با ترک 6 خصوصیت اخلاقی، با سرعت بیشتری به موفقیت برسید

3 تیر 1399 - 6:00
انگیزشی - با ترک 6 خصوصیت اخلاقی، با سرعت بیشتری به موفقیت برسید
با ترک 6 خصوصیت اخلاقی، با سرعت بیشتری به موفقیت برسید
امتیاز مطلب: 95%

حتما تاکنون این جمله را شنیده‌اید که برای رسیدن به موفقیت، باید روی انجام کار پافشاری کرد و نباید تسلیم شد؛ اما باید بدانید، گاهی اصرار و پافشاری بیش از حد روی بعضی عادات و رفتارها نتیجه‌ی عکس دارد و ممکن است منجر به عدم موفقیت شود. با یوکن همراه باشید.

گاهی ممکن است با رها کردن یک عادت و عدم انجام آن، احساس شکست کنید؛ اما نگران این موضوع نباشید. شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه رفتار اشتباه خود را ترک کنید. در این مقاله قصد داریم به عادت و رفتارهایی اشاره کنیم که می‌توانید با اجتناب از آنها با سرعت بیشتری به موفقیت نزدیک شوید:

نبود اعتماد به نفس کافی

اعتماد به نفس، نقش کلیدی در رسیدن به موفقیت دارد. اگر در کاری که مشغول انجام آن هستید اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، نمی‌توانید به موفقیت برسید؛ باید بدانید تظاهر به داشتن اعتماد به نفس کارساز نیست و نمی‌تواند مشکلات‌تان را حل کند.

موفقیت - نبود اعتماد به نفس کافی

به تاخیر انداختن کارها

باید یادتان باشد هیچ وقت کاری که امروز باید انجام دهید را به فردا نیندازید؛ زیرا آن فردا هیچ وقت نمی‌رسد. وقتی کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید، همانند این است که هیچ وقت نمی‌خواهید آن را انجام دهید، یا اصلا نمی‌خواهید برای انجام آن هیچ تلاشی کنید.

خود را قربانی دانستن

گاهی ممکن است فکر کنید هیچ انتخابی ندارید و قربانی شرایط شده اید. لازم است این جمله را به یاد داشته باشید: «همیشه حق انتخاب برایتان وجود دارد.» حتی ممکن است مجبور شوید «بد» را انتخاب کنید تا در دام «بدتر» نیفتید. پس دست از گله و شکایت بردارید و از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید.

انجام چند باره یک بار برای رسیدن به نتیجه متفاوت

آلبرت اینشتین می‌گوید: «این‌که بارها یک کار را تکرار کنید و انتظار رسیدن به نتیجه متفاوت داشته باشید، خود دیوانگی است.» اگر شما اینگونه رفتار می‌کنید، باید بدانید در یک موقعیت باقی می‌مانید و به موفقیت نمی‌رسید؛ پس باید این عادت خود را کنار بگذارید.

همیشه «بله» گفتن

عده ای عادت دارند به هر خواسته ای پاسخ مثبت بدهند. اگر شما هم اینگونه هستید، بدانید با هر «بله»ای که می‌گویید، به معنای این است که به موضوع دیگری «نه» گفته‌اید؛ مثلا وقتی قبول می‌کنید بیش از ساعات معمول در محل کار بمانید، یک «نه» به ورزشی که بعد از وظایف روزمره انجام می‌دهید، یا وقت گذرانی با خانواده گفته اید. پس لازم است گاهی «نه» گفتن را یاد بگیرید؛ البته ممکن است باعث ناراحتی خود یا دیگران شوید؛ اما در هر صورت لازم است این عادت را در خود بوجود آورید. با استفاده از همین یک کلمه، زمان و انرژی بیشتری برای رسیدگی به کارهایتان خواهید داشت.

عدم موفقیت - همیشه «بله» گفتن

کارها خود به خود پیش می‌روند

عده ای فکر می‌کنند کارها خود به خود پیش می‌روند؛ مثلا اگر به دنبال ترفیع شغلی هستند، منتظر می‌مانند تا مدیر خود به آنها پیشنهاد ترفیع بدهد و هیچ وقت این موضوع را به زبان نمی‌آورند. اگر چنین طرز تفکری دارید، باید بدانید این شما هستید که باید برای تغییر شرایط خود تلاش کنید و نباید منتظر بمانید کارها خود به خود مطابق میل‌تان پیش بروند. پس دست از تعلل بردارید و هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-22 13:31:15
دسته بندی ها