضافه کنیم. زیرا ممکن است همه چیز طبق انتظار ما پیش نرود و پای عاملی ناشناخته در میان باشد.

23. آلبرت شوایتزر

موفقیت رمز رسیدن به خشنودی نیست بلکه برعکس، خشنودی است که باعث موفقیت ما می‌شود. اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، حتما موفق خواهید شد. -آلبرت شوایتزر

گاهی خلاف این گفته عمل می‌کنیم؛ یعنی برای این‌که از خودمان راضی باشیم، به دنبال موفقیت هستیم؛ اما آن‌چه از آن غافل می‌مانیم این است کهاحساس رضایت و خشنودی با عمل کردن در طول مسیر به‌دست می‌آید، نه با رسیدن به هدف. حتی اگر کسب و کارتان به شکست برسد، اگر در طول مسیر از انجام کارها لذت برده باشید، در پایان احساس خشنودی خواهید کرد.

24. کوکو شنل

اغلب، افرادی به موفقیت می‌رسند که نمی‌دانند شکست اجتناب‌ناپذیر است. -کوکو شنل

اگر مدام نگران مشکلاتی باشیم که ممکن است جلوی راهمان سبز شوند، حتما اتفاق خواهند افتاد. افراد موفق از مشکلات عبور می‌کنند و به مسیر خود ادامه می‌دهند. البته آن‌ها از رخ دادن شکست بی‌اطلاع نیستند، تنها به آن اجازه نمی‌دهند در حرکت‌شان وقفه‌ای ایجاد کند. افراد موفق، شکست را دست‌اندازی در مسیر حرکت می‌دانند، نه خط پایان.

کمتر کسی هست که نام برند «کوکو شنل» را نشنیده باشد ولی درباره موسس این برند چه می‌دانیم؟ در ویدیوی «زندگینامه تصویری کوکو شنل» به زندگی این کارآفرین خلاق و روند پیدایش این برند موفق پرداختیم.

25. توماس ادیسون

اغلب افرادی که در زندگی شکست می‌خورند، همان‌هایی هستند که متوجه نبودند هنگام تسلیم شدن و کنار کشیدن از کار، چقدر به موفقیت نزدیک شده بودند. -توماس ادیسون

توماس ادیسون بعد از ساختن هزاران مدل ناموفق توانست رشته‌ای را برای لامپ حبابی اش پیدا کند که بی‌وقفه بسوزد و خاموش نشود. به عقیده‌ی او، تا از جاده عبور نکنیم، نخواهیم دانست چه چیزی در آن گوشه و کنار در انتظارمان است.

با تماشای ویدیوی «زندگینامه تصویری توماس ادیسون مخترع بزرگ» بیشتر درباره این مخترع موفق بدانید.

26. اپرا وینفری

فکر می‌کنم شانس همان تدارک مقدمات است که به پیشواز فرصت‌ها می‌رود. -اپرا وینفری

قبلا شانس را از عناصر ضروری برای رسیدن به موفقیت می‌دانستیم. گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که از کنترل ما خارج هستند؛ اما از طرف دیگر، برخی اتفاقات کاملا تحت کنترل خودمان‌اند. اما فرصت‌های محدودی در زندگی نصیب‌مان می‌شود، پس باید آماده باشیم تا در صورت رخ‌داد نهایت استفاده را از آن‌ها ببریم. شاید تعریف آن شانس نباشد، اما می‌توانیم آن را بخت و اقبال خوب نام بگذاریم.

با تماشای «زندگینامه اپرا وینفری به روایت تصویر» موفق‌ترین زن کارآفرین دنیا را بیشتر بشناسید.

27. استی لادر

هیچ‌وقت موفقیت را خیال‌بافی نکردم، بلکه برای رسیدن به آن زحمت کشیدم. -استی لادر

گاهی در افکار و رویاهایمان غرق می‌شویم. در ذهن‌مان چگونگی رسیدن به موفقیت را ترسیم کرده‌ایم، گویی به آن رسیده‌ایم. شاید خیال‌پردازی باعث خلاقیت ما شود، اما اگر واقعا بخواهیم کار خلاقانه‌ای انجام دهیم، باید برایش عرق بریزیم. اگر هیچ تلاشی نکنیم، قطعا چیز خوبی نصیب‌مان نخواهد شد.

28. بِیب روث

با پیروزی و امتیازهای دیروز، نمی‌توان بازی امروز را برد. -بیب روث

این جمله از بهترین بازیکن تاریخ بیسبال آمریکا نقل قول شده است. این نقل قول را می‌توان در دنیای کسب و کار هم استفاده کرد. پیام نقل قول بیب روث این است،: افتخارات و دستاوردهای کاری گذشته به درد امروز نمی‌خورد و کارهای امروز نیاز به تلاش ویژه خود دارد.

29. ویدال ساسون

تنها جایی که در آن موفقیت قبل از کار می‌آید، فرهنگ لغات است. -ویدال ساسون

موفقیت بدون تلاش حاصل نمی‌شود، حتی چیزی نیست که به ارث برسد، بلکه باید برای داشتنش سخت کار کنیم و زحمت بکشیم. البته ثروت، جایگاه، قدرت یا اعتبار به ارث می‌رسد، اما برای رسیدن به موفقیت، این‌که چطور از این‌ها استفاده شود، تعیین‌کننده است.

30. رابرت فراست

تنها مسیر گذر از مشکلات، پیدا کردن راه عبور از بین آن‌هاست. رابرت فراست

رابرت فراست، شاعر بزرگ آمریکایی، با بیان این جمله قصد دارد به ما بگوید، هیچ راهی برای طفره رفتن از کاری که انجام دادنش ضروری است وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری، نمی‌توان مشکلات را نادیده گرفت، بلکه باید با آن‌ها مقابله کرد. داشتن جسارت برای این کار، لازمه‌ی رسیدن به موفقیت است.

 

منبع: projectmanager

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-27 01:38:39
دسته بندی ها