25 پیشنهاد سرگرم کننده‌ای که می‌توانید در دوران کرونا انجام دهید

29 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 25 پیشنهاد سرگرم کننده‌ای که می‌توانید در دوران کرونا انجام دهید
25 پیشنهاد سرگرم کننده‌ای که می‌توانید در دوران کرونا انجام دهید
امتیاز مطلب: 77%

با شیوع ویروس کرونا زمان در خانه ماندن‌مان افزایش یافته است. شاید وقتی واژه قرنطینه خانگی به گوش‌تان می‌رسد، به یاد لیست طولانی کارهایی می‌‌افتید که نمی‌توانید انجام دهید. اما کمی خوش‌بین باشید و به فرصت‌هایی فکر کنید که سبک زندگی آرام را برایتان فراهم می‌کنند. به جای این‌که بدون حرکت بنشینید و تنها نگران ابتلا به ویروس کرونا باشید، از این وقت آزاد برای یادگیری مهارت‌های جدید، توجه بیشتر به خود و انجام کارهای لذت‌بخش استفاده کنید.با یوکن همراه باشید.

در ادامه مقاله، لیستی از کارهایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای گذراندن دوران قرنطینه انجام دهید تا کمتر احساس تنهایی کنید، از بی‌حوصلگی و بی‌کاری کلافه نشوید و از زمانی که دارید بهترین بهره را ببرید. البته ممکن است خیلی از این پیشنهادها برایتان تازه نباشد، اما شاید کمتر به آن‌ها توجه کرده باشید.

مهر-مهربانی-محبت-عشق-امید

1. مهربان باشید

مهربان بودن و توجه به خود از مواردی است که باید در بحران کرونا مدنظر داشته باشید. شاید ماندن در خانه باعث شده به فردی عصبی و بداخلاق تبدیل شوید یا آن‌قدر خودخواه شده باشید که تنها به خودتان فکر کنید. این خودخواهی شامل رفتارهایی مانند احتکار کالاهای اساسی است، این‌که برخی افراد بیش از نیازشان خرید می‌کنند به طوری که چیزی در فروشگاه‌ها برای سایرین باقی نمی‌ماند. پس هر روز مهربانی را تمرین کنید، مهم نیست در خانه تنها باشید یا اوقات خود را در کنار خانواده‌تان سپری کنید.

با افراد سالخورده فامیل، پدر و مادر یا هر فرد دیگری از نزدیکان‌تان که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، تماس بگیرید. البته حواس‌تان به همسایه‌های مسن هم باشد. اگر نیاز به چیزی دارند و نمی‌توانند از ترس بیماری از خانه خارج شوند، برایشان خرید کنید. اگر افراد نیازمندی را سراغ دارید که از وضع موجود آسیب دیده اند، در حد توان‌تان به آن‌ها کمک کنید. تا جایی که می‌توانید به اطرافیان‌تان کمک کنید. وقتی از خانه بیرون می‌روید، وسایلی چون دستگیره‌ی در، دکمه‌ی آسانسور، کلیدهای زنگ و... را با الکل ضدعفونی کنید.

2. نظم و انضباط را رعایت کنید

خصوصیت‌های زیادی وجود دارد که نظم و انضباط فرد را نشان می‌دهد. در زمان قرنطینه به موقع به رختخواب بروید و صبح زود هم از خواب بیدار شوید تا چرخه خواب و بیداری‌تان دچار مشکل نشود. خیلی‌ها وقتی در خانه کار می‌کنند، دوست دارند تا جای ممکن پشت رایانه بنشینند و کار کنند و صبح‌ها دیرتر بیدار شوند یا هم‌زمان با خوردن صبحانه ایمیل‌هایشان را هم بخوانند. شاید این یکی از مزایای دورکاری محسوب شود، اما باعث تنبلی‌تان می‌شود و تنبلی هم باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خود پیدا کنیم.

پیشنهاد می‌‌کنیم سحرخیز باشید و با ورزش صبحگاهی به افزایش گردش خون کمک کنید، سپس با متمرکز کردن ذهن از طریق مراقبه و خوردن صبحانه با آرامش خاطر، روز کاری خوبی را آغاز کنید و تمام وظایف کاری‌تان را در هوشیاری کامل انجام دهید.

شاید این اولین باری باشد که در خانه کار می‌کنید. اما باید بدانید مرتب و منظم بودن باعث می‌شود در بین دیگر کارمندان متمایز و برتر باشید و پاداش کاری بگیرید.

3. کتاب بخوانید

شاید تاکنون بارها تصمیم گرفته باشید بیشتر مطالعه کنید، اما وقت کافی برای این کار نداشته‌اید. شیوع ویروس کرونا مشکلاتی ایجاد کرده اما در مقابل باعث شده وقت آزاد بیشتری داشته باشیم. پس چه بهتر کمی از وقت آزاد خود را به مطالعه و خواندن کتاب‌های موردعلاقه‌مان اختصاص دهیم.

شاید تاکنون تنها به سراغ کتاب‌های سرگرم‌کننده مانند داستان و رمان‌های هیجان‌انگیز رفته‌اید، اما همیشه دلتان می‌خواسته در موضوعات جدی‌تری نیز کتاب بخوانید، حالا وقت آن رسیده که کتاب‌های عمیق‌تر و لذت‌بخش بخوانید.

کتاب های الکترونیکی هم گزینه خوبی هستند. این کتاب‌ها در موضوعات متنوعی ارائه می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را روی گوشی همراه‌تان بخوانید و مهم‌تر این‌که، این کتاب‌ها هیچ ویروس و میکروبی ندارند. پس خواندن کتاب الکترونیک بهترین گزینه برای کسانی است که در قرنطینه خانگی هستند.

گل-گیاه-باغچه-حیاط-سرسبزی-نشاط

4. گل و سبزیجات موردعلاقه خود را در باغچه خانه‌تان بکارید

قرنطینه خانگی فرصت خوبی است تا به سراغ باغبانی بهاری برویم. اگر حیاط و باغچه ندارید، بذرها را داخل گلدان یا جعبه بکارید و از این طریق باغبانی را وارد خانه‌تان کنید. به جز کاشت گل و گیاهان زینتی می‌توانید سبزیجات هم بکارید و از سبزی‌ها و محصولات تازه‌ای که خودتان کاشته‌اید، در غذاهایی که می‌پزید، استفاده کنید.

5. به سراغ مراقبه بروید

مراقبه (مدیتیشن ) از کارهای توصیه‌شده‌ای است که می‌توانید در شرایط استرس‌زای ویروس کرونا انجام دهید و به سلامتی هر چه بیشتر خود کمک کنید. حتما شما نیز همانند خیلی از مردم، به سادگی نمی‌توانید ذهن‌تان را آرام کنید و نگران سلامتی خود و اطرافیان‌تان هستید. تمرینات مدیتیشن و ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند بهتر خود را با شرایط جدید وفق دهید و به آرامش بیشتری دست پیدا کنید.

تمرینات مدیتیشن مزایای زیادی دارد که در مطالعات متعددی به اثبات رسیده است. شاید در شرایط عادی، انجام مراقبه چندان ممکن نباشد، چرا که مجبور هستیم به سرعت آماده شویم و به سرکار برویم و وظایف کاری خود را انجام دهیم. به فرزندان‌مان رسیدگی کنیم و کارهای خانه را انجام دهیم. اما اکنون که در شرایط بحرانی کرونا هستیم و نمی‌توانیم خیلی از خانه بیرون برویم، وقت آزاد بیشتری داریم و می‌توانیم با انجام مراقبه به کاهش استرس خود کمک کنیم.

مراقبه را از کم شروع کنید؛ مثلا در ابتدا سعی کنید پنج دقیقه با گوشی‌تان کار نکنید و به هیچ چیزی فکر نکنید. سپس در روزهای آتی زمان مراقبه را بالا ببرید. در مراقبه همانند دیگر تمرینات، به تدریج پیش بروید و زمان مراقبه را افزایش دهید و در آن پیشرفت کنید. با پیشرفت در مراقبه و بهره‌مندی از فواید بی‌شمار آن، بعد از این‌که از بحران کرونا عبور کنیم همچنان علاقه‌مند به مراقبه بوده و به انجام تمرینات آن ادامه خواهید داد.

6. از انجام پروژه‌ی موردعلاقه‌تان لذت ببرید

تمام افرادی که در حرفه‌ای مشغول هستند عاشق کارشان نیستند، اما حتما در زندگی‌شان چیزی هست که عاشقش باشند. شاید همیشه آرزو داشته‌اید شیرینی‌پزی خانگی کنید. از اوقات فراغت‌تان استفاده کنید، دستور پخت‌های جدید را امتحان کنید و روش‌های جدید بازاریابی را برای معرفی محصولات و خدمات خود به کار بگیرید. برنامه‌ای بریزید و ببینید چطور می‌توانید محصولات خود را به یک کسب و کار پول‌زا تبدیل کنید. شاید همیشه دنبال این بوده‌اید کتابی بنویسید و به چاپ برسانید. پس همین حالا اقدام کنید و برنامه word را باز کرده و هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را تایپ کنید.

الزامی نیست حتما پروژه‌ای که شروع کرده‌اید را در زمان قرنطینه به انجام برسانید، اما می‌توانید قدم اول را بردارید و تصمیم بگیرید هر چه زودتر آن را به پایان برسانید.

7. مهارت جدیدی یاد بگیرید

دنیای کسب و کار در حال تغییر و تکامل است و همیشه نیاز به مهارت‌های جدیدی است، اما اگر تنها سعی می‌کنید در محل کار، خود را سرِپا نگه دارید، یادگیری مهارت‌های جدید غیرممکن خواهد بود. اکنون که وقت آزاد زیادی دارید، می‌توانید در کلاس‌های آموزش برنامه‌نویسی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت کنید، زبان جدیدی بیاموزید و مهارت‌های گرافیکی، تدوین و ویرایش ویدئو را تقویت کنید. فرض کنید بعد از اتمام دوران قرنطینه و بازگشت به محل کار به زبان خارجی مسلط باشید.

راه‌های زیادی برای یادگیری مهارت‌های جدید پیش رویتان قرار دارد. برای مثال می‌توانید به سراغ وب سایت ها، نرم‌افزارها و دوره‌های آموزشی آنلاین بروید یا خودتان در منزل دیگر راه‌های یادگیری را امتحان کنید. مثلا با تماشای سریال ‌های خارجی، زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید. اگر در این دوران مهارت مفیدی یاد بگیرید، وقتی به سرکار برگردید در مقایسه با دیگران توانایی بیشتری دارید و این در بازار کار رقابتی برایتان مفید خواهد بود.

ارایشگر-ارایشگری-مهارت-مو-ناخن-رنگ مو

8. مهارت آرایشگری را در خود تقویت کنید

با ممنوعیت باز شدن آرایشگاه‌ها، خیلی از خانم‌ها مجبور شده‌اند خودشان مانیکور، اصلاح و رنگ مو را در خانه انجام دهند و کارهای موردنیازشان را یاد بگیرند. آقایان هم در اصلاح سر و صورت به مهارت خود یا اطرافیان‌شان بسنده کرده‌اند. شما هم می‌توانید با تمرین و مدل قراردادن همسر، والدین و فرزندتان مهارت آرایشگری را در خود تقویت کنید.

اگر موهایتان خشک و آسیب‌پذیر شده، روش ساختن ماسک‌های طبیعی مو را یاد بگیرید و از این طریق، سلامت موهای خود را افزایش داده و از ریزش و خشکی موهای خود جلوگیری کنید.

آرایش مو و صورت از مهارت‌های تمرینی است که در اوقات فراغت و زمان قرنطینه خانگی می‌توانید آن را تمرین کنید و به مهارت‌های خود بیفزایید. 

در روزهای پیش از شیوع ویروس کرونا مجبور بودیم به سرعت آماده شویم و به محل کار برویم، پس وقت کافی برای آرایش نداشتیم، اما حالا برای تمرین وقت زیادی داریم.

9. با هنرهای دستی سرگرم شوید

یادگیری و انجام هنرهای دستی راه خوبی برای پر کردن اوقات فراغت و ساختن چیزهای زیبا و پرکاربرد است. در مقطعی که زمان آزاد زیادی دارید، با استفاده از خودآموزهای موجود، بافتنی بافتن، قلاب‌دوزی، گل‌دوزی و دیگر هنرها را یاد بگیرید و برای خود و اطرافیان‌تان چیزهای زیبا و مفید درست کنید.

10. در خانه ورزش کنید

در حال حاضر، امکان رفتن به باشگاه وجود ندارد و ممکن است در خانه هم تجهیزات و وسایل ورزشی موردنیاز را نداشته باشید؛ اما نگران نباشید. تنها وزنه زدن باعث تناسب اندام نمی‌شود بلکه راه‌های دیگری هم برای حفظ اندام‌تان وجود دارد.

در فضای مجازی به دنبال ویدئوهای آموزشی ورزشی باشید یا در گروه‌های تناسب اندام آنلاین عضو شوید. مهم این است تحرک‌تان را بالا ببرید، گردش خون را در بدن‌تان افزایش دهید و عرق کنید. این کار هم به سلامت جسم‌تان کمک می‌کند و هم برای سلامت ذهن‌تان مفید است.

انجام حرکات کششی و تقویتی یوگا هم مفید است. در روزهایی که بیشتر در خانه هستیم، با انجام تمرینات تنفسی یوگا، استرس خود را کاهش دهید و با تمرینات مفید، بدن خود را تقویت کنید.

11. برای دویدن یا پیاده‌روی از خانه بیرون بروید

اگر مراقب لمس نکردن سطوح آلوده و تماس با دیگران باشید، می‌توانید بدون خطر از خانه بیرون بروید. گاهی این بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامت روانی خود انجام دهید. اگر برایتان امکان‌پذیر است هر روز در فضای باز ورزش کنید، زیرا ورزش و نور خورشید به سلامت روانی و جسمانی‌تان کمک می‌کند. البته اگر می‌خواهید در کنار دوستان‌تان پیاده روی کنید، «فاصله‌گذاری اجتماعی» را مدنظر قرار دهید؛ یعنی به صورت گروهی ورزش نکنید و حداقل 2 متر با دیگران فاصله داشته باشید.

12. تمرینات ذهنی انجام دهید

تمرین‌های ذهنی به اندازه تمرینات جسمی اهمیت دارند. فعال نگهداشتن ذهن در شرایطی که دچار استرس کرونا هستیم، کار سختی است. تماشای تلویزیون، کار کردن با گوشی و انجام کارهایی که در آن‌ها هیچ فعالیت ذهنی نداریم، تنها باعث اضطراب و افسردگی می‌شود.

اکنون در کمد را باز کنید و پازل بزرگی که خاک می‌خورد را بردارید، با خانواده‌تان شطرنج بازی کنید یا به سراغ بازی های فکری آنلاین بروید و از این طریق، توانایی‌های ذهنی خود را تقویت کنید.

نرم‌افزار Lumosity از نرم‌افزارهای مفید برای تقویت ذهن است. این برنامه توسط دانشمندان علوم اعصاب طراحی شده و شامل بیش از 60 بازی است که برای تقویت حافظه و ادراک ساخته شده است. Lumosity برای کاربران گوشی‌های اندروید، iOS و رایانه در دسترس است. با استفاده از این بازی فکری در خانه، هم می‌توانید به تقویت ذهن خود کمک کنید و هم اعضای خانواده‌تان را سرگرم کنید.

هنر-خلاق-ارهنری-نقاشی-طرح-طراحی

13. یک اثر هنری خلق کنید

در روزهای قرنطینه می‌توانید با اجرای ‌ایده‌های خلاقانه، احساسات خود را بروز دهید. نقاشی کردن راه خوبی برای ابراز احساسات ، یادگیری مهارتی جدید، پیدا کردن نگرشی جدیدی و دیدن تمام چیزهای پیرامون به شکلی تازه و متفاوت است؛ همان چیزهایی که شاید در روزهای خسته‌کننده قرنطینه با بی‌حوصلگی به آن‌ها زل می‌زنید.

14. خانه‌تان را تمیز و مرتب کنید

در بحران ویروس کرونا ساعات بیشتری در خانه هستیم، پس به راحتی خانه‌مان کثیف و به‌هم ریخته می‌شود. تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، ذهن‌مان را هم تمیز و پاکیزه می‌کند و باعث می‌شود احساس شادی و راحتی بیشتری پیدا کنیم. با پاک کردن پنجره ها، چرک و کثیفی روی شیشه‌ها را پاک می‌کنید و دنیا را زیباتر و روشن‌تر می‌بینید. شستن به موقع ظرف‌ها و لباس‌ها نیز باعث می‌شود از استرس و نگرانی دور بمانید و از این بابت خیال‌تان راحت باشد. در روزهای قرنطینه، خانه را به جایی لذت‌بخش تبدیل کنید، نه جایی که از آن خوش‌تان نمی‌اید.

15. دفتر کار خانگی‌تان را تمیز کنید

در روزهایی که با شیوع ویروس کرونا دست به گریبان هستیم، خیلی‌ها در خانه کار می‌کنند و تقاضا برای وسایل دفتر کار خانگی که برای فضاهای کوچک مناسب باشد، بیشتر شده است. پس به جای گذاشتن لپ تاپ روی میزی نامرتب و به‌هم ریخته، در حالی‌که سیم‌های زیادی دور پاهایتان می‌پیچد، به دفتر کارتان سروسامان بدهید. بهتر است فضایی اختصاصی برای کارتان درنظر بگیرید و بهره وری خود را بالا ببرید.

16. سینمای خانگی تهیه کنید

در حال حاضر، سالن‌های سینما به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، اما می‌توانید در خانه سینمای خانگی داشته باشید. امروزه ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی خیلی ارزان‌تر و کوچک‌تر شده است. با استفاده از این پروژکتورهای کوچک می‌توانید فیلم‌های موردعلاقه‌تان را روی دیوار خالی خانه تماشا کنید. پس با خیال راحت دراز بکشید، خوراکی‌های خوشمزه تهیه کنید و از تماشای فیلم‌های جدید لذت ببرید.

17. خاطرات خود را روی کاغذ بنویسید

شاید از خانه نشستن خسته شده باشید، اما یادتان باشد در حال گذراندن یک رویداد تاریخی هستیم که تمام دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ رویدادی که قطعا در آینده درمورد آن حرف زده خواهد شد. در مورد خاطرات روزهای ابتلا به کرونا بنویسید. نوشتن خاطرات نه تنها باعث می‌شود احساساتی که درباره این وضعیت داریم، تحلیل و بررسی شود، احساساتی که توام با نگرانی و بی‌حوصلگی و استرس‌اند.

حمام-اب-ارامش

18. حمام کنید

قرنطینه فعلی فرصت خوبی در اختیارمان قرار داده تا بهترین و طولانی‌ترین حمام عمرمان را داشته باشیم. در این روزها، آن‌قدر وقت داریم که بتوانیم تمام روز را در وان حمام بمانیم. البته به کتابی جذاب، نوشیدنی موردعلاقه و شامپو و شوینده خوشبو نیاز خواهیم داشت.

19. از طریق تورهای مجازی سفر کنید

آیا تاکنون دلتان خواسته کوه‌های آلپ را از نزدیک تماشا کنید؟ یا در شهرهای دیدنی دنیا قدم بزنید؟ از طریق تورهای مجازی می‌توانید تمام این سفرها را بدون هیچ نگرانی از انتشار بیماری کرونا تجربه کنید. تورهایی مانند تور مجازی ایران یا تور مجازی جهان امکان دیدن تصاویر پانوراما و 360 درجه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را در داخل خانه برایتان مهیا می‌کند. البته سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که با کمی جستجو پیدا می‌شوند و از سفر مجازی خود لذت خواهید برد.

20. تیشرت‌ها و لباس‌های قدیمی خود را رنگ کنید

رنگرزی گرهی، روشی در رنگرزی است که در قسمت‌هایی از پارچه، با استفاده از روش‌هایی مانند تاکردن و گره زدن و پیچاندن پارچه، موانعی ایجاد می‌شود تا رنگ به آن قسمت‌ها نرسد و شکل‌های خاصی روی پارچه ایجاد شود.

رنگرزی گرهی بیشتر روی الیاف طبیعی، مانند الیاف نخی و پنبه ای، قابل انجام است. این نوع رنگرزی روشی در رنگرزی است که سرگرم کننده و در عین حال خیلی هم ساده است. از این طریق می‌توانید تیشرت، ساق پا، لباس‌های کهنه، کلاه و هر چیزی که از الیاف پنبه‌ای و طبیعی تهیه شده را نو کنید و رنگ و لعاب تازه‌ای به آن بدهید.

21. از مشاوره روانشناسی آنلاین یا تلفنی استفاده کنید

اگر مشکلی دارید یا دچار استرس و اضطراب شده‌اید، از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین یا تلفنی استفاده کنید. اگر در فضای مجازی جستجو کنید مراکز زیادی را پیدا می‌کنید که خدمات روانشناسی از راه دور ارائه می‌دهند. با استفاده از این خدمات آنلاین می‌توانید بدون این‌که نیاز به خارج شدن از خانه باشد، با درمانگر و روانشناس صحبت کنید.

22. آب میوه‌ و سبزیجات بیشتری بخورید

خوردن آب میوه‌ها و سبزیجات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. درست کردن اسموتی میوه‌ها و سبزیجات تازه، شاید وقت‌گیر باشد، اما این روزها آن‌قدر وقت داریم که بتوانیم خودمان را با این کارهای پرزحمت سرگرم کنیم و سیستم ایمنی بدن‌مان را هم تقویت کنیم. در روزهای قرنطینه، بیشتر از هر زمان دیگری با مصرف فراوان میوه و سبزیجات تازه و فریزشده به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید و وزن‌تان را هم کاهش دهید.

نان-ارد-گندم-لذیذ

23. نان خانگی درست کنید

استشمام هیچ بویی لذت‌بخش‌تر از بوی نان تازه نیست، اما شاید برای خیلی‌ها که ساختن خمیرمایه را هم بلد نیستند کمی سخت به نظر برسد. البته عمل آوردن خمیرمایه، ورز دادن آن و پختن نان خیلی هم وقت‌گیر است، اما حالا که زمان آزاد زیادی داریم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم. اگر قبلا به پختن نان علاقه مند بودید، اکنون از این فرصت استفاده کنید و طرز تهیه نان خانگی را یاد بگیرید و نان سالم را با خانواده‌تان نوش جان کنید.

24. کمتر به سراغ رسانه‌های اجتماعی بروید

در روزهای اخیر که اطلاعات بسیار ارزشمند هستند، رسانه های اجتماعی اهمیت دوچندانی دارند. اگر کانال‌ها و پیج‌های خوبی را دنبال می‌کنید که اطلاعات معتبر و به روزی را در اختیارتان می‌گذارند، آن‌ها را دنبال کنید، اما شاید صفحاتی را دنبال می‌کنید که اطلاعات ناقص و شایعات را منتشر می‌کنند. امروزه صفحات زیادی به انتشار شایعات و با هدف ایجاد هراس در بین مردم فعالیت می‌کنند و تنها نگرانی شما را افزایش می‌دهند. پس از دنبال کردن چنین صفحاتی دست بکشید، چرا که دریافت اطلاعات ناقص و اشتباه هیچ فایده‌ای برایتان ندارد.

شبکه های اجتماعی تنها احساسات مردم را برمی انگیزند و این احساسات برای برخی‌ها خیلی هم جالب است، اما اصلا خوب نیست. این در خانه ماندن می‌تواند سلامت روانی ما را تحت تاثیر قرار دهد و ورود به بحث‌هایی که تنها برای نگرانی و هراس ما طراحی شده، هیچ فایده‌ای ندارد. پس در دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی تجدیدنظر کنید و کسانی را دنبال نکنید که در این شرایط بحرانی آسیب‌زا و مخرب‌اند.

25. پادکست موردعلاقه‌تان را پیدا کنید

پادکست برنامه‌ای صوتی است که می‌توانید در گوشی موبایل خود به آن‌ها گوش دهید. گوش دادن به پادکست‌ها باعث باهوش ترشدن‌تان می‌شود. اکنون که فرصت کافی دارید، به پادکست‌های جدید گوش دهید. پادکست‌ها در دسته بندی‌های مختلف چون کمدی، تاریخ و درام‌های داستانی وجود دارند و می‌توانید برحسب سلیقه‌ی خود به پادکست موردعلاقه‌تان گوش کنید.

مشخص نیست بحران کرونا چند ماه طول بکشد. مهم این است از این بحران سالم و شاد بیرون بیاییم و بعد از آن، برای انجام وظایفی که در خانه، جامعه و محل کار داشته‌ایم آماده باشیم. کارهای زیاد دیگری وجود دارد که می‌توانیم در این روزها انجام دهیم. اگر مورد دیگری به ذهن‌تان می‌رسد، با مجله یوکن در میان بگذارید.

منبع: success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-30 12:56:53
دسته بندی ها