مدیرها اعتمادبه‌نفس خود را با این روش‌ها افزایش دهند

2 بهمن 1398 - 6:00
اعتماد به نفس - مدیرها اعتمادبه‌نفس خود را با این روش‌ها افزایش دهند
مدیرها اعتمادبه‌نفس خود را با این روش‌ها افزایش دهند
امتیاز مطلب: 99%

اگر به‌عنوان یک مدیر در سازمان یا شرکتی فعالیت دارید، برای موفقیت لازم است اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. وقتی به قدر کافی به خودتان اهمیت دهید و فرهنگ مثبت را در بین کارمندان جا بیندازید، قطعا نیروی کاری شما با انگیزه و انرژی بیشتری کار خود را انجام خواهند داد؛ اما چگونه می‌توان مدیری با اعتمادبه‌نفس کافی بود؟ با یوکن همراه باشید.

اگر مدیریت یک شرکت یا گروه را به عهده دارید و می‌خواهید به سمت موفقیت گام بردارید، باید خودتان را الگوی کارمندان قرار دهید، چرا که شما در مرکز توجه آن‌ها هستید و موفقیت از شما شروع می شود. وقتی کنترل درستی روی احساسات و صحبت‌های خود نداشته باشید، کارمندان نیز از شما الگو می‌گیرند و این مسئله در شکست شرکت شما تأثیر قابل‌توجهی دارد. باید بتوانید محل کار را با اعتمادبه‌نفس بالا مدیریت کنید تا به دنبال آن اعتمادبه‌نفس کارمندان نیز افزایش یابد و جو خوبی میان شما و نیروی کاری‌تان به وجود آید.

پس برای دستیابی به موفقیت باید از خودتان شروع کنید که این مسئله از انرژی دادن و داشتن انگیزه کافی در شما آغاز می‌شود. با این کار انگیزه کاری‌تان افزایش خواهد یافت و کارمندان هم با شوق بیشتری کاری می‌کنند. در ادامه راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که سبب افزایش اعتمادبه‌نفس و رشد شخصیتی شما و کارمندانتان می‌شود.

در انرژی دادن به خود و نیروی کارتان دریغ نکنید

برای رسیدن به موفقیت نباید محیط کاری کسل‌کننده‌ای داشته باشید. توصیه می‌شود برنامه‌ی شاد و سرگرم‌کننده‌ای راه بیندازید تا انگیزه کارمندانتان بیشتر شود. بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته افرادی که در محیط کار ساعات شادی را طی می‌کنند، بهره وری و خلاقیت بیشتری از خود بروز داده و حتی تصمیم‌های عاقلانه‌تری نیز می‌گیرند که در نهایت سبب موفقیت آن‌ها می‌شود. حتماً می‌دانید خندیدن سبب آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن می‌شود که تا چند برابر قوی‌تر از مرفین بوده و شما را شاد و سرحال می‌کند. پس اگر می‌خواهید بهره‌وری کاری‌تان بالا رود و خلاقیت تیم خود را افزایش دهید، از خندیدن کمک بگیرید تا نتیجه بهتری در انتظارتان باشد.

به کارمندان خود جایزه دهید

با دادن هدایای کوچک به اعضای تیمتان، آن‌ها را خوشحال می‌کنید که سبب افزایش بازدهی و انگیزه بیشتر برای انجام کارها می‌شود. البته باید علاقه‌مندی‌های نیروی کاری تان را بشناسید تا این کار نتیجه مطلوبی برایتان در پی داشته باشد.

از اعضای تیم خود تشکر کنید

توصیه می‌کنیم آهنگ خاصی را تعیین کنید و از کارمندانتان بخواهید با شنیدن این آهنگ دورهم جمع شوند، در این زمان موفقیت و عملکرد یک کارمند را مورد قدردانی قرار دهید. با این کار فرهنگ خوبی در شرکتتان به وجود خواهید آورد که نتیجه‌ای جز موفقیت نخواهد داشت.

نگاه دوباره‌ای به اهداف و برنامه‌های خود داشته باشید

لازم است هر از چند گاهی برنامه‌هایتان را مرور کنید و ببینید آیا شما را در دست‌یابی به هدف کمک می‌کنند یا نه. باید در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها از کارمندان خود مشورت بگیرید و هیچ‌وقت از تغییر کردن واهمه نداشته باشید. با گرفتن تصمیمات جدید، کارمندان را دور هم جمع کنید و این اتفاق را جشن بگیرید. تغییر یک هدف به معنای آن نیست که از ابتدا مسیر اشتباهی پیموده‌اید، بلکه به این معناست که مدیر منعطفی رهبری سازمان را به عهده دارد که اصلی‌ترین عامل در افزایش بهره‌وری و در نهایت موفقیت است.

همیشه به دنبال یادگیری مسائل جدید باشید

هر مدیری همواره باید به دنبال یادگیری باشد، پس اگر تصور می‌کنید به انتها رسیده‌اید و چیزی برای آموختن باقی نمانده، لازم است در سطح فکرتان تجدیدنظر کنید. یک مدیر موفق باید مرتب سطح شخصیتی و حرفه‌ای خود را زیر نظر بگیرد، پس خودآگاهی خود را بالابرده و همیشه به دنبال یادگیری مسائل جدید باشید.

هرازگاهی استراحت کنید

با کار کردن شبانه‌روزی میزان دقت و تمرکز خود را کاهش می‌دهید. مطالعات نشان می‌دهد در هر 80 تا 120 دقیقه کار کردن، باید 10 دقیقه به خودتان استراحت دهید. برای آرام کردن فعالیت مغز و در نتیجه آن بهره‌وری بیشتر پیشنهاد می‌شود بخندید، موسیقی گوش دهید، در دامن طبیعت پیاده‌روی کنید و یا به سراغ مدیتیشن بروید.

البته لازم است برای موفقیت سازمان گهگاه به کارمندانتان هم استراحت دهید، اگر نیروی کارتان این فعالیت‌های انرژی‌بخش را انجام دهند برای ادامه کار انگیزه و بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

فرهنگ مثبتی را برای خوشحال کردن دیگران ایجاد کنید

به‌عنوان مدیر یک سازمان یا تیم کاری، باید از هر فرصتی برای خوشحال کردن دیگران استفاده کنید. لازم است این کار به‌عنوان یک عادت مثبت و فرهنگ در میان کارمندان هم جا بیفتد. پس به سراغ داستان، کتاب، خبرهای جذاب و خنده‌دار بروید و با این کار انرژی بیشتری را در بین اعضای گروه به وجود آورید.

به خود و اعضای تیمتان انگیزه دهید

مدیران با انگیزه قبول دارند کارهایشان برای جامعه و مشتریان مؤثر است. این افراد ذاتاً با انگیزه و با اعتمادبه‌نفس هستند و می‌خواهند به بهترین شرایط ممکن دست یابند. حتی از اطرافیانشان هم می‌خواهند پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کنند و به اهداف بالاتری برسند. یک مدیر موفق باید با تمام توان و قدرتش به نیروی کاری خود انگیزه دهد و دائماً چشم‌اندازها و اهداف را به آن‌ها یادآوری کند تا سازمان به سمت موفقیت هدایت شود.

تعادل میان کار و زندگی را فراموش نکنید

امروزه پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی تا اندازه‌ای رشد کرده که هر فردی می‌تواند از هرجایی کار خود را انجام دهد. تحقیقات جدید حاکی از آن است بیشتر کارمندان تمایل دارند ساعات کاری انعطاف‌پذیری داشته باشند تا به کارهای شخصی‌شان هم رسیدگی کنند. پس اگر امکان دارد، به نیروی کارتان اجازه دهید ساعات کاری را خودشان انتخاب کنند؛ البته این مسئله مشروط به آن است که لطمه‌ای به کار وارد نشود.

 

منبع : inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-21 10:17:27
دسته بندی ها