نکاتی که شما را زودتر به موفقیت می‌رساند

12 آذر 1397 - 12:00
سبک زندگی - نکاتی که شما را زودتر به موفقیت می‌رساند
نکاتی که شما را زودتر به موفقیت می‌رساند
امتیاز مطلب: 93%

هر کسی تعریف متفاوتی از موفقیت دارد. در حقیقت، موفقیت در زندگی از نگاه افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد. یک نفر به دنبال موفقیت در شغل و کسب و کار خود است، یک نفر دیگر به دنبال موفقیت در زندگی مشترک و... . در مسیر دستیابی به موفقیت نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید با سرعت بیشتری به موفقیت برسید. با یوکن همراه باشید تا 10 نکته طلایی برای موفقیت در زندگی را با هم یاد بگیریم.

هر کسی دوست دارد در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش به موفقیت برسد. در ادامه‌ی مقاله، 10 نکته برای اینکه بتوانید به سرعت در مسیر موفقیت گام بردارید و تمام جنبه‌های زندگی خود را ارتقا دهید.

کمتر بخوابید

رویای دستیابی به موفقیت باید از خواب برایتان باارزش‌تر باشد. بعد از یک هفته‌ی سخت کاری، همه دوست داریم زیر پتو برویم و تا ظهر بخوابیم. خیلی از افراد تصور می‌کنند دراز کشیدن به آماده‌سازی بدن برای هفته پرمشغله بعدی کمک می‌کند، اما این تفکر اشتباه است.

نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه راش (Rush University) نشان می‌دهد، خوابیدن تا دیروقت، سبب می‌شود افراد، نسبت به کسانی که آخر هفته‌ی گذشته نخوابیده‌اند، حافظه و عکس‌العمل ضعیف‌تری در صبح شنبه داشته باشند. پس اگر می‌خواهید به اهداف‌تان برسید و موفق‌تر باشید تنظیم ساعت خواب را فراموش نکنید. روزهای تعطیل خیلی نخوابید و ساعت خواب‌تان را طوری تنظیم کنید که کمتر بخوابید. 

سراغ افراد هم‌سطح خود بروید

شاید شما هم برای دیدار با مدل‌ها، ستارگان سینما و قهرمانان ورزشی خیالبافی کنید؛ اما محققان معتقدند فکر کردن به افراد خیلی جذاب تنها سبب عشق یکطرفه می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد، اغلب به سوی افرادی جذب می‌شویم که سطح یکسانی از زیبایی با ما دارند. پس اگر می‌خواهید در عشق موفق باشید، به سمت کسانی بروید که با شما در یک سطح هستند.

در جریان رویدادها و اتفاقات روز قرار بگیرید

در سراسر دنیا افراد موفق زیادی هستند که فرمول موفقیت خود را به روش‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند یا حتی در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند تا از خودشان و اینکه چطور به موفقیت رسیده‌اند با مخاطبان حرف بزنند. خیلی خوب است در این رویدادها شرکت کنید و از تجربیات افراد موفق بهره‌مند شوید.

شاید پرداختن به مد و علاقه‌مندی‌های زودگذر مفید نباشد اما دنبال کردن رویدادهای جدید، افراد موفقی که روی زندگی و شغل شما تاثیر می‌گذارند می‌تواند به شما کمک کند موفق‌تر باشید. اگر می‌خواهید در جریان اتفاقات روز قرار بگیرید، به طور منظم روزنامه بخوانید، افراد موفق را در توییتر فالو کنید و به سیاست‌های جدید که توسط سیاستمداران معرفی می‌شود، توجه کنید.

اطلاع از اتفاقات و رویدادهای جدید، تاثیر قابل توجهی روی تمام حوزه‌های زندگی شما خواهد داشت. اطلاع از اینکه چه زمانی برای فروش خانه‌تان مناسب است گرفته تا یاد گرفتن جدیدترین برنامه که می‌تواند تمرینات بعدی شما را بهبود دهد.

ماهی را در سبد غذایی‌تان بگنجانید

موفقیت در زندگی یا موفقیت در کسب و کار، فرقی ندارد هدف تان از موفقیت چه باشد، در وهله‌ی اول باید به نیاز بدن تان پاسخ دهید. جدیدترین تحقیقات حاکی از آن است، مصرف ماهی بیشتر می‌تواند به باهوش شدن شما کمک کند.

به تازگی نتایج تحقیقی در مجله انگلیسی Nutrition منتشر شده است که نشان می‌دهد غذاهایی که سطح بالایی از امگا 3 دارند، توانایی فرد برای انجام عملیات ذهنی را افزایش داده و می‌توانند زمان عکس العمل او را بهبود ببخشند. پس اگر می‌خواهید یک سبک زندگی موفق داشته باشید و در زندگی به موفقیت بیشتری برسید، ماهی چرب بیشتری بخورید مانند ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ماهی خال مخالی و ماهی سالمون.

اهداف خود را به‌طور دقیق مشخص کنید

موفقیت در زندگی بدون اینکه بدانید به چه هدفی می‌خواهید برسید، بی‌معناست. یک نکته‌ی مهم برای رسیدن به موفقیت، مشخص کردن اهداف است. پس برای اینکه واقعا موفق شوید فقط اینکه خواهان موفقیت باشید کافی نیست؛ باید دست به عمل بزنید و در وهله‌ی اول هدف‌گذاری کنید. 

اگر واقعا می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، یک نقشه از چیزی که می‌خواهید بسازید، سپس به روش‌هایی که به شما کمک می‌کند به آن اهداف برسید فکر کنید. درنظر گرفتن یک تاریخ مشخص در زمانی که امیدوار هستید به این اهداف برسید، به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید. زمان‌هایی که انگیزه‌تان کم می‌شود، مهلتی که از پیش تعیین کردید شما را ترغیب می‌کند در مسیر رسیدن به موفقیت باقی بمانید، امیدتان را از دست ندهید و به تلاش‌تان ادامه دهید. 

مدیریت مالی داشته باشید

زندگی موفق با پول به دست نمی‌آید اما برای موفقیت در زندگی به پول نیاز خواهید داشت. بدون شک، پول همه چیز نیست اما داشتن توان مالی به شما آزادی و امنیت لازم برای موفقیت در زندگی می‌دهد. اگر می‌خواهید پول بیشتری به دست آورید، با ارزیابی جریان نقدینگی خود از این طریق که هر ماه چقدر پول به حساب تان واریز می‌شود، شروع کنید و سپس ببینید این پول‌ها به کجا می‌روند.

وقتی شروع به بررسی عادت‌های خرج کردن خود می‌کنید، قطعا از اینکه چقدر پول صرف موارد غیرضروری می‌کنید شگفت‌زده خواهید شد. بعضی از این موارد غیرضروری را کنار بگذارید و بعد از یک ماه، پولی که دارید را با پولی که ماه گذشته داشتید مقایسه کنید. با این کار به مدیریت مالی می‌‌رسید و می‌بینید، چقدر می‌توانید با حذف چیزهای جزئی در زندگی صرفه‌جویی کنید و به پول بیشتری برسید.

فرد مورد علاقه‌تان را پیدا کنید

اگر موفقیت در زندگی را با سطح سلامت و طول عمر بسنجید، لازم است عاشق شوید. جدیدترین آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ و میر مردان مجرد بین 30 تا 59 سال، دو و نیم برابر بیشتر از افراد متاهل است. جالب است بدانید، نرخ مرگ و میر زنان مجرد هم 23 درصد بالاتر از زنان متاهل است. پس برای داشتن زندگی طولانی‌تر نیاز است پسر یا دختر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

ورزش کنید

موفقیت در زندگی با ورزش به دست می‌آید. افراد موفق همیشه زمانی را برای ورزش روزانه یا هفتگی در نظر می‌گیرند. شاید وسوسه شوید تمرینات ورزشی را رها کنید و به خانه بیایید و جلوی برنامه‌ی تلویزیونی موردعلاقه‌تان لم دهید، اما مطمئن باشید با این کار از موفقیت دور خواهید ماند. پژوهشی توسط محققان دانشگاه بریستول (University of Bristol) انجام شده که نشان می‌دهد افرادی که در طول هفته کاری خود ورزش می‌کنند، نسبت به کسانی که اهمیتی به ورزش نمی‌دهند، شادتر هستند و با استرس کمتری مواجه می‌شوند.

به دنبال یادگیری باشید

شاید فکر کنید فرصت یادگیری و شرکت در کلاس‌های مختلف تمام شده است، اما باید بدانید برای رسیدن به موفقیت همواره باید یاد بگیرید.

اگر می‌خواهید فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید، در یک کلاس یا ورکشاپ معتبر ثبت نام کنید. پیش از ثبت نام، به دنبال بهترین قیمت ها باشید و اگر هزینه ثبت نام در کلاس موردنظرتان بالاست، در کلاس هایی شرکت کنید که به شما اجازه می‌دهند مبلغ کلاس را به مرور پرداخت کنید.

اگر در مورد اینکه چه کلاسی به شما کمک می‌کند به شغل رویایی‌تان برسید، شک دارید، به تبلیغات شغل‌های موردعلاقه‌تان نگاه کنید تا بدانید کارفرمایان به دنبال چه مهارت‌هایی هستند.

عادت‌های گران‌قیمت خود را کنار بگذارید

داشتن پول بیشتر می‌تواند به شما کمک کند به اهداف‌تان برسید و در زندگی موفق‌تر باشید. اگر می‌خواهید به پول بیشتری برسید، عادات گران‌قیمت خود را با عادت‌های ارزان‌تر جایگزین کنید. برای مثال، به جای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی گران، چند وسیله ورزشی بخرید و در حیاط منزل‌تان ورزش کنید. به جای رفتن به رستوران‌های گران قیمت دوستان‌تان را به خانه تان دعوت کنید و یک شام خوشمزه بپزید.
 

منبع: realbuzz

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:00:43
دسته بندی ها