به جای اینکه از دیگران بخواهید شما را درک کنند، ابتدا خودتان را درک کنید

6 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - به جای اینکه از دیگران بخواهید شما را درک کنند، ابتدا خودتان را درک کنید
به جای اینکه از دیگران بخواهید شما را درک کنند، ابتدا خودتان را درک کنید
امتیاز مطلب: 77%

اکثر مردم در برخی موقعیت‌ها در زندگی برای توضیح دادن خود، افکار، عقاید، اهداف و اعمال‌شان به دیگران به مشکل برمی‌خورند. این معمولاً منجر به کلافگی و شک و تردید به خود می‌شود، زیرا فرد احساس می‌کند که علیه جهان در حال مبارزه است. شما احتمالاً این احساس را داشته‌اید یا اینکه اکنون در چنین شرایطی هستید. در این صورت در ابتدا باید سعی کرده خودتان را درک کنید. با یوکن همراه باشید.

 اگر جوان هستید، ممکن است با والدین، معلمان و حتی برخی از همسالانتان در مورد انتخاب حرفه در جنگ باشید. اگر می‌خواهید تصمیم درست را با دنبال کردن قلب و شور و شوق واقعی خود بگیرید حتی اگر در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد ولی پدر و مادرتان می‌خواهند که شما یک کار امن، با حقوق مناسب و معقول داشته باشید ممکن است بین اهداف خود و ترسی که پدر و مادرتان بر شما تحمیل کرده‌اند گیر کرده باشید.

رو به رویی با مخالفت شدید معمولاً به این معنی است که کاری با ارزش انجام می‌دهید

اگر چه داشتن بسیاری از افرادی که ایده کسب و کار شما را تأیید نمی‌کنند، ممکن است بعضی اوقات دلسردکننده باشد، اما شما باید یک گام به عقب بردارید و از دیدگاه دیگر به مسئله نگاه کنید. اولاً شما باید دلایل آن‌ها را درک کنید. اگر والدین‌تان با برنامه‌های شما موافق نیستند،  بدان معنا نیست که آرزو می‌کنند شکست بخورید تا به حرفشان برسید. در حقیقت، این مشکل، مانند بسیاری دیگر، با اعتقادات غلط و مناطق راحتی ارتباط دارد. متاسفانه اکثر مردم بر این باورند که چیزهای جدید و هیجان‌انگیز به‌طور پیش‌فرض خطرناک و غلط هستند. بنابراین، اکثر آنها به جای امنیت نادرست تصمیم می‌گیرند که رویاها و آزادی خود را قربانی کنند.

درک خود - درک دیگران

اکثریت، ترجیح می‌دهند به چیزی بسیار کمتر از آنچه می‌خواهند قانع باشند تا زمانی که از منطقه راحتی خود خارج نشوند. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد مردم معمولی نسبت به رویاپردازان، رهبران، هنرمندان، نوآوران و صاحبان کسب‌وکار موفق بسیار بیشتر است. مخالفتی که شما با بیان اهداف خود با آن مواجه می‌شوید از آن تفکر یکنواخت گرفته می‌شود که می‌گوید باید واقع‌بین بوده و با کم قانع باشید.

شما تنها فردی هستید که نباید هرگز ناامید کنید

راه واقعی برخورد با دیگران و درک آنها از شما این است که تمرکزتان را به‌طور کامل بر روی خودتان قرار دهید. شما نمی‌توانید خود یا اهدافتان را به دیگران به صورت واضح توضیح دهید، اگر از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. هنگامی‌که وقتی را به کار بر روی خودتان اختصاص می‌دهید و درک می‌کنید که چه چیزی باعث خوشحالی‌تان می‌شود، سفر به تحقق اهداف بسیار ساده‌تر خواهد شد و دیگران تصویری واضح‌تر از آن خواهند داشت.

درک خود - درک دیگران - تمرکز

برای اینکه واقعاً بر روی خودتان کار کنید، باید ثابت کردن هر چیزی به هرکسی را متوقف کنید.  خوشحال کردن خود باید تنها دلیل هر اقدامی باشد که انجام می‌دهید. این می‌تواند به زمان زیادی برای ماهر شدن نیاز داشته باشد تا زمانی که آنقدر بر خودتان متمرکز شوید که هیچ وقتی برای فکر کردن به نظرات دیگران نداشته باشید.

اگر می‌خواهید کمی بهتر خودتان را بشناسید، هر روز زمانی را به انجام برخی از اقدامات زیر که روند کشف خود را سریع‌تر می‌کند اختصاص دهید.

مدیتیشن کنید

با وجود این‌که در مورد مزایای مدیتیشن 15 دقیقه‌ای بسیار گفته شده است، بر اهمیت آن نمی‌توان به اندازه کافی تاکید کرد. در این مورد خاص، تمرین مدیتیشن به شما کمک می‌کند که صداها را مسدود کرده و ذهن خود را به اندازه کافی پاک کنید تا بتوانید به خود واقعی‌تان گوش دهید.

بنویسید

با داشتن یک دفتر خاطرات یا وبلاگ شخصی، درک بهتری از اندیشه، احساسات و کشمکش‌های روزمره خود خواهید داشت. به این ترتیب، به درک دقیق‌تری از آنچه واقعاً هستید، چیزی که شما را هدایت می‌کند و از چه چیزی باید اجتناب کنید خواهید رسید.

بازتاب داشته باشید

در آخر شما باید در وضعیت‌های مختلف (در این مورد کار یا مدرسه) به یاد بیاورید که چه احساسی داشتید. با انجام مداوم این کار، شما از موارد زیر اطلاع خواهید داشت:

•    محیط کار ترجیحی‌تان

•     افرادی که دوست دارید با آنها کار کنید

•    ساعت اوج بهره‌وری 

•    عوامل انگیزه دهنده


منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 10:31:49
دسته بندی ها