شیوه‌ی عاشق شدن ما اشتباه است

16 آبان 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - شیوه‌ی عاشق شدن ما اشتباه است
شیوه‌ی عاشق شدن ما اشتباه است
امتیاز مطلب: 80%

صحنه عاشقانه فیلم‌های رمانتیک را به خاطر می‌آورید: مرد به یک خانم زیبا در یک مکان عمومی مانند  یک رستوران یا یک مهمانی جذب می‌شود. سپس به او نزدیک می‌شود و خیلی زود تبدیل به زوج می‌شوند. آیا فکر می‌کنید احمقانه است؟ اما درواقع در زندگی واقعی بسیار اتفاق می‌افتد. اعتراف کنید، شیوه‌ی عاشق شدن ما اشتباه است. با یوکن همراه باشید.

هیچ‌کس به ما نیاموخته است که چگونه عاشق شویم، نه والدین و نه در مدرسه، فیلم‌های عاشقانه به منابع اصلی ما تبدیل شدند. ما عادت داریم در نگاه اول یا بدون شناختن فرد عاشق شویم. 

اما مانند اعداد یا واژگان، واقعاً باید آن را یاد بگیریم. یاد بگیریم که چگونه عاشق شویم. اگر زود به قوانین اساسی مسلط می‌شدیم، روابط شکست‌خورده‌ی زیادی وجود نداشت.

ممکن است قبلاً تجربه کرده باشید. با خوشحالی عاشق می‌شوید و همه‌چیز به نظر هیجان‌انگیز می‌رسد. کارهای جدید زیادی را با هم انجام می‌دهید اما خیلی زود به نظر می‌رسد چیزی کم است. مطمئن نیستید چه چیزی است، اما فقط احساس می‌کنید که کاملاً راضی نیستید.

این به این دلیل است که بدون انجام این دو مورد رابطه را شروع کردید:

1. وقت گذراندن با یکدیگر

این بدان معنا نیست که قبل از اینکه رابطه‌ای را شروع کنید، باید همیشه با هم باشید بلکه به این معنی است که شما باید شخص را واقعاً مشاهده کنید و ببینید که آیا برای یکدیگر مناسب هستید یا خیر.

آیا با  گارسون‌های رستوران بد رفتار می‌کند؟ چگونه با خانواده‌ی خود رفتار می‌کند؟ آیا از شما مراقبت می‌کند یا فقط به خودش می‌رسد؟
از همه این اقدامات کوچک می‌توانید به چیزهای زیادی پی ببرید. همیشه به یاد داشته باشید که نباید فقط رفتارشان با شما، بلکه نحوه‌ی برخورد با دیگران را نیز در نظر بگیرد.

عاشق شدن - شیوه اشتباه

اگر به دنبال کسی هستید که از احساسات شما مراقبت زیادی کند، آیا او می‌تواند این کار را انجام دهد؟

2. پرسیدن سؤالات معنی‌دار 

 سؤالات بی‌ارزش مانند «غذای موردعلاقه شما چیست؟» نپرسید. این‌ها سؤالات خوبی هستند، اما به یاد داشته باشید که سؤالات بسیار مهمی نیز برای پرسیدن وجود دارد.

به‌عنوان مثال، بپرسید «چه تعطیلاتی برای شما مناسب است؟» آیا به نظر یک سؤال بی‌ارزش می‌رسد؟ خیر. این سؤال ارزش‌های اصلی یک فرد را نشان می‌دهد.

اگر یکی پیشنهاد دهد که در مسافرخانه بمانند تا بتواند با مردم محلی ملاقات کنند در حالی که دیگری ترجیح می‌دهد در یک هتل پنج ستاره با حریم خصوصی کامل اقامت داشته باشند، بحث ممکن است رخ دهد. این نوع اختلافات می‌تواند منجر به درگیری‌ها در آینده نیز شود زیرا شما دو چیز مختلف را در زندگی ارزشمند می‌دانید.

 سؤال‌های عمیق‌تر بپرسید که می‌توانند درباره شخصیت و ارزش‌های یک فرد بیشتر توضیح دهد. مثال‌های بیشتر:

  • بزرگ‌ترین پشیمانی‌تان در زندگی چیست؟
  • اگر می‌توانستید به عقب برگردید، چه سنی را انتخاب می‌کردید؟
  • بهترین نوع  زندگی بازنشستگی در نظر شما چیست؟
  • فقط زمانی که واقعاً یک فرد را می‌شناسید می‌توانید  عاشق او شوید  و یک رابطه طولانی مدت داشته باشید.
  •  

منبع: Lifehack
 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-23 09:55:09
دسته بندی ها