3 قانون که با رعایت آن بهره‌وری روزانه‌تان چند برابر می‌شود

16 تیر 1399 - 6:00
مدیریت زمان - 3 قانون که با رعایت آن بهره‌وری روزانه‌تان چند برابر می‌شود
3 قانون که با رعایت آن بهره‌وری روزانه‌تان چند برابر می‌شود
امتیاز مطلب: 60%

هر فردی متفاوت از دیگری است. برخی افراد بهره‌وری خود را با نوشتن لیست وظایف روزانه و پای‌بندی به آن بهبود می‌دهند، برخی دیگر به سراغ نرم افزارهای مدیریت زمان می‌روند. اما عده‌ای می‌گویند هیچ یک از این روش‌ها روی آن‌ها تاثیر نداشته است. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور بهره‌وری هر روزتان را هفت برابر کنید.

بهبود بهره‌وری با مدیریت زمان و این‌که بدانید چه وقتی چه کاری انجام دهید، محقق می‌شود. فلیشیا اسپار (Felicia Spahr)، مشاور کارآفرینان می‌گوید بعد از مدتی متوجه شدم هیچ یک از روش‌های فوق تاثیرگذاری لازم را ندارد. در همین راستا، سه قانون در پیش گرفتم که به طور قابل توجهی بهره‌وری‌ام را افزایش داد:

قانون اول: به قوانین گوش ندهید!

کارآفرینان زیادی از نرم افزارهای طبقه‌بندی شده استفاده می‌کنند. اسپار بعد از امتحان این نرم‌افزارها به این نتیجه رسید که یادداشت و دست‌خط خودش تاثیر بیشتری در او دارد. او مهم‌ترین کارهایش را وقتی انجام می‌دهد که بیشتر مردم خواب‌اند (ساعت 5-7 صبح)، غذا می‌خورند ( 12-2 بعدازظهر) و وقتی خورشید غروب می‌کند (ساعت 6-8 شب).

قانون شکنی - قوانین سخت - مقید به قانون - بهره‌وری

او درباره دلیل انجام کارش می‌گوید:

خیلی خوشحالم که مجبور نیستم در ساعت مشخصی ایمیل‌ها را چک کنم و می‌دانم کسی منتظر پاسخ من نیست. از این قضیه احساس آرامش می‌کنم و ساعت‌هایی را به انجام کارهای سخت اختصاص می‌دهم که بقیه خوابند و با این کار تمرکز بیشتری دارم.

وقتی برنامه روزانه‌ام آن‌طور که می‌خواستم پیش نمی‌رود، این احساس بد را با واگذار کردن کار به دیگران از بین می‌برم. این احساس گناه باعث درگیر شدن ذهن می‌شود و تنها زمان را تلف می‌کند.

قانون دوم: مهم‌ترین کارت را انجام بده

هر شب از خودتان بپرسید مهم ترین کاری که باید فردا انجام دهید چیست؟ اغلب بعد از این سوال، بیش از یک کار به ذهن‌تان خطور می‌کند. اگر در بین کارهایی که باید انجام دهید، یکاولویت‌‌بندی سریع انجام دهید می‌بینید که یکی از کارها تاثیر بیشتری دراهداف بلند مدت شما دارند. آن را در ابتدای روز انجام دهید.

انجام مهمترین کار - تسک - چک لیست - کار روزانه - وظایف - بهره‌وری

اسپار درباره تمرکزش روی انجام مهم ترین کار روزش می‌گوید: «کاری که هر روز انجام می‌دهم و در موفقیت من تاثیر دارد این است با یکی از مشتریانم ارتباط برقرار کنم و برایش ایمیل بفرستم. با این‌که کار مهم هر روزم کاملا مشخص است اما گاهی حواس پرتی‌‌هایی به وجود می‌آید که من را از انجام کار پشیمان می‌کند.

برای این‌که جلوی حواس‌پرتی‌ها را بگیرم، از نرم‌افزارهایی که اعلان‌های فیس بوک یا ایمیل را محدود کند استفاده نمی‌کنم. زیرا مدیریت این نرم‌افزارها وقتم را هدر می‌دهد.

من به این باور رسیده ایم دلیل حواس‌پرتی من به خودم مربوط است. گاهی ترس از ارسال یک ایمیل، عدم تحمل ریسک پروژه‌ی وسوسه‌انگیز یا شکست است که باعث می‌شود تمایلی به ارتباط با مشتری نداشته باشم.

اغلب حواس‌پرتی‌ها نشانه‌ی ترس یا خستگی است. در این زمان خودم مشکل را پیدا می‌کنم. تمام جوانب کار را می‌سنجم و وارد عمل می‌شوم.»

قانون سوم: به نوع  استراحت خود دقت کنید

انجام برخی کارها در استراحت می‌تواند حال‌تان را عوض کند، حتی اگر فقط چند دقیقه باشد. اسپار می‌گوید:

به جای این‌که در هنگام استراحت در شبکه های اجتماعی بچرخم، نقاشی می‌کنم. به جای خواندن اخبار روز، رمانی که کنار میزم هست را می‌خوانم و به جای بازی با گوشی موبایلم، پیاده روی می‌کنم.

اسپار نمی‌گوید اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بدند بلکه او راه بهتری پیدا کرده تا انرژی‌اش چند برابر شود و به سر کار برگردد. ممکن است شما با صحبت با همکار یا یک دوست، بستن چشم‌ها یا مرور اتفاقات روز یا هر کار دیگری، انرژی از دست‌رفته‌تان را تجدید کنید.

استراحت - خستگی - تفریح - بهره‌وری

با تمام تفاسیر، روش‌های زیادی برای افزایش بهره‌وری وجود دارد. شاید برخی از این روش‌ها عملی نباشند. مهم این است روش خاص خود را پیدا کنید و ببینید چگونه بهره‌وری‌تان بالا می‌رود.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-06 09:46:33
دسته بندی ها