6 راز ارزشمندی که برای جذب ثروت و خوشبختی وجود دارد

16 آذر 1399 - 6:00
انگیزشی - 6 راز ارزشمندی که برای جذب ثروت و خوشبختی وجود دارد
6 راز ارزشمندی که برای جذب ثروت و خوشبختی وجود دارد
امتیاز مطلب: 77%

آیا رویاهای کودکی خود را به یاد دارید؟ شاید در آن دوران رویای خلبان شدن را در سر می‌پروراندید یا آرزو داشتید مهندس یا نویسنده بزرگی شوید. شاید در رویاهای خود می‌دیدید که روزی زندگی‌تان متحول می‌شود، کسب و کار جدیدی راه اندازی می‌کنید یا آنقدر ثروتمند و موفق می‌شوید که خودتان و خانواده‌تان در حسرت هیچ چیزی نخواهید بود. آیا اکنون رویاهای زمان کودکی‌تان محقق شده اند؟ با یوکن همراه باشید.

شاید با این‌که سال‌ها می‌گذرد هنوز همان رویاها را در سر دارید، اما صادقانه پاسخ دهید آن رویاهای هیجان‌انگیز به کجا رسیده‌اند؟

شاید «زندگی» را مقصر می‌دانید یا همه چیز را به شانس و اقبال ربط می‌دهید. ممکن است بگویید زندگی آن‌قدر بی‌رحم بود که مجبور شدید رویاهای خود را رها کنید.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

خیلی از ما در دوران بزرگسالی به دنبال هنجارهایی می‌رویم که جامعه تعیین کرده و ما را مجاب می‌کند در دنیای واقعی زندگی کنیم، دنیایی که هیچ جایی برای رویاها ندارد و آن‌ها را متعلق به دوران کودکی می‌داند. پدر و مادر ما مدام می‌گویند دست از خیال‌پردازی‌های خود بردارید و معلمانمان سفارش می‌کنند واقع‌بین باشید، پس ما طوری بزرگ شده‌ایم تا در مسیری مشخص قدم برداریم و کم‌کم از آن‌چه واقعا دوست داشتیم انجام دهیم فاصله بگیریم.

شاید از جمله افرادی هستید که بعد از چندین سال به گذشته نگاه کرده و با حسرت به خودتان می‌گویید این زندگی آن چیزی که می‌خواستید نبوده است و هنوز در آرزوی رسیدن به رویاهای کودکی هستید. اما واقعیت این است هیچ‌وقت برای تحقق رویاها و رسیدن به ثروت و زندگی‌ای که لایقش هستید دیر نیست. اگر به دنبال ثروت و خوشبختی هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

خوشبختی و فراوانی را در چه تعریف می‌کنید؟

اغلب افراد با شنیدن کلمات «فراوانی» یا «خوشبختی» به یاد پول، زندگی لوکس و رفاه بی‌نظیر می‌افتند درحالی‌که این دیدگاه کاملا اشتباه است و باعث می‌شود هیچ وقت به فروانی و ثروت دست پیدا نکنیم.

این‌که فکر کنیم «پول» تنها نوع فراوانی در زندگی است دقیقا همان چیزی است که مانع ایجاد فراوانی در زندگی ما می‌شود. فراوانی شامل چیزهای زیادی چون شادی، مهربانی، هدیه، روابط مثبت، خوشبختی، سلامت، شانس، ثروت و غیره است و پول یکی از انواع آن می‌باشد.

خوشبختی کلید رسیدن به موفقیت است

فراوانی با میزان احساس خوشبختی افراد ارتباط دارد و هرگز در مورد پول و ثروت نیست؛ درحالی‌که ذهن خیلی از ما به پول گره خورده و معیاری غیرواقعی و تحمیل شده از سوی جامعه است.

رونا سیتو می‌گوید:

شما شاد هستید وقتی احساس فراوانی داشته باشید و احساس فراوانی می‌کنید وقتی سرشار از حس خوشبختی باشید.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

حتما با افراد ثروتمندی مواجه شده‌اید که با وجود ثروت فراوان، از زندگی خود راضی نیستند و به هیچ وجه احساس خوشبختی نمی‌کنند.

خیلی‌ها فکر می‌کنند با داشتن پول زیاد یا رسیدن به هدفی خاص شاد خواهند بود، این افکار از نفس آن‌ها نشات می‌گیرد در حالی‌که افراد ثروتمند زیادی هستند که همه چیز از دوست و خانواده گرفته تا پول زیاد، ماشین لوکس و خانه گران‌قیمت دارند اما هرگز خود را خوشبخت نمی‌دانند.

ما می‌خواهیم ثروتمند باشیم نه به خاطر داشتن ماشین و خانه گران‌قیمت، بلکه به این خاطر که فکر می‌کنیم با داشتن آن احساس خوشبختی خواهیم کرد، اما خوشبختی در گروی هیچ یک از آن‌ها نیست و همین باور محدود کننده می‌تواند مانع خوشبختی و جذب فراوانی در زندگی مان باشد.

نفس شما همیشه به دنبال بیشتر است

خوشبختی را احساس رضایت از به دست آوردن چیزهای مختلف در زندگی‌تان ندانید. هرچند این‌که چه فکر یا باوری را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد اما بعد از این‌که به چیزی که آرزویش را داشتید رسیدید متوجه می‌شوید هیچ چیزی باعث ایجاد شادی و احساس خوشبختی در زندگی نخواهد بود.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

یادتان باشد: تا وقتی از داشته‌هایتان راضی نباشید نفس یا ذهن فیزیکی شما به دنبال بیشتر است و شما هرگز با چنین ذهنیتی احساس فراوانی نخواهید داشت.

شاید اکنون باوری به این گفته‌ها نداشته باشید اما به مرور زمان به این نتیجه می‌رسید که خوشبختی در دریافت کردن نیست بلکه در بخشیدن و هدیه دادن به دیگران است.

همین حالا تمام چیزهایی که نیاز دارید، در اختیارتان است

شاید برایتان عجیب باشد اما هر چیزی که تاکنون آرزویش را داشته اید، اکنون به دنبالش هستید یا در آینده آن را طلب خواهید کرد همین حالا در وجودتان نهفته است.

شما تمام آن‌ها را دارید اما هنوز تجربه نکرده‌اید زیرا نمی‌توان همه چیز را یک‌باره تجربه کرد.

اما منظورمان از این حرف چیست؟

  • هر چیزی که تصور کنید همین حالا وجود دارد

باید درک کنید هم اکنون همه چیز را در سطح انرژی دارید اما نمی‌توانید آن را ببینید زیرا به صورت فیزیکی تحقق نیافته‌اند.

در واقع جذب کردن یک چیزی به این معناست که با تبدیل یک انرژی خاص به ماده، آن خواسته را قابل دیدن کرده و به صورت تجربه در واقعیت زندگی خود تبدیل کنید.

یادتان باشد: منظور از این‌که «همین حالا همه چیز را دارید»: یعنی هرچه در گذشته رخ داده یا در آینده رخ خواهد داد یا در زمان حال در حال رخ دادن است.

هر آن‌چه بتوانید تصور کنید هم اکنون در دنیا و در فرکانسی دیگر وجود دارد، فیزیک کوانتوم در این زمینه به آشکار شدن حقیقت کمک می‌کند.

پابلو پیکاسو می‌گوید: 

هر چیزی که بتوانید تصور کنید واقعی است.

زمان، مفهومی ساختگی در ذهن انسان است. مطمئن باشید به فرصت‌های نامحدود و واقعیتی که با سه عنصر فکر، کلام و عمل برای تجربه کردن انتخاب می‌کنید خواهید رسید. هر آن‌چه به زبان می‌آورید، فکر می‌کنید یا انجام می‌دهید حالت ارتعاشی فعلی‌تان را مشخص می‌کند.

پس اگر از کائنات درخواست کنید پول بیشتری به شما بدهد و تمام مشکلات مالی خود را پشت سر بگذارید، با واقعیتی مواجه خواهید شد که در آن هم‌چنان مشکلات مالی بیشتری دارید.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

اما چرا این‌طور می‌شود؟ در ادامه در این باره توضیح می‌دهیم.

  • داشتن باورهای محدودکننده در پشت خواسته‌ها

در پاسخ به سوال قبلی باید بگوییم تجربه شما از یک فکر عمیق حاصل می‌شود؛ این‌که اکنون آن را (مثلا پول) ندارید.

در حقیقت آن‌چه را می‌خواهید یا امید دارید به دست آورید را به سوی خود جذب نمی‌کنید بلکه تنها چیزی که هستید را جذب می‌کنید.

خیلی‌ها از افکار پس‌زمینه‌ی خود ناآگاه‌اند زیرا در ضمیر ناخودآگاه‌شان ثبت شده است.

یادتان باشد: به عقیده‌ی نیل دونالد والش (معلم معنوی)، اگر به کائنات بگویید فلان چیز را می‌خواهید کائنات این پیام را دریافت می‌کند که اکنون آن چیز را ندارید و به همین دلیل واقعیت زندگی‌تان را طوری ایجاد می‌کند که همواره احساس خواستن داشته باشید نه داشتن.

باید حواستان باشد چه باورهایی پشت خواسته‌تان وجود دارد.

ضمیر ناخودآگاه اهمیت زیادی در خلق تمام لحظات واقعیت‌های زندگی دارد، حتی ممکن است افرادی که با قانون جذب آشنا هستند هم به آن توجه نکنند. این یکی از اصلی‌ترین دلایل اثربخش نبودن قانون جذب در برخی افراد است، زیرا این قانون دائما در حال فعالیت است و هیچ استثنایی هم ندارد.

اکنون می‌خواهیم شش گام اساسی برای جذب فراوانی و ثروت را ارائه دهیم که می‌توانید در زندگی‌تان اعمال کنید. پس از همین حالا شروع کنید:

چگونه می‌توانیم ثروت و فراوانی را به سوی خود جذب کنیم؟

1. باورهای منفی خود درمورد پول را کنار بگذارید

خیلی از افرادی که موفق به جذب ثروت به زندگی‌شان نشده‌اند یک نوع باور منفی نسبت به پول دارند.

رونا سیتو می‌گوید:

به این باور برسید که همیشه صد درصد در حال خلق واقعیت زندگی خود با افکار، احساسات و اعمال خود هستید.

برای جذب ثروت و فراوانی در زندگی خود باید از باورهای غلطی که نسبت به پول دارید مطلع شوید و آن‌ها را با باورهای مثبتی که در جهت خواسته‌هایتان است جایگزین کنید. برای این‌که قدم اول را در جهت جذب ثروت و فراوانی بردارید، لازم است درون خود را جستجو کرده و آن‌ها را بیابید.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

برخی از باورهای اشتباهی که خیلی از ما نسبت به پول داریم:

  • برای کسب ثروت باید سخت کار کنم
  • پول به آسانی به دست نمی‌آید
  • من لایق موفقیت نیستم
  • برای موفقیت و تایید شدن از سوی مردم به پول زیادی نیاز دارم
  • از آینده مطمئن نیستم و نباید پول زیادی خرج کنم
  • من از استفاده یا خرج کردن پول متنفرم
  • نمی توانم زندگی‌ام را با اشتیاق بسازم
  • پول، آدم را حریص و بی‌رحم می‌کند
  • من از کسانی که پول را دوست دارند متنفرم
  • پول درآوردن برای برخی‌ها آسان است اما برای من نه!

آیا این جملات برایتان آشناست؟

بعد از آگاهی یافتن از باورهای منفی خود به این مساله توجه کنید که جایگزین کردن این باورها با باورهای مثبت نیاز به زمان زیادی دارد و نمی‌تواند در طول چند روز یا چند هفته محقق شود، بلکه ممکن است چند ماه زمان بخواهد تا الگوی جدید در ضمیر ناخودآگاه‌تان ثبت شود و بتوانید افکارتان را تغییر دهید.

یادتان باشد: تغییر باورها و داشتن باورهای مثبت نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد زیرا باورها در ضمیر ناخودآگاه ذخیره شده و با شبکه عصبی مغز در ارتباط هستند. ممکن است در طی پروسه تغییر باورها، بارها با افکار منفی مواجه شوید و هر بار لازم است آن‌ها را با باورهای مثبت جدید جایگزین کنید تا در طی زمان باورهای جدید به جای باورهای منفی در ضمیر ناخودآگاه‌تان ثبت شوند.

2. قدردان باشید

قدردانی و شکرگزار بودن یک نیروی بسیار قدرتمندی است که شادی را برایتان به ارمغان می‌آورد زیرا هر آن‌چه روی آن تمرکز و توجه داشته باشید برایتان تجربه خواهد شد.

این‌که چقدر موفق یا ثروتمند هستید مهم نیست، در هر صورت اگر ذهن فقیری دارید که هیچ وقت قدردان نیست و در ناخودآگاه خود ذهنیت ناراضی بودن را به جای قدردانی انتخاب کرده هرگز طعم شادی و خوشبختی را نخواهید چشید.

اگر به جای انتقاد کردن و شاکی بودن حس قدردانی از همه چیز را داشته باشید زندگی‌تان متحول می‌شود، در این صورت طعم خوشبختی واقعی را خواهید چشید و هیچ کس و هیچ چیزی هم نمی‌تواند این خوشبختی را از شما بگیرد.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

یادتان باشد: قدردان بودن و این‌که همیشه روی نقاط مثبت همه چیز تمرکز داشته باشید خصوصا در روابط‌تان اهمیت زیادی دارد، بدون شک روابطی که بر پایه انتقاد و قضاوت‌های بی‌جا شکل گرفته‌است به جایی نخواهد رسید.

با داشتن طرز فکر منفی و باورهای محدود نباید انتظار جذب ثروت و فراوانی را داشته باشید پس برای هر چیز کوچکی که در زندگی دارید قدردان باشید، آن را به زبان بیاورید و رفتاری توام با عشق از خود نشان دهید.

روی داشته‌هایتان متمرکز شوید، قدردان باشید تا زندگی‌تان روز به روز برکت بیشتری پیدا کند زیرا تمرکز روی نداشته‌ها هیچ چیزی به سوی شما جذب نخواهد کرد.

3. به سراغ مدیتیشن بروید

چرا به موفقیت و ثروت دیگران حسادت می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید همه می‌توانند فراوانی و ثروت را از کائنات بگیرند اما شما چنین قدرتی ندارید؟

این طرز فکر کاملا اشتباه است.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

یادتان باشد: منبع فراوانی بی‌کران است و جهان ما از فراوانی خالصی که همان عشق بی‌قید و شرط است ایجاد شده وگرنه ما اصلا وجود نداشتیم.

دنیا پر از اشکال مختلف زندگی است و هر سیاره اشکال زندگی خودش در ابعاد  مختلف را دارد.

مدیتیشن بهترین راه برای ارتباط با این منبع ارزشمند و جذب فراوانی است که کمک زیادی هم می‌کند. وقتی با این منبع ارتباط برقرار می‌کنید دیگر هیچ چیزی وجود

ندارد که نتوانید داشته باشید، قادر به انجام هر کاری خواهید بود زیرا کائنات برای تمام افراد یک منبع بی‌انتهاست.

4. کارهایی انجام دهید که از احساس فراوانی شما حمایت کنند

افرادی که به تازگی به سراغ قانون جذب رفته‌اند دچار یک اشتباه بزرگ می‌شوند و آن این است که افراد مبتدیِ قانون جذب فکر می‌کنند برای تبدیل هر چیزی به واقعیت تنها باید افکار و احساسات خود را مدیریت کنند.

در حالی‌که این تفکر کاملا اشتباه است.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

اگر در رویای میلیونر شدن هستید اما هر روز پای تلویزیون می‌نشینید و فیلم موردعلاقه‌تان را تماشا می‌کنید به شما قول می‌دهم هرگز میلیونر نخواهید شد و شرایط زندگی‌تان بدون تغییر خواهد بود.

برای این‌که رویاهای خود را به واقعیت برسانید لازم است کارهایی انجام داده، الهامات قلبی خود را دنبال کرده و به هر فرصت و تجربه‌ای که به سوی شما جذب می‌شود پاسخ مثبت دهید.

اگر به الهامات درونی خود متعهد باشید و با شور و هیجان آن‌ها را دنبال کنید زندگی سرشار از فراوانی و ثروت را تجربه خواهید کرد.

5. به کائنات اجازه دهید تا فراوانی را وارد زندگی‌تان کنند

هر شرایطی داشته باشید، چه ثروتمند باشید چه فقیر، نمی‌توانید هیچ چیزی را بدون اجازه خودتان آشکار کنید. در واقع، به هر آن‌چه در زندگی تجربه می‌کنید اجازه ظهور داده‌اید.

شاید بگویید: «نه من هرگز اجازه تصادف با ماشین را نداده‌ام.»

بله درست است، اما هیچ‌چیز بدون اجازه شما رخ نخواهد داد.

با نگاهی وسیع‌تر متوجه می‌شوید هر چیزی در زندگی دارید یا برای شما اتفاق می‌افتد انتخابی است که روح‌تان برای تجربه‌ی آن داشته است، بدون توجه به این‌که ذهن جسمی از آن آگاه بوده است یا نه.

یادتان باشد: اگر فکر می‌کنید عامل دیگری جز خودتان، در حال جذب تجربه‌های زندگی به سوی شماست هرگز نخواهید توانست واقعیات دل‌خواه زندگی خود را خلق کنید زیرا نیروی خلاق درونی‌تان را با بودن در نقش قربانی به جای خالق تلف خواهید کرد.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

اگر مسئولیت زندگی خود را به عهده نگیرید همواره با تجربیاتی در زندگی‌تان مواجه می‌شوید که حس قربانی شدن به شما می‌دهد.

یادتان باشد شما صد درصد واقعیت زندگی خود را خلق می‌کنید و چه آگاهانه یا ناآگاهانه، انتخاب می‌کنید چه تجربیاتی در زندگی داشته باشید. شاید در اکثر مواقع از آن‌ها آگاه نباشید اما هر چقدر آگاهی خود را بالا ببرید این مساله را بهتر درک خواهید کرد.

باید به خودتان اجازه دهید احساسات خود را کامل درک کنید و به جای نادیده گرفتن یا اجتناب کردن که تنها شرایط را بدتر می‌کند آن‌ها را بپذیرید.

هر وقت بتوانید چیزی را بپذیرید می‌توانید آن را انتخاب کرده یا تغییر دهید.

شما نمی‌توانید چیزی را که خودتان مالک آن نیستید تغییر دهید. پس ابتدا آن را در اختیار گرفته و بعد تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را تغییر دهید یا دوست دارید آن را همان طور که هست رهایش کنید.

6. برای تمام داشته‌هایتان شکرگزاری کنید

این‌که زندگی‌تان در چه شرایطی است اهمیت ندارد، تنها باید برای هر آن‌چه دارید حتی اگر با ایده‌آل‌های شما فاصله‌ی زیادی دارد سپاس‌گزار باشید.

هیچ چیز در این دنیا اتفاقی نیست و در پشت هر تجربه هدفی نهفته است و شما به همین خاطر در آن قرار گرفته‌اید. کائنات به خوبی می‌دانند چه چیزی برایتان بهتر است، پس به خداوند اعتماد کنید.

یادتان باشد: شما به این دنیا قدم گذاشته‌اید تا یاد بگیرید چطور انرژی منفی را به انرژی مثبت و عشق تبدیل کنید.

مطمئن باشید در دل هر اتفاقی چیز خوبی برای شما وجود دارد و تمام اتفاقات برای بهتر شدن هستند، اگر به این باور برسید و چنین درکی را در خود به وجود آورید متوجه می‌شوید دنیا هرگز به شما خیانت نخواهد کرد.

جذب ثروت - جذب خوشبختی - قانون جذب - ذهن ثروتمند

پس برای هر آن‌چه هستید سپاس‌گزار باشید و از زندگی‌تان لذت ببرید تا متوجه شوید تا پیش از این هم در فراوانی زندگی می‌کرده‌اید، اما آیا اجازه‌ی جاری شدن آن را به زندگی خود می‌دهید یا جلوی فراوانی را می‌گیرید؟ انتخاب با خودتان است.

ذهن سپاس‌گزار ذهن بزرگی است که تمام چیزهای عالی را به سوی خود جذب می‌کند.

کلام آخر

برای جذب ثروت و فراوانی به زندگی باید دو کار انجام دهید:

  • کنار گذاشتن تمام موانع و افکار منفی
     
  • مدیریت افکار، احساسات و عمل برای ظهور فراوانی و ثروت

از همه مهم‌تر این‌که همیشه برای هر چیزی که در زندگی به دست می‌آورید شکرگزار باشید. شکرگزاری باعث می‌شود کائنات چیزهای بیشتری به شما بدهد.

اگر مدام در حال گله و شکایت به کائنات باشید شبیه آن است که به دوستی که به شما هدیه‌ای داده تا خوشحال‌تان کند بگویید: من هدیه‌ات را نمی‌خواهم.

اگر شما به جای دوست‌تان بودید آیا هرگز به کسی که از شما تشکر نکرده باز هم هدیه می‌دادید؟ قطعا نه.

دنیا چیزی را به شما می‌دهد که خود را لایق آن بدانید.

یادتان باشد زندگی چیزی است که خودتان آن را ساخته‌اید، پس مسئولیتش را به گردن بگیرید و تنها در این صورت است که می‌توانید زندگی سرشار از فراوانی و خوشبختی را برای خود بسازید.

به قدرت درونی خودتان ایمان داشته باشید، مطمئنا از پس آن بر می‌آیید.

 

منبع: mindsetdev

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-20 04:04:26
دسته بندی ها