کارآفرینان موفق، با استفاده از این 5 سیستم‌ ساده به موفقیت‌های عظیم دست می‌یابند

1 آبان 1399 - 6:00
کار آفرینی - کارآفرینان موفق، با استفاده از این 5 سیستم‌ ساده به موفقیت‌های عظیم دست می‌یابند
کارآفرینان موفق، با استفاده از این 5 سیستم‌ ساده به موفقیت‌های عظیم دست می‌یابند
امتیاز مطلب: 88%

در گذشته، افراد زیادی را می‌دیدم که حتی قبل از درآمدزایی، از فرط کار زیاد، دچار فرسودگی شغلی شده‌اند.فقط به این خاطر که به جای کارهای ضروری، کارهایی را که به دید خودشان درست است، انجام می‌دهند. با یوکن همراه باشید.

اگر به امور روزمره‌ی اَندی فریسِلا(Andy Frisella)، تیم فِریس(Tim Ferris)، گَری واینِرچاک(Gary Vaynerchuk)، جوئل ماریون(Joel Marion)، تای لوپِز(Tai Lopez) و بسیاری از کارآفرینان موفق دیگر دقت کنید، در همه‌ی آنان یک ویژگی مشترک می‌یابید: همه‌ی آن‌ها برای کار خود سیستم‌های خاصی دارند. آن‌ها از همان اوایل کار، فهمیدند که عادت‌ها، تا چه حد مهم‌اند و بی‌وقفه تلاش کردند تا سیستم‌هایی بسازند که بشود با آن، وظایف روزانه‌ی خود را انجام دهند، آن هم بدون این‌که سلامت یا کسب و کار خود را به خطر بیاندازند.

و این، کار بسیار ساده‌ای است. وقتی به کاری عادت می‌کنید، دیگر جای فکر کردن ندارید، فقط انجامش می‌دهید. مسیر هر کسی با دیگری فرق می‌کند و هر کسب و کاری، به مهارت‌های خاص خودش نیاز دارد، اما برخی سیستم‌ها برای همه‌ی کارآفرینان موفق، مشترک است.

در اینجا پنج مورد اصلی را فهرست کرده‌ایم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه با استفاده از آن، اساس شغل کارآفرینی خود را بنا کنید:

1.    به توان پنج

این کار، در میان کارآفرینان موفق، بسیار رایج است. گاهی اوقات، ما در طول روز، خود را درگیر وظایف بی‌شماری می‌کنیم که هیچ فایده‌ای برایمان ندارند و ما را به هدف نهایی خود نزدیک‌تر نمی‌کنند.

برای جلوگیری از این مشکل، از روش «به توان پنج» استفاده کنید. در این روش، شما باید هر روز، پنج کار مهمی که باید انجام دهید را بنویسید. البته باید کارهایی باشد که در حالت عادی انجام نمی‌دهید. مثلا، یک قیف فروش بنویسید، یا با بعضی‌ها تماس بگیرید.

این روش، برای این استفاده می‌شود که ما بفهمیم چه کارهایی واقعا مهم هستند و چه کارهایی اهمیت چندانی ندارند. اگر این اطلاعات را یادداشت کنید، دیگر می‌دانید در طول روز، باید چه کارهایی انجام دهید.

البته برای نوشتن لیست «به توان پنج»، باید از قبل کمی به آن فکر کنید. از خودتان بپرسید: پنج کاری که اگر امروز انجامشان دهم، من را به هدف نهایی خود نزدیک‌تر می‌سازد، چه کارهایی است؟ زمانی که جوابش را پیدا کردید، آن را یادداشت کنید و سعی کنید تا اولویت آن روز خود را، روی همان پنج کار بگذارید.

به گفته‌ی استِفان آر کووی(Stephen R. Covey):

اغلب ما، همه‌ی زمان خود را صرف کارهای ضروری‌مان می‌کنیم و دیگر برای امور مهم، وقت کافی نمی‌گذاریم.

2.    برنامه‌ریزی

بسیاری از مردم، برای این به کارآفرینی روی می‌آورند که هر زمان که می‌خواهند، کار کنند و از مشاغل تمام‌وقت خود، فرار کنند. با این حال، حقیقت این است که اگر برای خودتان برنامه ریزی نکنید، برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق، بازده‌ی کافی نخواهید داشت. لازم نیست در برنامه‌ریزی‌تان برای خود ساعت‌های خاصی مشخص کنید، فقط باید با آن هر روز، به هدف نهایی‌تان، نزدیک‌تر شوید.

3.    تندرستی

تا حالا نشده که یک کارآفرین موفق، ورزش نکند و به تناسب اندام خود اهمیت ندهد. شما باید به عنوان یک کارآفرین، بدانید که می‌توانید تا جایی که می‌خواهید، سخت کار کنید، اما اگر به خاطر اهمیت ندادن به تندرستی‌تان، بدنتان کم بیاورد، نمی‌توانید هیچ کاری از پیش ببرید.

لازم نیست روزی دو ساعت به باشگاه بروید یا رژیم غذایی سختی بگیرید، اما باید کمی زمان صرف ورزش کنید و غذاهای سالم مصرف کنید.

اگر تناسب اندام را همیشه در اولویت خود قرار دهید، وقتی سر کار خود می‌روید، انرژی بیشتری دارید، سرزنده‌اید و ذهنتان بازتر است. بنابراین، تندرستی و مراقبت از بدن خود، یک نوع سرمایه گذاری در کسب و کارتان به حساب می‌آید.

4.    یادگیری

بهترین سرمایه‌گذاری، این است که روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. کارآفرینان موفق، همیشه سعی می‌کنند با خواندن کتاب، رفتن به کنفرانس‌ها، ثبت نام در دوره‌ها و گوش دادن به پادکست‌ها، چیز جدیدی یاد بگیرند. برای آنها، پیشرفت در حرفه‌شان، بسیار مهم است.

برای یادگیری هرچه بیشتر، زمان بگذارید و آن را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. بله، ما گاهی اوقات حس می‌کنیم که وقت همچین چیز‌هایی را نداریم، اما از این زاویه به قضیه نگاه کنید که همین یادگیری، چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. ممکن است نتیجه‌ی این کار را فوری نبینید، اما اگر آن را در اولویت روزانه‌ی خود قرار دهید، در آینده، می‌بینید که چه سود بزرگی کردید.

و اگر تازه اوایل راه هستید، لازم نیست حتی پول زیادی خرج کنید. صدها کتاب عالی در زمینه‌ی کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و رشد شخصی با قیمت ارزان و ده‌ها پادکست و مقالات رایگان وجود دارد که می‌تواند به شما در رسیدن به هدف نهایی‌تان، کمک کند.

همان‌طور که جیم ران(Jim Rohn) می‌گوید:

هر شخصی به میزان توسعه‌ی فردی خود، درآمد کسب می‌کند.

5.    سرعت کسب و کار

دانستن سرعت کسب و کارتان، بسیار مهم است. تفاوت میان یک کسب و کار موفق با یک کسب و کار شکست‌خورده در همین است. هر کسب‌ و کار، در هر مرحله از پیشرفتش، سرعت متفاوتی دارد و شما باید از این سرعت آگاه باشید.

برخی از کارآفرینان، به این دلیل شکست می‌خورند که فکر می‌کنند با کارآفرینی، می‌توانند از دست شغل تمام‌وقتشان فرار کنند و از لب ساحل و با خیال آسوده، به کارشان برسند. برخی دیگر هم برعکس، به این دلیل شکست می‌خورند که فکر می‌کنند با بیست و چهار ساعته سخت کار کردن، به موفقیت می‌رسند‌.

کارآفرینی، مسیری طولانی دارد و شما باید با تمام مراحل آن، خود را سازگار کنید. در برخی از این مراحل، شما باید تا حدود زیادی سخت کار کنید، اما حواستان باشد که برای بقیه‌ی مسیر، انرژی ذخیره کنید. اینکه شش ماه از خود بیگاری بکشید و از فرط خستگی نتوانید شش ماه بعدش هیچ کاری کنید، کار کاملا بیهوده‌ای است.

در کارآفرینی، گاهی اوقات باید سخت کار کرد و گاهی اوقات هم باید استراحت کرد. حتی در مراحلی که فقط با سخت کار کردن موفق می‌شوید، باید حواستان باشد که دچار فرسودگی شغلی نشوید. گاهی اوقات، مرخصی گرفتن از کارتان، باعث افزایش بازده‌ شما می‌شود و همین خودش یک قدم برای رسیدن به هدف نهایی‌تان است.

آیا همین الان هم حواستان به این موارد هست؟ به نظرتان به جز این‌ها، دیگر چه مواردی کلید موفقیت کارآفرینان است؟

 

منبع: Addicted2Success

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-31 18:55:44
دسته بندی ها