9 دلیل برای اینکه چرا هر کارآفرین باید یوگا تمرین کند

19 اردیبهشت 1399 - 6:05
کار آفرینی - 9 دلیل برای اینکه چرا هر کارآفرین باید یوگا تمرین کند
9 دلیل برای اینکه چرا هر کارآفرین باید یوگا تمرین کند
امتیاز مطلب: 83%

یک مطالعه منتشر شده در پزشکی حرفه ای، نشان داد که داشتن یک عادت روزانه به انجام یوگا، در محیط کار، در مسایل مربوط به استرس، مسائل جسمی و نوسانات خلقی رایج کمک می کند. اگر به کسب دانش بیشتر در ارتباط با این مطلب علاقه دارید، یوکن را دنبال کنید.

یکی از نکات بسیار مثبت در مورد این مطالعه این بود، که هیچ یک از شرکت‌کنندگان علائم منفی یا وخیمی به این عادت از خود نشان ندادند. آیا شما نیاز به ترغیب بیشتری دارید؟ هر کارآفرینی، چه بزرگ و چه کوچک، باید تکنیک‌های آرامش را به نوعی تمرین کند، تا استرس و احساسات منفی را رها کند و در نهایت هنر رها کردن امور را بفهمد. اگر یک تاجر یا زن هستید که این موضوع را می‌خواند، زمان آن است که این اتفاق بیفتد.

در اینجا به بررسی 9 دلیل نیاز به یوگا و مراقبه در زندگی پرداختیم:

 1. مدیریت استرس

کار کردن همیشه با استرس همراه است و شما نمی‌توانید از این واقعیت فرار کنید. نه، نمی‌توانید از کار فرار کنید و یا به طور کامل از آن جلوگیری کنید. بنابراین، آیا شما به زندگی اسف‌بار خود ادامه خواهید داد؟ نه، یک مقدار مناسب از تمرین مراقبه یوگا را به زندگی خود اضافه کنید. بسیاری از مطالعات ثابت می‌کنند که تمرین مراقبه یوگا تأثیر آرامش‌بخش بر مغز دارد و عملکرد روده را بهبود می‌بخشد.

ارتباط مغز و روده، دیگر یک واقعیت پنهان نیست بنابراین، حفظ این رابطه سالم برای شما مهم است. از آنجا که این ارتباط یک محور تعادل است، نوسانات خلقی از بین می‌رود و سطح استرس پایین می‌آید. شما متوجه تغییر مهمی در طرز فکر خود خواهید شد، زیرا همراه با آرام کردن طی حالات یوگیک و چند دقیقه مراقبه، روده و همچنین مغز خود را هدف قرار می‌دهید.

2. هورمون‌های شادی

فلور روده یک انسان، وظیفه آزاد کردن و انتقال‌دهنده عصبی مانند دوپامین، سروتونین و اندورفین را بر عهده دارد. وجود انسداد در مسیر مغز، به معنی وجود مانع در جریان طبیعی این هورمون‌های شادی بوده و علائم افسردگی، اضطراب و حملات هراس‌انگیز را به دنبال خواهد داشت. به غیر از خوردن غذاهای سالم، مراقبه یوگا می‌تواند در کاهش بسیاری از این علائم دردناک و منشأ آن‌ها در بعضی مواقع نیز کمک کند.

یوگا - کارآفرینی

زندگی یک کارآفرین می‌تواند بسیار جدی و پر از استرس باشد. این احساس نگرانی و استرس ممکن است به دلیل تأخیر در حرکت هواپیما، هنگام سفر و بیماری دائم به دلیل تغییر مداوم در آب و هوا، مکان یا حتی شرایط کار باشد. به عنوان یک انسان، شما قرار است احساس سلامتی و خوشبختی کنید. برای تجربه این سعادت حداقل 30 دقیقه یوگا یا مراقبه را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

3. مدیریت خشم

احساس ناامیدی در یک محیط کار طاقت‌فرسا احساس رایجی است. به عنوان یک رئیس، ممکن است شما کسی را که در محل کار است، دوست نداشته باشید یا از عملکرد شخصی ناراضی باشید و یا به دلیل اشتباه کاری تکراری، عصبانیت را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که عصبانیت بزرگ‌ترین دشمن شما بوده و افتادن در تله آن، قدرت نابودی شما را در هر زمانی بالا می‌برد.

نمی‌دانید یوگا چگونه می‌تواند در این مسئله به شما کمک کند؟ یوگا برای رفع عصبانیت، استرس و بی‌تابی بسیار تأثیرگذار است. یکی از ساده‌ترین ابزار برای رفع طبیعی مشکلات انجام تمرینات یوگا است. یک مطالعه علمی شامل برنامه ذهن‌آگاهی برای جوانان بود، اما افرادی را که در محیط‌های کاری سخت مشغول بودند را نیز شامل می‌شد. در پایان این برنامه، شرکت‌کنندگان از کم شدن پرخاشگری جسمی، کاهش مشکلات روانی و موارد دیگر پرده برداشتند.

4- پردازش فراشناختی

پردازش فراشناختی چیست؟ چیزی نیست جز مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری انسان که شامل برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی شخص، موقعیت یا هر دو است. هنر مراقبه ذهن‌آگاهی یا یوگا یا هر دو به روش و الگوی مناسب، می‌تواند به شخص کمک کند تا پردازش شناختی را به طور مؤثر مدیریت کند.

یک مطالعه در مورد این موضوع نکات مهم بسیاری را نشان داد که توده‌های مختلفی از مردم می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. مراقبه به درمان علائم افسردگی کمک می‌کند؛ به طوری که شما به خوبی می‌توانید یک کارآفرین موفق بوده و هم‌زمان افسرده باشید. یوگا پریشانی مربوط به اختلالات خلقی را کاهش می‌دهد و در رسیدگی به عوامل محرک مرتبط با الگوهای پرخاشگری و عصبانیت نیز، مؤثر خواهد بود.

5- بهبودی عاطفی

هر یک از ما یک بار در طول زندگی خود دچار تحول عاطفی، یا لحظه‌ای دل‌خراش می‌شویم. اما کارآفرینان آسیب‌پذیر‌تر هستند و از نظر مقایسه‌ای حتی بیشتر مستعد ابتلا به موارد تغییر زندگی، مانند مشاغل ناموفق، فراز و نشیب در روابط شخصی، کمبود وقت برای خانواده، اعضای تیم خسته‌کننده و رژیم غذایی هستند. بله، رژیم غذایی نیز احساسات شما را تنظیم می‌کند و در ایجاد حس استرس تاثیر زیادی دارد.

یوگا - کارآفرینی

با درنظر گرفتن این مثال‌ها، یوگا نوعی تکنیک آرامش‌بخش برای مقابله با نتایج این موقعیت‌های بسیار معنی‌دار است. مراقبه و یوگا، در کنار هم، می‌تواند به شما در مبارزه با شیاطین و روبه‌رو شدن با ترس‌هایتان کمک کند. این عمل به شما یاد می‌دهد تا احساسات یا عقاید خود را به بهترین وجه ممکن بیان کنید. به یاد داشته باشید، این ارتباط روح و بدن است که احساس تفاوت را در زندگی شما ایجاد می‌کند.

6. چاقی

آیا دلیل شماره یک اکثر بیماری‌های قلبی و دیابت را می‌دانید؟ قند و چربی اصلی‌ترین علت برای مبتلا شدن به این بیماری‌ها به حساب می‌آید، که این نیز نتیجه احتمالی یک سبک زندگی بی‌تحرک است. بدن سالم برای افراد مختلف زمینه متفاوتی دارد، به همین دلیل اکثر مردم مستعد داشتن درک نادرست از سلامتی و بهزیستی هستند.

رژیم غذایی پر قند و زندگی پراسترس می‌تواند ترکیبی مخرب باشد، که تأثیرات مخربی بر زندگی شما خواهد گذاشت. اگر وقت کافی برای رفتن به باشگاه یا انجام هر نوع ورزش دیگری را ندارید، می‌توانید مدیتیشن کنید یا 15 دقیقه با چشمان خود همراه با ایجاد احساس راحتی شعار  «Om» دهید. جدا از این، شما می‌توانید برخی از موقعیت‌های آسان و آرامش‌بخش یوگا را امتحان کنید که ناحیه شکم را هدف قرار می‌دهد و همچنین به شما در سم زدایی از بدن کمک می‌کند.

7. سیستم اعتقاد

یوگا دوباره سیستم اعتقادی شما را تنظیم می‌کند، یا حداقل در انجام این کار به شما کمک می‌کند. چرا سیستم اعتقاد شما برای موفقیت در کارآفرینی بسیار مهم است؟ تصور کنید که یک امپراتوری یا حتی یک تجارت کوچک بدون چشم‌انداز، اخلاق یا پروتکل را اجرا کنید. آیا قادر خواهید بود بدون ارتباط معنوی با کار خود یا یک سیستم اخلاقی پایدار بمانید؟ قطعا نه.

معنویت به شما در حفظ ارتباط صحیح روح و روان بدن و برای داشتن آرامش کمک می‌کند. به‌علاوه مشکلات عاطفی را بهبود بخشیده و از این طریق به شما در بهبودی از هرگونه آسیبی کمک می‌کند. در صورت عدم درمان، احساسات منفی منعکس شده شما می‌تواند بر روی سیستم اعتقادی‌تان نیز تأثیرگذار باشد و شما را در برابر تغییرات، تصمیمات نادرست و معاملات ویران‌کننده به طور جدی آسیب‌پذیر کند.

8. ضمیر و حس نادانی

ضمیر یا نفس، بزرگ‌ترین دشمن شما بوده و یک شکل خالص از احساسات است. علت خالص بودن آن فقط به این دلیل است که ناشی از حس نادانی، حسادت، غم و اندوه بوده و یا حتی تجربه حسی عجیب و غریب را با خود به همراه دارد. همه این احساسات بسیار «انسانی» و مقدمه‌ای برای الگوی رفتاری فریبنده رفتارگرایانه هستند. به عنوان یک تاجر، ضمیر یا نفس شما می‌تواند سمی باشد که آرام‌آرام، روابط صمیمانه با شرکا و تیم شما را از بین می‌برد.

یوگا - کارآفرینی

یوگا و مراقبه به شما کمک می‌کند تا نقاط کور در الگوهای کاری، پروتکل‌ها و حتی روابط واقعی زندگی خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، مدیتیشن قسمت شاد سیستم عصبی مرکزی شما را فعال می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با راحتی و صبر در وضعیت اضطراب حاضر شوید.

9. حالت هیچ کاری انجام ندادن

اگر در حالت استرس و یا در حالت کار 24×7 قرار دارید، غیرممکن است که اهمیت انجام دادن عادات و رفتارهای همراه با آرامش  را تشخیص دهید. حالاتی مانند چایلد روز، بالاسانا یا کورپه پوزیور شاواسانا برخی از مواردی هستند که اهمیت رها کردن، زندگی در لحظه و آرامش، در حالی که وقت کافی در دست دارید، را به شما آموزش می‌دهد.  درنهایت می‌توانید با انجام این حرکات، الگوی صحیح خواب را نیز آموزش ببینید.

لازم نیست یک یوگی تمام عیار باشید تا این نکات را تمرین کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روزی چند دقیقه استراحت و یا دراز کشیدن روی نیمکت را انجام دهید و هیچ کاری نکنید. برای کارآفرینان و بازرگانان عصر جدید بسیار مهم است، که از اهمیت لذت بردن از لحظه و مدتی چرت زدن، یک یا دو بار در روز آگاهی داشته باشند.

 

منبع: addicted2success

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-06 14:15:43
دسته بندی ها