انتخاب همسر مانند انتخاب مجموعه‌ای از مشکلات است

2 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - انتخاب همسر مانند انتخاب مجموعه‌ای از مشکلات است
انتخاب همسر مانند انتخاب مجموعه‌ای از مشکلات است
امتیاز مطلب: 91%

همه‌ی زوج‌ها در طول زندگی خود دعوا و مشاجره دارند و این امری غیر قابل اجتناب است. این روش برخورد و مقابله با مشکلات و درگیری‌ها است که در این رابطه بسیار اهمیت دارد. با یوکن همراه باشید.

همه می‌دانند که زندگی از مجموعه‌ای از انتخاب‌های نامحدود ساخته شده است. بعضی از آنها جزئی و بی‌اهمیت هستند، مانند تصمیم‌ گیری در مورد اینکه چه بخوریم یا چی بپوشیم. اما این تصمیمات مهم یعنی چیزهایی که می‌توانند زندگی شما را برای همیشه تحت تأثیر قرار دهند هستند که دشوار‌ند.

به عنوان مثال، انتخاب همسر. علم انتخاب عاقلانه شگفت‌آور است. همسر یا مشکلات؟ تصمیم‌گیری. قبل از اینکه تصمیم بگیرید، می‌دانید که هر دو را دریافت می‌کنید.

مشکلات در زندگی، روابط یا مسائل دیگر بوجود می‌آیند. چگونگی رسیدگی به آنها است که اهمیت دارد.

بسیاری از ما تمایل به انتخاب همسر مبتنی بر شباهت داریم. اعتقاد بر این است که اگر منافع مشترک را به اشتراک بگذاریم، مشکلات بزرگ پیش نخواهد آمد. این امر درست نیست. همه‌ی زوج‌ها مشکلات را تجربه می‌کنند. داشتن چیزی مشترک خوب است، اما داشتن یک پیوند عاطفی مشترک بهتر است.

بر روی مشترکات برای کاهش امکان درگیری تمرکز نکنید. در عوض، همسری انتخاب کنید که با مشکلاتی مانند شما برخورد می‌کند. یاد بگیرید چگونه همسر بالقوه شما به مشکلات می‌پردازد. چگونه خشم خود را بیان می‌کند؟ آیا آن را نگه می‌دارند تا زمانی که فروکش کند؟ آیا شادی را به اشتراک می‌گذارد اما خشم را سرکوب می‌کند؟ اینها تنها چند سوال برای بررسی هستند.

انتخاب همسر مانند انتخاب مجموعه‌ای از مشکلات است

تحقیقات می‌گوید:

مانند پیر شدن است. شما نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید. بنابراین افراد باهوش نمی‌پرسند «چگونه می‌توانم برای همیشه زندگی کنم؟» آنها می‌پرسند «بهترین راه برای رسیدگی به آن چیست؟» هیچ همسری وجود ندارد که با او دعوا نکنیم، ناراحت نشویم و از او شکایت نکنیم. سوال این است که چگونه با آن مشکلات مقابله می‌کنیم.

زندگی هیچ تضمینی ندارد. هیچ راه واقعی برای اطمینان در مورد هیچ کسی وجود ندارد. آنچه می‌توانیم از آن مطمئن باشیم این است که دانش قدرتمند است. دانستن بیشتر در مورد احساسات شخص و چگونگی مقابله با درگیری، بسیار بیشتر از شباهت‌ها اهمیت دارد.

به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید همسر بدون مشکل داشته باشید. اما می‌توانید یک ایده بهتر از انتخاب درست داشته باشید.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-25 16:34:44
دسته بندی ها