توصیه‌های ارزشمند 13 کتاب در زمینه موفقیت

27 مهر 1399 - 6:00
معرفی کتاب - توصیه‌های ارزشمند 13 کتاب در زمینه موفقیت
توصیه‌های ارزشمند 13 کتاب در زمینه موفقیت
امتیاز مطلب: 61%

آیا تاکنون کتابی در زمینه موفقیت مطالعه کرده‌اید؟ سینم گونل، نویسنده معروف وب سایت مدیوم است. او در عرض یک سال 43 کتاب مطالعه کرده و نکات زیادی از آنها متوجه شده است که هر یک می‌تواند نقش موثری در تحول درونی، بهبود کیفیت زندگی و موفقیت فردی ایفا کند. اکنون تجربیات این نویسنده بزرگ به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید تغییری مثبت در سبک زندگی خود ایجاد کنید. با یوکن همراه باشید.

1. کتاب: «افراد موفق چگونه به موفقیت می‌رسند، هر مانعی را به یک فرصت تبدیل کنید»

افراد موفق چگونه به موفقیت می‌رسند، هر مانعی را به یک فرصت تبدیل کنید - معرفی کتاب

برداشت سینم گونل از این کتاب:

  • خود را در مواجهه با یافته های مثبت قرار دهید.
  • مثبت فکر کردن را یاد بگیرید.
  • به احساسات خود اجازه دهید فکرهای خوب جدیدی برایتان بسازند.
  • این مراحل را مدام تکرار کنید.

2. کتاب: «زنان، کار و رویای مدیریت»

زنان کار و مدیریت - معرفی کتاب

وقتی قصد ازدواج دارید و در پی شریک زندگی خود هستید، پیشنهاد می‌کنم با تمام گزینه‌های موجود قرار بگذارید: مردان خوب، مردان بد، باهوش، تنبل، سخت‌گیر، ترسو و... اما هرگز با آنها ازدواج نکنید. شاید اغلب مردان بد جذابیت بیشتری نسبت به مردان خوب داشته باشند اما اصلا انتخاب خوبی برای ازدواج نیستند.

هنگام تصمیم گیری برای ازدواج، مردی را انتخاب کنید که نگاه برابر به زنان و مردان داشته باشد، مردی که زنان را باهوش، بادرایت و موفق می‌داند. مردی که توجهی به جنسیت آدم‌ها ندارد و توانایی افراد را باور دارد همان مردی است که خوشبخت‌تان می کند و می‌توانید تمام مسائل زندگی خود را با او شریک شوید. این مردان در اطراف شما هستند و حتی از مردان بد خیلی جذاب‌ترند.

3. کتاب: «این چهار تا: دی‌اِن‌اِی مخفی آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل»

این چهار تا: دی‌اِن‌اِی مخفی آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل - معرفی کتاب

اسکت گالوی می‌گوید: پیدا کردن کار خوب، ساعات طولانی کار، داشتن مهارت‌های مرتبط به کار، ایجاد تعادل زندگی و کار و... از جمله کارهای سختی است که به راحتی نمی توان انجامشان داد. اما در مقابل، مبادی آداب بودن، احترام به سازمان‌ها، داشتن تواضع و فروتنی از جمله کارهای آسان است. پس کارهای آسان را درست انجام دهید. شاید این رفتارها شما را به موفقیت نرسانند اما مطمئنا دوری از آن می‌تواند شما را از رسیدن به اهداف‌تان دور کند.

4. کتاب: «قبیله مربی‌ها»

کتاب قبیله مربی ها - معرفی کتاب

انیس نین (Anais Nin): «زندگی در راستای شجاعت یک فرد پیشرفته یا کوچک می‌شود.»

ثمین نصرت (Samin Nosrat): «وقتی دو دل هستید، اجازه دهید مهربانی و رافت هدایت‌تان کند.»

ویلیام بروس کمرون (William Bruce Cameron): «نه هر چیزی که قابل شمردن است لزوما با ارزش است، نه هر چیزی که ارزشمند است را می توان شمرد.»

ایوان ویلیامز (Evan Williams): «برای یادگرفتن همیشه عجله کنید اما برای پیدا کردن اعتبار هرگز.»

5. کتاب: «داستان کوسه؛ چگونه هزار دلار را به کسب و کار یک میلیارد دلاری تبدیل کردم؟»

کتاب: داستان کوسه چگونه هزار دلار را به کسب و کار یک میلیارد دلاری تبدیل کردم؟ - معرفی کتاب

گاهی تصور می‌شود افراد موفق به سادگی به موقعیت فعلی‌شان رسیده‌اند. اما این تفکر کاملا اشتباه است. اصلا موفقیت بدون تلاش به دست نمی‌آید. افراد موفق بارها و بارها زمین خورده‌اند تا بالاخره راه و روش درست کار کردن را یاد گرفته‌اند.

6. کتاب: «هفته‌ی کاریِ چهارساعته»

کتاب هفته کاری 4 ساعته - معرفی کتاب

برای انجام کارهای مهم، زمان نقش مهمی ایفا می‌کند. آیا به دنبال زمان مناسب برای استعفا از شغل‌تان هستید؟ باید بدانید ستاره‌ها تنها برای شما نمی‌تابند، چراغ راهنمایی و رانندگی همیشه برایتان سبز نخواهند بود؛ دنیا علیه شما توطئه نکرده اما برای تحقق رویاهایتان هم کاری انجام نمی‌دهد. پس یعنی شرایط زندگی همیشه عالی نخواهد بود. پس انتظار برای رسیدن «یک روزِ مناسب» می‌تواند شما را از رویاهایتان دور کند. از آن دوری کنید. اگر می خواهید به هدف‌تان برسید و کار مورد نظرتان را انجام دهید، تنها آن را انجام دهید و اشتباهات خود را در طول مسیر برطرف کنید. در طول مسیر به پیشرفت برسید. با تمرکز روی «حالا یک روز» تنها وقت و انرژی خود را هدر می‌دهید.

7. کتاب: «جادوی بزرگ؛ زندگی موفق در پشت ترس‌ها»

کتاب جادوی بزرگ زندگی موفق در پشت ترس‌ها - معرفی کتاب

کارهایی که به شما انگیزه و حس زندگی می‌دهد را انجام دهید. تمایلات، اشتیاق‌ها و اضطرارهای خود را در زندگی بیابید و به آنها اعتماد کنید. هر آن‌چه را در قلب‌تان تحولی بزرگ ایجاد می‌کند، بسازید.

8. کتاب: «بخورید و بیاشامید، عشق بورزید، شکرگزار باشید»

کتاب بخورید بیاشامید عشق بورزید شکرگزار باشید - معرفی کتاب

اغلب مردم فکر می کنند نیمه گمشده یعنی کسی که دقیقا مثل آن‌ها باشد. اما بهترین نیمه گمشده شما در آینه است. کسی که آنچه شما را از موفقیت دور می‌کند نشان‌تان می‌دهد، کسی که شما را متوجه خودتان می‌کند و در نهایت می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید.

شما باید یاد بگیرید چگونه افکارتان را کنترل کنید، همان گونه که هر روز لباس‌هایتان را انتخاب می‌کنید. این مهارتی است که با تمرین و تکرار به دست می‌آید. اگر می‌خواهید کنترل همه چیز را به بهترین نحو ممکن به دست بگیرید، باید روی ذهن و مغز خود کار کنید. این همان چیزی است که باید آن را کنترل کنید.

9. کتاب: «محیط دلخواه خود را پیدا کنید»

کتاب محیط دلخواه خود را پیدا کنید - معرفی کتاب

شما زندگی خود را با نگاه به دنیا و مکانی می‌سازید که در آن زندگی می‌کنید. پیدا کردن محیط دلخواه یک سفر دوطرفه است. یک سفر درونی به عمق وجود خود و یک سفر بیرونی برای یافتن فرصت‌های موجود در دنیای پیرامون.

10. کتاب: «مدیر یک‌‌دقیقه‌ای»

 کتاب مدیر یک‌‌دقیقه ای - معرفی کتاب

تنها یک دقیقه به خودتان زمان دهید: به اهداف‌تان فکر کنید، عملکرد خود را زیر نظر بگیرید و ببینید رفتار و اهداف‌تان در یک راستا هستند یا نه؟

11. کتاب: «آن‌قدر شکست بخورید تا دیگر شکست نخورید»

کتاب آن‌قدر شکست بخورید تا دیگر شکست نخورید - معرفی کتاب

برای رسیدن به دست‌آوردهای بزرگ و مثبت در زندگی عصبی شوید. عصبی شدن راحت نیست، دردناک است و باعث استرس می‌شود. به همین دلیل است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. عصبی شدن برای من به معنای زنده بودن است و باعث می شود تلاشم را دوچندان کنم. این حس همانند بانجی‌جامپینگ برای ذهنم هست.

12. کتاب: «رازهای دات کام»

کتاب رازهای دات کام - معرفی کتاب

کسب و کاری به موفقیت می‌رسد که می‌تواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

13. کتاب: «چشم بر هم زدن: قدرت فکر کردن بدون فکر کردن»

چشم برهم زدن قدرت فکر کردن بدون فکر کردن - معرفی کتاب

راز و رمز تصمیم‌گیری‌های درست در زندگی داشتن دانش بالا نیست، بلکه درک است. ما در گذشته شنا می‌کنیم. در یک چشم برهم زدن ممکن است ارزشی برابر با یک ماه تحلیل منطقی نهفته باشد. باید قدر زمان حال را دانست.

منبع: medium

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-21 17:11:09
دسته بندی ها