10 راه حل برای اینکه آقایان ازدواج موفقی داشته باشند

17 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 10 راه حل برای اینکه آقایان ازدواج موفقی داشته باشند
10 راه حل برای اینکه آقایان ازدواج موفقی داشته باشند
امتیاز مطلب: 80%

سنت ازدواج قدمتی طولانی دارد. به واسطه همین سنت، دختر و پسر و دو خانواده به همدیگر پیوند می‌خورند. اما امروزه خیلی از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود، زیرا خیلی‌ها، به همان اندازه که برای ازدواج تعجیل دارند، بعد از بروز مشکل برای طلاق هم شتاب‌زده عمل می‌کنند. با یوکن همراه باشید تا 10 راهکار ساده برای اینکه مردان ازدواجی موفق داشته باشند، ارائه کنیم.

1. مناسبت‌ها را به یاد بسپارید و آن را به خاطره‌ای خوش تبدیل کنید

اولین هدیه‌ای را که به همسرتان دادید، یادتان هست؟ این هدیه را به چه مناسبتی به او دادید؟ حتما می‌دانید هدیه دادن به مناسبت‌های ویژه چون روز زن و سالگرد ازدواج چقدر ارزشمند است. ارزش مادی هدیه مدنظر نیست، بلکه ارزشمندی این کار در آن است که نشان می‌دهید به خوشحالی همسرتان اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید یک روز متفاوت را برای او رقم بزنید. در مقابل، اگر به مناسبت‌های خاص بی‌توجه باشید، شاید همسرتان احساس کند به او اهمیت کافی نمی‌دهید و آنقدرها که می‌گویید، عاشقش نیستید. درحالیکه ممکن است واقعا این طور نباشد. اگر فرد احساساتی نیستید، باز هم سعی کنید مناسبت های خاص را برای همسرتان به روزی عاشقانه و متفاوت تبدیل کنید. برای اینکه بتوانید برای همسرتان خاطره بسازید، تنها کافی است فکرتان را به کار بگیرید و کمی خلاقیت از خود نشان دهید.

آقایان چگونه می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

2. خانواده‌ی همسرتان را دوست داشته باشید

ازدواج به معنای پیوند دو خانواده است. پس تنها شما و همسرتان به واسطه ازدواج به هم پیوند نمی‌خورید، بلکه با خانواده‌های یکدیگر نیز پیوند می‌خورید. باید سعی کنید خانواده‌ی همسرتان را همانند خانواده‌ی خود دوست داشته باشید. اگر در مقابل خانواده‌ی همسرتان رفتار درستی از خود نشان ندهید، به مرور زمان میان شما و همسرتان اختلاف می‌افتد و این ناسازگاری نتیجه‌ای جز فاصله نخواهد داشت. حتی اگر در مساله‌ای حق با شماست، باز هم در مقابل خانواده‌ی همسرتان حالت تدافعی به خود نگیرید و خشمتان را کنترل کنید. همان‌طور که انتظار می‌رود، همسرتان طرف خانواده اش را می‌گیرد و شما با این بی‌احترامی‌ها زندگی مشترک‌تان را به خطر می‌اندازید. پس نگذارید عصبانیت و بی‌احترامی به زندگی مشترک‌تان آسیب بزند. اگر در مقابل خانواده‌ی همسرتان رفتار ناشایستی انجام دادید، سعی کنید به همسرتان نشان دهید از کار خود پشیمان هستید و می‌خواهید اشتباهتان را جبران کنید.

3. مشکلات‌تان را به طور مسالمت‌آمیز حل کنید

مشاجره راه‌حلی است که زن و مرد برای حل مشکلات‌شان به کار می‌گیرند. البته مقصود از مشاجره درگیری فیزیکی یا جروبحث نیست. بلکه منظور گفت‌و‌گوی عاقلانه و حتی احساسی، برای حل مشکلات است. اگر به طرز غیرمنطقی از گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز در مورد مشکلات‌تان کناره‌گیری کنید، تنها شرایط را حادتر خواهید کرد و حتی ممکن است کارتان به جدایی بکشد. پس به جای اینکه احساسات واقعی خود را پنهان کنید، صادق باشید و با روراستی در مورد مشکلات‌تان حرف بزنید.

آقایان چگونه می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

4. احساسات واقعی‌تان را بروز دهید

خیلی از مردان در زندگی مشترک تمایلی به بروز احساسات واقعی خود ندارند. فرهنگ عامه در بسیاری از کشورها به گونه‌ای است که مردان فکر می‌کنند نباید در مورد احساسات‌شان حرف بزنند، زیرا این مساله از ارزش آنها می‌کاهد. در حالیکه اگر احساسات‌تان را بروز ندهید و روراست به همسرتان منتقل نکنید، تنها تیشه به ریشه‌ی رابطه‌تان خواهید زد. باید احساسات‌تان را، حتی اگر به زبان آوردنش برایتان سخت است، به صراحت بیان کنید. اجازه دهید همسرتان از احساسات شما مطلع شود و در هر حال، یکدیگر را از احساسات‌تان آگاه کنید. بدون‌شک پنهان کردن آنچه در درون‌تان می‌گذرد، آسیب جدی به ازدواج‌تان وارد خواهد کرد و شما را از شریک زندگی‌تان دور می‌کند.

5. زبان عشق همسرتان را پیدا کنید

عشق با روش‌های مختلفی ابراز می‌شود و هر کسی راه‌و‌رسم خود را دارد. خیلی‌ها ابراز علاقه‌ی کلامی را ترجیح می‌دهند و دوست دارند کلمات محبت‌آمیز بشنوند. اما برخی دیگر به دنبال ابراز علاقه‌ی فیزیکی، مانند بغل کردن و نوازش شدن، هستند. سعی کنید زبان عشق همسرتان را پیدا کنید و به شیوه‌ی موردعلاقه‌اش به او عشق بورزید. مردی که می‌داند همسرش از ابراز علاقه‌ی کلامی لذت می‌برد، نباید از بیان جملات محبت‌آمیز به او دریغ کند. گاهی اوقات، خصوصا وقتی همسرتان مضطرب و بی‌حوصله است، او را با آغوشی گرم یا یک بوسه خوشحال کنید تا از عشق شما لبریز شود. در غیر این صورت، ممکن است عشق‌تان به یکدیگر کمرنگ شود و طوری بین‌تان فاصله بیفتد که نتوانید به زندگی قبلی برگردید.

آقایان چگونه می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

6. همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

شاید چندین سال از زندگی مشترک‌تان بگذرد، اما همچنان رابطه‌تان در معرض تهدید قرار دارد. خصوصا اگر برای چندمین بار تشکیل خانواده می‌دهید بیشتر باید مراقب باشید و هرگز همسرتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید. در بیشتر اوقات، این نوع مقایسه‌ها در هنگام عصبانیت و اوج غلبه‌ی احساسات رخ می‌دهد و همیشه هم به ضرر رابطه‌تان تمام می‌شود. بدون شک همسرتان دوست ندارد با دیگر زنان مقایسه شود. پس هیچ وقت او را با خانم‌های دیگر مقایسه نکنید، حتی مقایسه‌ی مثبت. هر بار خواستید میان همسر خود و دیگر زنان مقایسه انجام دهید، جلوی دهان‌تان را بگیرید و با بهم ریختن آرامش طرف مقابل، زندگی مشترک‌تان را در معرض آسیب قرار ندهید. یک بار منطقی فکر کنید: آیا دوست دارید همسرتان شما را با دیگر مردان فامیل یا دوستان مقایسه کند؟

7. در دعوا به دنبال حل مشکل باشید، نه پیروزی در جر و بحث

اگر هدف‌تان در تمام جروبحث‌ها پیروز شدن است، پس به احتمال زیاد ازدواج پرتنش و ناموفقی دارید. وقتی دو نفر بالغ در مورد مساله‌ای بحث می‌کنند، باید با آرامش به دنبال حل مشکل باشند. بدین معنا که زن و مرد هیچ کدام‌شان نباید در جروبحث به دنبال پیروزی باشند. بلکه باید به حل مسالمت‌آمیز مشکل فکر کنند. اگر تنها به دنبال برنده شدن باشید، حتی یک جروبحث ساده هم می‌تواند به دعوایی جنجالی تبدیل شود. کسی که در دعوا تنها به برنده شدن فکر کند، باید بداند مشکلش ادامه‌دار خواهد شد و هر لحظه ممکن است به جدایی نزدیک‌تر شود. پس بهتر است ابتدا به دنبال ایجاد آرامش باشید و از اینکه آیا همسرتان می‌داند حق با شما بوده یا نه مطمئن شوید. در بیشتر مواقع طرف مقابل متوجه می‌شود چه زمانی حق با شماست. به جای اینکه شخصیت همسرتان را مورد حمله قرار دهید و به غرور او لطمه بزنید، به گونه‌ای رفتار کنید که خودش متوجه اشتباهش شود و با عذرخواهی به اختلاف‌تان پایان دهد. اگر در جروبحث به دنبال حل مشکل باشید نه برنده شدن، اوضاع به نفع هر دویتان تغییر خواهد کرد.

آقایان چگونه می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

8. به دنبال تغییر دادن همسرتان نباشید

باید به مرور زمان به شناخت خوبی پیرامون ابعاد شخصیتی طرف مقابل‌تان برسید. برای مثال، همسرتان عصبانی و برون گرا ست یا خجالتی و درون گرا ؟ وقتی شخصیت او به شما یا اطرافیان آسیب نمی‌رساند، چرا مدام سعی می‌کنید خصوصیاتش را تغییر دهید یا همواره در جروبحث‌ها به او می‌گویید خودت را عوض کن. به جای تلاش‌های بی‌نتیجه، همسرتان را همان‌طوری که هست، دوست داشته باشید و علاقه‌تان را به او ابراز کنید تا عشق‌تان به یکدیگر پایدارتر شود. اما اگر رفتار اشتباهی در همسرتان می‌بینید که باید تغییر کند و به نفع خودش و اطرافیان است که در آن رفتار تجدیدنظر کند، می‌توانید این مساله را در زمان مناسب و خیلی محتاطانه با او در میان بگذارید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

9. برای اشتباهات‌تان عذرخواهی کنید

هر کسی در زندگی مرتکب اشتباه می‌شود، اما با ابراز پشیمانی می‌توان به سادگی به خیلی از مشکلات زناشویی خاتمه داد. این در حالیست که بسیاری از مردان تمایلی به عذرخواهی ندارند. عذرخواهیِ صمیمانه بهترین راه حل برای رفع دلخوری ها است که به ترمیم روابط شکست خورده زناشویی کمک می‌کند. وقتی عذرخواهی می‌کنید، عذرخواهی واقعی و توام با صداقت و روراستی باشد. با عذرخواهی به همسرتان نشان می‌دهید که به این نتیجه رسیده‌اید باید برای اشتباه‌تان معذرت بخواهید. اما مراقبت باشید عذرخواهی خود را با جملات اضافی چون «خیلی متاسفم، اما تو ...» خراب نکنید. تنها بابت اشتباه‌تان معذرت خواهی کنید و به همسرتان فرصت دهید شما را ببخشد.

آقایان چگونه می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

10. برای ترمیم رابطه‌ی خود تلاش کنید

شاید در مقطعی از زندگی مشترک‌تان، برخلاف نظر همسرتان، احساس کنید دیگر توانایی حفظ زندگی‌تان را ندارید. شاید حق با شما باشد، اما این را بدانید که اگر به دنبال راه حلی برای ترمیم رابطه‌ی خود باشید، حتما راهکاری برای ادامه زندگی مشترک‌تان وجود دارد. پس به جای اینکه هیچ تلاشی نکنید و سریعا به دنبال طلاق باشید، با همسرتان به سراغ مشاوره خانواده بروید و با او مشورت کنید. بدون شک با عمل به توصیه‌های مشاور، قدم بزرگی در بهبود زندگی مشترک‌تان برخواهید داشت.

 

منبع: horizontimes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-05 11:33:35
دسته بندی ها