با 23 جمله‌ی انگیزشی و آرامش بخش، بر استرس خود غلبه کنید

23 آذر 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - با 23 جمله‌ی انگیزشی و آرامش بخش، بر استرس خود غلبه کنید
با 23 جمله‌ی انگیزشی و آرامش بخش، بر استرس خود غلبه کنید
امتیاز مطلب: 99%

اضطراب معضلی است که هر روز با آن مواجه می شویم. زندگی برخی افراد بیشتر تحت تأثیر اضطراب است و برخی دیگر کمتر، اما وجود آن در زندگی‌های امروزی غیرقابل انکار است. با یوکن همراه باشید تا چند جمله انگیزشی برای غلبه بر اضطراب بیان کنیم.

وجود استرس در محل کار و سرایت آن به دیگر بخش‌های زندگی اجتناب ناپذیر است. در محل کار انتظارات زیادی از کارمندان وجود دارد که گاهی زندگی را بسیار مشکل می کند. به احتمال زیاد شما هم طعم شیفت‌های طولانی، اضافه کاری‌های سخت و ... را چشیده‌اید. این فشارها از سوی محل کار به شما تحمیل می شود و زندگی را برایتان دشوار می کند. در ادامه‌ی مقاله، نقل قول‌هایی ارزشمند و آرامش بخش را برایتان بیان می کنیم که از این اضطراب می کاهد.

زندگی امروز و اضطراب‌های فراوان

پیامدهای اضطراب تمام زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات علمی حاکی از آن است رابطه‌ی مستقیمی میان عوامل استرس زا در محل کار چون ساعت کاری زیاد و سلامت جسمی وجود دارد. این عوامل سبب کاهش کیفیت نتایج کاری می شود، آمار تصادفات را افزایش می دهد، باعث افسردگی و فرسودگی شغلی می شود و در نهایت بهره وری را در سازمان کاهش می دهد.

میزان بالای اضطراب سبب کاهش توانایی فرد در کنترل چالش‌ها می شود و هرساله میلیاردها دلار از بهره‌وری را تحت تأثیر خود قرار می دهد. این موارد از پیامدهای منفی دنیای پراسترس زندگی ما نیست. این میزان اضطراب و استرس که زندگی امروزی به او تحمیل می کند، روابط و اعتماد او را دچار چالش می کند. مهار کردن استرس، کار چندان ساده‌ای نیست اما با کمی تلاش و آگاهی قابل انجام است. گام صحیح در این مسیر، نحوه رویارویی با انواع مختلف اضطراب است.

اگر به دنبال راه‌هایی برای رهایی از اضطراب هستید، باید نحوه‌ی ادراک خود را تغییر دهید. در واقع، مدیریت شرایط سخت و موقعیت‌های استرس زا اهمیت زیادی دارد. باید بدانید طرز نگاه و درکتان از شرایط مختلف بسیار حیاتی است. شاید خواندن جملات انگیزشی را تکراری بدانید، اما لازم است بپذیرید جملات الهام بخش و انگیزه بخش می تواند شما را در مسیر دست یابی به اهداف و زندگی آرامش بخش قرار دهد.

بهترین جملات انگیزشی برای مقابله با اضطراب

دیپاک چوپرا: "اگر می خواهی همانند راهکارهای ناموفق گذشته نسبت به موقعیت‌های سخت واکنش نشان دهی، از خودت بپرس: می خواهی اسیر گذشته‌ات باشی یا خواستار آینده‌ای شاد؟

استیو مارابولی: "اگر یاد بگیری که بگذری، تمام استرس‌ها از تو دور می شوند. گذشتن بسیار مهم است، زیرا تو بر همه چیز کنترل نداری."

زیگ زیگلار: "معمولاً جاده‌های پرپیچ و خم به بهترین مقاصد می رسند. هنوز بهترین اتفاق زندگی‌ات رخ نداده است. پس منتظر باش.

مارتین لوتر کینگ: "اگر نمی‌توانی پرواز کنی، بدو، اگر نمی‌توانی بدوی راه برو، اگر نمی‌توانی راه بروی سینه خیز برو، اما هر چه می کنی، به سمت جلو قدم بردارد.

ضرب‌المثلی معروف: "کرم ابریشم همان وقتی که فکر می کرد دنیایش به پایان رسیده، تبدیل به پروانه شد."

برنه براون: "اگر اعتبارت را به بهای امنیتت بدهی، نتیجه تجربه‌ات تنها اضطراب، افسردگی، اختلال در تغذیه، اعتیاد، خشم، گناه، نفرت و غم خواهد بود.

مری انگل بریت: "اگر چیزی را دوست نداری، به دنبال تغییرش باش و اگر نمی توانی تغییرش دهی، نگرشت را نسبت به آن تغییر بده."

باب کِری: "مهربانیِ غیرمنتظره که همیشه از آن دور هستیم، تأثیرگذارترین و کم هزینه‌ترین عامل تغییر در انسان است."

ایمی کادی: "نوع نگرش تو نسبت به خودت بسیار مهم است."

لائو تسه: "وقتی آنچه هستم را رها می کنم به چیزی که می توانم باشم، تبدیل می شوم.

ضرب‌المثل سوئدی: "نگرانی معمولاً به چیزهای کوچک، سایه‌ای عظیم می بخشد."

گرتچن روبین: "به گونه‌ای عمل کن که می خواهی احساس کنی."

مارتا گراهام: "هر آنچه دیگران درباره‌ی تو فکر می کنند، حقیقتاً به تو مربوط نیست."

استیون. آر. کُووی: "برای تغییر نتیجه بخش خود قبل از هر چیز باید نگاهمان را تغییر دهیم."

النور روزولت: "نباید خیلی نگران طرز تفکر دیگران در مورد خود باشید؛ کافی است بدانید آن‌ها به ندرت به شما فکر می کنند."

وین دابلیو.وایِر: "افراد بامحبت در دنیای عشق و محبت حضور دارند و افراد متخاصم هم در دنیای دشمنی و کدورت. جالب است بدانید هر دو دنیا نیز مکان یکسانی است."

جویس مِی یِر: " داشتن نگرش مثبت به جای اینکه اجازه دهد شرایط، شما را تحت سلطه‌ی خود داشته باشد، شرایط را تحت سلطه‌ی شما قرار می دهد."

ویلیام جیمز: "بهترین اسلحه در مقابل اضطراب، قدرت انتخاب ما در نوع تفکرمان است."

هانس سِلی: "اضطراب ما را نمی کشد، بلکه نحوه‌ی برخوردمان با آن، ما را می کشد."

وینی دِ پو (شخصیتی کارتونی): "گاهی نیاز نیست کار خاصی انجام دهیم، همین که باشیم، به حرف‌های ناگفته توجه کنیم و کسی را اذیت نکنیم کافی است."

اِرما بامبِک: "نگرانی همانند گهواره‌ای است. شما را سوار می کند و حرکت می دهد اما به هیچ مقصدی نمی‌رسید."

فرِد راجرز: "ای کاش می توانستید دریابید چقدر در زندگی افرادی که می بینید، اهمیت دارید و چقدر در زندگی کسانی که حتی در رؤیا هم ندیده اید مهم هستید. بخشی از شما در هر ملاقات و برخورد با دیگران به یادگار می ماند."

رالف والدو امرسون: "هیچ چیز جز خودت باعث آرامش تو نمی شود."

اگر این جملات انگیزشی را قبول کنید، عمیق‌تر به آن‌ها خواهید اندیشید. باید بپذیرید گاهی جمله‌ای ساده می تواند باعث تغییری عظیم و انگیزه‌ای فوق‌العاده در شما شود. ما لایق بهترین‌ها هستیم. تنها باید باور کنیم.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-12-12 14:36:23
دسته بندی ها