انوشه انصاری یک نمونه ی بارز زن موفق ایرانی که به جهانیان ثابت کرد که خواستن عین توانستن است

6 اردیبهشت 1397 - 3:09
زنان موفق - انوشه انصاری یک نمونه ی بارز زن موفق ایرانی  که به جهانیان ثابت کرد که خواستن عین توانستن است
انوشه انصاری یک نمونه ی بارز زن موفق ایرانی که به جهانیان ثابت کرد که خواستن عین توانستن است
امتیاز مطلب: 96%

انوشه انصاری ، وسعت کهکشان و زیبایی بی حد و حصر آن موجب شده که دنیایی شگفت انگیز را در خود پنهان کند، ناشناخته های این جهان به قدری زیاد هستند که تنها تا کنون به بخشی از آن دسترسی پیدا شده است. جذابیت آسمان و محتویاتش بر هیچکس پوشیده نیست، علاقه به کشف نادیده ها و حس لمس عناصر جدید همه و همه موجب شده تا علاقمندان زیادی به صنعت هوا و فضا کشانده شوند.

انوشه رئیسیان که در سال 45 بدنیا آمد بعد از ازدواج به انوشه انصاری شناخته می شود، او لقب اولین های زیادی را یدک می کشد، اولین ایرانی فضانورد، اولین زن گردشگر فضایی و کسی که توانست هزینه ی سفرش به فضا را خود تهیه کند. علاوه بر این ها او از طرف جامعه ی ملی فضایی آمریکا به دریافت جایزه ی پیشگام فضا نائل آمد، که جز دست آوردهای مهم زنان ایرانی در قرن اخیر قلمداد می شود.

انوشه انصاری با پشتکار زیاد توانست لیسانس خود را در زمینه ی مهندسی برق و علوم رایانه ای از دانشکده ی جورج میسون بگیرد، در ادامه ی راه تحصیلی فوق لیسانس مهندسی الکترونیک را هم از دانشکده ی جورج واشنگتن دریافت کرد. بر حسب علاقه ی فراوان او به علم فضا یک فوق لیسانس جذاب هم در رشته ی ستاره شناسی گرفت تا به رسالت خود عمل کرده باشد. انوشه انصاری معتقد است که باید با پژوهش و استنباط درست به دنبال کار بود، او بعد از فارغ التحصیلی توانست در شرکت مخابراتی mci  مشغول بکار شود و استارت یک آینده ی روشن برای او از همین جا شکل زده شد، بعد از استخدام در این شرکت با حمید انصاری آشنا شد و زندگی جدیدی را آغاز کرد. او در طی تمام این سال ها تحصیل و پژوهش به چندین زبان تسلط پیدا کرد که خود یکی از عوامل موفقیت او در راه اهدافش بود. پژوهش های موفق و تاثیرگذار او در شرکت comsat  نیز شهرت جهانی دارد.

بعد از سال ها تلاش و جمع آوری اندوخته ای مالی انوشه انصاری تصمیم گرفت همراه با همسر و برادر او یک شرکت مستقل را تاسیس کند، شرکت TTI  در زمینه ی ابزار آلات مخابراتی و خدمات شبکه به جهانیان سرویس ارائه می کند. هدف شرکت نوپای انصاری این بود که همزمان با بهود عملکرد سامانه ها از هزینه های تهیه و عملیات نیز کم کنند، انوشه انصاری در سال 2002 از جانب مجله ی زن شاغل به عنوان یک کارآفرین برتر انتخاب شد. یک سال قبل از دریافت این جایزه او از طرف مجله ی فورچین به عنوانی تاجری موفق نیز شناخته می شد. او و شرکتش روز به روز به جایگاهی بالاتر می رسیدند تا جایی که شرکت های بزرگ و قدرتمندی علاقمند به خرید این شرکت شدند، شرکت سانوس توانست TTI  را خریداری کند و انوشه به معاونت این شرکت عظیم برسد.

عشق و علاقه ی انوشه انصاری و همسرش به فضا موجب شد تا آن ها با وارد کردن سرمایه ی خود به بنیاد ایکس راه خود را به دنیای فضانوردی بازد کنند. سال ها بعد توانست با هزینه ی خود به فضا سفر کند و چند روزی در ایستگاه فضایی به سر ببرد. انوشه انصاری معتقد است برای به باور رساندن رویاهای خود باید دست به ریسک زد، هیچ چیز ارزش آن را ندارد که دست از اهداف خود بردارید چرا که هر زمانی می توانید شروع به ساختن رویا و راه های رسیدن به آن کنید.

او در طول فعالیت های خود در سازمان فضانوردی توانست به عنوان یک نمونه ی بارز زن موفق به جهانیان ثابت کند که خواستن عین توانستن است. او در راه رسیدن به سفر به فضا باید آزمایش هایی و خطرهایی را از سر می گذراند که شاید حتی تصور انجامش را هم نمی کرد اما با ایمان به هدف و علاقه ی خود که از کودکی آن را در سر می پروراند، توانست دنیایی بزرگ از زمین خاکی را تجربه کند.

انوشه انصاری مثال بارز یک زن نو دوست و حامی است که در زمینه ی بنیادهای خیریه هم فعالیت می کند

نویسنده مطلب
رها فهیمی - رها فهیمی
با فعالیت در دنیای مجازی به صورت خودآموخته وارد صنعت تولید محتوا شدم و با بدست آوردن تجربیات در این راه سعی دارم تبدیل به یک نویسنده ی خلاق و ایده پرداز در این راه شوم. نوشته هایی که خواننده را ترغیب به خواندن کرده و اطلاعاتی درستی را در اختیارش قرار دهد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-19 17:52:02
  • نظرات
تصویر آواتار
   کاربر مهمان

حجاب هویت یک زن مسلمانه و اگه نتونه از هویتش دفاع کنه، به تاریکی ملحق میشه؛

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها