18 سوالی که در اولین قرار عاشقانه باید بپرسید

21 تیر 1398 - 12:00
توسعه فردی - 18 سوالی که در اولین قرار عاشقانه باید بپرسید
18 سوالی که در اولین قرار عاشقانه باید بپرسید
امتیاز مطلب: 91%

وقتی اولین قرارتان را با شخصی برگزار می‌کنید، بدین معناست که او را با معیارهای خود سنجیده‌اید و حالا زمان گفت‌و‌گو و آشنایی بیشتر فرا رسیده است. اولین قرار ملاقات یکی از موقعیت‌های استرس‌زا در زندگی است. با یوکن همراه باشید تا بگوییم چطور این ملاقات می‌تواند شما را به برقراری رابطه‌ی جدی یا صرف نظر از ادامه‌ی راه ترغیب کند.

اولین قرار عاشقانه غیرقابل پیش‌بینی است، اما معمولا در این ملاقات سوال و جواب‌هایی مطرح می‌شود. پس بهتر است از قبل خودتان را آماده کنید. اغلب مشاوران پیشنهاد می‌کنند قبل از قرار ملاقات، سوال‌های خود را آماده کنید.

در این مقاله قصد داریم بهترین سوالاتی را در اختیارتان بگذاریم که می‌توانید در اولین قرار عاشقانه‌ی خود، از طرف مقابل بپرسید.

1. چه کسانی در زندگی تو اولویت دارند؟

در اولین قرار عاشقانه‌ی خود بپرسید مهم‌ترین افراد زندگی تو چه کسانی هستند؟ به پاسخی که طرف مقابل‌تان می‌دهد دقت کنید. معمولا افراد در مواجهه با این سوال می‌گویند «پدر و مادرم» یا «بهترین دوست دوران دانشجویی‌ام» و غیره. پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند به شناخت بیشتری از طرف مقابل دست یابید. همچنین با این سوال متوجه می‌شوید که او چقدر در برقراری ارتباط صمیمانه با دیگران توانمند است.

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

2. چه چیزهایی تو را به وجد می‌آورد؟

در مطالعات انجام شده در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده، شوخ‌طبعی طرفین معیاری است که عده‌ای زیادی به آن توجه دارند. قطعا همه دوست دارند همسرشان شوخ‌طبع باشد و به همه چیز با دید مثبت نگاه کند. دانستن اینکه چه چیزهایی شریک زندگی‌تان را شاد می‌کند و به خنده می‌اندازد، طرز نگرش او به زندگی و شخصیتش را برملا می‌کند.

3. اهل کجا هستی؟

شاید طرف مقابل در پاسخ به این سوال، محل سکونت خود را معرفی کند. اما منظور از «وطن» و «اهل کجا بودن» با «محل سکونت» متفاوت است. وطن، یعنی همان جایی که فرد در آنجا زاییده شده است، خانواده‌ی او در آنجا زندگی کرده‌اند و قطعا بیشتر اتفاقات تاثیرگذار در شخصیت فرد، در همان جا رخ داده است. با طرح این سوال متوجه می‌شوید طرف مقابل‌تان اهل کدام شهر است.

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

4. قبل از انجام کاری تمام جزئیات را کنکاش می‌کنی یا به حرف دلتان گوش می‌دهی؟

شاید این سوال عجیب باشد، اما به سادگی می‌توانید به شخصیت طرف مقابل پی ببرید. خیلی از افراد قبل از تماشای فیلم، درمورد آن پرس‌و‌جو می‌کنند و نقدها و نظرات مربوط به آن را می‌خوانند. در مقابل برخی دیگر، خودرویی را که به تازگی وارد بازار شده است، بدون جستجو می‌خرند. با پاسخ طرف مقابل متوجه می‌شوید او در کدام دسته قرار دارد و می‌توانید بگویید برای انتخاب محل قرارتان چقدر تحقیق کرده‌اید.

5. چه رویاهایی داری؟

هرکسی در مقاطع مختلف زندگی، رویا هایی دارد که برای تبدیل آنها به واقعیت تلاش می‌کند. شاید ارتقاء شغلی یا ادامه تحصیل یا هنرپیشگی، رویای شما برای آینده باشند. برای اینکه شریک زندگی‌تان را انتخاب کنید، باید ببینید رویاهای او چقدر با رویاهای شما مطابقت دارد. پس به پاسخ او توجه کنید تا ببینید رویاهایتان مکمل هم هستند یا نه؟

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

6. تعطیلات را چگونه پشت سر می‌گذاری؟

کارهایی که هر کسی در زمان تعطیلات و اوقات فراغت خود انجام می‌دهد، شخصیت او را هویدا می‌کند. اگر فردی در زمان بیکاری هم کار می‌کند احتمالا به شغلش اعتیاد دارد. در صورتی‌که در اوقات فراغت مربیگری تیم فوتبال بچه‌ها را به عهده دارد، یعنی به ورزش علاقه‌مند است، کودکان را دوست دارد و از کمک به دیگران لذت می‌برد.

اگر در تعطیلات تنها جلوی تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای می‌نشیند، باید بدانید با یک فرد تنبل رو به رو هستید و نباید توقع زیادی برای تفریح و گردش از او داشته باشید. پاسخ به این سوال بسیار مهم است، زیرا اگر رابطه‌تان به ازدواج ختم شود، قطعا اوقات بیکاری زیادی را باهم سپری خواهید کرد.

7. در چه محیطی بزرگ شده‌ای و خانواده‌ت چه روحیات و شخصیتی دارند؟

کارل مینینگرِ (Karl Menninger)، روانشناس، می‌گوید یکی از معیارهای مهم در سلامت روحی فرد، این است که دوران کودکی بدون تنشی را پشت سر گذاشته باشد. البته این بدین معنا نیست که با فردی که دوران کودکی سختی داشته است قطع رابطه کنید؛ اما باید مطمئن شوید فرد مقابل در تلاش است تاثیر مخرب دوران کودکی خود را بهبود دهد.

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

8. برای انجام چه کاری شور و اشتیاق داری؟

این سوال بسیار خوبی است که هویت فرد را برملا می‌کند. اگر طرف مقابل‌تان در پاسخ به این سوال بگوید «به کار خاصی علاقه ندارم»، این هشدار را جدی بگیرید که او هیچ شور و اشتیاقی ندارد. اما پاسخ‌هایی چون «مسافرت» یا «کوهنوردی»، شما را با ارزش‌های طرف مقابل آشنا می‌کند. در ادامه‌ی سوال از او بپرسید چرا به این کارها علاقه دارد و آنها را با شور و اشتیاق انجام می‌دهد؟

9. جالب‌ترین شغلی که تاکنون داشته‌ای، چه شغلی است؟

طرف مقابل‌تان در هر موقعیت شغلی که باشد، به احتمال زیاد قبلا یک تجربه‌ی شغلی جذاب داشته که ارزش تعریف کردن دارد. شما هم درمورد تجربه‌های شغلی عجیب خود با او صحبت کنید و با طرح این سوال ببینید چقدر در خاطره‌گویی مهارت دارد.

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

10. آیا به جایی علاقه‌مند هستی که مدام به آنجا سر بزنی؟

حتما طرف مقابل‌تان جایی دارد که با بودن در آنجا احساس آرامش کند، پارک، کوه، جنگل یا یک کافی‌شاپ خاص. پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا با علاقه‌مندی‌های او بیشتر آشنا شوید.

11. نوشیدنی موردعلاقه شما چیست؟

این سوال را بعد از احوال‌پرسی از طرف مقابل‌تان بپرسید. هرچند پاسخ کوتاهی دارد، اما شما را با شخصیت فرد آشنا می‌کند. آیا او همیشه در کافی‌شاپ یک نوع نوشیدنی می‌خورد؟ آیا به قهوه و کافئین اعتیاد دارد؟ درباره این موضوع صحبت کنید تا جو صمیمانه‌تر شود.

در اولین قرار عاشقانه درمورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

12. بهترین غذایی که خوردی چه بوده است؟

به جای این که بپرسید «غذای موردعلاقه‌ی تو چیست؟» بگویید «بهترین غذایی که تا به حال خورده‌ای، چه بوده است؟» به احتمال زیاد، طرف مقابل تنها نام یک غذا را نمی‌برد، بلکه خاطره‌ای درباره سفر یا غذا برایتان تعریف خواهد کرد.

13. دوست داری به دنیای کدام یک از فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ای وارد شوی؟

کمی با طرف مقابل خودمانی‌تر شوید و از او بپرسید که دوست دارد الان در کدام دنیای خیالی زندگی می‌کرد.

14. قبل از مرگ چه کارهایی دوست داری انجام دهی؟

با این سوال به طرف مقابل فرصت می‌دهید درمورد رویاها و علاقه‌مندی‌های خود با شما حرف بزند. او در پاسخ به این سوال از جاهایی که دوست دارد سفر می‌کند، رویاهای شغلی و حرفه‌ای، کارهای موردعلاقه‌اش و اهداف شخصی خود با شما در میان می‌گذارد.

15. برای پختن قرمه‌سبزی به چه چیزهایی نیاز است؟

این سوال هم جنبه‌ی طنز دارد و هم به شما کمک می‌کند با علاقه‌ی او به آشپزی و طبع غذایی‌اش آشنا شوید. با ادامه‌ی صحبت متوجه خواهید شد که چقدر ذائقه‌ی غذایی‌تان شبیه به هم است.

16. چه دارایی‌های ارزشمندی در زندگی داری؟

با این سوال، به ارزش‌ها و علاقه‌مندی‌های شخص مقابل پی می‌برید. شاید یک عکس، یک خودروی قدیمی یا یک شی خاطره‌انگیز را دارایی ارزشمند خود بداند. حتی ممکن است نتواند بلافاصله به این سوال پاسخ دهد. پس خیلی برای گرفتن پاسخ سوال اصرار نکنید و بگذارید در ادامه‌ی گفت‌و‌گویتان در این‌باره با شما حرف بزند.

17. جذاب‌ترین شخصی که می‌شناسی چه کسی است؟

با این سوال، کسانی را که در زندگی او حضور دارند بیشتر می‌شناسید. حتی متوجه می‌شوید چه معیارهایی از نظر او نشانه‌ی جذاب بودن است؟ او با افراد مهم زندگی‌اش چه ارتباطی دارد؟ چه چیزهایی را در شخصیت یک فرد تحسین می‌کند؟ با این سوال به شناخت کامل‌تری از او دست می‌یابید.

18. سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین کاری که تاکنون انجام داده‌ای چیست؟

با طرح این سوال، متوجه می‌شوید طرف مقابل چه مشکلات و موانعی را «سخت‌ترین» می‌داند و چطور با چالش‌های زندگی‌اش مواجه می‌شود. اگر پاسخ خوبی به شما داد، قدرت او را در مواجهه با مشکلات تحسین کنید.

بعد از آماده کردن سوالات فوق، چند قاعده‌ی کلی را برای ملاقات اول در نظر بگیرید:

بیشتر شنونده باشید

عده‌ی زیادی فکر می‌کنند فن‌بیان قوی و زیاد صحبت‌کردن به معنای مهارت بالای آنها در برقراری ارتباط با دیگران است؛ اما فن‌بیان بخشی از مهارت برقراری ارتباط است و به تنهایی کافی نیست. بهترین ارتباط وقتی برقرار می‌شود که دو طرف درگیر ارتباط شوند. ارتباط کلامی موثر همانند بازی تنیس است که دو طرف باید به توپ ضربه بزنند و توپ را وارد زمین طرف مقابل کنند. پس باید علاوه بر گوینده‌ی خوب، شنونده‌ی خوبی هم باشید و به طرف مقابل‌تان اجازه‌ی حرف‌زدن بدهید.

صبور باشید و برای شناخت طرف مقابل عجله نکنید

شناخت طرف مقابل باید در طی زمان و مرحله به مرحله به دست بیاید. آرام جلو بروید و برای شناخت طرف مقابل‌تان عجله نکنید. در قرارملاقات‌های اول، درمورد مسائل شخصی و احساسی سوال نپرسید، زیرا ممکن است باعث ناراحتی فرد شود. اگر رابطه‌تان جدی شود، حتما فرصت‌های زیادی برای صحبت درمورد مسائل شخصی‌تر خواهید داشت.

در ابراز احساسات زیاده‌روی نکنید

برخی افراد در ابراز احساسات ضعیف هستند، در مقابل برخی دیگر نمی‌توانند احساسات‌شان را کنترل کنند. عده‌ای قرار اول را فرصت خوبی برای تخلیه‌ی عواطف و احساسات می‌دانند. اما بروز حجم زیادی از احساسات، در اولین قرار ملاقات، ذهنیت فرد را نسبت به شما تغییر می‌دهد. چراکه ابراز احساسات زیاد از حد نشانه‌ی مشکلات روحی است.

منبع: eharmony

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-09 10:23:37
  • نظرات
تصویر آواتار پارسا - آوای ایرانشهر
   پارسا - آوای ایرانشهر

خوب بود ممنون. اما در برخورد اول از نگر من از مرگ سخن گفته نشه بهتره.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها