افراد موفق چه راه حلی برای برخورد با 7 چالش زندگی دارند؟

21 آبان 1399 - 11:04
انگیزشی - افراد موفق چه راه حلی برای برخورد با 7 چالش زندگی دارند؟
افراد موفق چه راه حلی برای برخورد با 7 چالش زندگی دارند؟
امتیاز مطلب: 86%

حتماً برایتان جالب است بدانید افراد موفق، چگونه با مشکلات زندگی مواجه می‌شوند؟ وقتی انسان‌های معمولی به موانع بزرگ برخورد می‌کنند، چالشی مقابل راه خود می‌بینند و از نظر آنها هیچ راه حلی برای مقابله با مشکل وجود ندارد؛ اما در مقابل انسان‌های موفق، اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای در این مقاله یوکن از راه‌های آنها با 7 مشکل روتین سخن می‌گوییم.

مارتین سلیگمن (Martin Seligman)، روانشناس آمریکایی، این موضوع را در دانشگاه پنسیلوانیا مورد بررسی قرار داده است. موفقیت در زندگی مستلزم درک این مساله است که باور داشته باشید شکست‌هایتان به دلیل کمبودهای شخصیتی و خارج از کنترل شماست یا تنها مشکلاتی هستند که با تلاش می‌توانید آنها را رفع کنید. به عقیده‌ی سلیگمن، تنها موفقیت به نگرش فرد بستگی ندارد.

او با بررسی کسانی که شکست‌هایشان را به دلیل ضعف‌های خود می‌دانند به این مسئله پی برد که بیشترین میزان بروز افسردگی در این افراد وجود دارد. از طرف دیگر، افراد خوش بین شکست را تجربه‌ای آموزنده می‌دانند و در زندگی از آن درس گرفته و عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

این نوع نگاه به موفقیت نیاز به EQ یا هوش عاطفی بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید، در بیش از یک میلیون نفر که تست EQ روی آنها انجام شده است، 90 درصد افراد موفق، از EQ بالاتری بهره‌مند بوده‌اند. 7 چالش می‌تواند دیدگاه افراد را نسبت به موفقیت تحت تأثیر قرار دهد، اما انسان‌های موفق از این چالش‌ها عبور می‌کنند.

1. سن

از نظر افراد موفق، سن تنها یک رقم است. انسان‌های موفق اجازه نمی‌دهند که سنشان، توانایی‌ها و شرایط را برای آنها محدود کند. من در یک کلاس آموزشی شرکت کردم که استاد به شاگردان خود می‌گفت: برای اینکه بتوانید به عنوان مشاور مستقل وارد فعالیت شوید لازم است سال‌های طولانی برای شرکت‌های مختلف کار کنید. من جوان‌ترین شاگرد آن کلاس بودم که بدون توجه به پیشنهاد استاد، کار مشاوره شخصی انجام می‌دادم. بدون شکست همه به شما می گویند چه کاری باید و چه کاری نباید انجام دهید.

چالشهای زندگی - سن

2. آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند

تا وقتی که بخواهید خود را با دیگران مقایسه کنید به هیچ چیزی نخواهید رسید. واکنش نشان دادن به آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند ممکن است، اما نباید دستاوردهای خود را در مقایسه با سایرین بسنجید. ارزش قائل شدن برای خود از درونِ شما نشأت می‌گیرد. افراد موفق به این باور رسیده‌اند که اهمیت دادن به نظر دیگران تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی می‌شود. زمانی که افراد موفق از انجام کاری احساس لذت می‌کنند، اجازه نمی‌دهند دیگران با اعمال نظر خود این احساس را از آنها بگیرند.

3. ارتباط با افراد نامناسب و بدبین

افراد موفق می‌گویند شما برآیند 5 نفری هستید که بیشترین وقت خود را با آنها می‌گذرانید. خیلی از موفق‌ترین شرکت‌های تجاری در سال‌های اخیر توسط تیم‌های دونفره عالی کنار هم شکل گرفته‌اند، بهترین مثال استیو جابز و استیو وزنیاک هستند که همسایه بودند و با هم اپل را برپا کردند. بیل گیتس و پل آلن نیز همکلاسی بودند و به فکر راه‌اندازی مایکروسافت افتادند. سرگئی برین و لری پیچ از کمپانی گوگل نیز در دانشگاه استنفورد با هم آشنا شدند.

ارتباط با افراد منفی باف - چالشهای زندگی

معاشرت با افراد موفق، شما را نیز به موفقیت می‌رساند. همان‌طور که افراد بزرگ توانایی‌های شما را شکوفا می‌کنند، افراد سمی و منفی‌باف نیز شما را با خود به پایین می‌کشند. افراد نامناسب با منفی بافی، بدذاتی و حماقت خود، استرس و تنشی در شما به وجود می‌آورند که باید به‌سرعت از آنها فاصله گرفت. هر زمانی در زندگی احساس افسردگی و ناراحتی کردید به اطرافیان خود توجه کنید. شاید گاهی اوقات مشکل شما افرادی باشند که خود را به آنها وابسته کرده‌اید، پس از آنها فاصله بگیرید تا در مسیر اهدافتان بیفتید.

4. ترس‌های درونی

ترس تنها احساس ناشی از تصورات شماست، البته خطر واقعی است و با رفتن جلوی یک اتوبوس در حال حرکت، فوران آدرنالین پیدا خواهید کرد. ترس یک انتخاب منطقی برای گریز از خطر است. انسان‌های موفق با ترس‌های خود مواجه می‌شوند و به احساس لذت ناشی از غلبه بر ترس‌ها علاقه دارند.

5. منفی‌بافی

باید قبول کنید زندگی آن‌طور که دلتان می‌خواهد جلو نمی‌رود. اگر منطقی باشید شما همانند دیگران 24 ساعت در طول روز زمان دارید. افراد موفق از زندگی خود راضی هستند و به جای گله و شکایت از وضعشان، به چیزهایی که باید برای آنها قدردان باشند توجه می‌کنند و به دنبال راهی برای غلبه بر مشکلات هستند.

6. غرق شدن در گذشته یا آینده

همانند ترس، گذشته یا آینده هم زاییده‌ی ذهن شماست. هیچ‌گاه احساس گناه گذشته را تغییر نمی‌دهد همان‌طور که حس اضطراب روی آینده تاثیری ندارد. سعی کنید در زمان حال زندگی کنید. امکان ندارد توانایی‌های خود را شکوفا کنید در حالی که حواستان جای دیگری است.

گذشته و آینده - چالشهای زندگی

برای زندگی کردن در زمان حال کارهای زیر را انجام دهید:

  • گذشته خود را بپذیرید. اگر آن را قبول نکنید، گذشته هرگز شما را رها نخواهد کرد.
  • عدم قطعیت درباره آینده را بپذیرید. انتظارات بزرگ از خود نداشته باشید و به این باور برسید که نگرانی هیچ جایگاهی در زندگی حال شما ندارد.

7. اوضاع جهان

هر وقت کانال اخبار بزنید با خبرهای متنوعی پیرامون جنگ، حملات خشونت‌آمیز، اقتصاد نابه‌سامان و شرکت‌های شکست‌خورده مواجه می‌شوید. شاید بتوان گفت دنیا در حال نابودی است؛ اما باید بدانید، انسان‌های موفق تمایلی به اخبار منفی ندارند و خود را درگیر مسائلی که تحت کنترلشان نیست نمی‌کنند. آنها تمام حواس خود را صرف تلاش و تمرکز می‌کنند که تحت کنترل خودشان است. انسان‌های موفق سعی می‌کنند زندگی‌شان را بهبود دهند و تمرکز خود را روی اتفاقات مثبتی که در دنیا رخ می‌دهد معطوف می‌کنند تا دنیا با همین قدم‌های کوچک به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل شود.

در پایان ...

موفقیت به نگرش شما وابسته است. با تمرکز و تفکر مثبت می‌توانید باور داشته باشید که 7 چالش هیچ‌گاه شما را از دست‌یابی به موفقیت باز نمی‌دارد.

 

منبع: entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-12 00:00:07
دسته بندی ها