همکاری "علی بابا" با شرکای تجاری برای مقابله با کالاهای تقلبی

16 بهمن 1395 - 5:16
بازاریابی اینترنتی - همکاری "علی بابا" با شرکای تجاری برای مقابله با کالاهای تقلبی
همکاری "علی بابا" با شرکای تجاری برای مقابله با کالاهای تقلبی
امتیاز مطلب: 92%

تنها چند هفته بعد از اینکه یک شکایت‌نامه علیه گروه تجاری علی‌بابای چین تسلیم دادگاه‌های بین‌المللی شده، این شرکت بر آن شد تا برای جلوگیری از افزایش کالاهای تقلبی بین محصولات خود بدنبال روشی کارساز بگردد و بطور مستقیم با 20 برند جهانیِ پرفروش قرارداد طولانی مدت امضاء کرد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

شرکت لویی ویتون، سامسونگ و مارس از برندهای بزرگی هستند که در قراردادِ جدیدی با گروه علی‌بابای چین، موسوم به «اتحادِ بزرگ ضد کالای تقلبی» همکاری بعمل آوردند. شرکت اتریشی سوآروفسکی تولید کننده‌ی ساعت و جواهرات لوکس هم اخیراً به این جمع پیوسته و توانسته با همکاریِ شرکت تجاری علی بابا، دو گروه از فروشندگان و تأمین‌کنندگان ساعتها و جواهرات تقلبی را شناسایی کرده و تحویل دادگاه‌های کشور چین بدهد.

هدف این اتحاد، ایجاد هماهنگی و اشتراک‌گذاری اطلاعاتی بین گروه علی‌بابا و شرکتهایی بود که محصولاتشان در این شرکت، جزو پرفروشها محسوب می‌شوند. علی‌بابا عنوان کرد که در سیستمهای موجود در این شرکت، بیش از 10 میلیون لیست فروشندگان و تأمین‌کنندگان کالاها در زمینه‌ی تجارت الکترونیک و وبسایت وجود دارد که هر روز فعالیت آنها اِسکن می‌شود و به این طریق توانسته‌اند 380 هزار مرکز فروش کالاهای تقلبی را شناسایی کنند و از لیستهای خود خارج کرده و از این تعداد، 180 هزار فروشنده هم دستگیر و تجارت آنها مسدود شود و بسیاری از متخلفین را نیز پشت میله‌های زندان بیاندازند.

گروه علی‌بابا اعلام کرده که اعضای عضو این قرارداد، هماهنگی و اتحاد بیشتری نشان خواهند داد و با عضوگیری بیشتر در این زمینه می‌توانند کالاهای تقلبی را از بازار جمع کرده و جنس تقلبی را از اصل تشخیص دهند. اما جزئیات این طرح و نقشه همچنان مبهم است.

شرکت علی‌بابا در یک بیانیه اعلام کرد که اتحاد خود را با شرکا و اعضای عضو در این اتحادیه، بوسیله‌ی دیتا و تکنولوژی برقرار کرده و از آنان حمایت می‌کند. این روش با حمایت از آی.پیِ امن شرکایش انجام می‌شود که توانایی جلوگیری از نفوذ هکرها، جلوگیری از شنود و نفوذ به لیست‌های فروش را دارد و همچنین با بلاک کردن موارد ناخواسته، از همه‌ی شرکای خود حمایت می‌کند و تأمین کنندگان محصولات ریجِستر نشده را تحویل قانون می‌دهد.

برندهایی که به لیست فروش این شرکت اضافه شده‌اند، موظفند تا تجربیات خود را با به اشتراک گذاری آی.پی و احراز هویت دقیق در اختیار شرکت علی‌بابا قرار دهند که در راستای پروتکل‌های تنظیم شده‌ی شرکت علی‌بابا در زمینه‌ی مبارزه با کالای جعلی می‌باشد. این اطلاعات و شناسایی هویت عوامل فروش، به این غول تجارت الکترونیک چینی کمک می‌کند تا با مقامات و برندهای تأمین‌کننده‌ی محصولاتش، بهتر ارتباط برقرار کند. بنابراین با هماهنگیِ اطلاعاتی که با شرکتها پیدا می‌کند، می‌تواند تحقیقات و پیگردهای قانونی را درمورد کالاهای جعلی و تقلبی به راحتی انجام دهد.

جِسی ژِنگ مدیر ارشد اجرایی در شرکت علی‌بابا طی مصاحبه‌ای بیان کرد: امروزه نیرومندترین ابزار در برابر کالاهای تقلبی، بهره‌گیری از اطلاعات یا دیتا و تجزیه و تحلیل کالاهای اصل شرکتی و شماره سریال آنهاست. و تنها راهی که بتوانیم برنده‌ی این نبرد بشویم این است که فروشنده و تولیدکننده با هم در یک سیستم اطلاعاتی متحد شوند و دست کارخانجات سوم‌ شخص که کالاهای جعلی را با برند و شکل مشابهی تولید می‌کنند از این تجارت کوتاه کنیم.

ولی زمان هم همیشه مهمترین فاکتور محسوب می‌شود. بعد از پایان پرونده‌ی شرکت سوآروفسکی و مشخص شدن تولیدکنندگان جنس تقلبی با برند سوآروفسکی، پس از چهار سال وقفه، شرکت علی‌بابا لیستی از این تولیدکنندگان بدنام را به همراه آدرس و مسئولین حمل و نقل شرکت، تسلیم دولت ایالات متحده امریکا کرد تا از طریق دادگاه جهانی با آنها برخورد شود. مدیر عامل شرکت علی‌بابا، دَنیل ژانگ تصمیم گرفت تا این روند را در مقیاس گسترده‌تری ادامه دهد تا از برندهای اصیل و کالاهای باکیفیتشان حمایت بیشتری به عمل آید. ولی هیچ چیز به غیر از همکاری اطلاعاتی آن شرکتها و شرکت تجارت الکترونیک علی‌بابا، محققِ این هدف نخواهد شد.

در یک حرکت جدید دیگر، شرکت علی‌بابا تصمیم گرفته با جلب رضایت و اعتماد کشور ایالات متحده اِمریکا، فعالیت خود را به این کشور بزرگ هم برساند. نماینده و سخنگوی شرکت علی‌بابا، «جَک ما» اعلام کرد که در صورت عقد قرارداد با ایالات متحده، این شرکت یک میلیون شغل جدید در ایالات متحده امریکا ایجاد خواهد کرد. سخنگوی این شرکت هفته‌ی گذشته با «دانِلد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده‌ی اِمریکا ملاقات کرده و خواهان عقد این قرارداد بین دولت چین و دولت امریکا شده است. این ملاقات درحالی صورت گرفته که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با توجه به خصوصیات میهن‌پرستانه‌ی آقای دانلِد ترامپ، این بلندپروازیِ شرکت علی‌بابا هرگز محقق نخواهد شد.

 

منبعTechcrunch

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-19 12:56:00
دسته بندی ها