چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

13 شهریور 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟
چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟
امتیاز مطلب: 89%

همه ما می‌خواهیم در شغلمان، برای آنچه انجام می‌دهیم و برای ایده‌هایمان احترام‌ دریافت کنیم. اینکه بدانیم به شیوه‌ای معنی‌دار در انجام کاری شریک هستیم و دیگران برای آن به ما احترام می‌گذارند احساس بسیار خوبی دارد. هنگامی‌که توانایی تأثیرگذاری بر دیگران در کار را داریم، در دستیابی به اهداف شغلی، شخصی و نیز اهداف کسب و کار موفق‌تر هستیم. این امر منجر به احترام می‌شود. با یوکن همراه باشید تا در این مقاله، چگونگی تأثیرگذاری و کسب احترام در کار را بررسی کنیم.

مزایای تأثیرگذار بودن در کار

یکی از صفات اصلی رهبران برتر در محل کار، توانایی تأثیرگذاری بر دیگران است. ممکن است تأثیرگذار را فروشنده‌ی مُصر تصور کنید، کسی که تلاش می‌کند شما را راضی کرده تا چیزی را از او بخرید. اما در  واقعیت توانایی تأثیر گذاشتن بر دیگران، به ویژه در کار، به دلایل زیادی بسیار کارآمد است.

زمانی که می‌توانید در کار تأثیرگذار باشید، به شما کمک می‌کند تا اهداف کلیدی را به دست آورید. اگر مجبور باشید برای پیش بردن پروژه‌ای دیگران را با خود هم نظر کنید، باید بتوانید تأثیر بگذارید.

هنگامی که تأثیرگذار هستید، می‌توانید نکات کلیدی را به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، انتقال دهید. می‌توانید به آن‌ها توضیح دهید که چطور چیزی برای شرکت سودمند است. توانایی شما برای نشان دادن این منافع به کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید، به شما در دستیابی به  اهدافتان کمک می‌کند.

علاوه بر تأثیر دیگران برای کمک به شرکت، برای رشد، توسعه و موفقیت شخصی شما نیز مفید است. شما قادر خواهید بود تا به منظور به دست آوردن ابزار و منابع مورد نیاز برای موفق شدن تأثیرگذار باشید. به یاد داشته باشید که مسئولیت حرفه خود را بر عهده دارید و هیچ‌کس آن را برای شما انجام نخواهد داد.

چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

چرا محترم بودن در کار مهم است

مزایای محترم بودن در کار گستره‌ی وسیعی دارد. وقتی شما محترم هستید، دیگران به نظر شما توجه بیشتری می‌کنند. به بیان ساده، هنگامی که صحبت می‌کنید، دیگران گوش می‌دهند. این امر با تأثیرگذار بودن رابطه‌ی مثبت دارد.

اگر در مورد آن فکر کنید، متوجه می‌شوید که هنگامی که فردی محترم هستید، به طور خودکار توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را در خود خواهید داشت. البته احترام هیچ‌گاه خود به خود به وجود نمی‌آید. نه در کار، نه در هر رابطه‌ای. احترام چیزی است که باید آن را به دست بیاورید. احترام با یکی بودن حرف و عملتان به دست می‌آید.

چگونه در کار تأثیرگذار باشید

به دست آوردن نتایج مثبت به طور مداوم باعث ایجاد احترام می‌شود. حمایت کردن از حق نیز احترام می‌آورد. رهبری دیگران در زمان‌های سخت پروژه، شما را به فردی محترم تبدیل خواهد کرد. بیایید روش تأثیرگذاری در کار و دریافت احترام دیگران را بررسی کنیم:

1. ارتباط برقرار کنید

اگرچه دیگر دبیرستانی نیستیم، ایجاد ارتباطات محکم همیشه ایده‌ی خوبی است. هنگامی که برای برقراری ارتباط با دیگران تلاش می‌کنید، آن‌ها متوجه این تلاش شما می‌شوند. اگر دیگران از شما خوششان بیاید، احتمال اینکه تحت تأثیر شما قرار بگیرند بیشتر است. برعکس، اگر از شما خوششان نیاید، لزوماً دوست نخواهند داشت چیزهایی که میگویید را دنبال کنند. دوست پیدا کنید و ارتباط بسازید.

چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

2. به حرف‌های دیگران گوش دهید

نیمی از برقراری ارتباط گوش دادن است. به دیگران گوش دهید و نشان دهید که حرف‌هایشان برایتان اهمیت دارد. شما به آنچه برای آن‌ها مهم است گوش می‌دهید و آن‌ها این را فراموش نخواهند کرد و اگر بتوانید اهمیت به چیزهایی که برای دیگران مهم است را تبدیل به عادت کنید، این امر به شدت برای شما و استراتژی‌تان مفید خواهد بود.

3. تصویری واضح از آنچه در ذهنتان است را به تصور بکشید

هنگامی که می‌توانید یک تصویر واضح از آنچه می‌خواهید را توصیف کنید دیگران نیز راحت‌تر این تصویر را درک خواهند کرد. این امر به خصوص اگر در حال تلاش برای رسیدن به هدفی بزرگ هستید بسیار کارآمد خواهد بود.

هنگامی که می‌توانید به دیگران به صورت روشن نشان دهید، هدف نهایی چه شکلی است، در  به رسیدن به آنچه می‌خواهید، بسیار مفید خواهد بود. دیگران قادر خواهند بود که پروژه شما، هدف یا دیدگاهتان و اینکه چگونه به نفع شرکت، مشتریان یا کارکنان است را ببینند. توانایی به اشتراک گذاشتن یک مفهوم به صورتی که دیگران بتوانند آن را به وضوح ببینید فوق العاده مفید است.

چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

4. به صورت احساسی ارتباط برقرار کنید

بر اساس حقایق و ارقام ایده خود را ارائه کردن هیچ مشکلی ندارد. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که در حالی که بسیاری از مردم دوست دارند برای کمک به تصمیم گیری نمودارها و ارقام را ببینند. ارتباط با افراد به صورت احساسی به شما کمک می‌کند تا تأثیرگذارتر شوید.

اکثر مردم دوست دارند با دیگران احساس پیوند کنند.  این احساس پیوند باعث می‌شود بخواهیم به دیگران کمک کنیم اما بدان معنا نیست که باید با همه در دفتر رفیق صمیمی باشید. توانایی اتصال در سطح عاطفی با دیگران به شما کمک می‌کند تا از ایده‌های شما در دفتر حمایت کنند.

5.اعتبار ایجاد کنید

در مورد آخرین باری که به یک سخنرانی رفتید فکر کنید. شاید یک سخنرانی انگیزشی بود یا در سیمناری با عنوان «چگونه با عوض کردن خانه پول دربیاوریم» شرکت داشتید. احتمالاً یکی از دلایل اصلی که تصمیم گرفتید وقت خود را برای حضور در سخنرانی یا سمینار بگذارید، این بود که معتقدید سخنران در حوزه‌ی مورد بحثش بسیار آگاه است.

همین مفهوم در محل کار نیز صدق می‌کند. اگر شما به عنوان یک متخصص در حوزه خود دیده شوید، همکارانتان خیلی بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع، مطمئن شوید که دائماً در حال تلاش برای بهبود دانش خود هستید و بهتر و بهتر شوید. با نشان دادن اینکه در زمینه‌ای خاص  تخصص دارید، اعتباری ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می‌کند در صورت نیاز دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

6. سیاست دفتر را بدانید

هر دفتری سیاستی دارد. این لزوماً چیز بدی نیست. مسئله کلیدی که باید بدانید این است که چیزها چطور در دفتر یا شرکت شما کار می‌کنند. گاهی اوقات فردی که عنوان بالاتری را دارد در واقعیت بیشترین قدرت را ندارد. اگر تمام دستیارهای اجرایی را خوب بشناسید نیز به شما خیلی کمک می‌کند. دانستن اینکه چه کسی ترفیع خواهد گرفت و یا اخراج می‌شود، برای تبدیل شدن به فردی تأثیرگذار امری مفید است.

7. سخت کار کنید و هماهنگ باشید

کار سخت و کارآمد برایتان احترام به ارمغان می‌آورد که به نوبه خود شما را در کار تأثیرگذار خواهد کرد. کار سخت به این معنا نیست که روزی 12 ساعت کار کنید. شما می‌توانید زمان زیادی را صرف کار بر روی وظایف سطح پایین کنید که هیچ کس واقعاً به آن اهمیت نمی‌دهد. اگر یک روش خودکار یا ساده‌تر برای انجام وظایف کم اهمیت وجود داشته باشد، پس از آن استفاده کنید. چیزی که در اینجا اهمیت دارد، تلاش و کار با کیفیت و سازگار است.

چگونه در کار به فردی تأثیرگذار و محترم تبدیل شویم؟

8. به دیگران کمک کنید موفق شوند

کمک به موفقیت دیگران یک راه مطمئن برای به دست آوردن احترام است و شما را به فردی تأثیرگذار تبدیل می‌کند. هنگامی که وقت خود را برای کمک به موفقیت کسی می‌گذارید، مطمئناً تأثیر زیادی بر روی این شخص خواهید گذاشت.

نتیجه

در این مقاله چگونگی تأثیرگذار بودن و محترم بودن در کار را بررسی کردیم. توانایی تأثیرگذار بودن و دریافت احترام در کار، با هم رابطه‌ی مستقیم دارند. شما باید مقداری احترام در کار برای تأثیرگذار بودن داشته باشید و توانایی تأثیرگذار بودن نیز کمک خواهد کرد به فردی محترم تبدیل شوید. در هر دو مورد شما به عنوان کسی دیده می‌شوید که به حرف‌هایش عمل می‌کند.

داشتن نفوذ و به دست آوردن احترام در کار به شما از جهات مختلف کمک می‌کند. در توسعه شخصی و مسیر شغلی مفید واقع می‌شود و همچنین به شما در دستیابی به موفقیت در پروژه‌های بزرگ یا سایر اهداف شرکت کمک می‌کند. اگر می‌خواهید توانایی خود را برای تأثیرگذاری در کار افزایش دهید، نگاهی به آنچه در اینجا بیان شد بیندازید و ببینید آیا می‌توانید برخی از آن‌ها را عملی کنید.

 

منبع: Lifehack

 

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-26 12:31:43
دسته بندی ها