چگونه مطمئن شویم یک رابطه دوام می‌آورد؟

18 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه مطمئن شویم یک رابطه دوام می‌آورد؟
چگونه مطمئن شویم یک رابطه دوام می‌آورد؟
امتیاز مطلب: 82%

آیا تابه‌حال به مخاطب خاص خود نگاه کرده‌اید و فکر کرده‌اید که آیا او واقعاً نیمه گمشده من است؟ و  اینکه آیا این رابطه ادامه پیدا می‌کند؟ این یک سؤال معمول است و هیچ راه مطمئنی برای پیش‌بینی نتایج وجود ندارد و می‌تواند شما را دیوانه کند. بنابراین، چگونه پاسخ آن را کشف کنیم؟با یوکن همراه باشید.

یک سؤال ساده وجود دارد که می‌توانید از خودتان بپرسید و ممکن است آنچه می‌خواهید بدانید را به شما بگوید: «داستان رابطه ما چیست؟» هنگامی‌که در مورد رابطه خود فکر می‌کنید، تصور کنید آن را به عنوان یک داستان بیان می‌کنید. آیا شما بر روی بخش‌های مثبت یا منفی تمرکز می‌کنید؟ طبق گفته جان موردخی گوتمن، متخصص علوم انسانی:

بهترین پیش‌بینی ما برای آینده یک رابطه، از داستان عشق ماست. این یک ارزشیابی نهایی در مورد رابطه و شخصیت شریک زندگی‌تان است.

رابطه - دوام رابطه - اطمینان از رابطه

هنگامی‌که روی جنبه‌های منفی رابطه خود تمرکز می‌کنید، تنفر ایجاد می‌شود. اجازه دادن به چیزها برای ماندن در ذهن‌تان، نشان دهنده این است که رابطه دوام نمی‌آورد. بیش از 90 درصد از مواقع، افرادی که بر روی قسمت‌های بد رابطه متمرکز می‌شوند، کارشان به جدایی می‌رسد. اگر اولین چیزهایی که به ذهن می‌آیند، حوادث یا مسائل روزمره که شما را آزار می‌دهند باشند شاید وقت آن رسیده رابطه خود را دوباره بررسی کنید.

خوشبختانه، راه‌هایی برای تغییر تفکر و تمرکز بر جنبه‌ی مثبت وجود دارد.

ارتباط برقرار کردن

با همسرتان درباره چیزهایی که هنوز در مورد آن ناراحت هستید صحبت کنید. ممکن است چیزی از مدت‌ها پیش باشد، اما می‌تواند باعث ایجاد تنفر شود. صحبت کردن در مورد این احساسات می‌توانند به شما کمک کند.

آن را رها کنید

هنگامی‌که هر چیزی که در دل‌تان بود را بیان کردید و احساس بهتری داشتید، گذشتن از آن آسان‌تر می‌شود. بر این روند تمرکز داشته باشید.

به جنبه‌های مثبت فکر کنید

بهترین زمان در رابطه شما چه زمانی بوده است؟ چیزهای کوچکی که شریک زندگی شما انجام می‌دهد و خاص هستند چیست؟ این‌ها چیزهای مهم هستند.

رابطه - دوام رابطه - جنبه مثبت

قدردان بودن را تمرین کنید

برای شریک زندگی خود و ویژگی‌های مثبت آن‌ها، سپاسگزار باشید. به یاد داشته باشید که دلیلی  وجود دارد که شما با آنها هستید و این دلیل عشق شماست.

بیان داستانی منفی از رابطه خود واقعاً می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا رابطه شما دوام می‌آورد یا نه. اقدام کنید و افکار خود را به مثبت تبدیل کنید تا روابط بهتر و موفقیت‌آمیز داشته باشید.


منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 09:38:35
دسته بندی ها