9 راه که این افراد در خانه ماندند و پول درآوردند

26 دی 1398 - 4:00
بازاریابی اینترنتی - 9 راه که این افراد در خانه ماندند و پول درآوردند
9 راه که این افراد در خانه ماندند و پول درآوردند
امتیاز مطلب: 81%

آزادکاری شغلی است که می‌تواند هر کسی را به شرط داشتن پشتکار و برنامه ریزی مناسب، به موفقیت برساند. آزادکاران موفق ثابت کرده‌اند می‌توان به آزادکاری حرفه‌ای تبدیل شد و درآمد میلیون دلاری به دست آورد. با یوکن همراه باشید تا با 9 آزادکار موفق و حرفه‌ای صحبت کنیم.

کمتر کسی است که از کارکردن در منزل خوشش نیاید. شاید برای شما هم خوشایند باشد که مجبور نباشید هر روز راس ساعت مشخصی به محل کار بروید و برای انجام وظایف روزانه‌تان گزارش کار بدهید. اما آیا آزادکاری شغلی مناسب و درآمدزاست؟ آزادکاری به چه ابزارها و مهارت‌هایی نیاز دارد؟

بله کسب‌ درآمد در خانه شدنی است. هم‌اکنون افراد زیادی از طریق آزادکاری به صورت حرفه‌ای کسب درآمد می‌کنند. برخی کسب و کار ها نیازمند مهارت‌های خاص مانند نوشتن، طراحی و ویرایش کردن هستند. برخی دیگر از مشاغل به مهارت‌های کامپیوتر و صرف کمی زمان نیاز دارند.

در ادامه‌ی مقاله، 9 آزادکار موفق و حرفه‌ای را معرفی می‌کنیم که آزادکاری را به عنوان یک سرگرمی انتخاب کرده بودند. اما اکنون به درآمد چند میلیون دلاری دست یافته‌اند.

  • الکساندرا فاسولو: آزادکاری موفق در حوزه کپی رایتر

در چه زمینه‌ای فعالیت داری؟

من یک آزادکار تمام‌وقت در حوزه‌ی نویسندگی، ویرایش و عکاسی هستم. بیشتر ساعات روز در سایت فریلنسری به عنوان نویسنده و ویرایشگر حرفه‌ای فعالیت دارم. برای وبلاگ‌های خبری و روزنامه‌ها مقاله منتشر می‌کنم. توضیحات مرتبط با محصولات موجود در وبسایت آمازون را تهیه می‌کنم و محتوای وب‌سایت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را می‌نویسم. در طول روز با بیش از 15 مشتری مختلف سروکار دارم. تاکنون با مشتری‌های مختلفی، از خانواده‌ی سلطنتی و ثروتمند انگلیس گرفته تا کارمندان دولتی آمریکا کار کرده‌ام.

چطور وارد شغل آزادکاری شدی؟

من چند سال قبل در اداره‌ی دولتی در آلبانی کار می‌کردم. تا اینکه به پیشنهاد مادرم، پلتفرم آزادکاری فریلنسری را مطالعه کردم. در این وب‌سایت پروژه‌های ویرایشی را با قیمت 5 دلار انجام می‌دادم. هر ماه به طور میانگین بین 30 تا 50 دلار درآمد داشتم. اینکه می‌توانستم در خانه بنشینم و از طریق لپ‌تاپم کارهای ویرایشی انجام دهم و به درآمد برسم برایم بسیار جالب بود. بعد از مدتی با هدف کار در شرکتی به نیویورک رفتم و بعد از یک ماه متوجه شدم این کار با روحیاتم سازگار نیست. به همین دلیل استعفا دادم. در این زمان هیچ هدفی نداشتم و اصلا نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم.

وقتی استعفا دادم بعد از یک پیاده‌روی طولانی و بازدید از چند موزه، با عصبانیت و کلافگی زیاد به خانه برگشتم. همان شب پروژه‌های آزادکاری بیشتری گرفتم و متوجه شدم از این راه درآمد خوبی به دست می‌آید. بعد از چند هفته تلاش و کار بی‌وقفه به بهترین کاربران سایت فریلنسری تبدیل شدم و به درآمد روزانه 100 دلار رسیدم. در این برهه، عاشق آزادکاری شده بودم و هر روز رتبه‌ی کاری‌ام بالاتر می‌رفت. تا اینکه در نهایت به یکی از کاربران حرفه‌ای این وب‌سایت تبدیل شدم.

چطور مشتریان خود را پیدا می‌کنی؟

من صد درصد کارهای ویرایشی و نویسندگی را از طریق وب سایت فریلنسری انجام می‌دهم. در حال حاضر، پروفایل من در سایت فریلنسری به عنوان بهترین و قابل اعتمادترین پروفایل‌ها شناخته می‌شود و هر روز کارهای زیادی برای انجام دادن دارم. مشتری‌ها از طریق پروفایلم به من مراجعه می‌کنند. با مشاهده نمونه کارها و مصاحبه‌هایی که داشته‌ام به سراغم می‌آیند تا درخواست کار بدهند. من هر روز به طور میانگین بین 20 تا 40 درخواست دارم.

در مورد بزرگترین چالشی که در مسیر آزادکاری داشتی بگو.

بزرگترین چالش آزادکاری و کار کردن در منزل، تنهایی است. گاهی دلم می‌خواهد با همکارانم بنشینم و با آنها مشورت کنم. وقتی دچار مشکلی می‌شوم هیچ‌کسی نیست تا با او مشورت کنم. من شخصیتی برون‌گرا دارم و صحبت کردن با دیگران برایم مهم است. به همین خاطر در شبکه های اجتماعی حضور پررنگ دارم تا از تنهاییِ شغل آزادکاری خسته نشوم.

تاکنون چقدر درآمد داشته‌ای؟

هر‌کسی می تواند با آزادکاری و کار کردن در منزل به درآمد خوبی برسد. اگر هر روز 10 تا 12 ساعت کار کنید، بعد از سه تا پنج هفته به درآمد روزانه 100 دلار خواهید رسید. البته این کار زمان بر است و باید فکر تعطیلات و مرخصی را از سرتان بیرون کنید. من برای 3 تا 5 سال، سخت کار کردم تا توانستم به یک آزادکار حرفه‌ای و قابل اعتماد تبدیل شوم. هم اکنون سالانه 300 هزار دلار از طریق وب سایتفریلنسری به دست می‌آورم.

چطور انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

از اینکه می‌توانم در خانه بنشینم و برای خودم کار کنم بسیار هیجان زده‌ام. اینکه هروقت دوست دارم از خواب بیدار می‌شوم و هر جایی دلم خواست برای کارکردن می‌نشینم به من انگیزه می‌دهد. البته برای حفظ انگیزه‌ام داستان موفقیت دیگران را می‌خوانم. مجلات آزادکاری را مرور می‌کنم و مطالب وبلاگ‌های مختلف را می‌خوانم. وقتی می‌بینم دیگران با سخت کوشی به موفقیت رسیده‌اند برایم الهام‌بخش است. انگیزه‌ی بیشتری برای ماندن در این مسیر پیدا می‌کنم.

من هر روز ورزش می‌کنم و به باشگاه می‌روم. زیرا در طول روز بیش از اندازه می‌نشینم و لازم است به سلامت جسمانی‌ام توجه داشته باشم. گاهی اوقات بعد از ورزش در باشگاه، احساس سرزندگی می‌کنم و انرژی بیشتری برای فعالیت‌های آزادکاری دارم.

خانواده‌ام همیشه به من انگیزه می‌دهند. من، مادرم و خواهرم هر روز باهم در ارتباط هستیم و در مورد اهداف و چشم‌اندازهایمان حرف می‌زنیم. ما حامی خوبی برای یکدیگر هستیم. وقتی می‌دانم آدم‌های دلسوزی کنارم هستند و حمایتم می‌کنند انگیزه و انرژی بیشتری دارم.

روزهای کاری را چگونه سپری می‌کنی؟

من به برنامه ریزی اهمیت زیادی می‌دهم و هر روز راس ساعت هفت صبح از رختخواب بلند می‌شوم. ابتدا به سراغ ایمیلم می‌روم و به تمام سوالات پاسخ می‌دهم. ساعت هشت صبح وب‌سایتفریلنسری را باز می‌کنم و یک ساعت هم به سوالات مشتری‌ها پاسخ می‌دهم. ساعت 9 صبح کارم شروع می‌شود و تا 12:30 کار می‌کنم. سپس به باشگاه می‌روم تا با ورزش کردن مغز و بدنم استراحت کنند. ساعت 1:30 تا 2 مشغول صرف نهار می‌شوم و دوباره تا ساعت حدود 6 بعدازظهر کار می‌کنم.

در اغلب اوقات تا این ساعت تمام کارهایم را انجام داده‌ام اما گاهی تا هشت و نه شب هم کار می‌کنم. یکشنبه‌ها یک تا دو ساعت کار می‌کنم. با این برنامه‌ریزی احساس خوبی دارم و اینکه آخر هفته هیچ کاری انجام ندهم احساس بدی پیدا می‌کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

به طور شخصی هزینه‌ی بیمه‌ی سلامتی را می‌دهم و از یک مشاور مالی درباره‌ی پس‌انداز دوران بازنشستگی و سرمایه گذاری مشورت می‌گیرم.

  • دیپ پتال، آزادکار موفق در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال

در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنی؟

من در شرکت Deep & Co، فعال در حوزه‌ی بازاریابی کار می‌کنم. این شرکت در برگزاری کمپین‌های خلاقانه ی بازاریابی به استارتاپ‌ها و دیگر کسب و کارها کمک می‌کند. من با شرکت‌هایی مانند IBM، Universal و Mark Cuban نیز فعالیت کرده‌ام و اخیرا شرکتی در حوزه‌ی تجارت الکترونیک راه اندازی کرده‌ام.

چطور وارد عرصه آزادکاری شدی؟

وقتی نوجوان بودم چند ماهی به دلیل ابتلا به بیماری کرون (بیماری التهاب روده) در بیمارستان بستری شدم. این بیماری باعث تحول در زندگی من شد. بیماری کرون فرصتی برایم ایجاد کرد تا روی تخت دراز بکشم و در مورد بازاریابی دیجیتالی مطالعه کنم. از همان زمان مسیر زندگی‌ام تغییر کرد. به جای اینکه به دنبال خوشگذرانی با دوستانم باشم، روی تخت به صدها نفر در لینکدین پیام دادم و شبکه‌سازی کردم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

من چندین سال تلاش کردم تا توانستم در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال به اعتبار برسم. اکنون تنها برای مشتری‌های قدیمی و سفارشی‌ام کار می‌کنم. پیدا کردن مشتری‌های جدید کار سختی نیست اما ترجیح می‌دهم با کسانی کار کنم که توسط مشتری‌های قدیمی و شناخته شده معرفی می‌شوند.

اکنون چقدر درآمد داری؟

زمان زیادی لازم است تا بازاریابی به اعتبار برسد و گاهی چهره‌های سرشناس نیز در بستن معاملات دچار مشکل می‌شوند. من سال اول را مشغول یادگیری بودم و هیچ درآمدی به دست نیاوردم. اما بعد از گذشت پنج سال به جایگاهی رسیدم که سالانه بیش از یک میلیون دلار درآمد برایم به ارمغان می‌آورد.

بزرگترین چالش شغل آزادکاری چیست؟

موارد زیادی پیش آمده که برای بازاریابان بزرگ در شرکت‌های معتبر ایمیل زده‌ام اما هیچ پاسخی نداده‌اند. حتی بارها پیش آمده با مشتری مذاکره‌ی جدی داشته‌‌ام اما هیچ معامله‌ای انجام نشده است. پیشرفت کردن و شناخته شدن در دنیای بازاریابی دیجیتال کار بسیار سخت و زمان بری است.

چطور انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

تمام تمرکز من روی عدد و ارقام است. برخی کارآفرینان در مورد کسب‌و‌کار خود رویاپردازی می‌کنند، اما از ارائه ی شاخص‌های عملکردی خود شرمنده هستند. من عملکرد متفاوتی دارم تا انگیزه‌ی خود را حفظ کنم و به درآمد خوبی برسم. وقتی معیارهای خود را بشناسید، اهداف روشن و مشخصی خواهید داشت که به شما انرژی می‌دهد. اما وقتی از اعداد و ارقام فاصله می‌گیرید، واقعیت را از یاد خواهید برد.

روزهای کاری شما چطور سپری می‌شود؟

من ساعت هشت صبح از رختخواب بلند می‌شوم و به باشگاه می‌روم. سپس اخبار روز را دنبال می‌کنم و ساعت 9:30 صبح تماس‌های کاری‌ام را برقرار می‌کنم. سعی می‌کنم تا قبل از ظهر کار مشتریان شرق ساحل را به اتمام برسانم. بعد از آن، به سراغ مشتری‌های غرب ساحل بروم. ساعت سه بعدازظهر کارهای مرتبط با شرکت جدید مانند مذاکره با تامین‌کنندگان، بازبینی طراحی و محصولات و استخدام نیروهای جدید را انجام می‌دهم. اغلب تا ساعت 7:30 بعدازظهر کارهایم را به انجام می‌رسانم و با یکی از مشتری‌ها برای صرف شام کاری قرار می‌گذارم.

  • کری فرنچ، آزادکار موفق در حوزه‌ی کپی رایتر

بخش اعظم فعالیت من در وب سایت فریلنسری است. من به عنوان کپی‌رایتر در چهار حوزه‌ی معرفی محصول، محتوای وب‌سایت، مقاله، وبلاگ و تهیه‌ی شعار برندها فعالیت دارم. برای فروشندگان محصول در وب‌سایت آمازون و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی مطلب تهیه می‌کنم. همچنین تولیدکننده محتوای بخش خانه، درباره ما و ارتباط وب سایت‌ها هستم.

چطور وارد عرصه‌ی آزادکاری شدی؟

من در سال 2013 و وقتی دانشجو بودم با وب‌سایت فریلنسری آشنا شدم. از همان زمان به دنیای آزادکاری قدم گذاشتم. من در یکی از مجلات با این وب‌سایت آشنا شدم و برای کسب درآمد جانبی از  سایتفریلنسری پروژه می‌گرفتم. اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم از این طریق می‌توانم به درآمد خوبی برسم و به طور تمام‌وقت به این کار مشغول شوم.

در آن زمان، سایت فریلنسریطراحی و شکل و شمایل متفاوتی داشت. هر فردی وارد وب‌سایت می‌شد نمونه کارهای من را مشاهده می‌کرد. وقتی برای تعطیلات زمستانی به خانه آمدم متوجه شدم بیش از 50 سفارش کاری جدید دارم و بعد از 6 ماه به معتبرترین و پرامتیازترین کاربران این وب‌سایت تبدیل شدم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

خوبی وب سایت فریلنسری این است که نیازی به پیدا کردن مشتری جدید نیست. وب‌سایت با دریافت 20 درصد از درآمد هر پروژه همین کار را برای من انجام می‌دهد. تمام مشتری‌ها به دنبال فردی قابل اعتماد برای انجام پروژه‌هایشان هستند. سایت فریلنسری من را به عنوان کاربری حرفه‌ای و معتبر به آنها معرفی می‌کند.

بزرگترین چالشی که با آن مواجه شدی چیست؟

من شخصیتی درونگرا دارم و از تنهایی و کار کردن در منزل خسته نمی‌شوم. من عاشق آزادکاری هستم و از این کار لذت می‌برم. اما گاهی اوقات برخی مشتری‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کنند. مثلا گاهی مبلغ کمی را برای کار زیاد پیشنهاد می‌دهند. یا درست پاسخگوی سوالات نیستند. مشکلات اینچنینی وجود دارد. اما من به مرور زمان تجربه به دست آورده‌ام و می دانم چطور با مشتریان بدقلق رفتار کنم.

چه درآمد از آزادکاری داری؟

محدودیتی برای کسب درآمد از طریق آزادکاری وجود ندارد و تنها عدم پایداری است که می‌تواند درآمد افراد را تحت تاثیر قرار دهد. من هر سال درآمد بیشتری نسبت به سال قبل دارم. اما همچنان به دنبال راهی برای پیشرفت و بهبود کسب‌و‌کارم می‌گردم.

چطور انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

من عاشق آزادکاری هستم و این کار به من انگیزه می‌دهد. هر روزم متفاوت از روز دیگر است و تاکنون با برندهای مختلفی از سراسر دنیا همکاری داشته‌ام. در پنج سال اخیر بیش از 9 هزار پروژه‌ی کاری به انجام رسانده و تجربیات زیادی کسب کرده‌ام. من بسیار منضبط هستم و خواندن تمام ایمیل‌هایم را دوست دارم. این کار به من انگیزه و انرژی می‌دهد.

روزهای کاری را چطور سپری می‌کنی؟

صبح که از خواب برمی‌خیزم به سراغ پیام‌ها و چک کردن سفارشات جدید می‌روم. سپس برای انجام کارها برنامه‌ریزی می‌کنم. تقریبا هر روز به یک میزان کار می‌کنم. هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهم کارهایم روی هم انباشته شود و بسیار وقت‌شناس هستم. این عادت را در خود به‌‌وجود آورده ام که هر کاری را شروع کردم تا انتها به انجام برسانم و هنگام کار نیز موسیقی پس زمینه‌ی فیلم‌ها یا موسیقی بدون کلام اسپاتیفای گوش می‌دهم. هر روز بین دو تا چهار پروژه را به انجام می‌رسانم و بین هر پروژه نیز به خودم استراحت می‌دهم. در هنگام استراحت نیز با سگم پیاده‌روی می‌کنم، می‌دوم، آشپزی می‌‌کنم یا به کارهای خانه می‌رسم. تقریبا هر روز بین ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر کار می‌کنم. اما هر زمان از روز به پیام‌های مشتری‌ها پاسخ می‌دهم.

بیمه و امور مالی را چطور مدیریت می‌کنی؟

وقتی دانشجو بودم زیر بیمه‌ی والدینم بودم. اکنون همسرم معلم است و تحت پوشش بیمه‌ی او هستیم.

  • اندرو همینگ‌وی، بازاریاب، موسس و مدیرعامل شرکت Toasted Collective

در چه زمینه‌ای فعالیت دارید؟

من در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت دارم و به مشتریانم کمک می‌کنم جایگاه بهتری در بازار پیدا کنند. این کار از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما در اغلب اوقات روی بازاریابی و تبلیغات متمرکز هستم.

چطور وارد آزادکاری شدی؟

من به مدت 7 سال در صنعت بازاریابی فعالیت کردم و پس از این مدت به این نتیجه رسیدم که برند شخصی خودم را راه بیندازم. من فرصت‌های زیادی در دنیای بازاریابی و برندینگ دارم و اکنون در همین حوزه فعالیت می‌کنم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

در ابتدا در بسیاری از رویدادها و دورهمی‌های سراسر کشور شرکت می‌کردم تا با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنم. در هر فرصتی به دنبال پروژه‌های جدید بودم و بعد از مدتی شخصی را استخدام کردم تا این کار را برایم انجام دهد.

بزرگترین چالشی که در آزادکاری داشتی چه بوده؟

پیشرفت کردن و مدیریت یک تیم از راه دور کار آسانی نیست. خصوصا اگر از دیگر کشورها مشتری بگیری و مجبور باشی با ساعت رسمی کشورهای مختلف هماهنگ شوی. این کار بزرگترین چالش من در حوزه‌ی آزادکاری بود.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

برای من بسیار هیجان‌انگیز است که به عنوان یک کارآفرین در حوزه و صنعت جدیدی مشغول کار شوم.

روزهای کاری را چگونه سپری می‌کنی؟

آزادکاری یعنی باید تمام وقت آنلاین باشی و در اسرع‌وقت به پیام‌ها و ایمیل‌ها پاسخ دهی. من سه‌شنبه ها را با خانواده‌ام وقت می‌گذرانم و سعی می‌کنم یک روز در هفته را از کارم دور باشم.

  • کریستینا پستیکا، آزادکار موفق در حوزه‌ی تهیه‌کنندگی ویدئوی انیمیشنی

در چه زمینه‌ای فعالیت داری؟

من در وب‌سایت فریلنسری فعالیت دارم و به عنوان تهیه‌کننده، کارآفرین و تولیدکننده‌ی محتوا مشغول کار هستم اما در حالت کلی، ویدئوهای انیمیشنی تولید می‌کنم.

چگونه وارد حرفه‌ی آزادکاری شدی؟

من در سال 2014 به این نتیجه رسیدم که باید تحولی اساسی در زندگی‌ام ایجاد کنم. در آن زمان مدیر بازاریابی شرکتی بودم و آخر هفته‌ها مشغول تهیه ویدئوهای انیمیشنی می‌شدم. در ابتدا این کار را با هدف سرگرمی انجام می‌دادم. اما کار به جایی رسید که نمی‌توانستم همزمان دو کار را مدیریت کنم. به همین خاطر از مدیریت بازاریابی کنار کشیدم و با یک تیم سه نفره مشغول تهیه‌ی ویدئوهای انیمیشنی شدم. اکنون اعضای تیم ما بیشتر شده و یک کسب‌و‌کار کوچک ایجاد کرده‌ایم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

مشتری‌ها از طریق وب‌سایت فریلنسری، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شخصی‌ام با من آشنا شده و سفارش کار می‌دهند. من بیشتر با آژانس‌ها، شرکت‌های کامپیوتری، استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار همکاری می‌کنم.

بزرگترین چالشی که با آن مواجه شدی چه بوده؟

بزرگترین چالش من جدا کردن کار از زندگی شخصی و ایجاد تعادل میان آنهاست. گاهی اوقات 24 ساعته کار می‌کنم و زندگی شخصی‌ام را از یاد می‌برم. یکی از سخت‌ترین کارها جدا کردن کارم از زندگی شخصی است. اما سعی می‌کنم برنامه‌ی منظمی داشته باشم. بیشتر سعی می‌کنم بیرون از منزلکار کنم و شب‌کاری را رها کرده‌ام.

چالش دیگر برای من، مشتری‌ها و پروژه‌های جدید هستند. هر پروژه ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و نیازمند کسب اطلاعات لازم است. قبل از شروع آن باید در موردش اطلاعات کسب کنم تا بتوانم پروژه‌ی بهتری تحویل دهم. این چالش بزرگی است، اما اکنون تجربیات خوبی از کار کردن با مردم سراسر دنیا به دست آورده‌ام.

چقدر درآمد داری؟

درآمدِ آزادکاری به عوامل مختلفی وابسته است. مثلا سطح مهارت در وب سایت فریلنسری و میزان ساعات کاری. من افرادی را می‌شناسم که با دورکاری درآمد هفتگی 350 دلار دارند و حتی با کسانی آشنا هستم که هفته‌ای بین 7 تا 10 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. میزان درآمد در این حرفه به کیفیت خدمات و قیمتی که ارائه می‌دهید بستگی دارد.

چگونه انگیزه‌ی خود را حفظ می‌کنی؟

برای من مهم است که به سرعت نتیجه‌ی کارم را ببینم. اینکه هر روز کارهای تکراری انجام دهم و آخر ماه حقوق بگیرم چندان برایم خوشایند نیست. وقتی می‌بینم مشتری‌ها از ویدئوی ساخته‌ی من خوششان می‌آید انرژی می‌گیرم و از دیدن آن لذت می‌برم. ارتباط با مشتری‌های راضی برایم لذت‌بخش است و به من انگیزه‌ی کار می‌دهد.

روزهای کاری خود را چگونه سپری می‌کنی؟

من صبح زود کارم را شروع می‌کنم و تا ساعت 4-5 بعدازظهر به اتمام می‌رسانم. من از کشورهای مختلف مشتری دارم. اول صبح به پیام‌های آنها پاسخ می‌دهم و بعد به سراغ کار می‌روم. بعد از اینکه کارم تمام شد صفحات اجتماعی‌ام را به روز می‌کنم. هفته‌ای یک یا دو بار نیز در رویدادهای شبکه‌سازی یا کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنم.

- بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

وقتی در خانه کار کنی باید نظم بیشتری داشته باشی و هزینه‌هایی مانند بیمه‌ی درمانی را به موقع پرداخت کنی. البته امکانات خوبی برای آزادکاران موفقی چون من وجود دارد.

  • کن ریل، آزادکار موفق در حوزه‌ی طراحی

در چه زمینه‌ای فعالیت داری؟

من از طراحان گرافیک Merch آمازون هستم و به ازای فروش هر محصول درآمد دارم. من به صورت سفارشی در حوزه‌ی آزادکاری فعالیت دارم و از کارم لذت می‌برم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من در زمینه‌ی طراحی گرافیک سابقه‌ی خوبی دارم. در سال 2015 وارد حرفه‌ی آزادکاری شدم و کارم را در Merch آمازون آغاز کردم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

من به دنبال ترندها و موضوعات داغ روز هستم. برای طراحی روی تیشرت فرصت‌های خوبی وجود دارد که بیشتر از شبکه‌های اجتماعی الهام می‌گیرم و منبع اصلی کسب و کار من است.

بزرگترین چالشی که در حوزه‌ی آزادکاری داشتی چی بوده؟

چالش بزرگ برایم این است که همیشه بخواهی اطلاعاتت را به روز کنی و از حق کپی‌رایت خود محافظت کنی.

چه قدر از آزادکاری درآمد داری؟

درآمد در آزادکاری به میزان وقت و انرژی که صرف می‌کنی بستگی دارد. افرادی که تمام وقت کار می‌کنند ماهانه در حدود 10 تا 20 هزار دلار درآمد دارند. آزادکارانی که به صورت پاره‌وقت کار می‌کنند نیز هر ماه بین 1 تا 5 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. من از سال 2016 تاکنون توانسته‌ام بیش از یک میلیون محصول پوشیدنی در Merch آمازون بفروشم و درآمد خوبی کسب کنم. اکنون تمام اعضای خانواده‌ام وارد حرفه‌ی آزادکاری شده‌اند. حتی دخترم مخارج تحصیلش را با این کار تامین می‌کند. همسرم به همین روش پس‌انداز می‌کند و دو پسرم هم در مورد کسب‌و‌کار آموزش می‌بینند و برای خودشان پول پس‌انداز می‌کنند.

چطور انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

زندگی من با Merch آمازون متحول شد. من عاشق کارم هستم و یادگرفتن درمورد آن به من انگیزه‌ی ادامه می‌دهد. این کسب‌و‌کار را به دیگران نیز آموزش می‌دهم و وبینارهای آموزشی برگزار می‌کنم.

روزهای کاری خود را چگونه سپری می‌کنی؟

من در فضای آنلاین حضور فعالی دارم و درمورد ترندها و موضوعات داغ تحقیق می‌کنم. بعدازظهرها، بعد از تمام شدن کار در گروه‌های فیس‌بوک هستم و سعی می‌کنم تا جای ممکن به دیگران کمک کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

هزینه‌ی بیمه برای کسب‌و‌کارهای کوچک زیاد است و من خودم این هزینه را می‌پردازم.

  • تریسی فریز، تولیدکننده‌ی محتوا و عکاس محصول

در چه زمینه‌ای فعالیت داری؟

من برای وب‌سایت‌های مختلف محتوا و عکس تهیه می‌کنم. طراحان وب‌سایت می‌سازند و من با محتوا و عکس آنها را زیبا می‌کنم.

چگونه وارد حرفه‌ی آزادکاری شدی؟

من ابتدا در وب سایت فریلنسری فعالیت کردم و بعد از یک سال به عنوان کاربر حرفه‌ای معرفی شدم. در آن زمان با یک لپ‌تاپ معمولی در آشپزخانه‌ی منزلم کار می‌کردم اما در این حرفه به موفقیت‌های خوبی رسیدم و اکنون یک تیم کاری دارم و شرکتی راه‌اندازی کرده‌ام.

بزرگترین چالشی که در این مسیر با آن مواجه شدی، چه بوده؟

من از کاربران حرفه‌ای و معتبر وب سایت فریلنسری هستم اما هیچ مدیریتی روی صفحه‌ی شخصی‌ام ندارم و روی تصمیمات شرکت یا الگوریتم انتخاب نیز اختیار ندارم. این موضوع را صاحبان کسب‌و‌کاری که باهوش باشند متوجه می‌شوند. من خودم را یکی از صاحبان باهوش کسب‌و‌کار می‌دانم.

چه میزان درآمد داری؟

درآمد در این حرفه وابسته به مشتری‌هایی است که تمایل دارند در مقابل خدمات تو هزینه کنند. برخی مشتری‌ها برای کار تو ارزش زیادی قائل‌اند و برخی دیگر نه. درآمد من هر سال بالاتر می‌رود و در سه سال اخیر در حدود نیم میلیون دلار درآمد داشته‌ام.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

اینکه در منزل برای خودم کار می‌کنم، کسی بالای سرم نیست و مدیرعامل کسب‌و‌کار خودم هستم به من انگیزه و انرژی می‌دهد.

روزهای کاری را چگونه می‌گذرانی؟

من مدیر یک کسب‌و‌کار آنلاین هستم و تیم کاری‌ام را به صورت آنلاین مدیریت می‌کنم. این با آزادکاری متفاوت است. هر روزم را با مدیریت و انجام پروژه‌های مختلف سپری می‌کنم و به امور مربوط به کارمندان و توسعه‌ی کسب‌و‌کار می‌پردازم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

ما خدمات مختلفی مانند خدمات سلامتی و بازنشستگی ارائه می‌دهیم.

  • کریستال سواین بیتز، نویسنده‌ی کتاب

در چه زمینه ای فعالیت داری؟

من کارآفرین و نویسنده‌ی تمام‌وقت هستم و سعی می‌کنم تفکر و نگرش کودکان رنگین پوست را نسبت به خودشان تغییر دهم. تاکنون 12 کتاب کودک منتشر کرده و سعی می‌کنم موضوعات مختلفی را در حوزه‌ی کتاب‌های کودکان بگنجانم. صاحب یک وب‌سایت هستم و در این سایت کتاب و هدایایی را برای افراد سیاه‌پوست به فروش می‌رسانم. همچنین به دیگر کسب‌و‌کارها مشاوره می‌دهم و به نویسنده‌ها کمک می‌کنم آثار خود را منتشر کنند.

چگونه وارد حرفه‌ی آزادکاری شدی؟

از همان کودکی عاشق خواندن و نوشتن بودم. وقتی در مقطع ابتدایی بودم اولین کتابم را نوشتم و یقین داشتم در آینده به این کار ادامه خواهم داد. در دهه‌ی هشتاد کمتر کتابی بود که شخصیت قهرمان داستان همانند من باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتم برای بچه‌ها بنویسم تا قهرمان داستان یک فرد رنگین پوست باشد. در سال 2012 میلادی با خدمات چاپ مستقیم کیندل آمازون آشنا شدم و تا هم اکنون از همین پلتفرم استفاده می‌کنم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

بیشتر مشتری‌های قبلی مانند والدین کودکان من را به دیگران معرفی می‌کنند. یا مشتری های جدید از طریق آمازون با من آشنا می‌شوند. حتی برخی متخصصان رسانه کتاب‌های من را به مدارس پیشنهاد می‌کنند تا در کلاس‌های درس مطالعه شود. البته در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور دارم و تمام آثارم را در معرض نمایش قرار می‌دهم.

بزرگترین چالشی که تاکنون با آن مواجه شدی، چه بوده؟

چالش اصلی برای من این است که تمام وقتم را در طول روز صرف نوشتن و کارآفرینی می‌کنم. یک کارآفرین همیشه کار برای انجام دادن دارد و به سختی می‌توان میان کار و زندگی تعادل ایجاد کرد. من ساعت کاری مشخصی ندارم و گاهی نمی‌توانم در تعطیلات آخر هفته نیز از کار دست بکشم.

گاهی متوجه گذر زمان نمی‌شوم و از ساعت 9 صبح تا 9 شب کار می‌کنم و این مساله روی تمام کارها حتی خوابم هم تاثیر گذاشته است. کارکردن تمام وقت در تمام روزهای هفته برای سلامتی خوب نیست و باید سعی کنم بیشتر برای خودم و خانواده‌ام وقت بگذارم.

چقدر درآمد داری؟

میزان درآمد نویسندگان متفاوت است. درآمد من از فروش کتاب‌هایم 6 رقمی است. اما می‌توانم نویسندگانی را نام ببرم که ماهانه بیش از 20 هزار دلار درآمد دارند. کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌و‌کار جدید حد و مرزی ندارد و محدودیتی هم برای کسب درآمد از این طریق نیست.

چگونه انگیزه‌ی خود را حفظ می‌کنی؟

همین که با نوشتن کتاب روی کودکان تاثیر مثبت می‌گذارم برایم لذت‌بخش است و این به من انگیزه‌ی کافی می‌دهد. هر بازخورد مثبتی که دریافت می‌کنم انگیزه‌ام را برای کار دوچندان می‌کند. زیرا می‌بینم کارم زندگی بچه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به همین خاطر عاشق کارم هستم.

روزهای آزادکاری را چگونه سپری می‌کنی؟

یکی از دلایلی که عاشق کارم هستم این است که روزهای کاری من شبیه هم نیستند. برخی روزها در مراسم امضای کتاب شرکت می‌کنم و برخی روزها در خانه می‌مانم و مشغول نوشتن کتاب‌های جدید و انجام پروژه‌های سفارشی می‌شوم. به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهم، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنم، اخبار جدید مربوط به کتاب را دنبال می‌کنم و برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

من تحت پوشش بیمه‌ی کارمندی همسرم هستم. از این بابت هیچ نگرانی ندارم و به عنوان کارآفرین فعالیت می‌کنم.

  • جاناتان کلمن، صداپرداز موفق

در چه حوزه‌ای فعالیت داری؟

من یک هنرمند صداپرداز در وب‌سایت فریلنسری هستم و به‌عنوان تولیدکننده‌ی محتوا برای رادیو، تلویزیون، فیلم و وب‌سایت‌ها فعالیت می‌کنم.

چگونه وارد این حرفه شدی؟

من از زمان دانشجویی نوازندگی و کارهای موسیقی را انجام می‌دادم، اما از دوره‌ی متوسطه کارهای مربوط به صداپردازی را آغاز کرده بودم.

چگونه مشتریان خود را پیدا می‌کنی؟

من صاحب یک وب‌سایت شخصی هستم و برای چند پلتفرم مختلف در زمینه‌ی تولید صدا کار می‌کنم که بزرگترین آن وب سایت فریلنسری است. قبل از آن نیز به منظور پیداکردن کار به شرکت‌های مختلف می‌رفتم و به آنها پیشنهاد تهیه‌ی پیغام صوتی ایمیل می‌دادم. به عقیده‌ی من، تمام مشتری‌ها بالقوه هستند و هرچقدر بیشتر جست‌و‌جو می‌کنم مشتری‌های بیشتری پیدا می‌کنم.

در مورد بزرگترین چالشی که با آن مواجه شدی توضیح بده؟

بزرگترین چالش من این است که از خواب بیدار شوم اما هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشم. البته پیداکردن پروژه‌ی جدید برایم هیجان‌انگیز است. اگر نتوانم تا ظهر پروژه‌ای پیدا کنم تا غروب حتما این کار را خواهم کرد.

چقدر درآمد داری؟

میزان درآمد در پروژه‌های مختلف متفاوت است. کتاب‌های صوتی چندان درآمدزا نیستند، مگر اینکه شخصیتی شناخته شده داشته باشید. درآمد رادیو نیز متوسط است. معمولا برای 10 تا 15 ثانیه ضبط صدا بین پنج تا پنج هزار دلار درآمد دارم. درآمد دریافتی در پروژه‌های مختلف متفاوت است.

چگونه انگیزه‌ی خود را حفظ می‌کنی؟

من عاشق کارم هستم و دوست دارم درمورد پروژه‌های مختلف اطلاعات به دست آورم. برای مثال، یک بار حدود یک ساعت درمورد برنامه‌ی تبلیغاتی یک شرکت صدا ضبط کردیم. موضوع این پروژه تهیه‌ی گوشت، نحوه‌ی رفتار با گاوها و حفظ سلامت آنها بود.

روزهای کاری خود را چگونه سپری می‌کنی؟

من ساعت 7 صبح از رختخواب بلند می‌شوم و به باشگاه می‌روم. زیرا ورزش کردن و حفظ سلامت بدنم باعث می‌شود کیفیت صدایم بهتر شود. سپس به سراغ سایت فریلنسری می‌روم و به پیام‌ها پاسخ می‌دهم. محتواها را ضبط کرده و برای مشتری‌ها ارسال می‌کنم. مابقی روز را به پیدا کردن پروژه‌های جدید اختصاص می‌دهم. کارهای سخت را اول صبح انجام می‌دهم تا مابقی ساعات روز کار سخت کمتری داشته باشم.

بیمه و امور مالی را چگونه سپری می‌کنی؟

در کارآفرینی هیچ بیمه و مزایایی در کار نیست. اما من سعی می‌کنم برای تامین هزینه‌ی دوران بازنشستگی‌ام روی پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنم. هزینه‌ی بیمه‌ی سلامتی را خودم پرداخت می‌کنم و سعی می‌کنم تعادل خوبی بین کار و زندگی شخصی‌ام ایجاد کنم. شنبه‌ها و یک شنبه‌ها کمتر به سراغ لپ‌تاپ، آیپد و ایمیل می‌روم. اگر در طول هفته پول خوبی به دست آورده باشم استراحت بیشتری به خودم می‌دهم و گاهی 48 ساعت آخر هفته‌ها را کار نمی‌کنم.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-04 11:14:39
دسته بندی ها