25 خصوصیت مهمی که بین کارآفرینان موفق، مشترک است

19 اسفند 1399 - 11:00
کار آفرینی - 25 خصوصیت مهمی که بین کارآفرینان موفق، مشترک است
25 خصوصیت مهمی که بین کارآفرینان موفق، مشترک است
امتیاز مطلب: 77%

اگر از معنای موفقیت صرف‌نظر کنیم، باید بدانید تعداد زیادی خصوصیت مشترک در بین کارآفرینان موفق وجود دارد. به این ویژگی‌ها توجه کنید و در کنار هر ویژگی که فکر می‌کنید از آن بهره‌مندید علامت بزنید. با این کار می‌توانید وضعیت خودتان را بسنجید. اگر هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارید، نگران نباشید. خیلی از این خصوصیات با تمرین قابل کسب است، خصوصا اگر با برنامه‌ریزی استراتژیک اهدافی را برای خود تعیین کنید، می‌توانید به راحتی و قدم‌به‌قدم به آن برسید. با یوکن همراه باشید.

رسیدن به موفقیت در هر کاری نیازمند «باید» هایی است. به عنوان مثال، برای رانندگی قانونمند در جاده، باید گواهینامه داشته باشید؛ برای موفقیت در ورزش، باید خوب تمرین کنید؛ برای گذراندن دوران بازنشستگی راحت، باید اصول سرمایه گذاری را خوب یاد بگیرید و به طور مؤثر برای دوران بازنشستگی خود سرمایه‌گذاری کنید. اگر هدفتان موفقیت در کسب‌وکار است، فرمول چندان متفاوتی وجود ندارد و تنها بایدهایی هست که باید برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا شوند.

بایدهای زیادی برای کسب‌وکار خانگی وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به سوددهی برسانید.

علاقه به کار

1. به کاری مشغول شوید که از آن لذت می‌برید

آنچه در قالب رضایتمندی شخصی، سودآوری، ثبات و لذت از کسب‌وکار به دست می‌آورید، برآیند چیزی است که در کار خود وارد می‌کنید. پس اگر از کار خود لذت زیادی نمی‌برید، باید بدانید این نارضایتی و لذت نبردن از کار روی موفقیت شما تأثیر خواهد داشت. در حقیقت، عدم رضایت به‌احتمال‌زیاد باعث عدم موفقیتتان خواهد شد.

2. کارتان را جدی بگیرید

وقتی باید انتظار موفقیت در کسب‌وکارتان را داشته باشید که واقعا به کسب‌وکار، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید باور داشته باشید. اغلب کسب‌وکارهای خانگی در جدی گرفتن کسب‌وکار خود ناتوان هستند و به‌سرعت از مسیر اصلی‌شان منحرف می‌شوند، در واقع انگیزه زیادی ندارند و شرایط برایشان سخت می‌شود. البته مدیران این کسب‌وکارها گول تفکر و نظرات افراد منفی باف را می‌خورند که اصلا آن‌ها را جدی نمی‌گیرند زیرا آن‌ها در یک دفتر اداری، فروشگاه یا کارخانه کار نمی‌کنند؛ اما این نظرات منفی که هرروز بر سر مدیران کسب‌وکارهای خانگی می‌بارد، وقتی بی‌تأثیر می‌شود که بدانند در سال‌های اخیر تعداد کسانی که در خانه کار می‌کنند و درآمد سالیانه‌ی بالایی دارند رو به افزایش است.

3. برای هر کاری برنامه‌ریزی داشته باشید

برنامه‌ریزی برای تمام وجوه کسب‌وکار خانگی نه تنها یک اجبار است بلکه عادتی ایجاد می‌کند که صاحبان کسب‌وکارهای خانگی باید آن را توسعه داده، اجرا کرده و تحت نظارت قرار دهند. برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد زیرا شما باید برای این کار تمام جوانب کسب‌وکار را در نظر گرفته، تحقیق و بررسی کنید و داده‌هایی به دست آورید تا درنهایت به نتیجه‌گیری درستی برسید. البته برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار فایده‌ی دیگری هم دارد که باعث می‌شود اهدافتان و راه رسیدن به آن‌ها را روی کاغذ بنویسید. پس می‌توانید از این برنامه برای ترسیم نقشه‌ی راه یا به‌عنوان معیاری برای سنجش میزان موفقیت خود استفاده کنید.

4. هوشمندانه خرج کنید

گردش نقدی اهمیت زیادی در هر کسب‌وکار دارد. از پول برای خرید کالا، دریافت خدمات، تبلیغات و بازاریابی، تعمیر و تعویض ابزارها و کسب سود استفاده می‌کنید تا بتوانید کسب‌وکار خود را به رونق برسانید. پس تمام صاحبان کسب‌وکار خانگی باید هوش مالی داشته باشند تا حفظ جریان نقدی و پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها تضمین شود.

درباره مدیریت هوشمندانه‌ی پول دو وجه وجود دارد:

  1. پولی که در مقابل عرضه‌ی محصولات و خدماتتان دریافت می‌کنید (درآمد‌).
  2. پولی که برای تأمین کالا، پرداخت دستمزد و دیگر موارد به ‌منظور حفظ فعالیت کسب‌وکار صرف می‌کنید (مخارج).

5. فروش را هدف اصلی خود قرار دهید

صاحب کسب‌وکار خانگی باید این نکته را مدنظر داشته باشد که بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی علی‌رغم هزینه و هدف‌گذاری مناسب تا وقتی به یک مسئله‌ی مهم یعنی درخواست فروش بی‌توجهی کند، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

این بدین معنی نیست که یک فروشنده‌ی خوب، یک بازاریاب حرفه‌ای یا یک متخصص روابط عمومی دارایی‌های ارزشمندی برای کسب‌وکار شما نیستند؛ اما اگر فعالانه از مشتری نخواهید که محصول شما را انتخاب کند، تمام این مهارت‌ها بی‌فایده خواهند بود.

6. بدانید همه‌چیز به مشتری ختم می‌شود

موفقیت در کسب‌وکار خانگی تنها به قیمتی که در قبال عرضه‌ی محصولات و خدمات خود دریافت می‌کنید بستگی ندارد. علاوه بر آن، کسب‌وکار خانگی به رقابت و از میان برداشتن رقبا ارتباط ندارد. سرنوشت و موفقیت کسب‌وکار خانگی تنها به مشتری وابسته است. مشتری تنها کسی است که تصمیم می‌گیرد کسب‌وکار شما رونق پیدا کند یا از بین برود. سعی کنید تمام ‌کارهایتان چون خدمات پس از فروش، روش‌های پرداخت، ساعات کار، فعالیت‌های تبلیغاتی و وب سایت بر محوریت مشتری باشد. پس لازم است شناخت کاملی از نیازهای مشتریان خود داشته باشید.

7. خودتبلیغی باعث رونق کسب‌وکارتان می‌شود

یکی از رؤیاهای بزرگ درباره‌ی موفقیت شخصی یا موفقیت در کسب‌وکار این است که کسب‌وکار، توانایی‌های شخصی، محصولات و خدماتی مورد استقبال عمومی قرار می‌گیرند که مشتریان برای خرید محصولات شما هر کاری می‌کنند؛ اما اگر کسی نداند شما چه کسی هستید، چه محصولات و خدماتی دارید و چرا باید از شما خرید کنند، هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

خودتبلیغی بهترین و سودمندترین و البته کم‌استفاده‌ترین ابزارهای بازاریابی است که اغلب صاحبان کسب‌وکارهای خانگی در اختیار دارند.

8. تصویری مثبت از کسب‌وکار خود نشان دهید

باید تأثیری مثبت و به‌یادماندنی روی کسانی بگذارید که می‌خواهید با آن‌ها کارکنید. مدیران کسب‌وکارهای خانگی همیشه باید تمام تلاششان را به کار بگیرند تا بهترین تصویر ممکن را از کسب‌وکار خود به نمایش بگذارند. اغلب صاحبان کسب‌وکار دارای دفتر کاری بزرگ و شیک یا فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مجلل نیستند تا از این طریق مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهند. بلکه برای ایجاد تصویری حرفه‌ای از کسب‌وکارشان روی ذهن مشتری، باید بر قوه‌ی تخیل‌، خلاقیت و دقت خود به جزئیات تکیه کنند.

9. مشتریان خود را خوب بشناسید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و بارزترین مزیت رقابتی که صاحبان کسب‌وکارهای خانگی نسبت به رقبای بزرگ‌تر از خود دارند این است که می‌توانند به‌طور کاملا شخصی به مشتریان خود توجه کنند. مشتریان از فناوری‌های جدید که به آن‌ها می‌گوید اطلاعات شما در کامپیوتر ثبت‌شده و باید بررسی شود یا برای مکالمه با فلان بخش فلان عدد را وارد کنید که روی پیغام‌گیر صوتی‌اند و باوجود گذاشتن پیام، هیچ پاسخی دریافت نخواهند کرد اصلا خوششان نمی‌آید.

شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار خانگی می‌توانید پاسخ تماس‌های تلفنی را بدهید که این برای مشتریان خوشایند است. همچنین امکان آشنایی حضوری با مشتریان را دارید، به امور شخصی آن‌ها رسیدگی می‌کنید و با این کار مشتری را برای دفعات بعدی جذب خود خواهید کرد. درنتیجه، علاوه برگرفتن مشتریان جدید، نظر مشتریان فعلی را به خود جلب می‌کنید، عملکرد بهتری در طولانی‌مدت از خود به‌جای می‌گذارید و این توجه شما در دنیای مدرن تکنولوژی‌های جدید، بیشتر موردپسند قرار گرفته می‌شود.

10. از طریق فناوری‌های جدید وارد فضای رقابتی شوید

نباید به دام فناوری‌های جدید بیفتید اما از سوی دیگر سعی کنید از نحوه‌ی کسب مزیت از طریق این فناوری‌ها به خوبی مطلع شوید. یکی از مزایای فوق‌العاده اینترنت این است که چند نفر می‌توانند از راه دور کسب‌وکاری را راه‌اندازی و مدیریت کنند و با داشتن یک وب‌سایت بزرگ، صاحب یک شرکت 50 میلیون دلاری شوند و هیچ مشتری هم متوجه این مسئله نشود. مطمئن شوید منطبق با نیازهای خود با دنیای فناوری‌های جدید آشنایی دارید. به سراغ فناوری‌ای بروید که برایتان مفید است نه اینکه تنها برای اطرافیان جذابیت دارد.

11. یک تیم کاری بی‌نقص بسازید

هیچ‌کسی نمی‌تواند به تنهایی کسب‌وکاری موفق راه بیندازد. برای این منظور نیاز به تیمی است که به‌اندازه‌ی مدیر به کسب‌وکار و موفقیت آن متعهد باشد. تیم کاری شما می‌تواند شامل اعضای خانواده، دوستان، شرکای تجاری و صنعتی، کارمندان، پیمانکاران و مجامع مختلف باشند. البته مهم‌ترین اعضای این تیم، مشتریان خواهند بود. هر یک از اعضای تیم ممکن است نظر متفاوتی درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت کسب‌وکار داشته باشند و در موفقیت آن سهیم باشند.

12. خود را به‌عنوان یک کارشناس معرفی کنید

وقتی دچار مشکلی می‌شوید، آیا تنها به دنبال توصیه‌ی کسی هستید یا تمایل دارید کارشناسی در کنار خود داشته باشید که در حل مشکل کمکتان کند؟ بدون شک به دنبال بهترین کمک و درست‌ترین اطلاعات خواهید بود. پس کاملا طبیعی است که به دنبال یک کارشناس برای حل مشکل خود باشید.

وقتی لوله‌ی آب گرم‌خانه‌تان نشت می‌کند با یک لوله‌کش تماس می‌گیرید، وقتی می‌خواهید خانه بخرید به سراغ مشاور املاک می‌روید و وقتی دندان‌درد دارید، به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنید. پس هرچقدر بیشتر در کسب‌وکار خود خبره شوید، افراد بیشتری به خاطر مهارتتان به دنبال شما خواهند بود و فرصت‌های بیشتری هم برای فروش محصول یا ارائه‌ی خدماتتان خواهید داشت. پس شناخته شدن به‌عنوان یک کارشناس راهکار دیگری برای پیشرفت در کسب‌وکار است اما در جهت معکوس؛ یعنی به‌جای پیدا کردن افراد باصلاحیت برای فروش محصول، دیگران به خاطر مهارت و تخصصتان به سراغ شما می‌آیند.

13. مزیت رقابتی ایجاد کنید

کسب‌وکار خانگی باید یک پیشنهاد فروش فوق‌العاده داشته باشد. این روشی دقیق برای پرسیدن این سؤال است: «چرا مشتریان برای تجارت یا خرید محصولات و خدمات به‌جای رقبا به سراغ شما می‌آیند؟» در واقع، چه چیزهایی از کسب‌وکار شما را از دیگر رقیبان متمایز می‌کند؟ ارائه خدمات بهتر، گارانتی طولانی‌مدت، انتخاب بهتر، خدمات‌رسانی بیشتر، روش‌های پرداخت متنوع‌تر، بازگشت سرمایه بهتر یا ترکیبی از این موارد؟

14. روی خود سرمایه‌گذاری کنید

کارآفرینان موفق کتاب‌ها، مجلات، گزارش‌ها، خبرنامه‌ها، وب‌سایت‌های فعال در زمینه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی را مطالعه می‌کنند با علم بر این‌که این منابع آگاهی آن‌ها را از عملکرد و مهارت‌های بازاریابی و کسب‌وکار ارتقا می‌دهد.

کارآفرینان بزرگ به اتحادیه‌های کسب‌وکار خود می‌پیوندند تا به رازهای موفقیت پی ببرند و بتوانند اهداف خود را محقق کنند. هم‌چنین، آن‌ها در سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کسب‌وکار و بازاریابی شرکت می‌کنند با این‌که به برخی از مباحث مربوط به این رویدادها تسلط دارند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که آموزش، یک فرآیند مستمر است. اغلب راه‌هایی برای انجام کار بهتر در زمان کمتر و با تلاش نه‌چندان وجود دارد. در نتیجه این‌که، کارآفرینان موفق هرگز از سرمایه‌گذاری روی بهترین و مؤثرترین ابزارهای کسب‌وکار و بازاریابی که در اختیارشان است غافل نمی‌شوند.

15. همیشه در دسترس باشید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه توقع داریم غذایمان به سرعت از رستوران به درِ منزل ارسال شود، لباس‌هایمان در همان روز برای تحویل از خشک‌شویی آماده باشد و پول موردنظرمان در دستگاه خودپرداز وجود داشته باشد. در نتیجه‌ی چنین الگوها و انتظاراتی که روزبه‌روز در حال افزایش است، باید تا جای ممکن شرایط را برای مشتریان آسان کنید.

باید این مسئله را بدانید که مشتریان سخت تلاش می‌کنند تا پولی را که بابت زحماتشان گرفته‌اند، به شما بدهند. اکنون نوبت شماست. تسهیل کار برای مشتریان یعنی این‌که باید همیشه در دسترس باشید و درباره‌ی محصولات و خدمات خود مطلع باشید. در حقیقت، شما باید بتوانید کالای موردنیاز مشتری را به‌موقع تحویل دهید.

16. به شهرت برسید

بدون هیچ تردیدی شهرتِ خوب یکی از قابل‌عرضه‌ترین دارایی صاحبان کسب‌وکار است. البته به دست آوردن شهرت کار چندان ساده‌ای نیست و باید به وعده‌هایتان عمل کنید. اگر قول می‌دهید کالایی را تا قبل از روز سه‌شنبه به دست مشتری برسانید، حتما این کار را انجام دهید و هیچ عذر و بهانه‌ای نیاورید. اگر قرار است وسیله‌ای را تعمیر کنید، تمام تلاش خود را برای تعمیر آن به کار ببندید. اگر نمی‌توانید در حد قابل قبولی به عرضه خدمات یا محصولات به مشتری پای‌بند باشید، آن‌ها هیچ دلیلی برای اعتماد به شما پیدا نکرده و بدون وجود اعتماد هم به شهرتی نخواهید رسید.

17. مزیت‌ها را معرفی کنید

معرفی ویژگی‌های محصول و خدمات، کاری است که کارآفرینان نوپا و بی‌تجربه انجام می‌دهند. اما فروشندگان و کارآفرینان حرفه‌ای روی عرضه مزیت‌های محصولات و خدمات تمرکز دارند تا از این طریق هیجان خرید ایجاد کنند و بیشتر به مشتریان بفروشند. تبلیغ، ارائه‌ی محصول، تبلیغات چاپی، بسته‌بندی محصول، وب‌سایت، خبرنامه، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و تابلوهای تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. همیشه از هر راهی که با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار می‌کنید به عرضه‌ی مزیت‌های محصولات و خدمات خود بپردازید.

18. حضور فعال و مستمر داشته باشید

همیشه در هرجایی که از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند حضور فعال داشته باشید. این کار را می‌توانید از طرق مختلف انجام دهید: مانند فعالیت برای کمک به خیریه‌های محلی یا مراکز عرضه‌ی غذای رایگان یا فعالیت در حوزه‌ی سیاست‌های محلی. شما می‌توانید به اتحادیه و باشگاه‌هایی بپیوندید که روی سیاست‌هایی تمرکز دارند که برای بهبود مجامع محلی طراحی شده‌اند. در واقع افراد علاقه دارند باکسانی که می‌شناسند، دوست دارند، به آن‌ها احترام می‌گذارند و به‌عنوان یکی از اعضای مجامع محلی به آن‌ها کمک می‌کنند کار کنند.

19. جلب‌توجه کنید

مدیران کسب‌وکارهای کوچک نمی‌توانند زمان، هزینه و انرژی زیادی را صرف فعالیت‌های تبلیغاتی کنند. اگر چنین کاری انجام دهید، به‌احتمال‌زیاد قبل از رسیدن به اهدافتان از پا درخواهید آمد. هر فعالیت تبلیغاتی که انجام می‌دهید باید بازگشت سرمایه داشته باشد تا بتوانید توجهات بیشتری را به خود جلب کرده و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

20. مهارت مذاکره درست را یاد بگیرید

بدون شک توانایی مذاکره اصولی و نتیجه‌بخش مهارتی است که صاحبان کسب‌وکارهای خانگی باید تمام تلاش خود را بکنند تا تسلط کافی به دست آورند. این ویژگی از نظر اهمیت در خصوص بایدهای کسب‌وکار خانگی در رتبه‌ی دوم و بعد از عرضه‌ی مزیت قرار می‌گیرد. در مسیر کارآفرینی، هرروز به مهارت مذاکره نیازمندید. باید بدانید تسلط بر هنر مذاکره یعنی اینکه مهارت‌های شما آن‌قدر رشد کرده‌اند که می‌توانید همیشه در یک وضعیت برد-برد درست قرار بگیرید.

21. محیط کار خود را با هدف موفقیت طراحی کنید

محیط کاری خود را طوری طراحی کنید که بهترین عملکرد شخصی و بهره وری را از شما به نمایش بگذارد. توصیه می‌کنیم هرگز اتاق‌ خواب خود را به دفتر کار تبدیل نکنید. در شرایط ایده آل، نیاز به یک اتاق جداگانه دارید تا فعالیت‌های کاری خود را حداقل در ساعات کاری انجام داده و از رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی اجتناب کنید. یک اتاق اضافه، زیرزمین یا پارکینگی که تغییر کاربری داده‌شده گزینه‌های خوبی برای دفتر کار خانگی شما هستند. اگر چنین امکانی در اختیار ندارید، به روشی مانند پارتیشن‌بندی کاربری اتاقتان را عوض کنید یا فعالیت‌های مرتبط به کسب‌وکار خود را در ساعاتی از روز انجام دهید که کسی در خانه نیست.

22. مرتب و سازمان‌یافته باشید

سازمان‌یافتگی بدین معنا نیست که از چه نوع فایلی استفاده می‌کنید یا آیا کاغذهایتان را روی میز رها کرده‌اید، بلکه سازمان‌یافتگی یعنی مدیریت کسب‌وکار، یعنی داشتن ساختاری منظم برای انجام کارها.

پس رویه‌ای ایجاد می‌کنید که بر اساس آن می‌توانید با توجه به زمان کاری روز، سه ساعت برای کار پاره‌وقت یا هفت ساعت برای کار تمام‌وقت، به اهدافتان دست پیدا کنید. در حقیقت، باید رویه‌هایی برای هر فعالیت کسب‌وکاری خود توسعه دهید. موارد کوچکی چون تهیه لیست فعالیت در پایان هرروز یا هفته‌ی کاری، به شما کمک می‌کند تا به فعالیت‌های مهم‌تر رسیدگی کنید. داشتن یک تقویم کاری تضمین می‌کند تا کارها را مطابق برنامه انجام دهید و به‌قرار ملاقات‌ها سر موعد برسید. اضافه کردن امور خانوادگی و شخصی نیز به تقویم کاری اهمیت زیادی دارد تا از این طریق کار و برنامه‌های شما طبق یک تقویم واحد انجام بگیرد.

23. اوقات فراغت برای خود ترتیب دهید

برخی صاحبان کسب‌وکارهای خانگی تمایل دارند 24 ساعت روز کار کنند. هیچ مدیری بالای سرتان نیست که به شما بگوید باید به خانه بروید چون توانایی پرداخت اضافه‌کاری‌تان را ندارد. افرادی که در خانه کار می‌کنند باید یک برنامه‌ی کاری داشته باشند و در آن زمان استراحت و وقت ناهار و تعطیلات نیز لحاظ شود. با راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی خود، این برنامه‌ی زمان بندی را اجرا کنید. بدون شک باید برنامه‌تان به‌اندازه کافی منعطف باشد. نباید تمام ساعات روز خود را با کار پر کنید. بلکه یک یا دو ساعت را به‌عنوان ساعت پشتیبان خالی بگذارید. کار مداوم و بدون تفریح تنها باعث خستگی و فرسودگی می‌شود و نداشتن برخورد مناسب چیزی نیست که مشتری از شما بخواهد.

24. وظایف خود را محدود کنید

برای خیلی از مدیران کسب‌وکار سخت است که دچار چندوظیفگی و همه‌کاره بودن نشوند. آن‌ها سعی می‌کنند در کسب‌وکارشان تا جای ممکن به تمام وظایف رسیدگی کنند. توانایی انجام چندین وظیفه در واقع ویژگی مشترک کارآفرینان موفق است؛ اما گاهی لازم است یک گام به عقب بردارید و نگاهی به کار خود بیندازید تا ببینید چه چیزی به نفع کسب‌وکار شما در طولانی‌مدت خواهد بود. خیلی از کارآفرینان موفق در بیان تجربیاتشان گفته‌اند که آن‌ها هنگام شروع می‌دانستند که در انجام چه وظایفی مهارت دارند و چه وظایفی را باید به دیگران محول کنند.

25. مدام پیگیر باشید

برقراری ارتباط و پیگیری امور مربوط به مشتریان بالقوه و متحدان تجاری باید هدف تمام صاحبان کسب‌وکارها باشد. پیگیری مداوم و دائمی به شما کمک می‌کند مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید، به سودآوری بیشتری دست‌ یابید، ارزش بیشتری در خرید مشتریان موجود ایجاد کنید و روابط کاری بهتری با تأمین‌کنندگان خود برقرار کنید. پیگیری در خصوص مشتریان موجود اهمیت زیادی دارد و کار اصلی پس از فروش به مشتریان شروع می‌شود. فروش محصولات و خدمات کار سختی نیست اما حفظ مشتریان و بازگشت آن‌ها نیاز به‌ صرف تلاش و انرژی زیادی دارد.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-10 00:57:51
دسته بندی ها